'@Michiel De Rooij
Ik zie 't zo dat net als bij Roglic/Giro Gesink wordt vervangen door een vergelijkbare renner en in de Giro door Kuss. Die natuurlijk niet Gesink 1:1 vervangt, maar wel in de buurt komt. In het geval Kruijswijk TdF is 't hopen op spoedig herstel van Gesink, maar mocht 't niet lukken, dan zoek je naar een vergelijkbare vervanging en in dit geval is Laurens De Plus de beste optie. Het is wat @rahimns zegt dan wel afwachten hoe De Plus het gaat doen in de Giro. Het kan wel een slagveld worden in de Giro en dat renners als Van Emden, Roglic en De Plus het niet meer kunnen opbrengen om die combi Giro/TdF te doen.
eigenlijk zegt hij hetzelfde als ik alleen met iets meer woorden ;)
Eigenlijk heb je dus 4 opties: Gesink hersteld snel en raakt in vorm voor de Tour (weinig kans), De Plus blijkt na de Giro nog goed genoeg om ook de Tour te rijden, De Tier vind een paar superbenen of we nemen geen 4e klimmer mee maar Roosen of een andere vervanger (bijv Lindeman als tussenoplossing).
Ik denk dat Roglic geen tour gaat rijden als hij de Giro uitrijdt. Hij moet zich de laatste week compleet uit elkaar trekken. Mentaal en fysiek door het gaatje gaan en dat voor de eerste keer als leider. Daarnaast een zwaar voorjaar gehad. Als hij hem wint gaat hij denk ik sowieso geen Tour rijden. En als hij hem niet wint denk ik dat er een kleine kans bestaat.
Iets wat ik me al even afvraag mbt tijdrijden. Aerodynamica is erg belangrijk, en het tenue zit vol met 'foefjes' op dat gebied. Sta je op 1 in het ak, dan rijd je in bv het roze in een shirt vd organisatie.
Hebben deze shirts dezelfde aero, of is deze per definitie van mindere kwaliteit?
Alle favorieten starten vroeg behalve Yates. Verder heb ik eens rondgekeken op de sociale media en viel mij wat dingen op.
Roglic krijgt als eerste renner van TJV een bianchi oltre xr4 met disc brakes en alle bekabeling binnen het frame (insta shimanoroad) voor de vlakkere ritten. Verder lijkt het er op alsof hij een speciale fiets met een beugeltje heeft voor de itt morgen. Iets wat denk ik niemand anders gaat doen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.