Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 135 ... 501 502
tdola

Meer info over roglic? Of navragen rahimns? Die zou nu toch op hoogte moeten zitten?

Yeez

'@tdola roglic begint 30 april pas weer met koersen voor de giro, dus die zal wel later gaan om het optimale effect te krijgen

kelderfan

'@Fanny
Die Jack Haig lijkt mij niet verkeerd om aan te sluiten bij TJV; jammer dat hij pas in 2021 vrij komt.
Maar het is niet verkeerd om een aussie te scoren. Sunweb heeft meerdere renners met die vlag. Ik denk dat Bjorg wel die overstap zou kunnen maken. Als klimmer heeft hij meer te zoeken bij TJV.
@rahimns
Hoe is 't met Timo Roosen gesteld?

mus van de maasstad

'@kelderfan

Waarom is het niet verkeerd om een aussie te scoren? En wat heeft sunweb daarmee te maken? Die doen het o zo geweldig dankzij hun aussies?

mus van de maasstad

Zie nu pas dat TJV 7 van de 9 overwinningen op WT niveau heeft behaald

Dat is best iets waar ze trots op mogen zijn

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook hebben ze nu in de laatste 9 WT wedstrijden in de top 10 gereden, dat is veruit de beste prestatie in jaren. De slechtste prestatie in de laatste 10 wedstrijden (in de einduitslag) was een 7e plek.

mus van de maasstad

Top 13 in elke WT wedstrijd tot nu toe

1x 13e
2x 12e
1x 7e
2x 6e
2x 5e
1x 3e
1x 2e
3x 1e

Laatst gewijzigd
dimitri.van.boxstael

Roglic sluit in principe morgen op hoogtestage aan

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

thx Dimitri

Witte Trui

Wel opmerkelijk dat TJV sommige koersen niet opvallend aanwezig is in de breedte, maar uiteindelijk prima uitslagen rijdt. Enkele koersen zelfs bepalend.

Zou mooi zijn wanneer iemand anders dan Groenewegen di t voorjaar nog een koers wint (van Aert, Van Poppel of Teunissen wellicht), dat zou een enorme stap betekenen en ook sneller dan verwacht. Maar een stap t.o.v. vorig jaar is nu al wel gezet in het Vlaamse werk.

Ben benieuwd of er - terwijl er geen wezenlijke inspanning voor is gedaan - ook een stap in het Heuvel- voorjaar is gezet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Mus van de Maastad
"Waarom is het niet verkeerd om een aussie te scoren? En wat heeft Sunweb daarmee te maken? Die doen het o zo geweldig dankzij hun aussies?"
Sunweb heeft verschillende aussies in de gelederen en zij zoeken de renners vaak bij de jonge talenten. Die hebben net als bij TJV tijd nodig. Ook de talenten bij TJV zijn niet meteen top. Ja Sunweb scoort alleen maar door hun aussie met TJV-roots.
@Witte Trui
Ik denk dat Wout Van Aert de 1e. is die gaat scoren voor 't team. Grisha Niermann zegt dat ook in zijn verslag over de wel en wee van TJV in de DDV. Wat TJV niet had, was Wout Van Aert in die koers. Ik denk dat Mike en Amund het best uit de verf komen met een kopman en die heeft TJV. Dus in de RVV alle ballen op Wout#.

Romāns Vainšteins

Ik zie de passages van de Kemmel in GW als een behoorlijk goede indicator van hoe het er precies voor staat en denk dat Jumbo geen problemen zal hebben met een relatief gesloten koers (er mogen er wel wat weg maar geen echt heel gevaarlijke mannen) , een vol tempo vanaf de eerste heuvels en dan bij de Koppenberg werkelijk van Aert afvuren. Ook als er nog snellere mannen terugkomen heeft ie nog wat kansen om ze er af te rammelen daarna.

Yeez

Ik zit te kijken, maar TJV zou toch inprincipe ook net zoveel kunnen winnen als DCK en Astana, alleen rijdt TJV Een veel beperkter programma. Geen San Luis, Colombia etc. En geen Spaanse en Italiaanse koersjes

Witte Trui

'@Jesse, ik vind eerlijk gezegd dat eindklassementen winnen en grote ronderesultaten bij de eindafrekening nog wezenlijk meetellen. De balans met DCK kan dan nog best eens in het voordeel van TJV uitvallen (tenzij Mas nogmaals bevestigd). Astana is knap begonnen, maar verwacht ik geen heel seizoen op dit niveau. Terwijl het seizoen voor Sky en Movistar nog moet beginnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zit hem natuurlijk ook in de afmaker, op dat punt komt TJV nog echt wat tekort tov Astana, DCQ en ook MS. Een 2e (top)sprinter erbij en een renner met een punch bergop zou al het verschil kunnen maken, maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ja het moet van Groenewegen en Roglic komen. Al denk ik dat er in de 2e lijn ook mannen zitten die weleens aan het winnen kunnen slaan.

Astana heeft ook niet zulke geweldige kopmannen, een kudus is nu opeens goed in vorm en lutsenko en fuglsang hebben een topvoorjaar.

Denk ook wel dat JV kans maakt om de WT ranking te winnen, Roglic in de giro, Kruijswijk tour en vuelta dan loop je al aardig wat in op qs

kelderfan

Dat is wel snel rekenen. Roglic heeft de Giro nog niet binnen en Steven Kruijswijk gaat wel meedoen in de TdF met de toppers, maar winnen zou wel heel mooi zijn. Voorlopig komt TJV echt niet in de buurt van DCQ. Zo'n type renner als Jack Haig erbij zou 't plaatje compleet maken. Dan doet Roglic echt in alle wedstrijden mee. Een 2e. topsprinter erbij lijkt mij een overbodige luxe. Beter nog een sterke renner erbij voor de Vlaamse trein, want dan kun je voor de renners rust inbouwen en ook pech met renners opvangen. Zie nu Timo Roosen die nu toch gemist wordt.
Wout in de Vlaamse klassiekers; Roglic/Kruijswijk in de GT's en UWT-rondjes; Groenewegen in alle sprintklassiekers.
Dan doe je overal mee denk ik.

S. Morgenstern

Rust inbouwen voor Groenewegen is dus een overbodige luxe..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nogmaals Jack Haig haal je niet om te gaan knechten voor Roglic, dit is een zeer talentvolle renner die als hij al weg zou gaan bij M-S dat zou doen om voor eigen kans te kunnen gaan rijden, en ik vraag me af of dat nu juist een type renner is die ze op dit moment echt nodig hebben. Naast de vraag hoeveel ruimte er nog is binnen het budget als je straks ook renners als Roglic, Groenewegen en andere opkomende talenten ook binnenboord wilt houden. Als ik zelfs al hoor dat Tony Martin bijna voor niets rijdt alleen al omdat er geen budget was om hem te betalen maar hijzelf gewoon heel graag wilde komen dan gaat het dus lastig worden om de komende 2 jaar echt te versterken. Maar als je nu zou willen doorpakken dan zou het halen van een renner met een punch toch het eerste zijn om in te investeren. Wat door de ploeg ook blijkbaar geprobeerd is toen ze Wellens polste voor een overstap.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik heb t niet over winnen, maar wel over beter presteren als quickstep in die grote rondes.

S. Morgenstern

De vraag is eerst welk doel dat doorpakken zou moeten hebben; versterken van de huidige 'treintjes' of het toevoegen van een vierde terrein waarmee ze willen scoren?

Ik denk dat het eerste beter aansluit bij de mogelijkheden, aangezien het tweede veel meer vraagt, dan enkel het halen van zo'n puncher die (veel) zou kunnen winnen. Eerder aangehaalde renners zoals Teuns, willen tenslotte ook voldoende goede renners die op hun terrein in staat zijn om de koers te controleren. Die zullen dan gehaald moeten worden, ofwel van buiten, ofwel uit de ondersteuning van een van de andere kopmannen.

De Vlaamse kern is bijvoorbeeld niet alleen vooruit gegaan door het halen van Van Aert, maar ook door het aantrekken van Teunissen en Van der Hoorn en de koerswijziging van Van Poppel. Ik betwijfel of er ruimte is voor zo'n zelfde omslag op het terrein van de punchers. Helemaal niet wanneer we de rest van het seizoen willen blijven luchtfietsen over het versterken van de overige treintjes met renners van het niveau van Haig en Keukeleire.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik zie wel wat in het halen van Mohoric, Sloveen die in de grote rondes Roglic kan bijstaan. Goede versterking voor het voorjaar en hij wint elk jaar wel wat denk ik. Van zo'n goeie daler kan de rest ook eens leren hoe je je het best naar beneden kan gooien.

mus van de maasstad

'@random wielerliefhebber

Dat zei ik op pagina 128 al:

29 maart 2019 om 17:41#446530

mus van de maasstad
Wat een heerlijke aankoop is WvA zeg. Rijd nu al echt heel makkelijk mee met de wereldtop.

TJV gaat de WT winnen.

*you heard it here first*

Ze doen mee voor de overwinning in de klassiekers
Ze doen mee voor de overwinning in de kleine rondes
Ze doen mee voor de overwinning in sprints
Ze doen mee voor podium in de grote rondes

Romāns Vainšteins

Ze hebben alleen geen heuveleendaagserenner

user27060

Benieuwd wat De Plus kan in de Waalse klassiekers. Vorig jaar deed hij goed mee in één van die eerste Vuelta-ritten die heuvel opwaarts eindigde. Misschien verrast hij wel.

In de RVV hoop ik dat Teunissen of Jansen kan anticiperen in een vlucht zoals die van Langeveld, Van Baarle en Pedersen vorig jaar. Dat zou Van Aert steun geven diep in de finale.

1 2 ... 135 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.