Ik wou maar dat ik me (nog) beter had ingelezen. Ik wist niet dat D.Martin pappa werd en dus wellicht de Vuelta zou verlaten, maar op zijn twitter account was ook een foto te vinden van de schade aan zijn rug vanuit de tour, die nog steeds niet genezen is. Met die wetenschap had hij geen plekje in mijn team gehad uiteraard...
Nou hè, poe poe, wat een klassementen rijdt die van Avermaet in de Tour. Dit jaar zijn prestatie met de 28e plek !!!
Overigens zou v Avermaet denk ik best wel top-15 in een grote ronde kunnen rijden door hier en daar in de vlucht wat tijd terug te nemen. Maar goed, het dragen van het geel in de Tour had natuurlijk 0 te maken met wel/niet een klassement rijden.
Tijdelijk hoog staan is wat anders. En tijdelijk hoog staan is juist hetgene wat renners als Kwiatkowski, Dennis, Gallopin, Benoot, etc ook prima kunnen. Teuns niet echt, maar dat boeit ook totaal niet.
Maar als je serieus denkt dat mensen Benoot (geen Bennoot) en Teuns mee hebben genomen met de verwachting dat zij een klassement zouden gaan rijden, houdt de discussie hier toch echt op. Want dan snap je er echt niks van.
Carapaz is zeker een goede renner, maar is hier in principe niet meer dan een knecht. En vooralsnog een knecht die zijn werk vrij matigjes doet. Maar goed, in de derde week zou hij relatief goed moeten zijn, dus wellicht haalt hij zijn geld/plek er nog wel uit. Maar vooralsnog lijkt het daar voor 2.5 (!!) miljoen totaal niet op. Voor dezelfde prijs had je Bennett, voor 0.5 meer had je Uran, etc. Tot dusver veel betere keuzes.
----
Martin is heel duidelijk geweest dat hij zou uitstappen wanneer het zover was (ik kan het echter nergens terugvinden, maar heb het via een journalist al een tijd geleden gelezen). In dit stuk spreekt ie er in de laatste alinea's ook al over, maar zegt ie niet letterlijk uit te zullen stappen: https://www.independent.ie/sport/other-sports/cycling/martin-what-does-it-matter-if-i-ever-win-another-race-or-not-37089786.html
Daarom vond ik het vooral bijzonder dat hij die paar spaarzame kansen die hij heeft gekregen (om mee te zitten in de kopgroep) niet heeft aangegrepen. Blijkbaar was de vorm daar dus zelfs niet goed genoeg voor.
Samen met Porte was hij denk ik de meest overpricete (is dat een woord? :p ) renner van allemaal. Beide 1.5 a 2 miljoen te duur ofzo.
Voor iedereen met Soto, vandaag is zijn dag! :D
"Caja Rural-Seguros RGA are aiming for the sprint today as Jonathan Lastra explained at the start: “Today we’re not supposed to go for the break, we have Nelson Soto for the sprint. It depends a bit on how things happen at the beginning of the stage. If it’s a big breakaway we’ll be there and if it’s a small one we’ll stay around Soto. After the crash he had he starts to feel better and he’ll be looking for his shot."
'@Pietje Het gedeelte over Carapaz ben ik niet helemaal met je eens, tenminste niet op voorhand maar misschien wel achteraf. Het was, voor mij in ieder geval, vooraf niet duidelijk dat Carapaz specifiek als knecht mee zou gaan. Daarnaast zou Carapaz zelfs vanuit die rol nog prima kunnen scoren als een soort "meesterknecht" en teampunten Valverde/Quintana scoren. Quintana piekte naar de tour en in principe wilde ik vrijwel niemand meenemen die de Tour/Vuelta combinatie deed. Echter, je zag Quintana iets verbeteren richting het einde met die etappe-overwinning en dus uiteindelijk daar een uitzondering voor gemaakt. Voor mij is het geen zekerheid voor 3 weken koers en daarin kon Carapaz prima als 9e renner vanuit de knechtrol/teampuntenrol fungeren. Dus in principe op/aanvullen als 9e renner of eventueel zelfs vervangen (wel een dure opvuller maar met een hoge upside). De top van de mogelijkheden van Carapaz is ook nog niet zo bekend, de top van Bennett wat meer. De Bennett's en Buchmann's van deze wereld zag ik op voorhand buiten de top 5, oneerbiedig gezegd een beetje de 2e garnituur/B-keus. Van Uran was het ook gissen naar hoe hij, na die valpartij uit de tour is gekomen. Al met al mag jij het dus een slechte keuze vinden, ik vond het op dat moment nog niet zo'n slechte keuze en uiteindelijk misschien ook nog niet. Overigens had ik wel meer beoogd opvullers voor die 8e/9e plek indien meerdere mensen tegenvallen. Alleen vallen die kandidaten zelf behoorlijk tegen, Benoot/Roche (Teuns in mindere mate) dat zijn achteraf pas slechte keuzes ;)
Terug naar de koers:
Zou Valverde nog geinteresseerd zijn in die bonusseconde bij de tussensprint?
Soto op de bank vandaag, heb Sarreau opgesteld en dat is in principe een dure Soto. Vond ik wel genoeg. Soto nog nergens top 100 gereden en dat klimmetje is dan wel ver van de meet maar wel 5 km a 5,3% en daarna nog 7 km door etteren a 2%. Ten eerste, gezien zijn manier van rijden, geen enkele garantie dat Soto er dan nog bij zit en ten tweede, geen enkele garantie dat ie dan top 20 sprint. Ten derde, meestal als ik dit soort uitspraken doe dan rijden ze naar een eclatante scorito-plaats ;)
Tja, meningen verschillen Barry. Ik betwijfel of Carapaz überhaupt was gestart als Landa fit was geweest, dat was voor mij al voldoende om hem niet te pakken. Zeker met dat prijskaartje.
Maar allez, dat was de discussie eigenlijk ook niet echt hè. Ik was vooral verbaasd dat soj nog steeds zo positief was over Carapaz. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een ieder die hem geselecteerd heeft, gelukkig is met hoe Carapaz tot dusver rondrijdt. Maar zoals gezegd, de derde week zou zijn beste week moeten zijn.
Ik heb Soto zonder verwachtingen geselecteerd. En dus met het gedachtegoed om hem enkel te gaan gebruiken als ie prima is. En anders jammer dan, 1 plek en 500k weg, goedkoper kan niet. Achteraf is het weggegooid geld, maar gelukkig zijn praktisch alle sprinters onder de 1.5 miljoen dat. En zelfs daarboven een paar bijna ook.
Vandaag heb ik Soto niet geselecteerd. Er is na die valpartijen en intredende vermoeidheid denk ik een reële kans dat hij er vandaag niet bijzit. Eigenlijk dus de argumenten die Barry al aandroeg. Met nog als toevoeging dat zelfs als ie meesprint een klassering tussen plek 8 en 16 realistisch is.
Het zou dus ideaal zijn als hij vandaag wel overleeft, mee probeert te sprinten, maar ingesloten raakt. Daardoor vandaag slechts een 14e plek ofzo pakt en ik dus weinig punten laat liggen. Maar ik voldoende vertrouwen heb om hem in latere etappes op te stellen :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.