Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 155 ... 501 502
ghostwriter

'@YogiBear
"Heb daarnaast het idee dat sommige TJV fans de gedachte danwel de hoop hadden dat TJV wel even een voorjaarsklassieker zou winnen."

Ik denk dat er weinig tot geen Jumbo-Visma fans zijn die dachten dat de ploeg een klassieker zou winnen. Ik dacht wel dat Jumbo-Visma misschien een semi-klassieker zou winnen en dat hebben ze ook gedaan (De Panne).

"Ondanks dat ze het beter hebben gedaan dan andere jaren, is het dan natuurlijk een matig/slecht/bagger seizoen geweest."

Grapje toch zeker, Jumbo-Visma heeft in alle kasseienklassiekers een (grote) rol van betekenis gespeeld. Hoe kan je dat nou ooit als "matig/slecht/bagger seizoen" zien gezien het feit dat dit het eerste jaar in lange tijd was dat de ploeg van bepaalde klassiekers weer een hoofddoel maakte.

"Natuurlijk had ik die hoop ook, maar of het realistisch was…."

Ik denk inderdaad dat het probleem was dat jij zelf absurde verwachtingen (of hoop) had van Jumbo-Visma in de klassiekers. Als je vind dat ze tegenvallen is dat namelijk de enige logische verklaring.

assen

Ik had in de Vlaamse klassiekers msschien ook iets meer verwacht, maar al met al heeft TJV het best netjes gedaan en VEEL BETER dan vorig jaar.

AGR was inderdaad niks, maar dat had ik ook verwacht, dus prima wat mij betreft.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik had ook wat meer verwacht in de AGR van TJV. Misschien was dat niet realistisch na Parijs - Roubaix. Wout Van Aert moet ook goed kunnen herstellen en zegt zelf, dat zijn motivatie moet verbeteren, want deze koers moet hem eigenlijk wel liggen. Het zal te maken hebben met zijn mindere winteractiviteiten door de overgang naar TJV. Hopelijk gaat hij goed herstellen in de geplande vakantie met Mathieu;)
@assen
Je zou verwachten dat TJV in zijn enige thuisklassieker er wat meer van had gebrouwen. Maar de Giro heeft natuurlijk voorrang. Dus prima lijkt mij niet.

xistnc

Vooral De Tier liet het flink afweten, gisteren.

Mr10B

De mensen die nu roepen dat jumbo "treurig" achter vdp aan reed zijn dezelfde mensen die vinden dat mollema niet achter dumoulin aan mag rijden, of kelderman achter kruijswijk aan. Deze mensen snappen het concept van commerciële ploegen nog niet helemaal.

kelderfan

'@xistnc
Ja Floris De Tier liet 't zeker flink afweten. Nu is De Plus aan trainen voor de WP en LBL met Steff Cras. Powless en Roosen zijn reserve voor de WP. Krijgt Powless nog een kans om zich te laten zien.

YogiBear

Het nadeel van geschreven tekst; 1) ik bedoelde dat ze het in de brede zin (alle klassiekers) beter hebben gedaan, en 2) het matig/slecht/bagger was sarcastisch bedoeld nav wat ik her en der lees. Mijn mening: het was beter dan voorgaande jaren. Voor mij iets minder dan (voornamelijk) gehoopt. Maar, er zit nog veel ruimte tot verbetering in, danwel door doorgroeien, danwel door vervanging van bv Wynants en Martens (die ik zeker niet slecht vindt) door jonge veelbelovende coureurs.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@yogibear dan hebben we je verkeerd begrepen... sorry. Vond die laatste zin ook al niet passen bij je tekst daarvoor.

Yeez

Verwachte selectie voor Waalse Pijl:
De Plus
Gesink
Martens
Lindeman
Bouwman
Hofstede
Roosen (ipv De Tier)

De Tier zal wel naar TOC gaan, maar zie ik ook aan het einde vh seizoen weggaan. Geen Giro en Waalse Pijl, daar spreekt geen vertrouwen uit.

Jotto-Lumbo

Ik ben benieuwd of Jumbo Visma de komende jaren wel een doel gaat maken van de Ardennenklassiekers. Ik denk dat dit alleen mogelijk is wanneer er extra budget vrij komt. Persoonlijk vind ik het al heel fijn dat ze de kasseienklassiekers op de rails hebben gekregen. Ik begrijp daarom ook dat ze de Ardennenklassiekers links laten liggen en ben achteraf heel blij dat niet Wellens maar Wout van Aert is gekomen. Wanneer er budget vrijkomt en in het kader van talent ontwikkeling zou Bjorg Lambrecht interessant kunnen zijn. Alleen die zit prima op zijn plek bij Lotto Soudal op dit moment. Toch ook wel jammer dat ze Schachmann zijn misgelopen vorig jaar, die maakt enorme stappen dit jaar. Al ben ik ook heel blij met Tony Martin.

Yeez

Lambrecht zou prima passen bij deze ploeg. Kopman voor de ardennenklassiekers kunnen ze hem garanderen.

kelderfan

Die Bjorg Lambrecht zou zeker een mooie aanwinst zijn. Of Lotto/BE hem laat gaan is de vraag.
Want ik zou 't jammer vinden als de Waalse klassiekers en AGR geen doel meer zouden zijn/worden.
Powless en Roosen stonden als reserve voor de WP. Waarom wel Roosen en niet Powless wordt geselecteerd, is voor mij een raadsel. Net als de opstelling van Jos van Emden in de AGR.

Yeez

'@kelderfan van Emden voor de giro en Roosen na zijn val wat koersritme op te laten doen? De renners die ze vervangen hadden ook geen uitslag gereden

Rawolf

Van Aert kan in de toekomst goed resultaat halen in de BP en de AGR, en mogelijk de Plus of Roglic in de Waalse Pijl en Luik in de toekomst

In theorie ook Powless als die opeens het licht ziet, werd binnengehaald als groot talent maar de verwachtingen nog niet waar gemaakt

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Emden is als piloot voor een kopman op ontdekkingstocht toch ontzettend waardevol? Ik denk dat Van Aert daar heel veel aan heeft gehad afgelopen zondag en dat Van Emden zeker niet de minst nuttige was in die selectie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Powless is ook pas 22 geef die jongen even de tijd. Er zijn maar weinig renners die meteen met de beste meekunnen na een overstap van een continentale ploeg naar de WT. Verder gaat die jongen over een paar dagen Romandie rijden waarom hem dan opstellen in de Waalse Pijl, dat is onzin. Voor het werk daar heb je aan Roosen een prima renner, die kan zich in de aanloop naar de finale zich wegcijferen voor De Plus en Gesink die op papier de beste kans maken op een redelijke uitslag. Verder kan Roosen die wedstrijdkilometers ook prima gebruiken.

hartstikkebedankt

Jammer dat de ploeg tour of het Alps niet rijdt. Kruijswijk was voor mij dé favoriet geweest in dit veld en dat gebeurt niet vaak. Was een kans op een mooie overwinning geweest die hij niet vaak krijgt.

kelderfan

'@rahimns
Eens dat Timo Roosen die wedstrijdkilometers goed kan gebruiken. Als de mannen pas bij km 140 gaan vlammen, dan kan hij zeker nog nuttig zijn. Maar als er eerder gas wordt gegeven, dan wordt een ander verhaal en dan ga je Floris missen.

S. Morgenstern

Had je het gemerkt als De Tier er afgelopen zondag niet bij was geweest?

user26799

'@jessevdalen
de vervanging van De Tier heeft niets met vertrouwen te maken, wel met voorzorg. Men vermoedt dat De Tier met een besmetting zit en wil geen risico's nemen voor de anderen. Vandaag moet De Tier op onderzoek....

Yeez

Is dat zo ja? De zoveelste keer dat De Tier ziek is en waar kan ik dit checken?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat De Tier en Olivier de twee Jumbo-Visma mannen zijn die zich ernstige zorgen moeten maken om hun plaats bij de ploeg volgend jaar.

Yeez

Eens @ghostwriter

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen hij zit in de innercirlcle van Floris, dus openbaar zal het niet gemaakt zijn. Ik had al zo'n vermoeden dat er iets meer aan de hand was met De Tier. Heb ook bevestiging vanuit de ploeg dat hij niet fit is op dit moment.

@Kelderfan hoe lang geleden is het dat er in de Waalse Pijl oorlog gemaakt wordt voor de eerste keer muur...

Verder lijkt me dat Lambrecht nu al te duur is of hij moet zelf heel graag weg willen, maar volgens mij zit hij bij Lotto wel aardig op zijn plek.

Aan het openingsbericht nog even het lijst toegevoegd wat einde contract is voor 2019.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Met die nieuwe jonge lichting zoals Julian Alaphilippe & Maximilian Schachmann wordt er toch niet gewacht tot de laatste klim. Dat wordt nog een hele klus.
Jammer dat Floris De Tier alweer gekweld wordt door …. ; die jongen in goede doen wordt nu wel gemist.
Bjorg Lambrecht zit zeker op z'n plek bij Lotto; maar zo'n type renner erbij zou 't team wat meer mogelijkheden geven in de Waalse klassiekers en AGR. Dat blijft anders een stiefkindje. Want Gesink en De Plus komen van een hoogtestage en zijn in voorbereiding op de Giro.
@S.Morgenstern
Ik heb de AGR niet gezien. Dus ik kan die jongens dan ook niet gemist hebben. Het resultaat was toch een stuk minder dan vorig jaar met een goede Floris De Tier.

1 2 ... 155 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.