Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 189 ... 501 502
achtpuntzes

'@kelderfan
Dat noemen ze een SLAGveld lol.

Ja belachelijk die beslissing in Californie, wielrennen begint steeds meer een jurysport te worden, net kunstschaatsen voort lol.

S. Morgenstern

Wat heb je gezien aan De Tier om te denken dat hij gisteren in goede doen was?

Jotto-Lumbo

Dat is slecht nieuws over de Plus. Ziek zijn of zijn geweest zal er altijd voor zorgen dat je een paar procentjes minder bent. Helemaal tijdens een grote ronde, waar volledig herstellen onmogelijk is. Pure pech voor Roglic, eerst Gesink die wegvalt en nu een twijfelachtige de Plus. Ik dacht dat het wat beter ging met hem, reed gister ook mee van voren.

kelderfan

'@S. Morgenstern
Gisteren reed hij prima mee in de bergrit en vandaag {net als in rit 2} was hij waterdrager van dienst. Hij ging gebukt onder 't gewicht;) En als je zag hoe snel hij die bij zijn ploegmakkers terugbracht, dan kun je wel concluderen, dat 't een stuk beter gaat met Floris De Tier. Ik heb bijv. Lindeman nog niet gezien, behalve achterin 't veld. Ik had Jan Maas meegenomen, want dan had Danny van Poppel {die laat ook nog weinig zien} in ieder geval mee kunnen sprinten.

S. Morgenstern

Oké, mooi dat hij zo snel dat water naar voren reed. Belangrijk als waterdrager, straks is het niet meer koud. Ik hoop wel dat hij straks weer echt in goede doen is, zodat hij niet in deze rol blijft steken.

De onzin over Lindeman en Maas zal ik verder maar als trollen opvatten. Weinig zin om daar serieus op in te gaan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dus toch de Plus, soms zijn die geruchten zo nep nog niet.

Flinke klap voor Tjv in de giro, hopelijk kunnen Tolhoek en Kuss de beste benen vinden

Laatst gewijzigd
aru123

De bonus van 35 seconden voor Primoz Roglic op de nummer twee is de hoogste na vijf ritten sinds 1995. Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn voor de Sloveen. Zijn luitenant Laurens De Plus is al enkele dagen ziek. Zondag bij de start van de tweede etappe leek het slechts een beetje keelpijn, maar het is nog steeds niet beter. Zowel zondag, maandag, als dinsdag kwam onze landgenoot minuten na het peloton over de streep. Op zich perfect normaal: De Plus moet er enkel staan in de bergritten. Maar dat de Ninovieter elke dag lijkbleek en al hoestend over de meet reed, is minder normaal. Bij de ploeg doen ze er alles aan om de ziekte te minimaliseren. “Laurens heeft zondag last gehad van keelpijn. Hij heeft toen medicijnen genomen(antibiotica, nvdr.), maar is intussen genezen”, aldus de woordvoerder. Vreemd is wel dat De Plus van zijn ploeg niet met de media mag praten. De reden: hij heeft last van zijn keel en stembanden. Ziek, dus. Een ramp is dit niet. De Plus heeft nog acht dagen om te genezen tot de eerste bergrit, maar dan moet hij wel nog in koers zitten en mag hij niet te veel aan conditie ingeboet hebben.

Dit is het hele stuk uit het nieuwsblad. Beetje vaag allemaal.

Rawolf

Wat ik er uit opmaak is dat de Plus zo ziek als n hond is en dat ze hopen dat hij richting de 3e week überhaupt nog iets kan betekenen

S. Morgenstern

Of dat de journalist van het Nieuwsblad een beter stuk had, wanneer hij een hoestende renner (wat echt doodnormaal is) ook lijkbleek bestempelde in zijn stuk. Aangezien hij anders enkel een verhaal had over een renner waarover zondag werd aangegeven dat hij zich wat minder voelde, die nu aan de antibiotica heeft gezeten en herstelt uit zit te kijken naar zijn ritten.

kelderfan

Het is zeker te hopen, dat De Plus tijdig is hersteld. Gisteren reed hij toch lange tijd bij Roglic en in de finale zat hij er gewoon bij. Nu lijkt Tolhoek gelukkig wel bij de les. Die dan maar sparen voor week 3.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus, Tolhoek en Kuss moeten zich sowieso sparen voor de laatste week, daar heeft hun vorm niets mee te maken. Doen ze ook prima. Waar jij ze gisteren in de finale of bij de les hebt gezien is me een raadsel.

pirazzi

Gisteren was maar 140 km, eigenlijk 131. De Plus hield Vervaeke en ten Dam nog achter zich. Het is te hopen dat hij de eerste rustdag haalt.

tdola

Nooit goed zulk nieuws over de plus, maar hij rijdt nog rond, dat is weer positief.
Hopelijk knapt hij ri het 2e deel vd giro verder op.

kelderfan

'@pirazzi
Gisteren was wel regen wat de klok sloeg. Als je dan niet lekker bent, dan zie ik die renner niet bij 't peloton blijven.
Dus het is de vraag of TJV gelijk heeft, dat de antibiotica hun werk hebben gedaan.
@S.Morgenstern
Natuurlijk moeten die jongens zich zoveel mogelijk sparen voor de zwaardere ritten. Maar wat is sparen als bijv. Kuss wel op kop van het peloton moet rijden om de vluchters niet te veel speling te geven. Of trol je dan.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Gister zat de plus toch gewoon netjes in het peloton? Dan valt het gewoon mee als je in dat weer voorin zit

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kuss rijdt alleen op kop van het peloton wanneer de sprint ploegen niet rijden. Dat heeft niets met het controleren van een kopgroep te maken. Wanneer er echt gereden moet worden, om de positie in de chaos van het laatste uur veilig te stellen, dan zitten de drie klimknechten (en Bouwman vaak ook) gewoon achterin het peloton.

Laatst gewijzigd
tdola

Hopelijk Roglic niet te veel last van val van zonet. Beschadigde billen en broek....

Yeez

Kuss en martens ook gevallen

Stoempie

Jezus

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Na alle ellende ontweken te hebben tot nu toe, nu dus tegenslag.... hopelijk allemaal zonder veel erg

user26799

We moeten de realiteit durven zien .... We weten allemaal hoe wantrouwend TJV staat tegenover medicatie. Als De Plus antibiotica mag nemen, dan moet het ernstig zijn... En waarom kreeg hij verbod met de pers te praten ? Voelt eigenaardig aan.... Laat ons hopen dat hij er snel bovenop komt en dat de besmetting niet overslaat op de rest van de ploeg....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zo op de beelden te zien zie ik verder geen zichtbare schade bij Martens en Kuss

heino

hopelijk een geluk bij een ongeluk

Yeez

'@rahimns rechterbeen van kuss en linkerbeen van martens. Zitten bij allebei 2 hele kleine plekjes op. Die hebben dus nagenoeg niks. Roglic een plek op de bil, maar niet waar die op zit. Al bij al mogen ze in de handjes knijpen

Stoempie

Lijkt allemaal relatief mee te vallen (fingers crossed)

1 2 ... 189 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.