Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 21 ... 501 502
kelderfan

Die arme @vlek kan 't allemaal niet meer bijbenen. Er gebeurt ook zoveel. Ja, het is een team in ontwikkeling.
Bij Sunweb is nog te overzien. Moet je wel opschieten, want hoelang nog Sinweb is de vraag.
Wel onbegrijpelijk, dat je 't allemaal schraal vind.

ti-raleigh

Schraal? Ik vind het nogal een verschil. Velen kiezen voor de Vuelta als voorbereiding op het voorjaar, 15.47 uur. Of de Vuelta KAN van belang zijn, 19.40 uur. Waarbij je de laatste al nuanceert tot een grote ronde, dus niet eens per se de Vuelta. Bewering 1, jongens let op, we gaan wel de Vuelta rijden, anders wordt het niks met het voorjaar. Bewering 2, vul zelf maar in.

S. Morgenstern

Velen kiezen voor de Vuelta als voorbereiding op het voorjaar, 15.47 uur.

Het rijden van de Vuelta is voor meer dan genoeg renners ook gelijk hun start van de voorbereiding op het voorjaar. Die bewering blijft wat mij betreft pal boven water staan. Zelfs jouw vertaling durf ik wel te onderschrijven.

Dat moet verder niet de Vuelta zijn natuurlijk, genoeg andere wegen die naar Rome leiden, dus dat zie je mij dan ook niet beweren. Vandaar dat je ook deze tegen kon komen...

Of de Vuelta KAN van belang zijn, 19.40 uur.

Wat dus op geen enkele manier in strijd is met mijn andere opmerking.

Bewering 1, jongens let op, we gaan wel de Vuelta rijden, anders wordt het niks met het voorjaar.

Volgende keer dat je een opmerking van mij op zo'n manier leest, kun je natuurlijk ook gewoon vragen wat ik ermee bedoel. Wellicht dat je dan ongeïnteresseerde, vage 'wegduikers' weet te vermijden en je wel op een interessante discussie stuit. Mocht dat laatste je doel zijn geweest.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat moet je volgende keer dan wel doen.

ti-raleigh

Hoe zie je een discussie voor je met iemand die eerst het ene beweert en even later het ander.

S. Morgenstern

Je doet niet eens je best.

ti-raleigh

Losse kreet. Kan ik niks mee. Kom met argumenten of een lijst met renners die de Vuelta nodig hebben om een goed voorjaar te kunnen rijden. Maar je weet waarschijnlijk wel dat er meer renners zijn die een andere weg nemen. Jouw bewering gooien we dus maar gewoon in de prullenbak.

S. Morgenstern

Ik heb nooit gezegd dat de Vuelta de enige optie is voor renners, of de gebruikelijke voorbereiding of dat hij zelfs noodzakelijk is voor een goed voorjaar. Ik heb gezegd dat de voorbereiding op het voorjaar voor veel renners reeds in de Vuelta begint, die ze gebruiken om met een hele stevige basis de winter in te gaan. Terpstra is een renner die het jaren zo deed en zo zijn er vele die de Vuelta op die manier gebruiken.

Ik zou niet weten waarom die waarneming de prullenbak in zou moeten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic rijdt volgend jaar de Giro en daarna de Tour in dienst van Kruijswijk en mag voor een etappezege gaan. Bron: Telegraaf

Verder is het toch een bekend fenomeen dat klassieke renners de Vuelta of een deel daarvan gebruikte als voorbereiding op het voorjaar.. Greg van Avermaet vooral in zijn jonge jaren, Gilbert, Tom Boonen en Cancellara deden dat regelmatig om er maar een paar te noemen. Boom was nog razend 2 jaar geleden dat hij niet naar de Vuelta mocht omdat hij meende dat hih die nodig had om een goed voorjaar te kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Met die belangrijke nuances leest het al heel anders. Waarbij Terpstra trouwens kiest voor de Vuelta omdat een Giro niet kan na een zwaar voorjaar en hij een pesthekel heeft aan de Tour.

S. Morgenstern

Het is een toelichting.

Waarbij Terpstra trouwens kiest voor de Vuelta omdat een Giro niet kan na een zwaar voorjaar en hij een pesthekel heeft aan de Tour.

Dat zijn inderdaad bekende factoren die zo'n keuze voor de Vuelta beïnvloeden. Factoren die zeker niet alleen voor Terpstra van toepassing zijn.

Jotto-Lumbo

Zo de Tourploeg van LV is bekend, scheelt toch een hoop discussie. Wat topteam trouwens.

Kruijswijk, Roglic, Bennett, Gesink, Groenewegen, Martin, Roosen, Jansen.

jvh93

Zou nog een prima uitgebalanceerde ploeg zijn ook die hoge ogen zou moeten kunnen gooien. Als Roglic het op kan brengen om 2 rondes achter elkaar top te zijn hebben ze met Kruijswijk, Roglic en Bennett 3 man die met de beste mee bergop kunnen, qua ondersteuning daarachter nog Gesink en in minder mate Martin (die ook voor Groenewegen zal rijden) en dan Roosen en Jansen die voor Groenewegen kunnen rijden. Zou zelf graag Tolhoek toch ook in de Tour zien starten, maar verwacht dat ze met hem de keus hebben gemaakt voor de Giro als wellicht wel schaduwkopman of meesterknecht voor Roglic

tendam

Goede ploeg inderdaad. En afgezien van Bennett ook allemaal nuttige krachten in de ploegentijdrit.

Bennett gaat wel echt pure knecht zijn, ik weet niet of dat helemaal zijn plan was.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TenDam Bennett heeft zelf eerder aangegeven dat hij dit als een optie zag voor de Tour en dat hij juist vindt dat dit hun sterker maakt. Volgens mij is George een echte teamplayer en zit hij hier echt niet mee... zoals hij al zei... geen ruimte voor klootzakken binnen de ploeg.

tdola

Had persoonlijk liever Roglic in de Vuelta gezien, omdat tour en giro top erg lastig is, maar wellicht niet onmogelijk.
Als Roglic een froome/dumoulin zou kunnen doen als afgelopen seizoen....superknap. Als alleen rittenkaper/helper vind ik zonde van zijn kwaliteiten.

Giro selectie wordt dan iets van:
Roglic, tolhoek, de plus, Bouwman, van Poppel, van Emden, leezer of teunissen en de tier/Gesink/kuss/hofstede/lindeman verwacht ik. Geen van Poppel en 2 uit het laatste rijtje kan ook nog, dan nog meer alle ballen op Roglic.

Ik zet bewust kuss niet bij de zekere renners, zou me namelijk niet verbazen dat ze kuss een aantal keer de kans willen geven in rondes van een week. Om hem dan weer in de Vuelta grote ronde te laten rijden (achter kruijswijk).

jvh93

Morgen de ploegenprestentatie. Daar zal alles wel toegelicht worden ;)

Zijn er hier nog mensen die er naartoe gaan?

tendam

'@rahimns
Ja, maar hij dichtte zichzelf daarin wel een rol als (schaduw)kopman toe. Dat lijkt echter te hoog gegrepen.

jvh93

'@tendam Bennett kan best top 10 rijden in de Tour. Als hij samen met Kruijswijk ongeveer zo kan rijden als Kruijswijk en Roglic dit jaar deden zie ik hem wel als schaduwkopman

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam dat zal de toekomst uit moeten wijzen, maar ik denk dat ze de Tour op dezelfde manier zullen aanvangen als dat ze dit jaar hebben gedaan en zal Bennett dus niet direct in een knechtenrol worden geduwd. Maar als het probleem met zijn zij niet wordt opgelost dan denk ik dat hij zelf ook wel weet dat een echte topklassering onmogelijk wordt.

mus van de maasstad

Voor de Tour zal het dus waarschijnlijk Kruijswijk, Bennet, Gesink, Roglic (wat een geil blok voor in de bergen trouwens), Groenewegen, Martin, Roosen en Jansen zijn.

Ik weet dat Jansen tot de vaste trein van Dylan hoort. Maar met 28km TTT, zou het dan misschien niet beter zijn om v Emden ipv Jansen mee te nemen? Dan heb je met Roglic, Martin, v emden 3 hele sterke mannen bij je. En ik denk dat v Emden en Martin samen Roosen en Dylan heel goed voorin het peloton kunnen afzetten in de sprints.

En gezien de tijdritten in de Giro heeft Jos daar toch weinig te zoeken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jos is ook geen liefhebber van de Tour, die doe je daar echt geen plezier mee... en om nou voor een TTT van 28km de sprinttrein van Dylan te ontwrichten lijkt me ook wat ver gaan. Verder denk ik dat met Martin, Roglic, Gesink maar ook Roosen op een vlak parcours er geen probleem is voor de TTT.

kelderfan

Zo dus ook die kogel is door de kerk. Roglic voor de Giro en TdF. Dan wordt 't wel een sterk blok voor de TdF en ook voor de Vuelta wordt 't leuk met in ieder geval Kruijswijk en Bennett.
Ik hoop, dat Roglic een goed team mee gaat krijgen met voldoende klimondersteuning, want dat heeft hij wel verdiend.

S. Morgenstern

Bennett gaat ook naar de Vuelta? Niet vreemd natuurlijk, maar ik zou eigenlijk liever zien dat ze daar ruimte maken voor kansen van de jonge renners.

Wielerfan1987

'@tendam,

Waarom zou Bennett geen schaduwkopman in de Tour kunnen zijn bij aanwezigheid van Roglic?

Zoals ik lees mag Roglic met een vrije rol starten in de Tour en indien mogelijk voor etappezeges gaan.
Ik lees daarin niet dat hij schaduwkopman voor het klassement zal zijn.

Natuurlijk zal Primoz zijn rol veranderen als hij zich opeens op podiumkoers terugvind, dat dit gebeurt is echter nog allerminst zeker...

Het seizoen is nog niet begonnen en er kan en zal nog veel gebeuren voor de Tour van start gaat.

Wie zal het zeggen;

misschien valt Roglic wel ziek of geblesseerd uit in de Giro en veranderd zijn doel en rol in de Tour, of valt hij juist uit in de Tour door ziekte of blessure.

Misschien haalt Roglic, of zelfs Steven niet het vereiste niveau en is de ploeg gedwongen de plannen om te gooien.

Misschien haalt Steven de Tour wel niet of valt hij uit tijdens de Tour door ziekte of blessure.

Misschien haalt Dylan de Tour wel niet en gaan ze met een volledig klassementsgerichte ploeg van start.

Er zijn nog zo vele scenario's mogelijk waarin de rollen van de beoogd kopmannen in eerste plaats en de ondersteunende renners daarachter kunnen wijzigen.

Om nu dus in December al te stellen dat Bennett geen schaduwkopman zal kunnen zijn in de Tour zoals zijn wens was of is lijkt me dan ook bijzonder voorbarig, misschien zelfs wel ridicuul aangezien wij de exacte plannen van de ploeg niet weten en ook niet in de toekomst kunnen kijken.

1 2 ... 21 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.