Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 138 ... 501 502
kelderfan

Hij zegt zelf dat hij niet zo top was als vorige week. Dat zag je ook omdat hij paar keer niet direct kon volgen; zoals in de E3. Dus hopelijk is hij en 't team volgende wel bij de les en erbij. Danny Van Poppel valt niet mee met een cartouche.
Ook Mike Teunissen zou beter moeten, maar misschien nog steeds niet hersteld van de griep?

tdola

Eenkhoorn en vd hoorn ok vandaag. Van aert ok maar niet super. Van poppel raar leeg na bijkomen bij koplopers en daarna niet meer gezien. Wijnants Wrs ongezien werk verricht maar niet super vandaag.
Jansen bij 1e afsplitsing mee maar daarna teleurstellend en van teunissen ook te weinig gezien mi.
Kortom teleurstelling na afgelopen weken. Hopelijk revanche in Parijs roubaix.

Yeez

Wynants reed lek

kelderfan

'@tdola
Helaas viel 't beetje tegen omdat Wout Van Aert niet top was, dat Wynants lek reed, dat Mike Teunissen is gevallen en niet meer kon betekenen dan mee rijden. Eenkhoorn kun je echt niks verwijten, want die heeft veel kopwerk moeten verrichten. Jansen heeft zich wel getoond, maar ontbrak in de finale en Danny van Poppel heeft kennelijk maar een cartouche en dat was helaas niet de 1e. keer.

horsm

Van Poppel had toch mechanische problemen?
Dat schreef het team op twitter.

Mr10B

Van poppel inderdaad problemen met de fiets, wynants op een slecht moment lek. Van Aert een fractie onder optimaal, maar jansen was echt heel goed. Zat in de "anticipatiefase" heel actief. Zat daar meerdere keren goed mee en controleerde in z'n eentje voor jumbo ijzersterk in die fase. Dat hij daarna leeg is te verwachten en terecht. Eekhoorn ook veel kopwerk gedaan. Alleen taco zakte er wat sneller dan verwacht door heen, maar de steile hellingen zijn ook niet helemaal zijn ding.

Witte Trui

Over de breedte allemaal net ietsje minder dan gehoopt (al was die hoop wellicht niet realistisch): Van Aert geen top 10, Teunissen geen top 20 en geen derde man top 25/in de finale. Maar wel allen top 60 geloof ik en veel in beeld gezien bij uitbarsten van de (voor)finale. Van Poppel jammer van de mechanische problemen.

Een tweede man in de laatste, grote groep was optimaal geweest op dit moment. Ik verwacht een goed collectief optreden volgende week, want dat moet sommige jongens beter liggen.

Van Aert een wezenlijke verbetering t.o.v. Boom trouwens. Doet ook iets met de teamspirit van de ploeg.

DemPolS

Volgens mij is dit resultaat gewoon erg teleurstellend. Maar 1 man in de grote eerste groep, komop jongens dat is niet goed. Lekke band hier, pech daar, er zijn blijkbaar genoeg jongens in die groep die wel terug konden komen. Voor een jonge 'wolfpack' is 1 renner in die groep te weinig. Op van Aert na is er niemand die in de grote koersen blijkbaar een finale kan rijden. Ze hebben een leuke ploeg met 1 topper voor dit werk. Verwachtingen toch wat onrealistisch?!

Leuk om naar te kijken , gaaf dat ze weer meedoen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Zie dat de ploeg toch de Brabantse pijl rijdt? (Bron eigen site)

kelderfan

'@jessevdalen
Ik vind dat wel grappig of een soap, want eerst kwam cyclingfever met de info en inmiddels er weer af gehaald; toen kwam PCS met die info en dat was opeens weer verdwenen en hun eigen site. Kijken hoelang dat daar blijft staan.
Ik zou het toejuichen omdat nu verschillende renners wel een erg mager pakket hebben en je kunt dat niet alleen met hoogtetrainingen oplossen.

AWestie

'@jessevandalen: Dit werd vorige maand nog bericht door de organisatie en in de reacties was er ook al onduidelijkheid. PCS heeft er ook geen team staan. Dus; wie gaat het zeggen? https://www.procyclingstats.com/race/brabantse-pijl/2019/startlist

Verder hoop en denk ik dat ze beter voor de dag gaan komen in Roubaix. De mannen van TJV zijn daar zoals al een aantal hier zeggen meer voor gemaakt. Tot nu toe staan ze wat mij betreft in de monumenten op een RUIM VOLDOENDE/GOED en een ONVOLDOENDE. Iets meer pieken nog volgend jaar dus, want daaromheen stonden ze telkens op de borden.

Yeez

Jansen, Teunissen, Van Aert, Eenkhoorn en vooral vd Hoorn en wynants zouden het allen in Roubaix beter moeten kunnen dan ze normaal in Vlaanderen kunnen

Mr10B

Teunissen is juist sterk op hellingen. Taco is de enige die echt op vlakke kasseien beter uit de voeten komt dan op de hellingen. Van Aert is afwachten of hij dat beter kan, ik verwacht van wel, maar hij is op de Vlaamse hellingen wel ook echt goed. En van iemand als Kristoff zou je ook verwachten dat PR hem veel beter moet liggen dan de Ronde van Vlaanderen. Toch rijdt hij jaarlijks in de ronde een betere uitslag dan in roubaix.

Canabliz

Zeker teleurstellend. Koersverloop hielp niet mee maar toch. EF, LS, zelfs Katusha, etc. waren allemaal beter tijdens de koers.

Van Poppel had geen mechanish effect - ben ik best zeker van. Zag er alleen zo zielig uit dat je dat dan beter zo naar buiten kunt brengen. Van Poppel had zichzelf helemaal opgeblazen. Zat bijna te huilen toen die aansloot. En viel daarna gewoon stil. Vindt Danny niet de meest snuggere renner wat dat betreft. Niet de eerste keer dat hij veel te vroeg zijn kruit verschiet.

Wat betreft Teunissen is het lastig om te zeggen of het door zijn val kwam dat hij er niet meer bij zat. Wat wel opvalt is dat bijvoorbeeld Eenkhoorn bij de eerste 60 rijdt terwijl jansen daar ver achter zit.

Van Wijnants is het jammer dat die lek reed maar die is toch niet echt voor die klimmetjes.

Van Van Aert zelf kan je niet veel meer verwachten wanneer die naar de streep rijdt met zulke sterke sprinters. Maar toch, 14de is toch wel heel matig. E.g. Roosen was vorig jaar 14de.

Ik hoop en denk wel dat ze het stukken beter gaan doen in Roubaix.

Laatst gewijzigd
Yeez

Heel sneu voor Olivier die door Hirschi wordt ingehaald op de klim en moet afstappen van de fiets. Rijdt weer niet goed en gaat duidelijk voluit. Die lijkt me klaar na dit jaar. Heel sneu voor die jongen, maar hij rijdt meer achteruit dan vooruit

kelderfan

Dat is wel heel frappant, dat je door Hirschi moet afstappen. Daan heeft 't niet meer lijkt 't.

Yeez

'@kelderfan haha nee. Hij werd ingehaald en moest zelf afstappen doordat het te steil was

kelderfan

'@jessevdalen
Dat is eigenlijk onbegrijpelijk te noemen. Die jongens zijn verhuisd naar Girona om de bergjes beter te verteren en hij heeft met Sepp Kuss getraind in Utah/Colorado. Daar heb je toch ook steile dingen.

S. Morgenstern

Dat een renner vorig jaar ergens heeft getraind, waar je naar jouw mening niet anders dan goede benen kunt krijgen, maakt voor vandaag natuurlijk geen verschil.

S. Morgenstern

Bennett ook aan zijn laatste jaar bezig?

Yeez

'@morgenstern heb je de tussentijd van olivier en bennett gezien? Zat zo’n 1 minuut tussen. Ging mij om de tussentijd. Dat vallen is vgm een gevalletje een te zware versnelling.

Vingegaard overigens goed

Wielerfan1987

Gezien het feit dat ook Bennett nu neer ging wellicht een verkeerde indeling van de versnellingen/kransjes?

Yeez

Bennett die niet eens nog zo slecht rijdt, maar daar zat veel meer in!

S. Morgenstern

Je reageerde op de tussentijd? Want die was relevant voor Olivier? En niet eens voor enkel deze koers, maar zelfs als indicatie voor zijn toekomst als WT-renner?

Ik weet dat onze kelderfan hem nog wel eens een tijdrijder durft te noemen, maar op zo'n dag als vandaag is het voor Olivier natuurlijk enkel zaak om degelijk binnen de tijdslimiet binnen te komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja ik denk nog steeds dat hij 't zou moeten kunnen, maar dit jaar gaat 't niet goed. Veeg teken dat Jonas Vingegaard als 2e. TJV'er binnenkomt.
Maar is Bennett gevallen?

1 2 ... 138 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.