Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 100 ... 501 502
Romāns Vainšteins

Nog even over Rasmussen, die achtergrondfoto op zijn twitter heeft Tarantino-achtige allure zo geweldig :

https://twitter.com/MRasmussen1974

Ik zou hem '6 man over' noemen

user27060

'@RV, ok, ik begrijp je. Klopt idd ook, met mannen als Alaphilippe, Stybar en Van Avermaet naar die slotklim en je bent gezien.

Wielerfan1987

Als je ziet waartoe Taco in staat was vorig jaar en het jaar ervoor, (oa. in Schaal Sels, Primus Classic) beide keren met een minimum van koerskilometers in de benen en na heftige revalidaties dan zou je zeggen dat als er naast Wout v Aert iemand van TJV kan verrassen in de Strade, dat het dan toch wel Taco zou moeten zijn.

user27060

Die onverharde wegen zijn idd ook Taco zijn ding. Benieuwd wat hij met de hoogtemeters doet.

Rawolf

Danny van Poppel met een superdag, dan wil ik het nog weleens zien

Ketelbinkie

Mooi interview met de leergierige Primoz Roglic

http://www.cyclingnews.com/features/primoz-roglic-from-ski-jumper-to-giro-ditalia-contender/

Adrianus en Patrick

'@ RV ... top top top foto van Rasmussen op z'n twitter.. Lance, Der Jan. 2 iconen uit mijn jeugd.. geflankeerd door Rasmussen, Basso Landis en Vino.. fouter kan het bijna niet.. maar toch genieten!

kelderfan

'@rahimns
Ik heb helemaal geen aversie tegen Dylan Groenewegen als sprinter. Hij is voor mij een echte topper, die 't vaak genoeg ook alleen afkan om te scoren.
Wat mij stoort is dat steeds meer rondjes worden opgeofferd. Juist nu TJV met Primož Roglič, Laurens De Plus, Antwan Tolhoek, Steven Kruijswijk en Sepp Kuss een geweldige groep klimmers heeft, die TJV op de kaart hebben gezet.
Etappezeges zijn zeker belangrijk maar wat moet Dylan in Volta Ciclista a Catalunya.
Ik kijk omdat 't leuk en spannend is, als TJV-renners meedoen. De UAE Tour in de zandbak was juist leuk om te zien, omdat Leezer, Van Emden, Martin zich hebben laten gelden in ritten die bergop gingen en dan maken Laurens De Plus en Primož Roglič 't nog af ook. Dan vermaak ik mij toch een stuk minder met Par-Nce als 't na 3 ritten 't over is.

Yeez

'@kelderfan je hebt bennett nog ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet niet welke rondjes er zijn opgeofferd... je probeert als ploeg alle renners een zo evenwichtig programma te geven en de ene keer ligt de nadruk op sprints en de andere keer weer wat meer op het klassement. Die jongens die je noemt kunnen niet in elke etappekoers aan de start staan en volgens mij komt iedereen wel aan zijn trekken. Ze hebben nu 5 rondjes gereden en daarvan zijn er 3 succesvol geweest voor de klassementsmannen van TJV, in 1 was de aangewezen kopman gewoon niet goed genoeg (TDU) en in de laatste werd die ziek. Verder heeft het toch geen problemen opgeleverd, of zie ik dat verkeerd ?? Daarnaast is het nu eenmaal zo dat een aantal van die renners die je noemt gewoon geen tijdrit in de benen heeft en het dus daarmee al lastig wordt om een topresultaat te behalen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nou @rahimns toch, dat weet je toch wel. Eerst Algarve, P-N en dit jaar Volta a la Comunitat Valenciana en Volta Ciclista a Catalunya. Want wat moet een sprinter daar doen.

Fanny

'@ Kelderfan
Quote: Volgens mij wordt Antwan Tolhoek toch uitgespeeld als kopman in de TdS.

Dat denk ik dus niet daar er 2 TT in deze WT- koers zitten.
Tolhoek zal misschien wel weer voor de bergtrui gaan en misschien een vrije rol hebben.
Maar er kunnen wel meer renners van TJV een vrije rol hebben zijn als er geen echte grote kopman van TJV hier start.
Wie er dan wel als kopman zal worden ingezet weten we op dit moment nog niet en het is daarbij nog erg ver weg.
Ik denk zelf dat Bennett of heel misschien Roglic cq Gesink hier wel een kans op maakt.
Maar we zitten net pas in maart en er kan nog zoveel gebeuren.
Overigens rijdt volgens mij Bouwman (heb ik ergens gelezen/gehoord/gezien) ook de Tour de Suisse maar dat staat nog niet op de eerste Topicpagina.
Hier staan enkel Tolhoek en Van der Hoorn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan In de Algarve hebben ze een etappe gewonnen toch en reed Powless naar een keurige 7e plaats, dus missie geslaagd. Valencia heeft ook daar Dylan ze etappe gepakt dus stond hij daar terecht aan de start. De Tier had daar voor zijn kansen mogen rijden maar werd helaas ziek. Zie dus nog steeds het probleem niet. In Catalonië staat de ploeg met 4 klimmers aan de start dus begrijp niet wat je daarover te klagen hebt. Daarnaast zijn er 2 tot 3 kansen voor een sprinter daar.

@Fanny Roglic en Bennett gaan echt niet tussen de Giro en de Tour nog de ronde van Zwitserland rijden, dat lijkt me iets te veel van het goed. Voorlopig staan daar De Tier, Bouwman, De Plus, Tolhoek en Van der Hoorn op de shortlist, geen onaardige ploeg zou ik zeggen. De Plus zou daar denk ik dan de kopman zijn met zijn tijdrit kwaliteiten.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ben t met kelderfan eens dat t jammer is dat veel rondjes van n week nu naar de sprinter gaan en dat TJV niet meedoet voor t klassement. Zal ook meespelen dat Roglic een/twee rondjes minder rijd doordat hij naar de giro gaat.

Maar dat is persoonlijke voorkeur, welke etappes je liever kijkt

S. Morgenstern

De inzet op een sprinter jammer vinden valt goed te begrijpen, dat is inderdaad een simpele kwestie van voorkeur en verder weinig voer voor discussie.

Het inzetten op een wereldtopper in de sprint niet kunnen begrijpen is echter totaal iets anders en meer dan jammer, helemaal omdat het zonder uitzondering gepaard gaat met absurde argumenten..

Laatst gewijzigd
Elvs

'@Kelderfan, ik moet zeggen dat ik het eerst ook een vreemde actie vond om Dylan naar Catalonië te sturen. Als ik echter naar de etappes kijkt zie ik toch 2 mogelijkheden om te sprinten (etappe 5 & 6). Daarnaast wil Dylan 2 grote rondes gaan rijden dus dan lijkt het me geen slecht idee om ook vast wat bergen in de benen te hebben.

Ook is het niet zo dat ze het klassement in deze ronde 'opofferen' volgens mij, op de voorlopige startlijst staan Kruijswijk, Kuss, Tolhoek & de Tier. Dat lijkt mee een prima rijtje klimmers.

S. Morgenstern

Hofstede is ook gewoon een prima knecht voor de klassementsrenners en Leezer is in die selectie de beste renner om Kruijswijk in goede positie op sleutelpunten af te zetten.

Jotto-Lumbo

Jongens, jongens wat mij mogen wij blij zijn met een sprinter als Groenewegen. 25 jaar en nu al wereldtop. Tuurlijk mag hij zelf zijn programma samenstellen en een paar man in ondersteuning meenemen. Als dat ten koste gaat van een mannetje extra voor eventuele klassementsambities, dan is dat maar zo. Daarnaast kunnen de mannen in de sprinttrein prima een klassementskopman ondersteunen.

Kleine kanttekening: wanneer je echte een klassement kan winnen of podium kan rijden met Roglic of Kruijswijk snap ik dat je daar een volledige ploeg in ondersteuning meeneemt. Maar je gaat, met alle respect en voor nu nog niet, voor Powless, Benett, Kuss, Tolhoek, de Plus etc.. niet de sprintambities van Groenewegen opofferen. Ik vind dat ze dat nu prima doen zoals in de Algarve, Powless een vrije rol zodat hij kan leren en voor de rest gewoon alles op Groenewegen. Ook in Parijs-Nice vind ik de opstelling prima. Ik heb liever 2 ritzeges met Groenwegen en een 9de plaats voor Bennett in het klassement, dan alleen een 5de plaats voor Bennett in het klassement.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Roglic en Bennett gaan echt niet tussen de Giro en de Tour nog de ronde van Zwitserland rijden, dat lijkt me iets te veel van het goed.
Van Roglic kan ik het begrijpen. Ik heb ook aangegeven heel misschien.
Wat betreft Bennett ben ik het niet met je eens.
Hij zou rustig de TdS kunnen rijden als voorbereiding op de TdF en de Vuelta.
Kruijswijk rijdt tenslotte ook de Dauphiné als voorbereiding op de TdF en daarna weer de Vuelta.
Is het al zeker dat De Plus de TdS gaat rijden ?
Ik vind trouwens de TdS net als de Tour de Alps een van de mooiste koersen (zeker qua landschap) van 1 week.
Maar dat even terzijde.
Jammer dus dat TJV niet start in de Tour de Alps. Volgend jaar hopelijk maar weer.

S. Morgenstern

Roglic gaat daar sowieso niet rijden, ook niet heel misschien. Bennett zou wel kunnen, maar ik verwacht dat dat met ook Californië op het programma en dan nog de Tour en Vuelta erna niet ideaal zal zijn. Daarnaast lijkt een De Plus (samen met Tolhoek met de Giro in de benen) me een gelijkwaardige kopman voor dat parcours.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik gok De Plus en Tolhoek met een goede giro-vorm daar, wanneer er daarna een lange rustperiode volgt

Yeez

Tegen Cyclingnews zegt Roglic wel naar Romandië te gaan. Of dat nu zo’n goede voorbereiding is 6 dagen voor de giro? Kans dat je te vroeg piekt?

Dan zou UAE, Tirreno, Luik en Romandië zijn voorbereiding zijn?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Luik en Romandie lijkt mij iets teveel van het goede, dan zal Luik waarschijnlijk wegvallen.

S. Morgenstern

Tegen Cyclingnews zegt Roglic wel naar Romandië te gaan.

Cyclingnews zou zich evengoed kunnen baseren op de sites met startlijsten, die zich baseerden op een passage in Sloveens stuk waar Roglic niet zelf aan het wordt was over die koers.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek nee als ik dit zo lees is het een persoonlijk interview met Roglic zelf. Redelijk uitgebreid ook

1 2 ... 100 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.