Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 145 ... 501 502
kelderfan

'@rahimns
Quote:"Sam Oomen kwijnt toch niet weg, hij heeft 2 koersen als kopman gereden en is nu aan zijn 3e bezig… daarnaast wat hebben die jonge talenten opeens dan misgelopen… een koersje in Italië tegen nu meer WT koersen en dus rijden op het hoogste niveau. Wat hadden ze nog meer moeten rijden dan…. zonder ze meteen op te branden.
Nou ik heb 't idee van wel. Maximilian Schachmann zat er naar eigen zeggen ook goed doorheen {vanwege de kou/regen}, maar Sam deed 't weinig beter als Vingegaard. Juist die koersjes in Italie hebben die jongens als Bouwman, Powless en Tolhoek sterker gemaakt. Je hebt zelf aangegeven, dat er minder wedstrijden worden gereden in het begin van het seizoen. Er is gekozen om meer trainingen in te lassen {zegt ook Steven Kruijswijk} Op zich niks mis mee, maar een aantal renners waren wel de dupe. Weet je nog Volta a la Comunitat Valenciana. Toen moest de sprinttrein rijden en was 't klassement bijzaak. Had de sprinttrein voor Almeria gekozen, dan had Dylan Groenewegen zijn sprinttrein kunnen testen en ook nog voor de zege kunnen gaan.

AWestie

Ondertussen pakken de heren hun welverdiende Jumbo-Koningsdag-vitaplientjes. Vooral Wout met zijn komkommer vind ik een mooi beeld. https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1116638192646668292

S. Morgenstern

Kuss had nu wel in vorm geweest als hij Valencia had kunnen rijden? Dat geloof je toch niet serieus? Die slachtofferrol die je daar ziet, is werkelijk de minst logische verklaring voor zijn matige rijden van het moment.

Het rijden van Vingegaard bewijst volgens mij voldoende dat je ook als jonge renner geen koers hardheid nodig hebt om hier goed voor de dag te komen. Of het rijden van Tolhoek vorig voorjaar, die toen zonder koersritme steeds hoog niveau haalde (en niet in die koersjes in Italië reed). Of het rijden van Kuss na zijn lange trainingsperiode van vorig jaar. Of Powless dit jaar in zijn eerste koers. Of het rijden van De Plus.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De Plus had een hoogtestage achter de rug met Roglic toch. Kuss had vorig jaar ook een hoogtestage met Daan {die toen ten val kwam en helaas nog niet terug is} vooraf gaande aan Utah. Powless reed boven verwachting lekker mee in zin 1e. koers, maar Powless kan veel beter.
Vingegaard is een ander verhaal kennelijk. Die komt zomaar bovendrijven na zijn start in de Ruta. Toch een prima rondje om te starten. Volgend jaar die jongen meenemen naar de TDU lijkt mij. Niermann heeft weer gekeken naar jonge talenten en Bjerg en Foss hebben ook allebei een goede tijdrit in de benen.

S. Morgenstern

Kuss heeft nu toch ook weer op hoogte gezeten, samen met Olivier? Of werkt dat alleen met Valencia eraan voorafgaand? Powless die er meteen in zijn eerste koers staat, kan stiekem toch beter? Tolhoek die zonder koersritme een geweldig half jaar neerzet komt ook niet zo goed uit? Vingegaard is duidelijk geen uitzondering, en hoeft dan ook niet opeens naar TDU (!?) omdat hij dat wel zou zijn..

Misschien is het logischer om bij de speculatie over een renner die ver van zijn verwachte niveau blijft, de oorzaak gewoon te zoeken bij diegene die in dat soort situaties nagenoeg bij iedere renner de juiste blijkt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ha, ha,
Kuss heeft met Olivier inderdaad op eigen initiatief enige dagen bij Gesink in de buurt getraind. Maar dat is niet te vergelijken met wat Roglic, De Plus, Kruijswijk en Tolhoek hebben gedaan. Ook Bennett komt er bekaaid af wat betreft hoogtestage. Hij kan wel weer aan een top tien denken vandaag want Sam Oomen moest "ziekjes" afstappen om Tommie te gaan helpen in de Giro. Dat gedoe met er is plan opgesteld in december en daar houden wij ons aan vast, kan ook weer in de ijskast. Sunweb geeft 't goede voorbeeld. Oh, ja TJV heeft nu Leezer opgesteld voor de Giro-ploeg. Zou Roglic daar een handje bij hebben geholpen.

Rawolf

Vlek dit is ook gewoon een plek waar mensen hun mening ventileren he, het hoeft niet altijd het meest logische te zijn en goedgekeurd te worden door jou. Tuurlijk discussies zijn leuk maar nu is het een beetje iedereen tegen vlek ofzo, vind ik niet ideaal.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar is ooit gezegd dat men zich aan dat plan zou vasthouden... natuurlijk geeft het in principe duidelijkheid aan het programma wat je gaat draaien en dat is prettig voor de renners, maar er is nooit gezegd dat in het loop van het seizoen er geen wijzigingen kunnen plaatsvinden. Ziekte, blessures, veranderde inzicht of andere redenen kunnen altijd aanleiding geven om plannen te wijzigen. Sunweb geeft niet het goede voorbeeld, ze worden door de omstandigheden gedwongen om hun plan aan te passen.

Yeez

Vingegaard rijdt erg goed in het baskenland. Zit nu weer bij bennett. Jammer dat hij moet werken

S. Morgenstern

Vlek dit is ook gewoon een plek waar mensen hun mening ventileren he, het hoeft niet altijd het meest logische te zijn en goedgekeurd te worden door jou. Tuurlijk discussies zijn leuk maar nu is het een beetje iedereen tegen vlek ofzo, vind ik niet ideaal.

Wanneer die geventileerde meningen een beetje steek houden, dan kan het nooit moeilijk zijn ze staande te houden in zo'n leuke discussie. Wanneer ze wat armoedig te onderbouwen zijn, dan komen ze er misschien bekaaid vanaf. Kun jij niet ideaal vinden. Wat mij betreft zou dan echter eerder het niveau van die meningen wat omhoog mogen, dan dat ik hier onzin die ik graag wil weerleggen, niet weerleg omdat anderen dat niet leuk zouden vinden.

S. Morgenstern

Maar dat is niet te vergelijken met wat Roglic, De Plus, Kruijswijk en Tolhoek hebben gedaan.

Ja, het beste zou het zijn wanneer ze daar een heel hotel af konden huren en iedereen buiten de wedstrijden om daar zou kunnen trainen. De werkelijkheid is er echter eentje met iets meer beperkingen. Die beperkingen staat het de renners die niet in die ideale (door de ploeg betaalde) omstandigheden kunnen trainen echter niet tegen om alsnog heel goed voorbereid aan de start van wedstrijden te staan. Doen alsof iedereen die niet met die vier mee was, of die Valencia moesten missen door die stomme sprinttrein van Groenewegen, op de een of andere manier wordt achtergesteld en dat we daarmee tegenvallende resultaten van een enkeling kunnen verklaren slaat nergens op.

kelderfan

Die Morgenstern toch. Het hele hotel afhuren met Tom Dumoulin erbij zou natuurlijk heel goed zijn. En wat leuk dat je die sprinttrein van stal haalt. Want Dylan Groenewegen doet 't toch vaak alleen. Zoals je toch wel weet heeft TJV meerdere trainingskampen georganiseerd en o.a. Bennett heeft daar nog geen gebruik van kunnen maken. George wordt trouwens 19e. in de koninginnenrit. Hij leek weer op de weg terug, maar helaas was de laatste klim weer te veel van het goede.

kelderfan

Morgen wordt 't nog een leuke etappe Eibar - Eibar met meerdere beklimmingen. Hopelijk kan Bennett toch nog bij de beste 15 komen. Hij staat nu 17e.

S. Morgenstern

Groenewegen heeft het dit seizoen nog niet alleen moeten doen, net als de andere kopmannen (lees ook de afgelopen pagina's over die keuzes).

Wat denk je trouwens wat ze doen op zo'n trainingskamp? Zouden dat dingen zijn die onmogelijk zijn voor anderen?

Rawolf

Ik kan me anders een waaieretappe in Parijs - Nice herrineren waar Groenewegen het alleen moest doen

kelderfan

Groenewegen heeft zeker ondersteuning gekregen, maar die finales deed hij toch vaak alleen.
Ik denk dat trainingskampen een goede ontwikkeling zijn. Hoogtestages en teambuilding zijn altijd belangrijk.
Het is wel van belang, dat de klimmers er allemaal gebruik van kunnen maken. In geval George Bennett is dat helaas niet gebeurd. De Giro-groep is nu op hoogte aan het trainen en de volgende hoogte-training is dacht ik van 10 mei - 5 juni; derhalve bedoelt voor de Dauphine, TdS en TdF. Dus niet voor George Bennett en Sepp Kuss. Of Sepp heeft weer een adres gevonden in Utah/Colorado om met Bennett op hoogte te trainen. Maar dat wordt kennelijk niet door de ploeg georganiseerd. Vorig jaar lag Daan op de grond en hij kon niet verder. Sepp heeft zelf wat georganiseerd om Daan te helpen.

S. Morgenstern

Ik niet.

Groenewegen heeft er geen enkele finale alleen voor gestaan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Naast het voorbeeld dat ik net noemde bleek ook het team in Kuurne - Brussel - Kuurne te zwak om Groenewegen naar een massasprint te leiden

S. Morgenstern

Hoogtestages zonder een heel aantal andere ploeggenoten kunnen toch gewoon hetzelfde effect hebben? Wat staat die renners in de weg om vergelijkbare trainingen af te werken?

Naast de veel genoemde voorbereiding op Utah, heeft ook Bennett zelf daar overigens aardige herinneringen aan. Zoals je zelf ook weet, als fervent verwijzer naar de editie van Californië die hij won.

Ik begrijp dus niet waarom we de niet deelname aan trainingskamp en van de ploeg als oorzaak van teleurstellende prestaties zouden moeten bestempelen. Volgens mij is er geen enkele aanleiding om dat te doen.

Kuurne is geen voorbeeld van hetgeen waar kelderfan naar verwijst. Die laatste wil graag doen alsof Groenewegen ook in zijn eentje sprinten kan winnen en dat ook vaak laat zien. Kuurne wees juist goed uit dat ook hij een goed team nodig heeft. Net als die waaier ritten in Parijs-Nice, die hij niet had gewonnen zonder zijn ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar waar zeg ik dat Dylan Groenewegen geen goed team nodig heeft om te winnen; alleen "die trein" is achterhaald.
Hij heeft bij een sprint een goede lead-out nodig en dat zou Mike Teunissen goed moeten kunnen in de TdF.
Ja Dylan scoort vaker alleen. Is dat je niet opgevallen.
Die hoogtestage is in de UAE-Tour goed uitbetaald. Roglic en De Plus deden 't zelfs beter dan verwacht.

S. Morgenstern

Groenewegen heeft nergens alleen kunnen scoren; hoe je het beestje ook wil noemen (leadout of sprinttrein), overal was hij afhankelijk van de kwaliteit van het voorbereidende werk van zijn ploeggenoten.

Die hoogtestage heeft zich inderdaad goed uitbetaald, net als vele andere (of ze nu wel of niet vanuit de ploeg waren opgezet) dat in het verleden ook deden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan De ploeg organiseert diverse trainingskampen en hoogtestages door het jaar heen, de meeste zijn verder gewoon voor rekening van de renners zelf. Daarom wonen de meeste klimmers ook in Spanje en Frankrijk en heeft zelfs Groenewegen nu een 2e woning in Girona. Bennett heeft nu nog geen koersen gereden waar een hoogtestage vanuit de ploeg voor nodig was, wel heeft hij gewoon het trainingskamp in Spanje meegemaakt. Dat Roglic voor de Giro op trainingskamp gaat is logisch. Je doet nu net of Bennett wordt tegengewerkt door de ploeg en niet op hoogtestage mag. Verder is misschien de klassieke trein waar je nog met 5 man voor je sprinter zit in de laatste 2 kilometer over, maar Dylan heeft toch echt wel 3 tot 4 man nodig om hem en zijn leadout richting die laatste kilometer te brengen. En soms kan die leadout hem in het wiel afzetten van een ander treintje en soms zet hij hem gewoon op 300 meter af... maar zonder die mannen red je het gewoon niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett zat deze winter/zomer in Nieuw-Zeeland, dus die heeft het trainingskamp in Spanje niet meegemaakt. Hij heeft wel weer tijd doorgebracht 'op hoogte' in Andorra.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Je hebt gelijk.. 2e trainingskamp was ook voor Australie en in februari heeft hij ook nog in NZ getraind.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat is een goede uitleg; alleen voor de Giro-ploeg is er een hoogtestage in de Sierra Nevada georganiseerd door de ploeg. Nu is mijn vraag: Bennett en Kuss gaan naar de ToC en daar is zeker een hoogtestage voor nodig denk ik. Wordt die door de ploeg georganiseerd of moeten die mannen dat zelf regelen.

1 2 ... 145 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.