Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 110 ... 501 502
S. Morgenstern

Wie weet.. Dat ze zo'n uitslag neer kunnen zetten terwijl het technisch geen perfecte tijdrit was, is in ieder geval een enorme stap voorwaarts.

Het is uiteraard nog wel uitkijken naar de ploegentijdritten waarin niet alle drie de wereldtoppers in deze discipline aan de start staan. Niet waarschijnlijk dat ze ook daar altijd mee gaan doen voor de winst

kelderfan

'@jessevdalen
Dat las ik ook. Het ging perfect in de UAE-Tour, maar vandaag ging dat wat minder goed. Toch weer een punt om aan te werken. Je moet kennelijk wat langer in dezelfde samenstelling rijden om het goede gevoel te krijgen.

Yeez

Wat is die Roglic sterk zeg! Wel dom, maar had toch niet meer ingezeten met deze sprint zo. Alaphillippe had altijd gewonnen met van avermaet. Roglic veruit de sterkste!

ghostwriter

'@jessevdalen
Hoezo dom? Wat moet hij anders doen, met Van Avermaet en Alaphillippe naar de finish rijden? Die was het enige wat hij kon doen. Zo hard mogelijk doortrekken en hopen dat de explosievere mannen eraf worden gereden.

Krentenbol

'@Ghostwriter het is natuurlijk dom om iets te proberen waar de kans groot van is dat het geen nut heeft. Daarnaast is het natuurlijk saai en verdedigend rijden als dit niet gedaan wordt.

Leuk dat Roglic iets probeert, als zo'n Mohoric niet een Alaphilippe mee brengt kan het zomaar anders lopen.

Rawolf

Leuke actie van Roglic ja, jammer dat zn kompanen niet onmiddelijk wilden meewerken. Anders kan het zomaar anders lopen, Dumoulin rijd er niet voor niks op zn eentje naar toe. Ik had bouwman vandaag ook wel verwacht, nog niet echt in vorm?

kelderfan

De actie van Primož Roglič was prima. Dat was de enige manier om de zegereeks van Julian Alaphilippe te ontregelen.
Ik heb een sterke Primož Roglič gezien, die goed werd ondersteund door Jos van Emden, Laurens De Plus en ook wel Robert Gesink. Jammer Koen Bouwman had kennelijk nog last van de TTT, want hij kon het geweld niet bijbenen.

S. Morgenstern

Bouwman heeft vandaag gewoon zijn werk gedaan.

kelderfan

Heeft iemand de ITT gezien in P-N. Want zo te zien heeft George Bennett een achterstand van inmiddels 1:43 op de leider Michał Kwiatkowski.

S. Morgenstern

PCS lijkt me in dit geval een uitstekende bron.

ghostwriter

'@Krentenbol
Waarom is dat dom? Zelfs als iets maar een kans van 1% heeft is het beter om dat te proberen als je anders 100% zeker niet zal winnen.

kelderfan

Niet alleen Bouwman heeft zijn werk gedaan, want ook Tony Martin en Paul Martens hebben hun kopman goed beschermd onderweg; alleen in de finale zag ik Jos van Emden, Laurens De Plus en natuurlijk Primož Roglič. Ik zag wel Robert Gesink in de achtergrond meestrijden. Maar hij is nog niet toe aan zijn TdF-vorm.

S. Morgenstern

Dat is inderdaad de selectie waarmee ze nu in de Tirreno rondrijden.

Laatst gewijzigd
KissMyAce

Ik vind dit topic toch veruit het leukste topic, om meerdere redenen:D

Rawolf

Vlek mag er ook nog discussie gevoerd worden? Bouwman was vandaag gewoon mindergoed dan verwacht, dat mag gerust gezegd worden. De lat ligt wel iets hoger als 2 bidonnen aangeven op 150 km van het einde neem ik aan.

S. Morgenstern

Er moet toch gewoon minstens één renner het werk doen voor er gevlamd moet worden in de finale? Zodat de rest van de ploeg zo fris mogelijk aan die finale kan beginnen? Waarom zou je Bouwman daar op af moeten rekenen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij verwachten sommige hier dat de ploeg elke dag met 5 man in de eerste groep moet finishen. Mensen het gaat hier maar om 1 ding en dat is het AK van Roglic, de rest is echt bijzaak en zodra je als knecht je werk hebt gedaan dan is het uitbollen naar de finish en zo min mogelijk energie verspillen morgen weer een dag. Hou toch eens op de Bouwmannen van deze wereld af te rekenen op hun uitslag. Totaal onbelangrijk. Zelfs De Plus geeft al aan dat zijn witte trui, die hij gewoon zou kunnen winnen totaal ondergeschikt is aan het ene doel....

Laatst gewijzigd
robertowilco

Nou Gesink komt eraan, is toch met de eerste groep over de finish gekomen, en zag hem achter het peloton drinken halen, en dan toch zo finishen, komt wel goed met hem. Jos van Emden reed ook sterk en zette Roglic fijn af zodat de Plus het over kon nemen. Gesink en van Emden gaan de Giro rijden, met Bouwman, De Plus en Roglic heb je toch wel een sterke ploeg aan het vertrek. Roglic had ook de pech dat de hellingen niet stijl genoeg waren, in de ritten van Zaterdag en Zondag zal het anders zijn, en heeft hij meer kans, dat hij sterk is staat vast, misschien ook wel de beste, maar de beste wint niet altijd. Dumoulin moest passen toen Roglic voor de tweede keer aanging, Yates zal zijn voornaamste rivaal zijn.

Loek de Rooij

De uitslag doet in ieder geval niet vermoeden dat Bouwman erg slecht is. Zal dan inderdaad vast zijn werk eerder gedaan hebben of iets tegen zijn gekomen. Anders was hij waarschijnlijk iets minder 'kort' geëindigd. De steun voor Roglic in de finale was prima, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Bouwman rond dezelfde positie als Gesink had hier geen verschil gemaakt.

Romāns Vainšteins

Wie knechten op uitslagen beoordeelt die .. *vul maar in*

Rawolf

Ik heb het helemaal niet over de uitslag... maar ik heb bouwman vandaag niet gezien, Mitchelton- scott heeft de hele dag op kop gereden. Dus dat 'werk voor het losbarst' is helemaal niet gebeurt vandaag.

Het kan zijn dat vooraf besproken is dat de Plus genoeg ondersteuning is voor zon finale en dat bouwman n dagje rust mag pakken maar wat je nu noemt is gewoon onzin natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Oh leuk een slagzin. Ik zal beginnen:
Wie knechten op uitslagen beoordeelt die wordt als kopman niet bevoordeeld.

Kunnen we iets winnen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Randomwielerliefhebber want een knecht heeft verder geen andere taken als er niet op kop hoeft worden gereden?? Ik heb al vaker aangegeven dat wij niet weten met welke opdracht een renner meekrijgt en wat hij gedaan heeft in de tijd dat er geen camera's op hem gericht was. De enige die echt kan bepalen of iemand zijn werk heeft gedaan is zijn kopman.

Laatst gewijzigd
Krentenbol

'@Ghostwriter ik bedoelde het sarcastisch, maar nu ik mijn tekst teruglees komt dat overduidelijk niet over. Roglic deed het enige wat hij kon doen buiten gewoon in het peloton blijven zitten. Met een beetje mazzel waren ze met een man of vijf voorop gebleven en was het inderdaad de moeite waard geweest. Het was voornamelijk jammer dat het klimmetje op het begin stijl was en niet aan het einde.

Rawolf

'@rahimns, ik heb gesink die andere taken zien uitvoeren. en ik neem aan dat martens de man daarvoor is eerder in de wedstrijd en niet bouwman in een rit met een aankomst die hem ligt

1 2 ... 110 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.