Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 144 ... 501 502
wieler4live

Zo een beetje de eerste wt wedstrijd die zwaar tegen valt wat mij betreft in Australië was het ook niet hoogstaand maar ook weer niet slecht

JoaJoch

Ik lees gewoon mee hier, maar ik zie dat mijn aanwezigheid gemist wordt door sommigen. Ik zal dus maar weer eens een constatering in de groep gooien waar waarschijnlijk niemand het mee eens is, maar misschien leidt het eindelijk eens tot een inhoudelijk discussie:

De 4 kopmannen (Groenewegen, Kruijswijk, Roglic, van Aert) presteren prima, maar buiten die 4 om stellen de meeste renners dit jaar gewoon teleur en lijken met name de jonge renners zich amper te ontwikkelen.

S. Morgenstern

Sommige renners vallen tot nu toe tegen, sommige presteren geweldig en de meeste halen gewoon hun niveau (sommige iets erboven, andere iets eronder). Maar voor iemand voor wie het seizoen iets meer dan een maand geleden nog dramatisch was, slaat alles natuurlijk al snel door naar het negatieve.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@AlfredoBinda is dat bij de meeste ploegen ook niet het geval?? Alles draait toch vooral om de kopmannen en de rest rijdt daar vooral in dienst van.

Yeez

'@alfredo ik denk dat je dat van heel veel nog niet kunt zeggen. De Plus en Tolhoek ontwikkelen zich wel degelijk. Bepaalde renners als Bouwman hebben nu eenmaal een plafond. Ik vind De Tier en Powless en Kuss ook tegenvallen in hen ontwikkeling, maar het is nog vroeg

$kedel

"Statistieken laten al jaren zien dat de meeste renners de optimale vorm raken tussen de 3 en 5 a 6 weken na terugkomst van hoogte."

onderzoek laat alleen zien dat het effect van een hoogtestage na 3-4 weken is uitgewerkt dus waar je dat vandaan haalt is me een raadsel..

Ik snap sowieso de hoogtestages van tegenwoordig niet echt, buitenom een tijdelijk effect voor voorbereidingskoersjes heb je daar verderop in het seizoen gewoon helemaal niets aan..

Laatst gewijzigd
JoaJoch

'@Morgenstern
Wel grappig dat je maar blijft terugkomen op het feit dat ik het hele vroege begin van het seizoen (terecht) dramatisch noemde. Best sneu ook. Je lijkt het maar niet te kunnen accepteren of snappen dat dat niet betekende dat het hele seizoen dramatisch zou verlopen.

@rahimns
Ik vind dat ze bij Jumbo behoorlijk zijn doorgeslagen in het compleet in dienst rijden van 1 kopman. Jonge renners, die in de toekomst de kopmannen moeten gaan worden, zouden al vanaf hun 1e profjaar moeten leren winnen en op bepaalde momenten voor eigen kans moeten rijden. Vorig jaar deden ze dat in ieder geval een stuk beter.

@jessevdalen
Tenzij ze opeens een gigantisch stap maken zou ik Powless, Kuss, de Tier en Olivier allemaal weg doen aan het einde van dit seizoen. Die voegen op dit moment niks toe en daar kan je veel betere en talentvollere neoprofs voor halen.

S. Morgenstern

De kwalificatie was op dat moment al lachwekkend en vlak daarna was je plots verdwenen, dus veel andere dingen om op terug te komen zijn er niet. We zouden hooguit nog eens je opmerkingen over Van Aert erbij kunnen pakken, maar ook die houden niet zo goed stand.

Laatst gewijzigd
JoaJoch

De hoofdreden dat ik hier niet meer postte was omdat ik me gruwelijk irriteerde aan het gedrag en de manier van posten van sommigen(je mag zelf raden wie) die elke vorm van normale inhoudelijke discussie onmogelijk maakten. Het is me al weer duidelijk dat er helemaal niks veranderd is wat dat betreft dus ik hou het weer voor gezien en ga me op een afstandje kapot lachen om het circus dat zich hier elke dag weer afspeelt. Houdoe!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Have fun! We zien je wel weer bij de volgende mispeer van Jumbo.

Rawolf

https://www.youtube.com/watch?v=baApg_9eObc

Filmpje met oa Richard Rijstcake

Moet trouwens zeggen dat ik het deels eens met met de heer Binda, beter die talenten gelijk een paar kansen geven. WInnen moet je leren, bij Quick-step hebben ze dat goed verstaan. Iedereen kan daar z'n kans pakken als die zich goed voelt.

Als je refereert naar quickstep-light doe het dan goed

Vooral als het een koers betreft met Bennett, hij is eigenlijk de 4e man achter Roglic, Groenewegen en Kruijswijk. Om daar nu heel je ploeg voor op te roken... Nu heb je daar misschien niemand voor mee omdat Kuss waardeloos rijd normaal kan je hem of Tolhoek in zo'n koers een deels vrije rol geven

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@ $kedel,

Misschien moet je het eens aan L Delahaye en andere trainers van duursporters vragen (Delahaye in NL de expert op dit gebied)

Die heeft destijds diverse artikelen geschreven en diverse keren uitleg gegeven over de te verwachten effecten van hoogtestage bij zogenaamde 'responders' op het youtube kanaal van wijlen Rabobank Cycling Team.

Renners kunnen in tussen week 1 en 3 na terugkomst van hoogte een terugvalletje krijgen (zoals het bij Gesink diverse keren gebeurde tijdens het NK op de weg in voorbereiding op de Tour) waarna ze het meest effect ervaren van de hoogtestage tussen week 3 tot 5 waarna bij de meeste sporters het voordeel van de hoogtestage na week 6 langzaamaan verdwenen is.

Dus waar jij jouw onderzoek vandaan hebt?

kelderfan

'@AlfredoBinda
"De 4 kopmannen (Groenewegen, Kruijswijk, Roglic, van Aert) presteren prima, maar buiten die 4 om stellen de meeste renners dit jaar gewoon teleur en lijken met name de jonge renners zich amper te ontwikkelen."
Je hebt een punt, maar voor mijn gevoel komt dat door de wijziging naar minder koersen bij de start van het seizoen.
Het lijkt een beetje de richting Sunweb op te gaan, waar Sam Oomen ook wegkwijnt. Koershardheid doe je niet op bij het trainen. Dat renners als Gesink en Roglic dat wel goed verteren. Dat geldt kennelijk niet voor de meeste andere jonge talenten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Sam Oomen kwijnt toch niet weg, hij heeft 2 koersen als kopman gereden en is nu aan zijn 3e bezig... daarnaast wat hebben die jonge talenten opeens dan misgelopen... een koersje in Italië tegen nu meer WT koersen en dus rijden op het hoogste niveau. Wat hadden ze nog meer moeten rijden dan.... zonder ze meteen op te branden.

Jopster

https://www.youtube.com/watch?v=baApg_9eObc&frags=pl%2Cwn

Leuk om via yt en podcast de ploeg te volgen.
Stef Clement is top in deze rol, mooi dat die nog onder de jongens kan zijn en iets voor de ploeg kan doen.

Wielerfan1987

Ik moet zeggen dat ik het overigens wel deels met @Random eens ben.

Als je met een renner als Bennett strijd voor een top 10 en je weet nagenoeg zeker dat er geen overwinning of zelfs podium in zit, dan mag je wat mij betreft wel elke dag 1 of 2 renners aanwijzen die dan voor zichzelf iets mogen proberen.
Al komen ze wellicht terrecht in een ontsnapping of move die achteraf kansloos blijkt (dat weet je nooit zeker van tevoren).

Dat soort kansen werder voorgaande jaren wel volop genomen en gegund en leidden af en toe ook tot mooie resultaten getuige de diverse overwinningen van renners buiten de kopmannen om (de overwinningen van Eenkhoorn, Roosen en Bouwman bijvoorbeeld).

Bovendien was het feit dat jonge renners zoveel kansen kregen voor zichzelf te rijden de voorbije jaren ook de manier waarop de wereld te zien kreeg dat die jonge mannen bij toen Lotto Jumbo stappen maakten in hun ontwikkeling en dat was meen ik toch mede de reden dat talenten als Kuss en Powless en recenter ook DePlus voor deze ploeg kozen.

S. Morgenstern

Welke koers zijn we aan het kijken? De enige jongen die momenteel misschien nog de benen heeft om überhaupt mee te zitten, is toch Vingegaard? Een jongen die zijn eerste WT-koers rijdt.

Hij zal overigens niets minder leren van dagen aan de zijde van Tony Martin en Lindeman, dan hij zou opsteken van een dag (proberen) in de kopgroep door te brengen.

De seizoensplanning qua werken voor de kopmannen en eigen kansen is trouwens (zelfs bij ons) al sinds de winter bekend.

Laatst gewijzigd
aru123

Zou bennett niet gewoon weer last hebben van zijn steek?

S. Morgenstern

Daar heeft hij volgens mij altijd last van en nooit in de mate waarin hij een groep van dertig tot veertig renners niet kan volgen op een beklimming. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij door de kou bevangen was (geven ze zelf ook aan), misschien mede in combinatie met een net wat mindere vorm dan normaal.

ghostwriter

Het wielerjaar is pas net begonnen en van de wielrenners die in aanmerking komen voor het jongereklassement van grote rondes hebben Groenewegen, Van Poppel, Jansen, Van Aert en Powless allen al voor eigen kansen mogen rijden.

Roosen, Tolhoek en Kuss zijn (mede door valpartijen en ziekte) nog niet in een goed vorm geweest en of zij voor eigen kans mogen rijden kunnen wij dus niet weten. In de vorm die ze tot nu toe hebben gehad zou dat in ieder geval toch niets hebben opgeleverd.

Ik begrijp dus niet helemaal welke talenten nog niet de vrijheid hebben gekregen om voor eigen kans te rijden terwijl ze daar wel al aan toe zijn...

S. Morgenstern

Ik meen dat Kuss in Catalonië en Baskenland eigenlijk een vrije rol zou krijgen. Hij is alleen niet in vorm deze weken. Tolhoek kon eerder dit jaar ook voor eigen kansen gaan, maar had dan een lekke band op een extreem slecht moment en/of ging onderuit voor hij zich in die rol kon tonen.

De Plus is de enige van die jongens met potentie die tot nu toe puur in dienst heeft gekoerst. Ironisch genoeg wel de jongen waar klimtalenten bij de beloften die Jumbo overwegen, met de meeste interesse naar zullen hebben gekeken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vlek dat gaf ik nu in mijn comment al aan dat ze daar nu in het Baskenland niks meer mee kunnen doen.

Maar waarom stuur je Martin naar 't Baskenland? Dat is voor Bennett wel erg overdreven. En in zo'n heuvelachtige ronde kan hij zelf ook niks proberen als t fout loopt

S. Morgenstern

Waarom zou je Martin niet naar het Baskenland sturen? Martin is toch een uitstekende knecht voor een renner die normaal altijd meedoet voor de toptien van een WT-koers? Goede ervaring man daarnaast om een groep jonge knechten wat belangrijke tips te geven. Ik begrijp niet zo goed waarom hij hier niet op zijn plek zou zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Martin is waardevoller in andere koersen. Hier had bv mededuitser Martens ook volstaan.

S. Morgenstern

Martens zit in de groep rond Roglic.

Martin is in andere koersen misschien waardevoller, maar daarmee is hij hier nog niet niet waardevol. Beetje vreemd argument om een renner niet op te stellen in een koers die verder uitstekend in zijn programma past.

1 2 ... 144 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.