Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 154 ... 501 502
kelderfan

Je kunt 't ook in de breedte trekken. Wout is de man voor de AGR met keren en draaien. Jongens als Foss en De Tier zijn dan van toegevoegde waarde. Voor Jos van Emden is alleen maar leuk om mee te doen en Robert moet de puntjes op de i zetten. Dan hoop je maar dat Lindeman en Martens een steentje kunnen bijdragen.

S. Morgenstern

De Tier is nu de enige renner die specifiek heeft toegewerkt naar deze week. Deze keuzes qua focus maken ze nu al jaren (met succes) en ik zou niet weten waarom er de komende jaren met hun klimmers wel in de breedte gepiekt gaat worden naar deze week. Dat kun je zelf wenselijk vinden, maar dat is geen aanleiding om zo'n koerswijziging te verwachten. Een jonge neo met klimpotentie zal wat dat betreft ook volgend jaar qua programma en focus waarschijnlijk niet anders ingepast worden dan bijvoorbeeld Powless het afgelopen jaar.

Laatst gewijzigd
$kedel

Wat een sneue vertoning door met het hele team op kop te gaan zodra vd Poel de aanval kiest, Jumbo-Visma had hier zelf helemaal geen belang bij behalve wellicht wat jaloezie.

Laatste man

Hou toch op. Ze reden alleen zichzelf kort naar voren.

Gesink wel sterk, de rest niet gezien.

Canabliz

Wat een teleurstelling deze AGR voor TJV. Zeer matig resultaat en amper invloed gehad.

Rawolf

Skedel, MvdP fanboytje die even wat te zeiken wil hebben?

TJV eigenlijk precies zoals verwacht, had van Aert en Lindeman wat korter voorspelt maarja meer ook niet. Zal wel duren tot Romandie voor we weer geel om de winst zien meedingen

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat waren je verwachtingen dan, Canabliz?

xistnc

'@Skedel
Ja, ik zei net al tijdens de uitzending: er zal straks wel weer een imbeciel op WF gaan roepen dat Jumbo achter VDP aanrijdt. Terwijl niemand daar met VDP bezig was, maar met het vechten voor positie aan de voet van de Kruis.

user26777

v. Aert heeft zich vorige week helemaal uit de naad gereden, van zo'n P.R. herstel je niet zo snel.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Maar je bent pas een echte imbeciel als je de mening van iemand anders niet kunt accepteren.
By the way, hoeveel kilometers heeft Jumbo op kop gereden de laatste 70 km?
En wie was er toen weg?

S. Morgenstern

Jumbo heeft de hele dag niet op kop gereden.

Dat bochtje aan de voet van de Kruisberg, in combinatie met de brede weg er naartoe, zorgt ieder jaar voor een stormloop in het peloton. Jumbo had daarin een kort moment de overhand, met Martens en Lindeman die Van Aert goed naar voren brachten. Je moet wel heel graag willen, mocht je daar een probleem in zien.

ti-raleigh

Mocht dat zo zijn, zie ik het niet als probleem. Dat zit nu een keer in het wielrennen. So be it.

$kedel

Jumbo Visma had hier helemaal niets te zoeken op kop van het peloton.
Maar het is hun goed recht om wat kopwerk te doen voor andere ploegen natuurlijk, maar het blijft wmb heel sneu.

Rawolf

Ik zou het nog eens terugkijken want JumboVisma heeft sowieso geen meter kopwerk gedaan. In de sprint naar de voet is het treintje aarde kop van t peloton geweest, wat logisch is als je je kopmannen vooraan wilt afzetten. Ookal heb je niet de favoriet in huis, het is hun goed recht om er nog steeds het beste van te maken.

Was gewoon geen bijster intelligentie actie van MvdP, één bergje te kort gewacht. Zoals Gesink ook heeft vertelt in z'n interview na de wedstrijd. Wat ik een scherpe analyse vond

$kedel

Nee, achteraf was het geen geslaagde aanval, maar ook grotendeels omdat geen enkele topper het aandurfde.
Op het moment dat izagirre en van der Poel weg waren was enkel Quickstep nog met 3man voorin het peloton te vinden dus er waren genoeg mogelijkheden mochten er toppers zijn die wat lef hadden getoond.
Jumbo heeft 1-2 kilometer op kop van het peloton tempo gemaakt nog voor de Kruisberg, dit was echt niet even de kopman naar voren rijden.

Laatst gewijzigd
Franco Bitossi

'@random: niet zo intelligent die MvdP. Alleen "ietsje" beter dan de rest van het peloton.

Yeez

'@skedel mmm je koersinzicht is niet te best. Of je wilt het zo zien natuurlijk...

mus van de maasstad

Ditvwas de eerste keer dat je wielrennen hebt gekeken skedel?

ghostwriter

'@$kedel
"Jumbo heeft 1-2 kilometer op kop van het peloton tempo gemaakt nog voor de Kruisberg, dit was echt niet even de kopman naar voren rijden."

Volgens mij was het al tijdens de koers vrij duidelijk dat dit wel de reden was dat Jumbo-Visma richting de kop van het peleton reed en daar bleef rijden om hun kopmannen goed voorin te houden voor de Kruisberg.

"Jumbo Visma had hier helemaal niets te zoeken op kop van het peloton."

Wat een vreemde uitspraak. Jumbo-Visma rijdt toch voor eigen succes en moet hun eigen kopmannen dus toch op de juiste plaatsen voorin het peleton hebben?

"Maar het is hun goed recht om wat kopwerk te doen voor andere ploegen natuurlijk, maar het blijft wmb heel sneu."

Hoe definieer jij "kopwerk"? Jumbo-Visma reed op kop om hun kopmannen op de juiste plaats te hebben. Ze reden niet op kop om Vd Poel terug te halen aangezien iedereen toch wel wist dat die aanval geen kans op slagen had. Dat Vd Poel nog het koersinzicht mist om dat te begrijpen (maar gelukkig wel de benen heeft om dat gebrek aan koersinzicht goed te maken) betekent niet dat ze dat bij Jumbo-Visma ook missen en achter een aanval zonder kans op slagen aan zouden gaan rijden. Niemand in het peleton dacht op dat moment aan Vd Poel, ze dachten allen aan hun positie voor de start van het volgende klimmetje.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skedel elk jaar rijden ze op die plek op dezelfde manier, breed uit proberen alle ploegen om hun kopman daar vooraan de Kruisberg af te zetten. Het is niet dat TJV daar de boel op een lint trok. Je ziet ook dat de voorste man continue naar achter kijkt of Wout nog in hun wiel zit, als ze bezig waren met een achtervolging kijk je alleen maar vooruit..Dit was wat het was... een poging om Wout goed af te zetten..

Laatst gewijzigd
YogiBear

Interessant dat er niet alleen hier, maar bij meerdere topics, nieuwsitems en ook op Facebook en Twitter allerlei nieuwe namen voorbij komen die negatief reageren op TJV. Heb het idee dat dit veldrijden fans zijn die nog even moeten wennen aan de manier waarop ploegen rijden op de weg. Heb daarnaast het idee dat sommige TJV fans de gedachte danwel de hoop hadden dat TJV wel even een voorjaarsklassieker zou winnen. Ondanks dat ze het beter hebben gedaan dan andere jaren, is het dan natuurlijk een matig/slecht/bagger seizoen geweest. Natuurlijk had ik die hoop ook, maar of het realistisch was....

kelderfan

'@YogiBear
Heeft TJV 't beter gedaan dan andere jaren? Ik heb 't niet gezien. Vorig jaar De Tier, Gesink en Lindeman 16, 28, 45. In deze aflevering Gesink, Martens en Van Aert 21, 47 en 57. Ik had ook geen hoge verwachting, maar dit had ik niet verwacht.
Frans Maassen heeft geen excuses en hoopt op betere uitslag in de WP.

Poeksel

Waarom is plek 4, 3, 6, 1, 2, 5, 7 en 7 in de (semi-)klassiekers zo slecht, Yogibear?

En hoeveel teams kun je noemen die het beter gedaan hebben dan TJV?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Prima voorjaar inderdaad, ben benieuwd waar Laurens de Plus nog toe in staat is.

Zie ook nietecht een klassieker waar ze het met deze selectie hebben laten liggen, Parijs Roubaix had mogelijk tactisch beter gekund en dat is ook uitgebreid besproken. Ik denk ook dat er bij Kuurne Brussel Kuurne meer in had kunnen zitten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yogibear een fantastisch voorjaar zou aan de ene kant overdreven zijn, een matig, slecht/bagger voorjaar is natuurlijk het andere uiterste. Nee het was een redelijk tot goed voorjaar met een overwinning en een paar hele mooie uitslagen. Natuurlijk was de Ronde een tegenvaller maar in de overige klassiekers rijden bijna overal top 10. Hier kan je verder op bouwen de komende jaren.

1 2 ... 154 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.