Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 146 ... 501 502
S. Morgenstern

Die moeten hun eigen rijstcake maken.

Rawolf

Dat kan een probleem zijn want de RvR word zeer gewaardeerd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik ga ervan uit dat Kuss, Powless en Bennett na deze koers snel naar Amerika zullen gaan maar om daar bijvoorbeeld in Boulder te gaan trainen en zich voor te bereiden op de TOC maar dat zal geen hoogtestage zijn door de ploeg is georganiseerd. Maar dat maakt verder natuurlijk ook niet veel uit. Voor een echte hoogtestage is het ook al te kort dag, dan hadden ze daar al moeten zitten...

kelderfan

Ik ben bang dat je met Powless verkeerd zit, want die rijdt hierna in Romandie met Kruijswijk en Roglic.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja natuurlijk... Powless blijft in Europa dit jaar. Kuss en Bennett dus..

kelderfan

'@S.Morgenstern
Weet jij hoe 't zit met de TJV-trein in de Pays Vasco. Jonas Vingegaard rijdt namens TJV in de groep met de gele trui.
Geen Bennett, Kuss of Powless te zien.

ghostwriter

Vingegaard presteert ver boven de verwachting die ik voor hem had.

tdola

Vingegaard laat zich idd in deze koers goed zien voor t eerst.
Bennett valt helaas dus tegen (net als kuss/powless).

kelderfan

Jonas Vingegaard wordt 13e. met een verkeerde afslag dat wel. Bennett is echt ziekjes en voor Powless en Kuss is 't weer ook spelbreker geworden. Maar leuk dat Jonas zich zo snel laat zien.

Rawolf

Bennett vandaag op 15 minuten gefinisht, zal niet van weelde zijn.

kelderfan

Wauw!
Een ijzersterke Wout Van Aert gezien; jammer dat 't kruid niet tot in de finale reikte.
Mike Teunissen was ook goed bezig; maar waarom dan ook niet de aanval gekozen.

Hermannmg

Goh, na afloop van Parijs-Roubaix zit ik met mixed feelings. Wout van Aert was ontzettend sterk maar ik heb mijn twijfels bij de ploeg en de ploegleiding. De ondersteuning voor van Aert liet mijn inziens te wensen over:
-1x pech, fiets gekregen van Eenkhoorn, geen ondersteuning voor de rest. Lange stukken alleen gereden terwijl er meerdere mannen van TJV in het peloton reden.
-fietswissel, opnieuw veel lege wegen voor hem maar mannen bleven in het peloton zitten.
-crash, opnieuw kilometers lang alleen. Zowel op kasseien als normaal asfalt. Het lijkt me dat -al is het maar een mannetje ondersteuning- naast het fysieke gedeelte dit ook een mentaal voordeel kan opleveren.
Dat TJV Teunissen niet liet afzakken kan ik begrijpen, maar Wynants heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde meer gehad, die had Wout best kunnen ondersteunen. Het zou te makkelijk zijn om te zeggen dat Wout had gewonnen wanneer hij de ondersteuning wel zou hebben gehad. Toch ben ik er van overtuigd dat het een boel energie had gescheeld dat hij in ieder geval langer mee had kunnen komen. Uiteindelijk dus nog 7e door Teunissen als lichtpunt.

ghostwriter

'@Hermannmg
Over welke "mannen" heb je het? Alleen Wynants zat nog voor hem als knecht en die bleef natuurlijk bij Teunissen die een hele sterke indruk maakte. De vraag is ook hoeveel Van Aert aan Wynants had gehad. Het grootste gedeelte reed hij toch vlak achter een auto of motor.

Van Aert heeft dit jaar aangetoond bij de absolute wereldtop te horen en daarnaast hebben Teunissen, Van Poppel en Jansen laten zien ook een behoorlijke stap in hun ontwikkeling te hebben gezet. Groenewegen heeft laten zien wedstrijden als de Driedaagse De Panne te kunnen winnen en wie weet hoe hij zich ontwikkeld. Hopelijk rijdt hij volgend jaar naast Milaan-San Remo ook Gent-Wevelgem (die al op zijn vernieuwde schema voor dit jaar stond tot hij ziek werd) en Parijs-Roubaix. Hopelijk is Roosen snel weer geheel fit want ik verwacht ik de toekomst veel van zijn ontwikkeling. Met verder ook Vd Hoorn en Eenkhoorn die hebben laten zien een toegevoegde waarde in de klassiekerploeg te zijn heeft Jumbo-Visma een ploeg die op termijn (dat zal nog niet volgend jaar zijn) de concurrentie met Quick Step aan kan gaan.

Laatst gewijzigd
Hermannmg

'@ghostwriter ik meen dat er drie bijzaten (Teunissen, Wynants en nog een derde: Roosen denk ik)

ghostwriter

'@Hermannmg
Volgens mij was Roosen toen al weg. Hij was namelijk al weg toen Van Aert weer aansloot en anders zouden ze elkaar tegen zijn gekomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't vaak met je eens, maar in dit geval heeft @hermannmg een punt verdiend.
Welke mannen hadden moeten helpen. Wynants heeft niet geholpen en Eenkhoorn heeft zijn fiets afgestaan. Maar waar was Danny van Poppel, want Taco reed door een val ver achterin en Timo Roosen heeft nog een weg te gaan. Het is gewoon jammer dat Amund Jansen er niet bij kon zijn.

ghostwriter

'@kelderfan
Volgens mij was Van Poppel toen al uit de wedstrijd. Die was namelijk al uit de wedstrijd toen ik begon met kijken.

Laatst gewijzigd
Yeez

Roosen had lek in het bos, teunissen gewoon goed. Dit is zijn koers. Van Aert werelds, maar teveel tegen gekomen

Rawolf

Ja vandaag ongelooflijk veel pech gehad, op het moment van pech van Aert enkel een goeie Teunissen en solide Wynants van voren. Met een fitte Jansen heb je daar mogelijk nog een man extra. Na die lekke band dacht ik ook blijf maar zitten, van Aert alleen tussen de autos laveren gaat evengoed maar na die val was het vooral asfalt en daar was een Wynants wel behulpzaam geweest, Van Aert al opgegeven op dat punt?

Van der Hoorn hard gevallen, Van Poppel schijnbaar weer soort van chase patate en daarna moeten bekopen en toen uit koers gezet, weet iemand daar meer over?

Roosen niet de beste koers gereden maar dat mag je ook niet verwachten, en eenkhoorn prima gereden. Nog zn fiets afgegeven.

Teunissen vandaag goed gereden en van Aert ook sowieso. 7e plek verlicht de pijn maar iedereen weet hier had meer ingezeten

Poeksel

Gaf Van Aert zelf niet aan dat er niet op hem gewacht moest worden? Probleem is ook dat als je dat wel laat doen, je het risico loopt dat Van Aert hem uit het wiel rijdt op de kasseienstroken en je een knecht kwijt bent.

Rawolf

Na van Aert zijn valpartij lag er wel 5km asfalt, daar kan wynants zich al aardig leeg rijden. Dan is t job done en ben je er met minder inspanning terug bij

kelderfan

'@ghostwriter
Dat is 't juist. Danny was wederom in de beginfase wel bezig, maar daarna was hij snel verdwenen; want juist Timo Roosen, Taco van der Hoorn, Pascal Eenkhoorn en Maarten Wyynants hebben de vluchtgroep teruggebracht. Daarna was 't kaarsje uit voor Timo Roosen en daarna is Taco gevallen en op achterstand gekomen. Derhalve bleven Pascal, Mike en Maarten over om Wout bij te staan. Dat heeft Pascal ook keurig gedaan om zijn fiets af te staan.
Alleen Maarten Wynants reed constant achterin de groep. Dus die had zich kunnen laten terugvallen om Wout te helpen.
Het is wel de vraag of Wout Van Aert daar iets aan had gehad.

ghostwriter

Het zou me niets verbazen als na Van Aert uiteindelijk Eenkhoorn het meest potentieel blijkt te hebben voor de kasseienklassiekers. Hij heeft als 22 jarige zowel in de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix veel werk voor de Jumbo-Visma ploeg gedaan en rijdt zelf een keurige 62e en 63e (na zien fiets te hebben afgestaan aan Van Aert) plaats in deze monumenten. Ik kijk er naar uit om te zien hoe Eenkhoorn zich de komende jaren ontwikkeld.

@kelferfan
Waarom zou Teunissen als knecht van Van Aert fungeren? Die had duidelijk hele sterke benen en bij Jumbo-Visma krijg je dan de kans om voor eigen kans te rijden. Terecht ook gezien het feit dat hij 7e werd en in een sterke achtervolgende groep eindigde met onder andere Stybar, Van Avermaet en Naesen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Dat zeg ik niet. Mike Teunissen moest zeker wel in de 1e. groep blijven. Hij had m.i. ook mee moeten springen toen zijn ploegmaat Wout Van Aert ging versnellen.
Opeens was 't licht uit bij Wout Van Aert. Hij heeft zoveel moeten geven om terug te komen, dat hongerklop niet kon uitblijven. Maar met Wout Van Aert heeft TJV een klasbak erbij gehaald. Die was echt de sterkste man in koers vandaag.

Wildebert

Beetje gele bril op vrees ik. Respect voor wat Wout liet zien. Maar de sterkste in de koers was hij niet. Dat leken mij toch eerder Politt en Stybar. Sagan had ook de koek opeens op, die leek ook heel sterk.

1 2 ... 146 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.