Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 107 ... 501 502
Rebellin

Eerst Dylan vandaag! Drie op een rij!

Laatst gewijzigd
Yeez

'@mr10b teuns en konrad staan op 1.20 achter. Derest al op 5 minuten of meer dus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Intressant stuk over hoe oa Amund Jansen over dopinggebruik denkt en hoe de ploeg ermee omgaat (wel even google vertaling gebruiken).

https://www.dagbladet.no/sport/jeg-er-livredd-for-at-noe-sant-skal-skje-i-laget-vart-det-kan-koste-80-mennesker-jobben/70851746/amp?__twitter_impression=true

Rawolf

Leuk stukje over de Plus en roglic, daar gaan we nog veel moois van zien

Poeksel

Wel slordige journalist:

"Jumbo-Vismas 27 ryttere i 2019 består av 15 nederlendere, 4 belgiere, 2 amerikanere, 2 tyskere, 1 nordmann, 1 australier, 1 danske og 1 tsjekker."

Maar dat het geen toeval is dat er geen Spaanstaligen bij TJV zitten zou goed kunnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Mooi stukje en bedankt voor de link. Die Laurens De Plus is nu al zo belangrijk voor zijn kopman. Je zou bijna denken, dat Kruijswijk ook zo'n kanjer erbij zou moeten hebben. Hij traint nu vaak alleen vanuit zijn woonplaats.;)

S. Morgenstern

Je zou bijna denken dat Tolhoek en Kuss niet bestaan, of dat Bennett en Gesink de Tour de France niet op hun programma hebben staan.

Chrys
Yeez

Ik denk dat dit het laatste jaar van olivier is. Die jongen mag nu al bijna niks meer rijden... en zijn eerste race viel ook zwaar tegen. Gelukkig ziet die dat zelf ook

kelderfan

TJV heeft nu ook zijn selectie vrijgegeven voor de Tirreno-Adriatico; niet dat 't al inmiddels bekend was.
Een sterke selectie dat wel met 1 wijziging t.o.v. de UAE-Tour en dat is Robert Gesink voor Tom Leezer.
Lijkt mij dat daardoor de TTT-samenstelling alleen maar sterker is geworden.

Yeez

Top lead-out weer van TJV! Groenewegen simpelweg de kracht niet. Wat niet gek is na gisteren en de waaiers van net voor de finish.

achtpuntzes

2 ritzeges is mooi toch?

Nu weer naar andere doelen toewerken.

Mr10B

De laatste km van Teunissen was erg indrukwekkend. Maar het was geen top lead out. Ze moesten op 2.5km van de streep nog een man of 40 a 50 passeren door de wind. Dat voelde Groenewegen meteen toen hij aanging (icm met de pijn van gisteren uiteraard)

S. Morgenstern

Ze moesten die mannen nog voorbij doordat Groenewegen daarvoor werd weggeblazen door de actie van Sky. Het werk van Jansen en Teunissen (en daarvoor dat van de andere drie) was vandaag uitstekend. Groenewegen had gewoon de benen niet na gisteren.

Retro Lex

Hij draagt morgen nog wel Geel ( en heeft Groen ook ! nog )

Yeez

Morgen Teunissen uitspelen en voor het klassement de kaart Bennett spelen zijn nu de verdere doelen denk ik

TLJCAMPS

Gewoon prima optreden vandaag weer van Jumbo-Visma. Uitstekend van Mike Teunissen en Amund Grondahl Jansen. Groenewegen kwam gewoon tekort maar dat had ik al aan zien komen om eerlijk te zijn. Geen schande na die 2 overwinningen eerder deze week. @jessevdalen Hoop inderdaad dat morgen Mike Teunissen wordt uitgespeeld. Hij sprintte vorig jaar naar plek 5 op een soort gelijke aankomst. Alleen Démare, Gorka Izagirre, Laporte en Wellens moest Teunissen voor zich laten. Démare en Laporte zijn de enige die deze Parijs - Nice rijden dus ik geef Teunissen wel een reële kans op top 5. Voor de rest zie ik alleen nog Teuns, Colbrelli en Trentin als een gevaar voor Teunissen.

Wielerfan1987

Ik hoorde op Sporza dat Dylan had gezegd/verteld dat hij gister heeft volbracht op slechts 1 bidon, dat het verder dusdanig alle hens aan dek was dat hij niet de tijd heeft durven nemen om zelfs maar een Gelletje of reepje te nemen tijdens de koers.

Dat wetende (zelfs als 1 bidon overdreven zou zijn van zijn kant) is het natuurlijk verre van gek dat Dylan vandaag de kracht niet meer had om echt mee te sprinten.

Die energie die de dag van gister heeft gekost, en de geestelijke stress van het continue waakzaam moeten zijn kun je nooit na de koers alleen weer bijvullen.
Tijdens de koers je lichaam al blijven voeden en na de rit zo snel mogelijk herstellen is van essentieel belang.

Twee dagen volle bak plus de plichtplegingen van de dopingcontroles en podiumceremonies heeft gewoon zijn tol gehad.
Daarnaast denk ik dat de dag van gister Dylan zijn grens ook verlegd heeft en dat heeft gewoon een hoop kracht en energie gekost.

Ik als fan ben trots op hoe de ploeg de afgelopen dagen gekoerst heeft, en dat het er vandaag niet helemaal uitkomt is absoluut geen schande.

S. Morgenstern

Als hij straks in Catalunya maar weer de benen heeft..

kelderfan

'@vlek
Ha, ha, dat zou een slechte zaak zijn voor jou.
Als TJV verstandig is, dan laten zij Catalunya vallen voor Dylan. Hij heeft prima werk geleverd de afgelopen dagen.
Die zege van gisteren in de epische rit zal menig volger bijblijven en het was niet eens een echte sprint.
Volgend jaar wil hij Milaan - San Remo doen. Dat lijkt mij een hele mooie uitdaging voor Dylan 14 Groenewegen.
@Wielerfan1987
Goed verhaal en Dylan 14 Groenewegen heeft wederom een stap gezet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er staat een prima evenwichtige selectie op papier voor Catalonië, waarom die voor Dylan laten vallen. Dat soort wedstrijden heeft hij ook gewoon nodig. Prima voor hem om daar aan de start te staan.

TLJCAMPS

'@kelderfan
Extra bergen voor Groenewegen kan natuurlijk nooit kwaad. Moet wel op tijd binnenkomen met het oog op de Tour.

S. Morgenstern

Extra overwinningen op WT-niveau kunnen daarnaast nooit kwaad voor Jumbo..

Yeez

Daarnaast daarna een hele tijd niks. Heel de maand april vrij

kelderfan

'@rahimns
Hij heeft daar weinig tot niets te winnen inn Catalunya en daardoor heeft Daan Olivier een mager eerste deel van het programma. Voor de ondersteuning van Kruijswijk is Dylan toch geen vereiste en het team heeft gezegd, dat hij in Girona de bergen moet mijden toch? Er is voor Dylan misschien 1 rit waar hij mee kan spelen.
Roglic heeft nu een ploeg helemaal in dienst van de kopman. Dus waarom geen ploeg samenstellen helemaal in dienst van kopman Kruijswijk?
@jessevdalen
Dat is wat mij bevreemd. Waarom een hele maand geen wedstrijd. Want iemand riep, dat het zonde was dat Dylan Wevelgem niet gaat rijden.
@vlek
Dat WT-overwinningen goed zijn voor 't team is helemaal juist. Wevelgem is ook een WT-koers en die nieuwe koers Driedaagse Brugge - De Panne is ook WT.

1 2 ... 107 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.