Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 148 ... 501 502
Romāns Vainšteins

Wij hebben misschien iets meer info mbt wat de uitgezonden camera precies vastlegt op dat specifieke moment. En dan nog is het de vraag of dat live-live is of net iets later live he.

Laatst gewijzigd
user27060

Je kan voor elke mogelijke bron wel een excuus verzinnen, maar bij mij gaat het er niet in dat heel de wielerwereld weet dat Van Aert stil staat, behalve zijn eigen ploegleiding. Gelukkig pakt Eenkhoorn wel zijn verantwoordelijkheid.

Wielerfan1987

'@xistnc,

Gezien je formulering gok ik dat het is bedoeld als reactie op mijn bijdrage, maar buiten het aanpassen van de respectloze manier waarop je reageert wil ik je toch vooral vragen mijn bijdrage nog eens te lezen.

Ik reageerde namelijk op de oproep van Hermanng of het niet beter zou zijn iemand van de ploeg vanaf de bank of een videowagen (toeschouwers perspectief) met de ploegleiding contact te laten maken om informatievoorziening te verbeteren.

Wat ik vervolgens aanhaal is dat de moeilijkheden om zoiets tot stand te brengen beperkt zijn gezien het feit dat ze om alle bevoorradingspunten en reservemateriaalposten te bemannen al gebruik hebben moeten maken van vrijwilligers (elders uit de organisatie?)

Verder benoem ik het feit dat de huidige informatie voorziening veel te wensen overlaat waarbij ik inderdaad specifiek aandacht heb voor de koersradio juist omdat dit nagenoeg de oudst bestaande informatievoorziening rond het peloton in koers is, al ruim 30 jaar, en deze informatie al evenlang incompleet en vaak ronduit onjuist is als het medium zelf bestaat.

Nergens benoem ik de punten waar jij zo infantiel op reageert als mogelijke oplossing, ik vraag me dan ook af waar jouw reactie vandaan komt en/of goed voor is.

Lezen is ook een vak zullen we dan maar zeggen....

Ik denk,.....Nee, ik weet dat ik een beter beeld heb van hoe het er tijdens zo'n Parijs Roubaix aan toegaat dan menigeen hier omdat ik al sinds mijn vroege jeugd de koers (in 3 categorieën: profs, beloften en junioren) volg zowel op tv als langs parcoursen waaronder Roubaix zelf diverse malen van dichtbij.

Laatst gewijzigd
assen

'@Jeff
Ik denk dat je het ms hebt wat betreft de rang van Van Poppel in de pikorde. Op de sprint WT koersen na was Van Poppel degene die samen met Taco als EERSTE moest helpen. Jansen, Teunissen, Wout stonden dus hoger in de pikorde in die wedstrijden.
In de paar sprintkoersen, GW en DdV deed Van Poppel het meer dan naar behoren, met twee ruime top10 plaatsen als ik het me goed herinner.

Van Poppel met aboom vergelijken gaat mank, want
- Van Poppel is slechts helper in deze wedstrijden, Boom was kopman
- Boom presteerde goed in RVV en PR na een paar jaar in zijn carriere, een fase die maar even duurde

assen

Heb het interview met Niermann ook gezien.

Het verhaal dat je niet veel weet vanaf de auto is gewoon slap gelul, sorry hoor. Als je beter wilt weten hoe het zit via tv, dan is dat niet moeilijk. Er is vast iemand verbonden aan het team die thuis op de bank zit te kijken en die een telefoon heeft.
Het leek wel een beetje een schuldbekentenis van Niermann, dat t nog eens geevalueerd moest worden. Heel goed dat ie dat zegt.

Of het uiteindelijk beter was om Wynants te laten wachten weet ik niet. WvA moest toch op enkele stukken in zijn eentje op het asfalt rijden,NIET tussen de auto’s. Maar wat als Wynants had gewachten er was iets met Teunissen gebeurd? Wel of niet wachten, geen simpele keuze lijkt me. Maar dat de ploegleiding niet weet hoe het zit, dat is mi OF slap gelul OF vrij amateuristisch.
Tenslotte, denk dat WvA toch zou zijn ingestort, net als in de RVV vorige week in mindere mate gebeurde. Maar een top10 had er dan misschien wel ingezeten.

user26799

Parijs-Roubaix is hier zo wat vanuit alle standpunten bekeken...
Wat Van Aert deed was bijna ongelooflijk. Het is evenwel een oude wielerwet dat je in koers goed moet kunnen eten en drinken om resultaat te halen. Maar de plaatsen waar eten vlot kan, waren beperkt. Heel wat stukken van het parcours zijn echte trechters, waar men 170 renners, een vloot volgwagens en motards doorheen drukt.... Dan is het hoofdzaak om rechtop te blijven.... Misschien moeten wij ook eens stilstaan bij de vele ongevallen, die aanslepende gevolgen kunnen hebben. En als je gezien hebt hoe Van Aert bijna gesandwicht werd tussen 2 volgwagens...

Mr10B

Even buiten of het wel of niet de juiste beslissing is om Wynants te laten wachten op van Aert is de aansturing van renners van uit een ploegwagen buitengewoon primitief. Je zou inderdaad een "command centre" moeten kunnen inrichten met meerdere schermen, live data feeds van de vermogensmeters, live gps data van de renners (en evt ploegwagens), een (digitaal) radiokanaal naar alle renners/ploegleiders/mensen langs de kant. Volgens mij heb je dan een veel beter overzicht van wat er in de koers gaande is itt rijdend in een karavaan achter de koers aan.

Rawolf

In principe heb je 2 ploegleiders in de auto, 1 die rijd en 1 die informatie binnenhaalt. De bijrijder heeft dus al de rol van 'Command centre'. Het probleem met een unit langs de zijkant is het extra lijntje, zo'n beslissing van wachten of niet moet in zeer korte tijd gemaakt worden.

Wie geef je dan het eindoordeel? Degene met overzicht of degene die er middenin zit en ook de renners in de ogen heeft kunnen kijken.

Ik zou eerder de informatie in de wagen verbeteren met een groter beeldscherm, zo'n minitablet achtig djng is niet meer van deze tijd

Elvs

"het is allemaal erg makkelijk om vanaf de bank te oordelen, wij zien alles terwijl ze in de koers het moeten doen met een koersradio, gebrekkig tv beeld en de info van de renners via de oortjes."

@Rahimns, met deze argumenten kunnen we hier op het forum natuurlijk geen discussie meer voeren. Wij moeten het inderdaad doen met wat we op tv zien. Maar het is heel logisch dat veel supporters zich afvragen waarom Wout geen hulp kreeg van Wynants omdat dat zeker nodig leek.

Waarom dit niet is doorgedrongen bij de ploegleiders en renners is inderdaad iets dat ze zelf moeten evalueren, maar dat betekent niet dat we dat hier niet hoeven te benoemen toch?

user27060

'@Assen

Ik heb het zo toch niet begrepen dat DVP een 'knecht' was in bepaalde voorjaarswedstrijden. Wat ik las, was dat hij naast Teunissen & Jansen stond in de hiërarchie; als snelle man die ze achter de hand kunnen houden mochten Van Aert, Teunissen of Jansen in een vlucht zitten. Ik heb hem in elk geval nergens als helper aan het werk gezien. En als het wel de bedoeling is om hem als helper te gebruiken, dan denk ik dat Jumbo beter op zoek gaat naar een meer geschikte en vermoedelijk goedkopere kracht naast Maarten Wijnants. Julien Vermote bv, om maar iemand te noemen. Dat zijn mannen die uitblinken in de rol van helper, iets wat we na dit voorjaar niet van DVP kunnen zeggen.

kelderfan

'@Jeff
Je hebt een punt, dat DvP als helper in dit soort wedstrijden onder de maat is. Naast Maarten Wynants zou een 2e. helper Vermote zeker welkom zijn. Als Amund Jansen zich zo verder ontwikkelt is hij misschien wel de beoogde helper.

Mr10B

'@ Randomwielerliefhebber
Dat weet ik inderdaad (al zijn er nog altijd ploegleiders die er op staan zelf te sturen en de beslissingen te maken). Maar de informatievoorziening in de auto is met een tablet en de koersradio beperkt en dan nog is het maar 1 iemand die al die informatie moet analyseren. Als je een command centre opzet in je hoofdkantoor dan kan je daar gewoon een team van 4 of 5 man neerzetten die alles monitoren met daar 1 supervisor/eindbaas die de beslissingen neemt. Tegenwoordig is de technologie echt wel zo ver gevorderd dat je alles realtime (iig binnen 1 sec) binnen kan krijgen.

S. Morgenstern

Van Poppel heeft binnen deze groep volgens mij genoeg toegevoegde waarde, mede doordat hij de kwaliteit heeft om een bommetje te gooien op een strook of helling, waardoor er daadwerkelijk afscheid ontstaat. Buiten de kopman beschiky de rest (nog) niet over dat vermogen. Wanneer ze de komende jaren doorgroeien, dan zouden Jansen, Roosen, Teunissen en mogelijk Van Poppel zelf daar in dienst van Van Aert uitstekend vervolg aan moeten kunnen geven.

Knechten als Wynants, Eenkhoorn en Van der Hoorn zijn verder ook heel belangrijk, maar de wens om daar nu versterking te halen begrijp ik niet zo goed. Wanneer je een knecht als Vermote werkelijk wenselijk acht, dan kun je toch gewoon opperen om Van Emden volgend jaar weer rond de Vlaamse kopman te plaatsen!?

Wat mij betreft gaan ze echter door met deze groep, waar nog meer dan genoeg muziek in zit. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen mocht, naast de jongens die dit voorjaar toptien reden in een klassieker, Eenkhoorn over een aantal jaar ook goede finales rijden in deze koersen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vermote rijd dit jaar trouwens ook vreselijk. Maar ik opperde Vermote ook al maar dan niet voor de ondersteuning van van Aert maar in ondersteuning van Groenewegen.

De extra superknecht met een grote motor zoals je die nodig hebt in bijvoorbeeld Kuurne om de boel bijeen te brengen mist in de huidige voorjaarsploeg. Misschien zou van Emden dat kunnen maar die word ingezet in de ondersteuning van Roglic en daar levert hij ook uitstekend werk.

S. Morgenstern

De huidige voorjaarsploeg heeft toch ook wat betreft de knechten nog meer dan voldoende groeimarge? Eenkhoorn is nog altijd ontzettend jong en Van der Hoorn gaat dit seizoen verder vooral investeren in zware koersen en rijdt volgend jaar volgens mij ook pas zijn derde Vlaamse voorjaar. Volgens mij zijn dat dingen waar je niet omheen kunt, wanneer je de afweging wilt maken of er daar versterkingen nodig zijn.

Van Emden zou volgend jaar met een koppeling aan Roglic overigens juist wel weer in aanmerking komen voor de Vlaamse koersen, aangezien we er toch vanuit mogen gaan dat Roglic volgend jaar voor de Tour de France gaat. De afwezigheid van Van Emden in de afgelopen weken heeft nu vooral met zijn voorbereiding op de Giro te maken.

KJP

Dit ging altijd al een leerjaar zijn voor van Poppel. Bleek over een hele goede inspanning te beschikken, maar nog kracht te kort te komen om een echte rol te spelen in de zwaardere wedstrijden.

Toch twee keer top-10 dit voorjaar, en met dat stapje extra en de ervaring van dit jaar kan er in de toekomst nog meer ik zitten. Het ziet er soms dom uit wat hij doet, maar om hem helemaal af te schrijven is zeker niet terecht.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Jos van Emden lijkt mij juist goed renderen in de Roglic trein. Ook al zal Kruijswijk volgend jaar de Giro rijden, dan is Jos van toegevoegde waarde voor de TTT/IT en als helper in die koers en de voorbereidende koersen. Dan kun je beter Leezer enkele koersen in Vlaanderen laten rijden.
Wat betreft Danny van Poppel kun je er niet omheen, dat hij als helper in de RVV en PR gewoon te kort komt. Hij heeft zoals wel eerder gevallen maar 1 cartouche. Hij hoeft van mij niet weg, want er zijn genoeg koersen, waar hij wel de koers mee kan dragen.
Stel Wout gaat volgend jaar ook de Giro rijden {dat heeft hij al eens laten vallen} dan zou Wout GW moeten laten vallen.
Want hij zit er nu {wat @rahimns goed aangeeft} doorheen. Dan kunnen Danny & Dylan die koersen GW en de DDV doen.
Want ik neem aan dat Dylan Groenewegen dit werk ook leuk vind en goed aankan.

Yeez

Eenkhoorn moest jammer genoeg werken en zijn fiets afstaan, maar die heeft veel potentie is deze koersen.

S. Morgenstern

Van Emden zou inderdaad ook met Kruijswijk mee kunnen naar de Giro, eventueel weer met een voorbereiding zonder Vlaamse koersen. Hij lijkt mij met de huidige selectie ook totaal niet noodzakelijk in Vlaanderen, maar voor mensen die wel zo'n knecht menen te missen biedt de selectie dus nog meer dan genoeg opties.

Laatste man

Roosen kan ook ver komen in de kasseikoersen, bewees dat vorig jaar al. Gister ook goed mee, zonder al teveel voorbereiding, maar reed lek en brak zijn ketting in het bos. Moest 4min. wachten op auto 2.

Witte Trui

Ook Tony Martin zou dit werk moeten aankunnen, net zoals van Emden dat kan. Maar zoals meerderen aangeven, is de kern sterk genoeg met groeipotentie bovendien. Over 2 jaar zul je wel de pion Wijnants moeten vervangen.

Het valt te overwegen om van Poppel nog een grote ronde te laten rijden en zijn motor verder te vergroten. Hij heeft de inspanning om verschil te maken, maar denk nog niet de inhoud. De Vuelta zou dan kunnen (in trein Groenewegen), maar dan mist hij de Canadese najaarsklassiekers... Keuzes , keuzes.

assen

'@ Jeff e.a.

Ik ben allerminst een fan van DvP, maar vind toch dat ik m moet verdedigen.
Allereerst, ik zag DvP juist WEL als 1 van de eersten helpen in eerste 100 km van een WT-koers (uitgezonderd de 'sprintkoersen'), bijv op kop sleuren aan het peloton in geval van een onstnapping die kort gehouden moest worden.

En Van Poppel haalde teminste nog WT punten binnen voor de ploeg. Vergelijk dat met Jansen, die (als ik het me goed herinner_ NUL punten binnenhaalde en die ik ook niet zo vaak heb zien werken. Ik zou daarom zeker nog een jaar met DvP de Vlaamse klassiekers ingaan.

Ik sympathiseer helemaal met de gedachte om nog een superhelper als Wynants in de ploeg te hebben. Van Emden en Martin zouden dat denk ik inderdaad kunnen.

mus van de maasstad

Gezien zijn potentie in het vlaamse voorjaar, zou WvA niet gewoon de cross links moeten laten liggen en dan via de Vuelta de winter in gaan met 100% focus op het vlaamse voorjaar?

Mr10B

Waarschijnlijk zou dat voor zijn voorjaars ambitie beter zijn, maar vertel jij Wout even dat hij niet mag crossen en dus +- 500.000 euro misloopt?

Wielerfan1987

Het is natuurlijk wel zo dat van Poppel bijna 2 jaar of wellicht wel meer stilstand in zijn ontwikkeling moet goedmaken.

Momenteel rijd hij tot de kaap van 200 a 220 kilometer steengoed, maar nagenoeg altijd is zijn tankje leeg en motor oververhit als hij bij aanvang van de (voor)finale een behoorlijke inspanning levert.

Wellicht komt dat nog wel goed met meer inhoud, maar misschien blijft het hier wel bij net zoals we jaren bij Boom hebben gezien die wedstrijd na wedstrijd door de boter leek te trappen en bij kilometer 200 a 220 op mysterieuze wijze moest passen.

Hoe dan ook ben ik net als velen van mening dat er meer dan genoeg groeipotentieel zit in de huidige groep.

Al moet ik wel 1 ding vaststellen, Wout heeft ten opzichte van mannen als van Avermaet, Sagan, Kwiat en Vd. Poel hoegenaamd geen sprint in huis.

Als je er van uitgaat dat Wout de kopman is in deze koersen voor de komende jaren moet hij wel solo aankomen anders lijkt hij 9 op de 10 keer geklopt te gaan worden, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

1 2 ... 148 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.