Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 193 ... 501 502
kelderfan

En dat los je op met sparen. Tolhoek lijkt wel in orde en hopelijk komt Kuss bovendrijven, want die is nu zeker belangrijk.

jvh93

Het is vervelend dat je hem deze Giro verder zal gaan missen in etappes waar hij heel belangrijk zal kunnen zijn, hopelijk kunnen Tolhoek en Kuss en in mindere mate ook Bouwman hier belangrijk zijn.
Wel heb je het "problem" mbt de tourselectie opgelost als De Plus daarin doorgeschoven word

S. Morgenstern

Tolhoek is tot nu toe altijd robuust gebleken in de grote rondes die hij reed en Bouwman was ook behoorlijk degelijk de laatste jaren. De Plus is er nu echter niet meer bij, dus hun werk in de derde week zal belangrijker zijn dan gepland. Kuss zakte vorig jaar daarnaast juist weg gedurende de tweede helft van de Vuelta. Ik zou dus niet weten waarom het sparen in deze fase van de ronde ter discussie zou moeten staan.

user26799

De opgave van De Plus kwam toch verrassend over.... Voor de start zei ploegleider Engels immers op Sporza, dat hij veel beter is en niet echt ziek.... Raar maar waar.... Voor het verdere seizoen van De Plus is het wel de beste oplossing....

Mr10B

Het ging loeihard vandaag, als je er dan afwappert en een beetje ziek bent dan snap ik wel dat je van de fiets stapt

Yeez

Teunissen 2e. Liet zich te vaak opsluiten, erg jammer!

Yeez

Verder top dat roglic nu een mikpunt voor zich heeft voor de itt met formolo en gallopin

Rawolf

Zijn de ploegleiders op voor duinkerken? Het gebrek aan tactiek is toch wel opmerkelijk. Teunissen rijd overigens nog wel een sterkere sprint als Coquard wat dan wel weer indrukwekkend is. Nu nog goed plaatsen en een neusje krijgen voor het juiste wiel.

De Plus is wel een aderlating, Roglic zat volgensmij al geisoleerd in een groep van 50 man!! Misschien dat Bouwman nog ergens aan het staartje zat te harken maar dat is wel armoe

S. Morgenstern

Wat was er dan mis met de tactiek?

Yeez

Vgm hebben die mannen laten lopen, want voor tolhoek bouwman en kuss is het nu sparen geblazen

Rawolf

Je kan beter vragen wat niet

S. Morgenstern

Roglic zat vandaag de hele dag goed omringd. Hij werd zelfs nog door de teruggekeerde Van Emden helemaal vooraan afgezet toen het aan het slot van de rit richting smallere wegen ging. Leezer was de enige die niet mee zat in dat uitgedunde peloton. Dat ze zich vervolgens één voor één uit laten bollen is overduidelijk een afspraak, anders gebeurt zoiets niet dagelijks op dezelfde wijze.

Rawolf

Opzich snap ik wel dat ze Teunissen en Jansen een kans willen geven maar om dan op 50k van het einde maar zelf aan te gaan vallen terwijl je met overtal bent in het peloton. Lekker met 2 man in een groep van 20 naar de streep rijden met Venturini en Coquard in je wiel.

S. Morgenstern

Ah, dan toch..

Teunissen en Jansen hebben volop aangevallen. Ze zijn niet met die groep naar de streep gereden zonder iets te proberen en hebben geprobeerd om weg te komen van die mannen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat klopt en is ook goed maar waar mijn probleem een beetje ligt is dat Teunissen op 50k de aanval zelf opent, als je gewoon lekker voorin koerst en meeschuift als er iemand gaat kan je achterin in dienst van Groenewegen vol doorrijden met de mannen die je over hebt.

Geef je de mannen voorin weer een reden om niet mee te rijden.

Nu verpest je zelf de kansen van Groenewegen, je weet dat iedereen naar je gaat kijken in die kopgroep dus de kans om weg te komen is klein.

Heb niet heel de koers gekeken, soms even tussendoor tijdens de Giro dus misschien zit ik ergens fout maar dit lijkt me niet de manier om koersen te winnen

kelderfan

Dylan kan hier verder toch niets uitrichten, dus in dit geval geen spaarstand voor Teunissen en Jansen. Teunissen staat nu mooi 1e. met nog een pittige rit morgen en nog een sprintetappe voor de Dylan trein.
@S.Morgenstern
Dat die jongens rijden voor Roglic is prima, maar sparen en je laten uitzakken is goed voor het moraal of zo. Ja morgen komt er een lange rit naar Pesaro van 239 km. Maar daar heb je Leezer, Van Emden en Martens voor in de ploeg.
Stel je eens voor dat Roglic lek reed op de laatste klim. Ja dan wordt ik kritisch.
@random
Dat Teunissen en Jansen er voor mochten gaan lijkt mij niet verkeerd. De ploegleider van dienst schijnt Nico Verhoeven te zijn. Teunissen op 't schavot met Karsten Kroon look. Niet echt blij met de schone dames naast hem.

S. Morgenstern

Teunissen en Jansen horen hier vandaag waarschijnlijk bij de vijf sterkste renners, dus dan is vroeg openen, zodat je misschien eerder in een situatie zou kunnen komen waarin het een gevecht wordt tussen die sterkste renners, volgens mij helemaal geen verkeerde tactiek.

Ik denk ook niet dat dit een parcours was om te spelen met de aanwezigheid van Groenewegen in de achtergrond.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij heeft wel of niet uitbollen totaal geen effect op de moraal. Waarom zou iemand zich daar slechter door gaan voelen? Ik denk dat je je eigen ongerustheid niet moet verwarren met de gemoedstoestand van professionals die weten waar ze mee bezig zijn.

Het sparen heeft wel effect op de benen, dus dat zal de reden zijn dat klassementsploegen dit al jaren zo doen. Team Sky voorop.

Bouwman was vandaag aangewezen om als laatste bij Roglic te blijven. Die heeft alleen de laatste rechte lijn laten lopen; een stuk dat Roglic ook wel op een leeglopers af kon werken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nou ik had Groenewegen hier veel kans toegedicht, finisht nu ook op nog nieteens 50 seconden

xistnc

Morgen moeten ze bij TJV in Duinkerken toch maar de joystick van Random lenen. Dan gaat het vast beter.

Prima om daar niet alles op te rapen, al was Teunissen er weer dichtbij. Groenewegen zat uiteindelijk niet in de tweede groep, dus alleszins terecht om niet op hem te gokken.

Jansen en Teunissen waren bij de sterksten in de eerste groep, maar konden het verschil niet maken. En dan kun je een keer niet winnen, wat niet per se als verliezen hoeft te worden beschouwd. Prima resultaat, morgen mogen ze weer aan de bak.

S. Morgenstern

Die groep waar FDJ aan het rijden was, hadden ze toch alsnog niet terug kunnen pakken dan? Daar waren ze nu ook op aan het jagen. Of Teunissen en Jansen hadden ook bij Groenewegen moeten blijven, maar dat lijkt me een veel te groot risico.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Random dat je niet alles gezien hebt is wel duidelijk.... op 25 km voor de finish zaten alle mannen van TJV bij elkaar in het peloton en toen er op het klimmetje even later werd doorgetrokken konden dus alleen Jansen nog volgen... Groenewegen was gewoon daar niet opgewassen tegen dat klimgeweld. Bij de laatste doorkomst was behalve nog 5 man voorop zelfs alles teruggepakt en zaten alle renners van de ploeg in het peloton waar Groenewegen het zichtbaar zwaar had. Op 13km voor de finish reden ze met 6 man voorin het peloton, alleen Dylan zat verder op in het peloton. Op de laatste klim op 10 km voor de finish ging Venturini en kon alleen Jansen mee, even na de top sloot een groepje met Teunissen aan en die streden uiteindelijk om de zege,

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jansen reed trouwens indrukwekkend sterk

Nou ik had Groenewegen hier veel kans toegedicht, finisht nu ook op nog nieteens 50 seconden

@Random dat was wel in de 3e groep

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Random Wielerliefhebber

Quote: De Plus is wel een aderlating, Roglic zat volgens mij al geisoleerd in een groep van 50 man!! Misschien dat Bouwman nog ergens aan het staartje zat te harken maar dat is wel armoe

Je hebt het dus duidelijk niet gezien of niet goed gezien want toen Van Emden Roglic tot onderaan de berg bracht nam Bouwman het snel over (hij sprintte snel aan de linkerkant van het peloton naar de kop van het peloton en ging voor Roglic rijden). Ik denk dat dit ook de tactiek van de ploegleiders was.
Hij liet het echter in de laatste meters lopen en eindigde op slechts 21sec van het peloton.
Dat vind ik dus geen armoe.
Wat dat betreft heeft @ Morgenstern het juist weergegeven.
Maar de renners zullen de komende weken vol aan de bak moeten voor een podiumplaats van Roglic.
Ze zullen allen een hoog niveau moeten halen maar ik heb er alle vertrouwen in (zowel in de oude hardrijders Van Emden, Leezer en Martens als in de jonge klimmers).
Een podiumplaats voor Roglic zou het alleen maar mooier maken met deze jonge klimmersploeg na het helaas wegvallen van superknecht De Plus.
De TDF ploeg krijgt er in ieder geval een goede klimmer bij mocht Gesink het niet halen.

Rawolf

Dat noem ik armoe, als je het sparen zo serieus moet nemen dat je het nodig vind om een langzaam rijdend peloton te laten gaan in de laatste kilometer.

van Emden deed wel weer prima werk ja

1 2 ... 193 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.