Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 112 ... 501 502
ghostwriter

'@Random wielerliefhebber
Volgens mij zijn ze qua sterkte in de breedte juist al overbezet voor de klassiekers met mannen als Wynants, Van Emden, Leezer, Martin, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Van Emden, Leezer en Martin zijn er meer voor de ondersteuning in rittenkoersen. Je hebt nog een type Tim Declerq nodig voor de koersen waar groenewegen start volgend jaar naar mijn idee

S. Morgenstern

Van Emden en Leezer kunnen uitstekend ingezet worden in het voorjaar. Ze doen dat dit jaar niet doordat de kern inderdaad nogal breed is tegenwoordig. Wynants zou bijvoorbeeld Vlaanderen en Roubaix ook missen wanneer iedereen fit is. Iemand extra aantrekken voor kopwerk lijkt me dus overbodig, aangezien ze al meer dan genoeg renners hebben die daarvoor ingezet kunnen worden. Het kan wel, maar dan lijkt het me zaak afscheid te nemen van iemand anders uit die groep.

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber
Van Emden, Leezer en Martin hebben in het verleden ook (als knecht) goede klassiekers gereden. Ze zijn nu niet nodig voor de klassiekers omdat Jumbo-Visma in de breedte sterk is. Ik zie niet in waarom Jumbo-Visma een type Declerq nodig heeft. Waarom kunnen ze niet gewoon één van de mannen die ze al hebben in die rol gebruiken wanneer dat nodig is?

EDIT: Wat Vlek al schreef dus.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ja, Martens dus. van Emden is te belangrijk in rittenkoersen om hem een b-rol te geven in de klassiekers, heeft die gisteren nog weer bewezen.

S. Morgenstern

Martens zit toch helemaal niet in die Vlaamse kern?

Wanneer je in de klassiekers een kopman hebt die kansrijk is, dan heb je daar net zoveel aan Van Emden. Ik zou niet weten waarom dat dan opeens een bijrol zou zijn. Het is dat hij dit jaar weer eens specifiek naar de Giro tot werkt, maar normaal heeft hij die rollen altijd uitstekend kunnen combineren.

Laatst gewijzigd
user26799

interessante discussie hier over bazen en knechten.... Om het modern te zeggen : het gaat over "profiling"... Wie heb ik nodig voor welke taak.... En de onbekende factor die nog niet aan bod kwam, zijn de centen ! Wat wil (of kan) een werkgever betalen voor de man met het gepaste profiel....

Rawolf

Ik heb het ook niet over de Vlaamse kern, ik heb het over Milaan San Remo, Kuurne, Schelde prijs, Gent Wevelgem. Wedstrijden waar Groenewegen volgend jaar op gaat focussen. Daar ga je niet bv van Aert opstellen in een dienende rol, die ga je uitspelen in de andere wedstrijden

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom niet? Dit jaar rijden daar ook allemaal renners uit de Vlaamse kern, waaronder dus o.a. Van Aert.

Wanneer je Groenewegen en een extra knecht toe zou voegen aan die groep, dan ontkom je er niet aan opnieuw te snijden in die groep.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Randomwielerliefhebber
Paul Martens, Maarten Wynants lijken nog steeds in orde maar hun leeftijd gaat een rol spelen. De enige zwakke schakel is helaas Lindeman in dit geheel en TJV heeft kennelijk belangstelling voor o.a. Foss.
Een versterking voor de Waalse klassiekers is in mijn ogen een renner als Bjorg Lambrecht. {zie doorselecteren}

Rawolf

Van Aert zal daar niet rijden als Groenewegen daar rijd verwacht ik. Nu kan die voor eigen kansen gaan en met Groenewegen zal die de duidelijke kopman zijn. Alaphillipe knecht ook niet voor Stybar in de omloop.

Als je in je hoofd eens begint aan een selectie voor zo'n Groenewegen koers zie ik dat je nog n man nodig hebt voor het eerdere werk. Dat is in t geval dat je een van Emden daar niet opstelt ja. In de huidige selectie zouden ze een Paul Martens mee kunnen sturen en ik opper alleen maar om die door te selecteren omdat daar de doelen liggen en niet bij Bouwman nu direct.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Dylan zich vanaf volgend jaar weer meer op de klassiekers gaat richten zou een extra sprinter dan nog een logische aanvulling zijn voor in de etappewedstrijden?? Ben normaal niet van het noemen van namen, maar Sam Bennett heeft het niet echt meer naar zijn zin bij Bora en lijkt me een goede aanvulling.

Rawolf

En voor die vervanger van Paul Martens drop ik even Julien Vermote dan😛.

Sam Bennett zeker een interessante naam ja. Kan niet anders dat die dit seizoen weggaat bij Bora, maar meer ploegen zullen wel op hem azen

S. Morgenstern

Groenewegen is echt niet meteen duidelijk de kopman in een koers als Wevelgem. Het is zelfs zo dat Van Aert daar (en in andere koersen) zou kunnen profiteren van het feit dat hij achter zich een favoriet heeft zitten.

Groenewegen kun je in die koersen meer dan uitstekend omringen met mannen als Van Aert, Teunissen, Roosen, Jansen, Van Poppel, Eenkhoorn, Van der Hoorn, Wynants, Van Emden en Leezer.

Daarvoor hoeven ze volgend jaar echt niet opeens uit te komen bij iemand die daar nooit rijdt. Beetje vreemd dus om een extra renner voor die koersen te zien als een vervanger voor Martens.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk wel dat Bennett een garantie wil dat hij een grote ronde (liefst de Giro) kan rijden (anders kan ie net zo goed bij Bora blijven) en het is maar de vraag of TJV die hem kan geven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel als Groenewegen inderdaad zich meer gaat richten op de klassiekers dan is de kans dat hij 2 grote rondes zal gaan rijden al een stuk kleiner. Dus de kans voor een nieuwe sprinter om een grote ronde te kunnen rijden lijkt me dan groter.

kelderfan

'@Rahimns
Zou Kristoffer Halvorsen 't naar de zin hebben bij Sky en waarom zou je geen namen kunnen noemen?;)
Trouwens die Sam Bennett is juist een renner voor rondjes, die TJV geschrapt heeft dit seizoen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat laatste laat ik verder gewoon aan jou over.... ieder zijn specialiteit ;) Verder zou hij ook best een optie kunnen zijn, het is een Noor dat zal zeker niet nadelig zijn. Hij is jong maar heeft zich verder nog niet echt bewezen en dat heeft Bennett dan weer wel. Voor beide is wat te zeggen. In ieder geval is een extra sprinter erbij zou denk ik wel een goede investering zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, maar dat zou nog meer treingedoe opleveren. Want hoe zie jij dan de rol van Danny van Poppel in de toekomst.

S. Morgenstern

Ik heb niet het idee dat ze dat binnen de ploeg als gedoe zien..

Ik betwijfel overigens of het überhaupt haalbaar zou zijn om nog een kopman aan te trekken. Zouden ze met hun huidige selectie, met de wetenschap dat die renners zich ook nog verder ontwikkelen (en niet goedkoper worden), niet zo'n beetje aan hun max zitten?

Ik denk dat een jonge sprinter die ook op andere plekken ingezet kan worden, om meerdere redenen beter zou passen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek hoe de financiële mogelijkheden binnen de ploeg zijn is het lastigste om te bepalen... dus in dat opzicht is het ook niet meer dan een gedachtegang.

@Kelderfan volgens mij heeft Van Poppel een ander traject ingezet dus of er een treinengedoe is betwijfel ik.

Yeez

Een tweede sprinter is eigenlijk nog wat ontbreekt bij TJV

Poeksel

Van Poppel wordt nog steeds als sprinter ingezet, ook al richt hij zich meer op de klassiekers dit seizoen. Maar Halvorsen zou een logische aankoop zijn: jong, Noor en mogelijk gewillig voor een overstap.

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.

Wat kan een type Declerq wat mannen als Wynants, Teunissen, Roosen, Vd Hoorn en Jansen niet kunnen?

Witte Trui

Ik zie dan eerder een jongen als J.W. van Schip komen. Die had laatst in een podcast al een soort open sollicitatie gedaan, dat hij prima een rol in een sprinttrein kan vervullen (of 150 km op het kantje van het gras aan kop kan rijden).

Verder hoop ik dat een jongen als Arensman op de radar staat (kan haast niet anders) en op tijd kan instappen. Een extra sprinter hangt af van hoe van Poppel doorontwikkeld (deels sprinter, of volledig klassiekerrenner). Wanneer hij het sprinterspad verlaat, moet er wat mij betreft echt een sprinter bijkomen, wanneer Groenewegen komend jaar 'gewoon' weer 1 grote ronde op het programma heeft.

Doorselecteren zal een ploeg met budget en ambitie als Jumbo Visma altijd doen (want topsport), maar als supporter vind ik het prachtig dat ze lange tijd een vaste kern hebben, met jongens die ook echt iets hebben met de ploeg. Dus een Bouwman, die nog prima ontwikkelt, multi- inzetbaar is en wedstrijden wint, zal altijd mogen blijven in die situatie.

1 2 ... 112 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.