Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 217 ... 501 502
kelderfan

'@Joachim Agostino
Zeker is Romandie niet te vergelijken met de Giro, maar normaal gesproken had Roglic hier meegedaan om de eindzege, maar door die val met de fiets van Tolhoek heeft Roglic zich geblesseerd en dan zag je duidelijk, dat Roglic bij elke demarrage moest passen. Met zo'n blessure is 't bovennatuurlijk als je dan gewoon mee kan blijven doen. De man die is vrij gebleven van malheur heeft ook de Giro gewonnen.

kelderfan

'@tdola
Ja dat TJV niet nog eens twee renners van 't kaliber Gesink kunnen halen lijkt mij niet gek; maar 1 renner extra lijkt mij niet onhaalbaar. Als je bedenkt dat Clement niet heeft verlengd en Daan Olivier is gestopt.

Stoempie

Ik zie t echt gebeuren hoor, ook met de mindere tijdrit in de Tour vorig jaar in t achterhoofd, een 4 de plek in t ak. Op een handvol secondes. 😳

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daarentegen hebben ze extra budget moeten gebruiken om Van Aert een jaar eerder binnen te halen.

rennerske

Bouwman, de Tier, Tolhoek, Kuss allemaal leuk en aardig maar bij lange na geen niveau om een potentieel winnaar naar Rondewinst te knechten. Dat is geen verwijt maar een budget-technische constatering.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij die laatste tijdrit vorig jaar in de TDF kwam door een blessure aan zijn arm (val tijdens hoogtestage) waardoor hij niet goed in zijn beugels kon liggen.

assen

Met de start van Roglic zag de Giro er goed uit. Maar Roglic bleek niet goed genoeg. Resultaat waarschijnlijk DERDE. Heeft Rabo-Belkin-TJV dat ooit bereikt? Mentsjov ja, maar verder?

Podium zou dus ook mooi zijn, historisch zelfs.

Andere constateringen
- TJV heeft een team dat op ALLE fronten mee wil doen, itt Movistar
- TJV is heel veel budget kwijt aan toppers als Groenewegen, Wout, Roga, en waaeschijnlijk ook Kruijswijk. Er is zodoende geen geld over voor genoeg goede knechten in de grote rondes. Is dat erg? Niet echt, is een keuze/consequentie. Vind dat je daar niet echt over kunt ‘zeiken’, het is kiezen of delen. En... met een slecht team kun je ook winnen, zie Dumoulin in 2017.
- ploegleiding van TJV kan wellicht nog wat leren?

Rawolf

Het is niet dat ze de klimmer niet hebben, als je alles op een ronde zet met

Roglic
Kruijswijk
Bennett
De Plus
Gesink
Bouwman
Martin
Van Emden

Dan heb je gewoon een puike ploeg die in de bergen echt wel zijn mannetje staat, alleen TJV kiest ervoor in meerdere grote rondes voor het klassement te gaan en in de tour te combineren met een sprinter.

Ik zou het tof vinden al gaan ze volgend jaar vol voor de Tour zonder sprinter, dat is denk ik toch de ronde die Roglic het beste ligt. Maar dat zal bij dromen blijven :p

Stoempie

Das een pak van m'n hart, Rahimns. Op naar een podiumplek.

Groentje

Wel een interessant idee, met een volledige klimploeg naar de Tour. Ik vraag me af of Jumbo-Visma dat kan, zonder Groenewegen naar de Tour. Zelfs als er meerdere individuele tijdritten in zitten (Roglic), is de kans op het winnen van meerdere touretappes toch significant lager zonder de sprinter van wereldformaat. Niet alleen sportief een flinke schikking, maar toch ook marketing-technisch vanuit de sponsor gezien een moeilijk verhaal lijkt me.

Wat dat betreft is de (toekomstige) selectie van dit jaar, met zowel Kruijswijk als Groenewegen, niet alleen voor alle wielervolgers leuk, maar ook een gigantisch luxeprobleem.

kelderfan

'@Random
Ik heb 't al eens gezegd, geloof ik maar er zou heel goed een sterk team naar de TDF kunnen worden gestuurd. Ook met Dylan Groenewegen erbij.
Nu in de Giro reden naast de klimmers ook drie renners mee voor de sprint-/waaier-etappes. In de TDF heb je voor de sprint-/waaier-etappes ook drie mannen nodig. Dan denk je aan Teunissen, Martin en ook Groenewegen, want die kan dat werk ook goed aan. Ik denk en zeg 't vaak genoeg, dat Dylan 't vaak alleen doet.
Dus zo iets Roglic, Bennett, De Plus, Gesink, Kruijswijk, Martin, Teunissen en Groenewegen.

TLJCAMPS

Ik denk dat Kruijswijk en Roglic het juist chill vinden als Groenewegen meegaat. Ik vind het juist goed dat Dylan of een andere sprinter meegaat. En zoveel ruimte neemt dat niet in. Als je de selectie voor de Tour de France bekijkt:
Steven Kruijswijk
Primoz Roglic
George Bennett
Robert Gesink/Laurens de Plus
Tony Martin
Mike Teunissen
Amund Grøndahl Jansen
Dylan Groenewegen

Dit is gewoon een prima selectie hoor. Tony Martin en Mike Teunissen zijn ook niet de slechtste klimmers. Dan heb je ongeveer 4 klimmers die bij de top 15/20 kunnen zitten en 6 die bij de laatste 50/75. Je hebt altijd mensen nodig voor het vlakke dus waarom dan niet een sprinter meenemen?

kelderfan

Maar iets anders. Ik zag Roglic met twee renners van Team INEOS te babbelen. Hij kreeg gelukkig drinken van Sebastián Henao; want kan het mindere rijden van Roglic niet te maken hebben met hongerklop/te weinig drinken. Want hij had als enige topper geen maatje bij zich om voor drinken/eten te zorgen. Dat stukje is ook funest voor een kopman.

Spurter

Jumbo komt gewoon tekort voor dit soort werk. Tourploeg is natuurlijk ook sterker dan de Giro-ploeg. En los daarvan was Roglic ook minder dan de Haai en Carapaz.

Denk dat het budget van Movistar op zich wel vergelijkbaar is met dat van Jumbo, maar ze maken gewoon andere keuzes. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en massasprints, dat interesseert ze niet zoveel.

Gesink had Roglic er best bij kunnen hebben, maar Robert heeft z'n beste dagen wel achter zit. Ook met Gesink hebben Bahrain en Movistar betere knechten voor dit soort werk.

Tolhoek lijkt ook weinig progressie geboekt te hebben. Bouwman doet het gewoon naar verwachting.

Dat de ploegleiding een sanitaire stop maakt in de finale, helpt ook allemaal niet echt. Het is allemaal 'n beetje net-niet tot niet.

Corné 't Glansarm

Misschien kan iemand met korte lijntjes naar Ard Bierens vast de vraag aan hem stellen:
Gaat de Dedicated-Mercedes-Benz-Vito vast geel gespoten worden voor volgende maand?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@spurter fijn, maar ik volg dan toch liever dit net niet tot niet team, die overal probeert mee te doen dan een ploeg als Movistar of Bahrein... ik zou zeggen maak een topic aan over Movistar en zie dat vol te krijgen. Ik begrijp echt deze kritiek niet. Natuurlijk gaat niet alles zoals je zou willen in elke wedstrijd, maar ze proberen het tenminste wel. En het gaat niet eens zo slecht als ik kijk naar het aantal overwinningen en de rankings.

tdola

'@rahimns
Probeer t antwoord van spurter zo te zien:
Deze ploeg kwam gewoon tekort. Meer niet.

Dat klopt idd wel, door het voortijdig afhaken van Gesink en het uitvallen van de plus kwam t team iets tekort om Roglic voldoende ondersteuning te bieden die een roze trui kandidaat verdient. Met die 2 was t een ander verhaal geworden (zeker als tolhoek ook de tour vorm van vorig jaar had gehad). Dan nog was Roglic wrs net iets tekort gekomen tov nibali, maar had carapaz iets minder voorgift gekregen, als als.....
Maar desondanks is Roglic dichtbij gekomen. Was Romandië handig? Achteraf zou je zeggen was 1,5 week langer of later op hoogtestage gegaan....maar of dat verschil had gemaakt? Wie weet.

Neem aan dat het team met analyses van vorm/wattages ed een en ander gaat analyseren. Mocht daar wat van bekend worden, dan zou t zeker interessant zijn dat hier ook enigszins terug te horen. Ik hou me aanbevolen.

rennerske

'@ rahimns
Wanneer, zoals bij Movistar, de focus ( lees budget) op eindklassementen in grote rondes ligt, dan is het logisch dat zij t.o.v. TJV daar een meer solide selectie brengen.
TLV wil van alle wielerwalletjes mee-eten. Dat valt heel goed te verdedigen en wordt door mij als fan zelfs gewaardeerd. Consequentie dat bij tegenslag de spoeling soms wat magertjes blijkt. Dat is dan niet iets om met elkaar ongefundeerde kritiek op te hebben maar het gevolg van budgetaire keuzes. Prima visie, me dunkt, wanneer je naar alle uitslagen van dit seizoen kijkt.

Corné 't Glansarm

Er worden denk ik in het merendeel van de reacties veel te veel als excuus voor het teleurstellende resultaat ook de al dan niet blessure en maagproblemen van Roglic gebruikt. Het verval in deze ronde zette echter ruim daarvoor al in. Alleen werd een deel van dat verval toen hier nog met gejuich onthaald, omdat de druk van het verdedigen van de trui en dragen van deze koers met deze ploeg goed gemist konden worden. Roglic is één week top geweest, in lijn met het heersen in rondjes van een week. Heeft nog nooit een podium in een grote ronde gehaald, maar vandaag in elk geval een kans...
als de laatste tijdrit in een grote ronde na vorig jaar niet weer tegenvalt.

Die podiumplek zou natuurlijk een prima prestatie zijn, maar na pas één ruime week was in de reactie onder nieuwsberichten en dit forumtopic de tendens onder de fans
- De eindwinnaar is bekend. De rest rijdt voor plaats 2 en 3
en na iets minder dan 2 weken, en de eerste 2 bergritten:
- Slim gekoerst, alles loopt perfect voor Roglic, alleen door de omstandigheden is hij in een defensief coureur veranderd
-
Slechts weinigen hielden zelfs maar een slag om de arm, maar een grote ronde win je niet zomaar. Na het uitvallen van Tom Dumoulin werd zelfs maar vast geconstateerd dat die in zijn vorm van de eerste halve week tegenover deze Roglic geen schijn van kans zou hebben gehad. Alleen heeft Dumoulin bewezen vorig jaar zelfs 2x in een grote ronde wel tot het allerlaatst ook om plaats 1 mee te kunnen strijden...

En misschien is Roglic wel niet de koele kikker die hij uitstraalt te zijn, en daardoor nog eerder onder die druk bezweken door domme publicitaire actie vanuit de ploegleiding. De genegeerde Vito vraag is natuurlijk wel degelijk functioneel, is daardoor de interne druk op een kennelijk mentaal toch minder sterke dan verwachte Roglic niet gewoon veel te hoog opgevoerd?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Corne Ik heb hier nergens gelezen dat Roglic hier wel even zou gaan winnen of dat Dumoulin geen schijn van kans zou hebben... in ieder geval niet in dit topic. Jij maakt er nu iets van wat nooit een tendens geweest is hier. Tot en met de 2e tijdrit wat het ook eigenlijk goed gegaan en zag het er naar uit dat Roglic de te kloppen man was maar niet dat hij al gewonnen had. Er was nog nauwelijks een berg beklommen dus dat zou ook veels te voorbarig zijn. De omstandigheden werden in de loop van deze Giro gewoon steeds nadeliger voor hem... het wegvallen van zijn topknechten, de misschien iets mindere vorm (maar dat is hier vandaan moeilijk te bepalen), de pech, de maagklachten en de val kosten je gewoon een overwinning. Hij eindigt deze Giro op een paar minuten van de winnaar en dat is gewoon het verschil met super zijn en goed. Wil je een grote ronde winnen dan mag je (ook als ploeg) niets tegenkomen, kijk naar Carapaz en Movistar. En Roglic en TJV hadden die pech wel. Klaar...

Verder weet ik niet wat je wilt met je Vito vraag.

kelderfan

'@rahimns
In deze ben ik helemaal eens met je analyse. Enige wat echt tegenviel was 't rijden van Antwan Tolhoek, die af en toe wat van zijn klasse liet zien, maar er te vaak niet was. Ik had ook van Sepp Kuss meer verwacht. Hij heeft wel vaak met Martens en Jos van Emden de kopman Roglic uit de wind gehouden. Misschien was dat zijn taak?

Spurter

'@Rahimns:

Ja, dat kan. Verschilt per kijker en is 'n keuze van het team. Zoals Sky/Ineos zich bijvoorbeeld ook niet echt richt op klassiekers. en Lefevre niet echt op de grote rondes.

Verklaart wel waarom ondanks een metvergelijkbaar budget (met Movistar) Lotto-Jumbo tekort schiet voor dit soort werk.

Dan hoef je nog niet te verliezen, maar dan moet je wel een stuk sterker zijn dan de rest. Dat was Roglic bergop niet. Ook Tolhoek viel bv. tegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat ik zeg alles moet kloppen en dat deed het met het wegvallen van De Plus en Gesink natuurlijk niet.... is het dan realistisch om van Tolhoek of Kuss te verwachten dat zij die rol invullen, dat lijkt me gewoon niet. Movistar is ook als team niets tegengekomen en dat is dus wat nodig is om te winnen.

@Spurter Jumbo-Visma heeft een budget wat niet in de buurt komt van Lefevre en zeker niet bij Ineos. Dus in dat opzicht is het gewoon heel knap wat ze presteren maar weet je ook dat alles moet kloppen, valt iets weg dan merk je dat meteen. Dat is een risico maar uiteindelijk staan ze er toch goed voor. Winnen meer dan veel andere grotere ploegen en ook in de WT stand staan ze vrij hoog.

Spurter

Heb er ter verduidelijking even bijgezet dat ik doelde op het budget van Movistar.

QS en Ineos hebben een hoger budget, maar die maken ook 'n keuze: QS voor eendagswedstrijden en Ineos voor de Tour.

Van Tolhoek kun je niet verwachten dat hij de rol van Gesink inneemt, maar wat ie in deze Giro heeft laten zien is gewoon te mager, ook voor hem.

Tijd voor een grondige analyse in elk geval. Als daar uitkomt dat Roglic 'n soort Porte is en koning van de 1-week-etappekoersen, dan toch herbezinnen wat mij betreft.

rennerske

'@ spurter
Herbezinnen en dan? Bernal lospeuteren bij Ineos?

1 2 ... 217 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.