Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 199 ... 501 502
S. Morgenstern

Van Poppel, Van der Hoorn, Wynants en Vingegaard hebben hem op hun programma staan en De Tier wordt daarnaast nog door PCS genoemd. Hofstede zie ik niet voorbij komen, maar zou goed kunnen. Hetzelfde voor Lindeman. Roosen zou er eigenlijk rijden, maar die zal nog wel geblesseerd zijn.

Rawolf

Hmm het word lastig wat te presteren dan, wel een sterke deelnemerslijst dit jaar in Noorwegen

kelderfan

Van Poppel is afgestapt in de TOC en Roosen is geblesseerd afgestapt. Dus Van Poppel lijkt mij een vraagteken.
De programma's op de eigen site worden niet bijgewerkt! Ik las ergens dat Hofstede met De Tier door zouden gaan naar de Tour of Norway. Dus 't zou zo maar kunnen zijn, dat Danny van Poppel met De Tier, Hofstede, Lindeman, Van der Hoorn, Wynants en Vingegaard de Tour of Norway gaan rijden. Alhoewel ik ook een ? bij Vingegaard wil zetten, omdat hij daarna de Dauphine op zijn programma heeft staan. Dat lijkt mij niet volgens de eigen regels van TJV.

tdola

Zoiets tour/vuelta!? Waarbij Tour dichterbij en dus zekerder lijkt dan Vuelta.

Tour staat er Groenewegen, Teunissen, Jansen, Martin, Kruijswijk, Roglic (mits fit genoeg na giro), Bennett en .... (Gesink of de Plus)

Vuelta Groenewegen, Roosen, vd Hoorn, Hofstede, Kruijswijk, Bennett, Powless (als ie bijtekent?) en Kuss wrs vervangen door de Plus/Gesink.

kelderfan

'@Random
Het wordt wel leuk om te zien hoe de kandidaten voor 2020 het doen t.o.v. de TJV. Foss en Leknessund doen ook mee.

Yeez

Ik denk dat die isard rijden en niet noorwegen. Moet een foutje zijn of ze gaan heel snel door naar isard @kelderfan

kelderfan

'@jessevdalen
PCS geeft aan dat hun team Uno-X Norwegian Development Team deelneemt met juist die 2 jonge talenten.
Maar wat Leknussund betreft kan dat zeker wel gebeuren. Dat team heeft meer jonge talenten in huis.

TLJCAMPS

Gesink fiets inmiddels weer buiten. Hij heeft vandaag 2 uur en 30 minuten gefietst en een afstand van 45KM afgelegd.

Romāns Vainšteins

Dan gaat ie wel godsonmogelijk traag zeg.

kelderfan

Ja wind tegen Romannetje.;)
Dat gaat met die Roglic toch wel een stuk sneller.

Loek de Rooij

1450 hoogte meters 211 watt gemiddeld. Zal voornamelijk bergop geweest zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was 2 uur op de fiets, dus dat gemiddelde lag wel net iets hoger.. voor iemand die nog met krukken moet lopen, geen slecht gemiddelde

assen

Ja, je moet het toch maar doen...
En, bijkiomend voordeel als je traag begint is dat je vooruitgang des te spectaculairder is.

Roelien

Zijn strava geeft bijna 60 km in 2,30 uur aan met een gemiddelde van 23,3 km in de bergen in Andorra. Ik doe het hem niet na...

Onbekende gebruiker

Dit was in Andorra met grotendeels op en af, dat vind ik echt knap als je ziet hoe hij er twee week geleden nog bij lag..
Ik hoop en denk dat Gesink er zal staan in de Tour, die is mentaal zo sterk geworden door alle tegenslagen dat hij er nu al weer met 200% voor aan het werk is.

horsm

Wat vinden jullie van Clement die op de NOS radio vraagtekens zet bij de groeicurve van Roglic?

assen

'@horsm
Echt vraagtekens erbij zetten doet hij niet - hij is wel kritisch. En als je pretendeert onafhankelijke journalist te zijn of te worden dan is dit wel iets wat je zou moeten doen. Hiermee maakt ie als het ware reclame voor zichzelf.

Maar laten we wel wezen, Clement heeft ook gelijk; de prestaties en overwinningsreeks van Roglic is erg opmerkelijk. Wat daar de oorzaak ook van is.
En ja, als Roglic bij Astana had gereden op dit moment had ik het verdacht(er) gevonden, omdat daar dit seizoen veel renners beter rijden van in de vorige seizoenen.

Maken we hiermee mensen verdacht? NEEN. Want we beschuldigen NIEMAND - daar is helemaal geen bewijs voor.

user26777

Dit dus. Vorig jaar was het vizier op Simon Yates gericht, je kunt er weinig mee. Clement maakt van zijn hart geen moordkuil en dat zal hem niet in dank afgenomen worden.

""Clement maakte de opkomst van Roglic van dichtbij mee. In 2017 en 2018 reden ze samen bij het toenmalige Lotto-Jumbo. "Elke rittenkoers die Roglic dit jaar is gestart, heeft hij gewonnen. Dat zijn geen normale stappen, maar reuzenstappen!"

De oud-renner vraagt zich af waarom de rest niet met Roglic zijn niveau mee kan. "De kennis lijkt in het hele peloton hetzelfde. Er zijn kleine details die je misschien secondes winst kunnen opleveren, maar geen minuten."

En dus plaatst de huidige wieleranalist zijn vraagtekens. "Hij transformeert in vijf jaar tijd van skispringer tot groterondewinnaar. Als deze jongen bij een ploeg als UAE-Emirates, Katusha of Astana had gereden, hadden we met zijn allen een heel ander idee erbij gehad."

Clement steekt voor niemand meer zijn hand in het vuur. "Mijn oud-ploegmakker Jarlinson Pantano, die ik als goede vriend beschouw, gaat ook gewoon nat bij Trek, een ploeg waar we niets van denken. Het is niet zo dat als je bij de ploeg van Richard Plugge fietst, alles koek en ei is."""

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik snap dat verdacht maken van Roglic niet, maanden voor de giro was toch allang duidelijk dat tijdens de eerste rustdag Roglic en Dumoulin minuten los zouden staan van mannen als Lopez door de tijdritten?

Het is alleen dat Dumoulin is uitgevallen, nu heb je geen referentiepunt meer. Alle andere complete klassementsmannen, Thomas, Froome... rijden de tour

S. Morgenstern

Bernal is er daarnaast niet bij, waardoor Yates de enige andere overgebleven topfavoriet is. Die reed echter een opmerkelijkere tijdrit dan Roglic.

Neemt niet weg dat je sceptisch moet blijven over iedere ontwikkeling binnen het peloton. Ik denk zelf alleen dat Roglic geen abnormale groei heeft doorgemaakt. Of dat anders was geweest wanneer ik zijn ontwikkeling niet op de voet had gevolgd, valt moeilijk te zeggen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ten eerste: Volgens mij is Clement -deels- in dienst bij Jumbo-Visma. Bijzonder dat hij dan juist zoiets zegt, toch? Ten tweede: De huidige plek van Primoz is niet abnormaal, zoals @random zegt: het verschil dat hij nu heeft opgebouwd zijn twee tijdritten en een keer toevallig goed zitten in een chaosrit.

Aanvulling: Als je kijkt naar zijn uitslagen heeft Roglic zich de afgelopen jaren juist heel geleidelijk ontwikkeld tot de ronderenner die hij nu is.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Clement doet wel erg zijn best om zijn insinuaties vooral niet teveel te downplayen, dat wordt duidelijker als je het beluistert dan wanneer je het leest.

Gezien de nog altijd gebruikelijke omerta in de wielerjournalistiek (waar Gio Lippens zich pijnlijk bewust van lijkt te zijn) en het feit dat Clement nog altijd betrokken is (of wordt of werd dat nu was?) bij TJV lijkt mij het overduidelijk meer dan een vinger op de zere plek van de oranje / geel-zwarte hypocrisie leggen

Clement praat namelijk uitdrukkelijk niet alleen over het huidige AK in de Giro maar ook over het (te) dominante voorseizoen van Roglic en het sprookje "in 5 jaar van revaliderende schansspringer tot winnaar van een grote wielerronde"

Yeez

Clement komt op mij al jaren over als niet 1 vd slimste. Wil nu hij is gestopt net teveel de “ervaren, kritische en onafhankelijke” analist en oud-prof zijn.

kelderfan

Maar is Clement nog steeds verbonden aan het team. Voorheen stond hij bij de stafleden, maar hij ontbreekt al enige tijd.

Yeez

Hij is als zzp’er 150 dagen van dit jaar in dienst vd ploeg op de marketing en commerciële afdeling. Ook heeft hij met de ploeg al gesproken over het begeleiden van jonge renners. (Volkskrant, 19 april) @kelderfan

1 2 ... 199 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.