Puccio is wel degelijk een prima klimmer en ook kiryenka kan prima bij de laatste 50 zitten.
Het gaat er niet om hoe het was, het gaat erom wat de potentie is. Ook van Jumbo Visma kunnen er nog tegenvallen
Juul Jensen scoort altijd laag omdat hij ook vaak in vlakke ritten tijd verliest, daar is hij altijd de eerste piloot. Een knecht kan je niet op uitslagen beoordelen
Hetzelfde dus als bij Martens. Maar ondanks dat we het van Juul-Jensen nog nooit hebben gezien, kunnen we wel doen alsof hij beter kan klimmen dan Bouwman?
Kiryienka had vorig jaar ook echt niet meer de potentie om in bergritten lang mee te gaan. Daar werd hij al een aantal jaar niet meer voor meegenomen. Puccio misschien wel in sommige ritten, maar dat is geen reden genoeg om doorslaggevend te zijn in bergritten of om het klimvermogen van die selectie veel hoger in te schatten dan degene die vandaag door Jumbo is gepresenteerd.
Jij hebt Juul-Jensen in bergritten werkelijk betere dingen zien doen dan Bouwman en schat hem daardoor in als een betere klimmer? Ik denk eerlijk gezegd dat je renners door elkaar haalt. Juul-Jensen scheelt ook gewoon 13 kilo met Bouwman. Weet je nog waar dat was?
Puccio is een hele goede knecht, zeker voor heuvelachtige ritten, maar geen renner die doorslaggevend is wanneer je kijkt naar het klimvermogen van een selectie. Kiryienka was al een hele tijd niets meer dan een pure knecht geworden. Die werd voor die Giro ook niet ingeschat als een van de klimknechten van die selectie.
'@kelderfan
Ik zie 1 quote van een ploeggenoot van Roglic (Bouwman) over de reden dat ze nu van hoogte komen en Romandië gaan rijden.
Eigenlijk wordt daarmee een open deur ingetrapt aangezien dit voor mij en vele anderen al duidelijk was aangezien ze dit schema (hoogtestage-voorbereidingswedstrijd-hoofddoel) al jaren toepassen.
Overigens erken je door dit te quoten je eigen ongelijk met betrekking tot de door jou aangezwengelde discussie over het niet rijden van Baskenland door Roglic, jij vond tenslotte dat hij Baskenland had moeten rijden en daarna maar op hoogtestage moeten gaan en Romandië overslaan... maar dat terzijde.
Daarnaast is deze ene quote lang niet een voldoende antwoord van jou op mijn vraag wat het dan allemaal zegt dat Roglic binnenkort al terugkomt van hoogte en dan Romandië rijd en niet net zoals Dumoulin pas op 3 Mei terugkomt van hoogte...
Het waren tenslotte je eigen woorden.. ik quote nogmaals:
“Dat Roglic toch Romandië erbij neemt zegt natuurlijk wel heel veel”.
Met deze quote impliceer je namelijk dat jij een helder inzicht hebt wat velen van ons zou moeten ontgaan over de diepere betekenis van deze opbouw van Roglic zijn programma.
Tot nu toe weet je in ieder geval mij niet te overtuigen, sterker nog, ik vraag me af en toe wel eens af of je wel besseft wat voor reacties en uitspraken je plaatst op het forum.
Je onderbouwt je meningen of reacties namelijk nooit, en komt dan vervolgens met een loze quote van deze of gene wat dan volgens jou een verklaring zou moeten zijn.
Nogmaals zonder enige overtuiging
Terugkomend op de non-discussie over de Giro-voorbereiding van Dumoulin, want jullie gingen uit van de verkeerde feiten. Uit de Limburger van 11 april j.l.
"Dumoulin is momenteel op de vulkaan El Teide op Tenerife op hoogtestage die in totaal 17 dagen duurt. Ook ploeggenoten Jan Bakelants en Robert Power zijn mee op trainingskamp. Dumoulin rijdt alleen nog Luik-Bastenaken-Luik als voorbereiding op de Giro, die op 11 mei in Bologna van start gaat." Ik geloof dat Dumoulin's hoogtestage op 25 april eindigt.
Sam Oomen blijft wel tot 3 mei. Door de late keuze van de ploegleiding is hij nu pas gestart met zijn voorbereiding. Nu Sport daarover: Ploegleider Marc Reef beaamt dat de voorbereiding van Oomen niet optimaal is voor de drieweekse koers. "Hij krijgt de tijd om in de Giro te groeien en we hebben er vertrouwen in dat hij in de tweede en derde week van grote waarde kan zijn."
'@Wielerfan1987
"Overigens erken je door dit te quoten je eigen ongelijk met betrekking tot de door jou aangezwengelde discussie over het niet rijden van Baskenland door Roglic, jij vond tenslotte dat hij Baskenland had moeten rijden en daarna maar op hoogtestage moeten gaan en Romandië overslaan… maar dat terzijde."
Dat Roglic m.i. voor de Pays Vasco had moeten kiezen klopt, want na de T/A was Pays Vasco een logische keuze geweest, want Romandie ligt te kort voor de Giro om daar voor de zege te gaan. Dat blijkt ook uit 't verhaal van Koen.
Na de Pays Vasco had hij dan de LBL kunnen rijden, wat hier ook meermaals is benoemd.
Maar gezien 't verhaal uit de Limburger komt Dumoulin ook eerder van die berg af om de LBL te rijden in voorbereiding.
Die hoogtestages zijn kennelijk belangrijker dan de koersen.
'@kelderfan hier kloppen een aantal zaken niet. Ten eerste kan je niet Baskenland doen, op hoogtestage en dan LBL rijden... qua tijdspad onmogelijk en verder zou je dan ook geen rustmoment hebben gehad.
Verder komt Dumoulin ook niet eerder van hoogtestage maar was dit zo gewoon gepland. En aangezien Roglic eigenlijk altijd meteen goed is na een hoogtestage zou hij best kunnen meedoen voor een goede eindklassering in Romandie al zal het me ook niet verbazen als ze met Kruijswijk voor het klassement gaan en Primoz een etappe uitkiest om zichzelf te testen.
De Giro is voor die renners veel belangrijker dan de koersen daarvoor (Baskenland, Romandië, Amstel en/of Luik). De hoogtestage is daardoor uiteraard volledig gericht op topvorm in de Giro en niet op een optimale vorm in de voorbereidingskoersen.
Ik begrijp niet wat het probleem is..
Lijkt mij ook duidelijk dat Tolhoek en De Plus langer meegaan bergop. Dus de sterkste knecht moet nog blijken. In de T/A was 't Gesink, maar De Plus en Martin hebben wel op de grond gelegen, want in die etappe waren de goedkope Martin en De Plus de grote motoren.
Eigenlijk is 't gewoon jammer dat Martin de dubbel Giro/TdF niet doet. Vorig jaar heeft hij dat ook gedaan.
Want stel Primož Roglič heeft de roze trui, dan heeft hij belang bij grote motoren als Van Emden & Martin.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.