'@Fanny
Quote:"Je hebt het dus duidelijk niet gezien of niet goed gezien want toen Van Emden Roglic tot onderaan de berg bracht nam Bouwman het snel over (hij sprintte snel aan de linkerkant van het peloton naar de kop van het peloton en ging voor Roglic rijden). Ik denk dat dit ook de tactiek van de ploegleiders was."
Dat ging eigenlijk niet goed. Want als 't dan over sparen gaat, dan was dat niet zo slim. Het was beter geweest als Koen {die kennelijk de taak had om Roglic in de laatste klim bij te staan} bij Roglic in 't wiel had gezeten, toen Jos Van Emden met een sterke beurt Roglic heeft afgezet aan de voet van die klim. Dus Jos van Emden deed 't perfect, maar Koen leek wel te schrikken, want hij moest een grote inspanning doen om bij Roglic te komen.
Daarom zeg ik ook, dat 't sparen voor de derde week wordt overtrokken.
Maar goed 't is gebeurd en die klimmers komen in week 2 aan de beurt om Roglic bij te staan.
Volgens mij viel de inspanning goed mee. Daarnaast zijn dit soort inspanningen ook vaak genoeg nodig wanneer je je wel in het gedrang hebt gesmeten, aangezien je als renner zonder knechten die je enkel om jou bekommeren ook dan als veertigste op kan draaien. Ik vind het dus geen belangrijk verbeterpunt voor Bouwman.
Lennard Hofstede heeft zich weer prima getoond op weg naar die pukkel Mt. Baldy. Jammer dat hij zichzelf opblies in 't wiel van Schachmann. Met Neilson Powless komt 't wel goed. Zijn manager die vorig jaar nog de boot heeft afgehouden, heeft nu zelf kennelijk gebeld met Zeeman.
Gisteren hebben Powless en De Tier prima werk geleverd om Bennett voor de laatste klim af te zetten.
Jammer dat Danny niet in goede doen is. Er was nog een kans in de laatste rit om te sprinten.
Die Dainese kan inderdaad wel interessant zijn voor Jumbo. Zoals eerder in dit topic besproken is een extra rappe man bij Jumbo welkom. Hij past in de filosofie van Jumbo mbt het ontwikkelen van talent. En hij is Italiaan, en hoewel Bianchi geen Italiaan eist, zullen ze er ongetwijfeld wel blij mee zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.