Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 108 ... 501 502
Rico.

'@kelderfan: Je vindt het blijkbaar leuk om elke week een nieuw programma voor de hele ploeg samen te stellen. Prima natuurlijk, maar die verzinsels hoef je hier toch niet altijd te posten? Het wordt zo voor anderen vrij moeilijk gemaakt om de nuttige meningen en commentaren te lezen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Je blijft dat roepen ... er zijn geen winstkansen daar, maar ik zie gewoon 2 etappes die op een sprint kunnen uitlopen. Dat jij het er niet mee eens bent en liever Dylan andere koersen ziet rijden is jouw probleem, die keuze is nu eenmaal gemaakt en tot nu toe niet zonder succes.

S. Morgenstern

Ik vind het ook heel jammer voor Olivier dat hij in deze weken geen kansen heeft om zich te revancheren voor zijn rijden in de Ruta del Sol, maar dat o.a. de seizoensplanning van een van de wereldtoppers voorrang heeft valt heel goed te begrijpen.

Ik voorspel in ieder geval een mooi maandje..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ja morgen wordt 't leuk en spannend. Ik ben benieuwd hoe TJV de TTT gaat doen. Roglic heeft wel een ploegje wauw.
En ja je hebt gelijk dat het programma voor de toppers voorrang heeft, maar ik schat Kruijswijk ook hoog in en zeker na de Ruta. Hij moet 't wel doen zonder Gesink en dat is wel verrassend te noemen. Maar anderzijds voor de trein Roglic een goede zaak.
@rahimns
Ik snap dat de keuze is gemaakt, maar daarom mag ik wel een kanttekening maken. Morgen heeft Dylan de trui nog in zijn bezit. Ik ben benieuwd naar Teunissen en Bennett in de heuvelrit.

S. Morgenstern

Eén kanttekening en verder tonen dat je een andere keuze ook kunt begrijpen was geweldig geweest...

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft in Catalunya overigens ook een uitstekende ploeg mee.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@vlek
Zeker en vast zouden de Belgen zeggen dan, Met Tolhoek, Kuss en De Tier heb je prima knechten voor bergop in je selectie. Tom Leezer ook altijd handig voor op het vlakke. Alleen ik ben er nog niet echt achter gekomen wat de specialiteit van Lennard Hofstede is... Overigens denk ik dat de ploegentijdrit in de Tirreno Adriatico morgen een kolfje naar de hand van Jumbo-Visma is! Hetzelfde team als in de UAE Tour(alleen Robert Gesink ipv Tom Leezer) dus ik schat de kansen van Jumbo-Visma hoog in. Team SKY en Sunweb zijn denk ik de grootste concurrenten van Jumbo-Visma. SKY met o.a. Thomas, Castroviejo, Moscon en Poels en Sunweb met Dumoulin, Kragh Andersen, Arndt en Power. Ben benieuwd!!!

S. Morgenstern

Hofstede is een typische knecht voor het middenveld.

Ik schat Sky op papier iets hoger in, maar kansrijk zullen ze morgen zeker zijn.

kelderfan

"Eén kanttekening en verder tonen dat je een andere keuze ook kunt begrijpen was geweldig geweest…"
Dat is toch ons verschil. Die andere keuze is niet de keuze, die ik zou hebben gemaakt. Maar goed dat zal blijken.
Ik vind alleen dat Roglic wel een ploeg meekrijgt, waar hij echt mee uit de voeten kan en terecht.
Natuurlijk heeft Kruijswijk met Tolhoek, Kuss, Hofstede en De Tier een prima ploeg voor Catalunya.

S. Morgenstern

Ik zou Groenewegen zelf niet naar Catalunya sturen, dus het verschil zit toch echt ergens anders..

Fanny

Nog even een interview met Wout Van Aert over de Strade Bianche.

https://www.wielerkrant.be/nieuws/2019-03-11/wout-van-aert-ziet-slechts-een-mogelijkheid-om-strade-bianche-ooit-te-winnen-maar-ik-betwijfel-of-dat-een-goed-idee-is?

Yeez

Overigens zit ik de route van Catalonië te bekijken, maar etappe 5 en 6 zijn toch gegarandeerd sprintersritten? En wie gaat Groenewegen dan verslaan?

S. Morgenstern

Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid inderdaad sprintritten. Qua tegenstand valt het voor Groenewegen eigenlijk te hopen dat er naast Hodeg en Greipel nog wat sprinters aan de start staan, zodat de kans dat ze met meerdere ploegen kunnen controleren wat groter is.

Wielerfan1987

'@Fanny

Ik wilde inderdaad ook net aan dat artikel refereren.

Voor aanvang van de strade was het verhaal dat ging dat Wout 5 a 7 kilo zwaarder stond dan voorheen.

Nu blijkt dus, bij monde van Wout zelf dat hij zelfs al enkele kilo's lichter is als voorheen.

Dat wetende ben ik wel benieuwd waartoe hij in koersen als Vlaanderen en Roubaix in staat is.

S. Morgenstern

Waarbij voorheen in het eerste geval een jaar of vijf geleden betreft en in het tweede geval verwijst naar afgelopen winter.

kelderfan

'@Fanny
Leuk om te lezen dat Wout inzichtelijk maakt, dat hij als wat zwaardere renner bij zwaar weer de beste kans heeft om mee te doen in de Strade Bianche .Toch heeft hij nu voor de 2e. keer een 3e. plek veroverd; dus als hij zijn krachten wat beter kan sparen d.m.v. betere ondersteuning, dan heeft hij wel degelijk kans om de Strade Bianche te winnen.
Ik dacht dat Antwan Tolhoek niks te zoeken had in de Strade Bianche, maar met goed weer kan Antwan Tolhoek ook mee doen.

S. Morgenstern
S. Morgenstern

Van Aert heeft winstkansen in een heel zwaar man tegen man gevecht, zoals die koers vorig jaar verliep door de weersomstandigheden. Wanneer de omstandigheden zo zijn dat er nog lang genoeg knechten mee zijn, en de kopmannen langer krachten kunnen sparen, dan zal hij daar in de finale altijd op lichtere types stuiten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dank voor het posten van de links. Nog onzekerheid wat betreft Timo Roosen.
Maar hoe kom jij aan een heel zwaar man tegen man gevecht, wat betreft Wout Van Aert. De omstandigheden in een wedstrijd zijn toch altijd verschillend.

S. Morgenstern

Zwaardere omstandigheden hebben invloed op het koersverloop en geven eerder een man tegen man gevecht.

kelderfan

Wout geeft aan dat zwaardere omstandigheden zeker van invloed zijn. De lichtgewichten hebben dan minder voordeel.

Yeez

Ik denk dat wanneer Mitchelton een half uur eerder zou starten ze het niet zouden halen. Voordeel van de droogste omstandigheden en de wind! Roglic wel in pole position om te winnen

kelderfan

Jammer dat Jos van Emden het weer moet afgeven. Is het geen Dennis dan is 't Michelton.
Een prima TTT voor Jumbo-Visma. Opvallend dat Robert Gesink moet afgeven.

S. Morgenstern

Gesink reed zich leeg richting die laatste bocht. Dat is waardevoller dan met zijn zessen die laatste kilometer ingaan. De laatste kilometers van MS kijken en je ziet exact hetzelfde gebeuren.

Laatst gewijzigd
KissMyAce

'@kelderfan
Kan jij even uitleggen waarom dat opvallend is?

1 2 ... 108 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.