Lekkere dag! De Marchi (c) en Teuns heerlijk uit de kopgroep, Benoot er bewust naast gelaten, maar prettig dat die weer in orde is. Verder nog de juiste trui-punt opvullers gekozen met Trentin, Yates, Valverde, Izagirre, Sagan, Quintana. Enkel Buchmann is jammer door het verlies van de groene trui van Sagan en zijn kleine tijdverlies, maar in principe zijn zijn punten minus 2 naar anderen gegaan
Teuns captain en Benoot ook dik in de punten is erg lekker.
Echter is het verschil tussen Teuns of Valverde als captain slechts 14 punten. En heb ik ook 0-punters van de Gendt en Bilbao, waar ik anders voor Ion en Wilco had gekozen a 18 en 12 punten.
Dus al met al een mooi bovengemiddelde dag, maar geen extreme winst geboekt op mensen die vol voor GC gingen. Wat er trouwens opvallend veel waren. Teuns, Fraile en Mollema waren bijvoorbeeld gezamenlijk slechts door 5.7% van de deelnemers captain gemaakt. Ten opzichte van 41% die Yates als captain had, 24% Valverde, 4% Kwiat, 4% Kelderman.
De enige aanvaller die ik had opgesteld EN kopman had gemaakt was Fraile, en die redde het niet, dus zakken geblazen.
De finish morgen is een heel bijzondere, want het is een heel smal weggetje van een kilometer of zes, zeven waardoor je eigenlijk geen behoorlijke lead out kunt organiseren en dus geen massa sprint op de finish. Het zal wel een sprint worden naar de toegang tot dat weggetje maar dan moet je daarna dus nog die afstand als een soort tijdrijder afleggen. Kijk maar eens op streetview. Wat een gekkigheid: Als het peloton aankomt, rijdt de voorste zomaar aan het hoofd van een langgerekt lint van 200 meter of meer, zit er misschien wel een minuut tussen de eerste en de laatste terwijl ze toch in dezelfde tijd finishen. Alleen in de Vuelta!
Ik zou ook niet weten hoe ik mijn team voor morgen moet samenstellen. Het is tot dat weggetje eigenlijk een heel goed te controleren rit. Maar dan? De zekere puntjes gaan in ieder geval mee, maar dan houd ik nog twee of drie plekken over, en die kunnen een groot verschil maken. Toch een sprinter er in? misschien wel een tijdrijder. Kwiat? Dennis misschien zelfs?
@David Hou vol gozahr!
Ik zie Pöstlberger morgen wel een Pöstlberger doen. Hij was gisteren al aan het oefenen. Het wordt trouwens pas op anderhalve kilometer smal, daarvoor is het een keurige tweebaansweg.
Anderzijds is het ook een mooie dag voor vluchters, maar de meeste obvious picks hebben vandaag veel gegeven. Zou dus best een toptien vol C-renners die niemand heeft kunnen worden, zoals deze redelijk vergelijkbare etappe.
Maar gaan ze morgen controleren als er geen normale lead out kan uitgevoerd worden , dus in die logica zou het een machtsprinter Sagan of een v Poppel of een puncher Valverde , Kwiatowski of wordt het een aanvalt groepje die de vrijheid krijgt omdat een sprint met lead out lastig is of wordt het oorlog tussen de klassement renners .
Dus kortom weer een typische Vuelta waar je dus een mix dient te maken in je selectie van 9 .
Sagan. Kwiatowski , Valverde , V Poppel en Yates gaan iig mee , nu nog ff nadenken over de andere vier
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.