Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 216 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is het dan echt zo abnormaal dat er plaspauzes worden gehouden door de ploegleiders. Nu is het gewoon pech geweest maar gebeurt dat verder dan nooit bij welke ploeg dan ook ?? Dan verder blijft het nog steeds de vraag of dan nog steeds niet Tolhoek eerder bij Roglic was geweest dan de auto. Deze Giro gaat niet verloren worden door die fout... Roglic is gewoon niet super... hij is goed maar niet super. Het leermoment voor de toekomst zit eerder in het feit dat Roglic blijkbaar na een hoogtestage meteen heel goed is... dus moet je voor een volgende grote ronde later van die berg afkomen blijkbaar.

Stoempie

Precies. Net als Bennet lijkt Roglic meteen te kunnen vlammen na hoogtestage.

assen

'@ Rahims
Het gaat er niet om of Roglic door een fout de Giro wint of niet. Waar het m.i. wel om gaat is dat je als ploegleiding altijd je beste beentje voorzet en er alles aan doet je renners goed te ondersteuenen.
Dat is van een afstand heel moeilijk zoniet bijna onmogelijk te beoordelen, maar Engels en Boven hebben de schijn allerminst mee!

tjebco

Of Roglic echt zo goed was in romandie valt ook wel te betwijfelen. Hij reed daar wel tegen c-garnituur. Dat hij de tijdritten ging winnen was te voorspellen in mijn ogen. Zeker aangezien dumoulin weinig presteerde. Zijn tegenstanders zijn geen wonders in het tijdrijden. Dat Roglic toen ook al onverslaanbaar werd geacht etc was mij veel te vroeg. Lijkt mij dat Roglic de Franse klimmen ook beter ligt dan Italiaanse.

Wat betreft het team. Ja ik ben het deels eens met Alfredo. Het team is nu gewoon veel te zwak bergop gezien. De enige die mij echt positief verrast is bouwman. Daarvan verwacht je niet dat hij degene is die het langst bij Roglic blijft. Als je echt de giro wil winnen als ploeg zijnde, dan stuur je meer ondersteuning mee dan één potentiële top 15 renner, met de Plus. Dat hij dan uitvalt is klote, maar zoiets moet je tegenwoordig wel mee rekening houden in mijn ogen. Bennett had op zijn minst dan gesink moeten vervangen en niet kuss. Met kuss, bouwman, tolhoek en de plus heb je enkel jeugd om te helpen, dat is vaak toch een onzekere factor. Sowieso heeft Kuss toch weinig laten zien buiten utah om, om een belangrijke factor in een mogelijk winnende team.
Hoe het zou zijn gelopen met een fitte Gesink en De Plus zullen we nooit weten ;)

Stoempie

Bennet moet je ook tevreden houden

tjebco

Volgens mij heeft Bennett ondertussen genoeg kansen gehad voor zichzelf. Een verre top tien notering gaat er maximaal inzitten. Voor het 'oude' jumbo is dat interessant, maar nu met Roglic kan hij toch een hele interessante meesterknecht zijn die gedurende het jaar echt nog wel eigen kansen kan krijgen. Het is niet dat Bennett op de tafel kan gaan slaan om vrijheid te eisen. Bij elke andere ploeg zal hij ook in een knechtenrol eindigen.

Stoempie

Volgens mij slaat hij niet met de vuist op tafel maar vindt de ploeg hem erg belangrijk. Komt bij dat als hij in de Giro zou rijden Kruijswijk zijn meesterknecht in de Tour zou missen.

leegloper

'@rahimns,
Geef je nu impliciet aan dat Roglic te vroeg in vorm is en (een beetje) over zijn vormpiek heen? Maar hoe zat dat vorig jaar dan? In de ronde van Slovenie was hij erg goed en in slotweek van de Tour nog steeds. Tussen Slovenie en begin Tour zat 3 weekjes.

tjebco

Nouja.. Ik dacht dat hem is beloofd dat hij het dit jaar in de tour mocht proberen. Krijg je beetje dat hij, Roglic en kruijswijk alle drie voor zichzelf rijden voor 1 top 5 plek, als dat al haalbaar gaat zijn. Dit is ook de discussie die Alfredo en andere op de volgchat hadden. Moet je wel zo spreiden als nu gebeurt? Dus in principe 2x een top 5 notering of vol voor de eindwinst in 1 ronde.
Je had de tour ook puur voor etappezeges kunnen gaan. Dan had je groenewegen ook 1-2 man meer mee kunnen geven. Etappes moeten daar ook gecontroleerd worden. Ik zie dat Bennett, Roglic of kruijswijk zeker niet doen voor groenewegen. Het is een beetje hopen dat andere ploegen dat dan gaan doen.

Rawolf

'@tjebco, de sprintersritten controleren is in de Tour meestal geen probleem. Dit was bij TJV een van de taken van Gesink denk ik om daar ook af en toe een geel truitje te zien.

Je moet je wel bedenken waar de prioriteiten liggen voor tjv, Kruijswijk is een nederlander en de Tour is de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Daar wil je met meerdere boegbeelden starten.

Bennett gaat inprincipe in een dienende rol naar de Tour

TLJCAMPS

Gesink of De Plus is daar ook geschikt om het tempo te controleren. Bennett zie ik dat ook wel doen. Vorig jaar in de Tour deden Gesink en Tolhoek het vaak dus waarom niet?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Leegloper dat zou kunnen maar dan moet je alle info hebben... en die heb ik niet. Wat is Roglic allemaal tegengekomen. Je moet hier 100% zijn om te kunnen winnen en als je ook maar iets tegenkomt dan heeft dat invloed, dus maagklachten en valpartijen helpen nooit. Binnen de ploeg zullen ze dus gaan evalueren en hiervan leren voor de toekomst.

leegloper

'@rahmins, Ja dat bedoel ik juist dat we niet meteen vaan een te vroege piek kunnen spreken. Ik ben benieuwd of er na afloop meer bekend wordt.

leegloper

'@Sephiroth,
Klopt qua Bahrein, maar ben je serieus over movistar? Anacona en Soler zijn toch beter dan Kuss en bijvoorbeeld Tolhoek? Bovendien vergeet je voor het gemak dat Valverde is uitgevallen vlak voor de Giro. Dus als je Valverde en Landa wegstreept, dan heb je nog altijd Amador, Pedrero en Carretero. Van die laatste twee had ik het niet zo verwacht, maar die reden een heel goede Giro in dienst van Carapaz.

kelderfan

'@Sephiroth
Richard Carapaz heeft verdiend gewonnen deze Giro 1) omdat hijzelf sterk bezig was en 2) omdat hij de beste ploeg in ondersteuning mee heeft gekregen. Zelfs Nibali kon dat bolwerk niet slechten.
On: Het was tenenkrommend om te zien, dat bij de eerste demarrage Roglic volkomen alleen kwam te zitten. Bij een lekke band/fietswissel was hij al kansloos geweest voor het podium. Het komt natuurlijk omdat hij met een jonge ploeg zat voor de bergritten. Je ziet dat de jonge talenten in de Giro zich kunnen tonen. Dat was helaas niet het geval met Kuss, Tolhoek en Bouwman. Positief was het rijden van Martens en Jos van Emden. Die morgen er gewoon voor moet gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien zinkt het realisme weer eens in... mensen we hebben pech gehad met het wegvallen van Gesink en De Plus en dan verwachten jullie dat die andere jongens opeens die rol oppakken. Deze ploeg heeft gewoon niet de middelen om 6 jongens als de Plus en Gesink te halen. Wij willen het hele jaar door TJV van voren mee zien koersen, niets mogen ze laten liggen. Stel je even voor... je bent fan van Bahrein-Merida en je zit op een forum met een topic zoals deze... kijk dan eens hoe je het jaar doorkomt. Natuurlijk kan er nog veel dingen nog beter, maar we doen nu of een podiumplek in een grote ronde al niet meer goed genoeg is voor TJV

JoaJoch

De ploeg heeft al vanaf de winter uitgesproken dat ze met Roglic voor niks minder dan de eindwinst in de Giro gaan, dat was een goede en terechte doelstelling lijkt me. Diezelfde Roglic rijdt in het voorjaar werkelijk alles en iedereen kapot. Als je er dan uiteindelijk misschien met hangen en wurgen een podium weet uit te slepen dan kan je toch onmogelijk tevreden zijn als fan en/of ploegleiding? Helemaal wanneer je weet dat de op papier 2 grootste concurrenten voor het roze niet eens de finish hebben gehaald.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Het zou wel pijnlijk zijn wanneer Roglic morgen podium misloopt op een seconde of 8.

user26777

'@AlfredoBinda
Een klein rondje kun je niet vergelijken met b.v. de Giro. Roglic wordt altijd geroemd om zijn aanvalslust, daar is hij hier nooit aan toe gekomen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Sepiroth over Movistar sla je de plank volledig mis, Anaconda en Soler zou ik nog een niveautje hoger inschatten als Gesink en de Plus

TLJCAMPS

Belachelijk dat Roglic een tijdstraf van 10 seconden heeft gekregen....

Witte Trui

Anacona en Soler schat ik niet hoger in als Gesink en de Plus. Gesink heeft ervaring en menig top 10 klassement in grote rondes op zijn naam. Die had - in dienst - van grote waarde geweest. De Plus dit jaar al mooie dingen laten zien en doet niet onder voor Soler en zeker niet voor Anacona.
Volgens mij had TJV alles georganiseerd (vooraf) om met Roglic voor de winst te gaan (niet Podium, winst). Dat bleek uit de geselecteerde ploeg, dat bleek uit het vroeg samen koersen en zeker uit de lange hoogtestage met de gehele Giro- ploeg.
Nu was Roglic - buiten de tijdritten/eerste week - niet zo sterk als verondersteld op basis van de 3 voorgaande rittenkoersen die hij won. Ook de ploeg - met het wegvallen van Gesink en de Plus - was niet sterk genoeg in de bergen. Nummer 3 en 4 in lijn (Tolhoek en Bouwman) moesten nu als 1&2 de honneurs waarnemen en kwamen duidelijk tekort t.o.v. de nrs. 1&2 knechten van Movistar, Astana en Bahrein. Geen schande, wel erg jammer. Kuss kon dat niveau ook nimmer aantikken.

Rawolf

Tolhoek en in onder verzachtende omstandigheid Kuss hebben ook gewoon enorm teleurgesteld, ook als nummer 3 en 4 heb je daar weinig aan.

Als je Soler en Anacona zwakke knechten vind heb je gewoon teveel een gele bril op, Soler heeft vorig jaar nog Parijs Nice gewonnen! Anacona heeft dit jaar nog een rondje gewonnen en zit eigenlijk altijd bij de beste 25 klimmers

tdola

Met de plus en gesink erbij had alles er zeker anders uit gezien, maar dan nog was roglic Wrs net tekort gekomen.
Helaas.

Tjv heeft helaas niet de middelen voor nog 2 de plussen/gesink. En ik denk dat we idd kunnen zeggen dat we van kuss en vooral tolhoek meer gehoopt/verwacht hadden.

Hopelijk kan roglic er morgen nog 1 keer alles uitpersen en dan alsnog podium halen, wat unicum zou zijn voor dit team.

Dan blijft de vraag of roglic over een maand fit en goed genoeg is voor de tour (Wrs gaat daar niks veranderd worden). Omgooien van het schema en roglic voor eindzege gooi doen in vuelta zou mij wel aanstaan. Maar zal wel niet.
Tijd zal 't leren

Witte Trui

'@ Random,
T.a.v. Soler heb je wellicht gelijk, maar een rondje van 1 week winnen is nog wel anders als in de 3e week van een grote ronde top zijn. Dat heeft Gesink vaker gedaan, daarom de doorslag t.a.v. Gesink. Maar Soler lijkt wel verder dan de Plus, hoewel die als knecht veel goede dingen laat zien in dit lopende jaar.

1 2 ... 216 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.