Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 137 ... 501 502
kelderfan

quote: TJV/Van Aert;"Ik heb hele goede benen en ik geloof dat er veel mogelijk is."
Ik ben ook heel benieuwd hoe TJV de RVV gaat rijden. Hopelijk een renner mee in de aanval.

iMrChris

Helemaal mee eens.
Een D. Van Poppel of Jansen mee in de aanval.
En dan met Van Aert en Teunissen wachten op juiste moment.

S. Morgenstern

Proberen mee te zitten in de vlucht van de dag lijkt me verspilde energie, aangezien het me totaal onwaarschijnlijk lijkt dat DQS dat laat gebeuren. Wynants, Eenhoorn en Van der Hoorn kunnen zich beter bekommeren om de ondersteuning van Van Aert.

Mee in de anticipatie lijkt me wel weer het proberen waard, maar dat is meestal niet zo makkelijk. De drie achter Van Aert hebben in de E3 tijdens die fase bijvoorbeeld ook volop geprobeerd om weg te komen.

iMrChris

Daarom ook makkelijker om in de vroege vlucht te zitten.
Een Danny zie ik niet zo snel knechten voor Van Aert. (of ze moeten samen in de finale zitten)
Vlucht blijft meestal lang weg in de RVV.

S. Morgenstern

Waarom zou het voor een Jumbo renner dan makkelijker zijn om in de vroege vlucht terecht te komen? Ik denk dat het juist nagenoeg onmogelijk is, zeker voor een van de 'schaduwkopmannen', om in de vlucht van de dag terecht te komen, aangezien dat voor andere ploegen een onwensbare situatie zou zijn.

Van Poppel heeft volgens mij in zowel Omloop als E3 overigens een stevig bommetje gegooid op de eerste serieuze test van de dag. Ik denk dat Van Aert daar meer aan had, dan Van Poppel zelf.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat bommetje komt er wel; alleen dat wordt wel een andere Nederlandse renner Mathieu van der Poel.

Rawolf

Ik zou gewoon eens kijken of Jansen/Teunissen/van Poppel mee kan gaan met een groepje met 100/150 kilometer te gaan. Wat druk erop zetten, DQS het werk laten doen.

S. Morgenstern

DSQ heeft echter juist daar een voordeel ten opzichte van alle andere ploegen. De laatste keer dat Teunissen en Jansen in zo'n lange voorfase vol anticipatie pogingen weg probeerde te komen, was het bijvoorbeeld uiteindelijk Jungels die er in zijn eentje vandoor kon gaan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat was vorige keer, nu als Jungels ook meeglipt is het zaak niks te doen en enkel het wiel van Jungels te houden. Werd wat onderschat eerder

S. Morgenstern

Dat klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. Jansen was waarschijnlijk buiten Jungels de sterkste renner in de anticipatie fase van de E3, maar had alsnog op geen enkele manier wel met hem mee gekund.

DSQ heeft nu eenmaal de luxe om op dat soort momenten de sterkste renner uit te kunnen spelen, zonder direct de enige kopman een belangrijke pijler kwijt te laten raken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ja dat is altijd zo natuurlijk, maar je kan beter proberen een man mee te sturen en 5050 dat hij blijft plakken dan achter de feiten aanrijden.

S. Morgenstern

Ja, dat is inderdaad wat ze ook de komende twee koersen moeten blijven proberen. Het is echter niet zo dat daar een geheime sleutel zit om DSQ mee onder druk te zetten.

Uiteindelijk is het sowieso het belangrijkste dat Van Aert zo fris mogelijk aan de strijd met de andere kopmannen kan beginnen. Mocht hij daarin tijdens de finale richting een vroeger groepje met ploeggenoot kunnen rijden, dan zou dat uiteraard ideaal zijn. Ik kan me echter ook genoeg scenario's voorstellen, waarin het beter is om te besluiten gegroepeerd rond Van Aert naar de Kwaremont te knallen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als je 1/2 man mee hebt dan is dr nog wel wat over om van Aert voorin te houden

S. Morgenstern

Het is volledig afhankelijk van de samenstelling van die groep, of het voor de kansen van Van Aert de beste situatie is. Je kunt wel genoeg over houden om Van Aert voorin te houden, maar de kans is vrij reëel dat er in zo'n situatie meer gevraagd wordt dan dat.

kelderfan

Stel DQS heeft wel een mannetje mee en TJV gaat gegroepeerd bij Wout blijven, dan mag TJV a la Roompot vandaag de gaten dicht rijden met als resultaat, dat Wout op de belangrijkste momenten geen steun meer heeft.
Oscar Riesebeek roept nog steeds om zijn moeder {zere benen}. Ik zag Mike Teunissen ook moeilijk kijken toen de plannen van ploegleider "S. Morgenstern" uit de doeken werden gedaan. Die betreffende ploegleider mag wat mij betreft snel met pensioen gaan.;)

S. Morgenstern

Ik denk dat er veel scenario's zijn waarin inzetten op een rechtstreeks duel tussen Van Aert en de andere kopmannen, valt te verkiezen boven veel energie stoppen in het creëren van tactische situaties waarin 'schaduwkopmannen' vooruit rijden.

Het gegeven dat je ook scenario's kunt schetsen waarin dat anders is, doet helemaal niets af aan dat punt. Jansen, Teunissen en Van Poppel zijn nu eenmaal niet noodzakelijk het waardevols wanneer ze veel energie steken in het vooruit komen zitten.

Laatst gewijzigd
xistnc

Goed dat Niermann zoiets doet. Hij kan immers ook gewoon wachten op het jaarlijkse lijstje van Ynsentjuh.

kelderfan

Die Grisha Niermann is wel een hele verbetering. Ik vond 't al apart, dat hij 't Vlaamse werk moest doen. Maar na de E3 en GW kun je alleen maar concluderen dat 't een goede zet is geweest en is natuurlijk. Derhalve verwacht ik wel een verrassende strijdplan.

Rahim Vlasblom
admin

Een verbetering van wat... want alle successen van TJV komen door Niermann?? ...

Laatst gewijzigd
YogiBear

Lees ik nu goed uit de verklaring van Jumbo Visma, dat een arts die niet meer in dienst is van Jumbo Visma uitspraken doet namens Jumbo Visma?

Rahim Vlasblom
admin

'@YogiBear ik weet niet wat jij gelezen hebt... welke verklaring bedoel je precies.

YogiBear

Verklaring van @JumboVismaIce van 12:05 vandaag op Twitter.

Rahim Vlasblom
admin

Inderdaad een vreemd verhaal. JumboVisma had zelf natuurlijk ook niets hierover op hun site geplaatst... misschien dat er binnenkort meer duidelijkheid over komt.

kelderfan

Helaas geen top tien voor Wout Van Aert en jammer dat Mike Teunissen zijn karretje niet kon aanhaken in de finale.

Rawolf

De gele wat minder dan verwacht, van Aert niet flitsend. Teunissen en Jansen redelijk maar niet bij de beste 25 en van Poppel weer met een cartouche. Rijd naar de kop van de koers, mooie actie en dan is het opeens helemaal leeg. Parkeren op een vlakke weg.

Op naar Roubaix, een koers die van Aert ook zeker moet liggen. Hopelijk een betere dag

1 2 ... 137 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.