Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 179 ... 501 502
Romāns Vainšteins

Ja, want Kruijswijk start daar niet als uitgesproken topfavoriet en Roglic in Italie wel. Mocht die laatste echt de hele giro om plek 1 strijden lijkt het me ook hoogst onaannemelijk dat ze hem de tour er bij laten doen.

Rawolf

Dus dan zoeken ze 2 vervangers 😛

Met van Emden, Martin en Roglic heb je trouwens wel voldoende motoren voor de ploegentijdrit inelkgeval

Stoempie

Wie heeft dan jouw voorkeur, Kelderfan?

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Ik zie 't zo dat net als bij Roglic/Giro Gesink wordt vervangen door een vergelijkbare renner en in de Giro door Kuss. Die natuurlijk niet Gesink 1:1 vervangt, maar wel in de buurt komt. In het geval Kruijswijk TdF is 't hopen op spoedig herstel van Gesink, maar mocht 't niet lukken, dan zoek je naar een vergelijkbare vervanging en in dit geval is Laurens De Plus de beste optie. Het is wat @rahimns zegt dan wel afwachten hoe De Plus het gaat doen in de Giro. Het kan wel een slagveld worden in de Giro en dat renners als Van Emden, Roglic en De Plus het niet meer kunnen opbrengen om die combi Giro/TdF te doen.

Yeez

'@kelderfan ik moet zeggen, goede uiteenzetting kelderfan!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

eigenlijk zegt hij hetzelfde als ik alleen met iets meer woorden ;)

Eigenlijk heb je dus 4 opties: Gesink hersteld snel en raakt in vorm voor de Tour (weinig kans), De Plus blijkt na de Giro nog goed genoeg om ook de Tour te rijden, De Tier vind een paar superbenen of we nemen geen 4e klimmer mee maar Roosen of een andere vervanger (bijv Lindeman als tussenoplossing).

Jotto-Lumbo

Ik denk dat Roglic geen tour gaat rijden als hij de Giro uitrijdt. Hij moet zich de laatste week compleet uit elkaar trekken. Mentaal en fysiek door het gaatje gaan en dat voor de eerste keer als leider. Daarnaast een zwaar voorjaar gehad. Als hij hem wint gaat hij denk ik sowieso geen Tour rijden. En als hij hem niet wint denk ik dat er een kleine kans bestaat.

Mr10B

Ik denk dat ze van vorig jaar geleerd hebben en een betere ttt willen rijden. Die minuut en 11 seconden die roglic daar verloor (op sky) maakte het verschil tussen podium en de 4de plek.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Tier is, mede om die reden, ook absoluut geen serieuze optie.

Stoempie

Mss kunnen ze die jongen van Foss al contracteren en direct meenemen naar de Tour 😀

jvh93

Ik zal in dit geval Powless opstellen. Heeft een prima tijdrit, kan redelijk bergop en kan ook van waarde zijn in de vlakke etappes waardoor Tony Martin zich meer op de sprintvoorbereiding kan toeleggen. Met Kruijswijk, Roglic en Bennett heb je dan nog 3 man die lang mee moeten kunnen bergop

mus van de maasstad

Wat heeft Powless laten zien dat hij een plekje in de tourselectie waard is?

Ik denk eerder Martens/De Plus uit de giro of dat zowel roossen, jansen en teunissen mee gaan en er daar niet maar 2 vd 3 mee gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu wordt wel ondertussen duidelijk hoe belangrijk Gesink is in deze selectie van de ploeg... hij is eigenlijk echt onvervangbaar

Stoempie

Misschien is het daarom alleen al goed om voor volgend seizoen een extra ervaren renner a la Gesink aan te trekken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Iets wat ik me al even afvraag mbt tijdrijden. Aerodynamica is erg belangrijk, en het tenue zit vol met 'foefjes' op dat gebied. Sta je op 1 in het ak, dan rijd je in bv het roze in een shirt vd organisatie.

Hebben deze shirts dezelfde aero, of is deze per definitie van mindere kwaliteit?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Toen Adam Yates met een seconde verloor van Roglic, werd gezegd dat dat mogelijk was vanwege de leiderstrui die hij droeg.

Zou het tegen de regels zijn om zelf een roze trui met Jumbo-Visma erop te maken?

Wouter1998

De meest logische oplossing lijkt mij Lideman. Zowel hardrijder als heuvelop een eindje meekomen. As je echt gaat voor een pure klimmer lever je waarschijnlijk in de ttt in.

Rawolf

Lindeman is ook niet zo'n goeie voor de Ttt meen ik.

Stoempie

Van Aert zou een goede voor de Tour zijn, maar dat gaan ze niet doen.
@Poeksel. Aha. Ja verbaast me niets.

KJP

Nu wordt wel ondertussen duidelijk hoe belangrijk Gesink is in deze selectie van de ploeg… hij is eigenlijk echt onvervangbaar

Dat wordt pas duidelijk in de komende drie weken lijkt me.

kelderfan

Echt onvervangbaar is niemand, maar Gesink heeft zich wel ontwikkeld als een serieuze helper van de kopmannen in de GT's. Stef Clement had dit mooi kunnen opvangen, denk ik zomaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic start morgen al vroeg net zo als Dumoulin... beide als eerste van hun ploeg.

Rawolf

De laatste keer dat de winnaar alle dagen in de roze trui reed was in 1990, en is in 101 jaar maar 4 keer voorgekomen

Zou dus wel een mooie prestatie zijn en is niet ondenkbaar voor zowel Roglic als Dumoulin

Yeez

Alle favorieten starten vroeg behalve Yates. Verder heb ik eens rondgekeken op de sociale media en viel mij wat dingen op.

Roglic krijgt als eerste renner van TJV een bianchi oltre xr4 met disc brakes en alle bekabeling binnen het frame (insta shimanoroad) voor de vlakkere ritten. Verder lijkt het er op alsof hij een speciale fiets met een beugeltje heeft voor de itt morgen. Iets wat denk ik niemand anders gaat doen

Rawolf

Speciale fiets met een beugel?

Bedoel je een gewone fiets met een tijdritbeugel om op te liggen?

Goede zaak dat Roglic voor schijfremmen kiest, superieure remtechniek.

1 2 ... 179 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.