Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 23 ... 501 502
JoaJoch

'@jessevdalen

Na een week of 4 mag het gips er meestal af ja, maar het duurt daarna nog wel een tijdje voor je weer 100% kracht in je pols hebt. Wat toch vrij essentieel is voor een sprinter aangezien die in volle sprint heel hard aan hun stuur trekken.

Maar goed, hij zal het vanmiddag zelf wel zeggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nieuwe link teampresentatie:

https://www.teamjumbovisma.nl/video/nieuws/volg-hier-live-de-presentatie-van-team-jumbo-visma/

veld

'@Veld Ik denk dat eerder dan Tolhoek De Plus vergelijkbaar is met Clement: iets mindere tijdrijder en iets betere klimmer.Tolhoek is m.i. een (veel)betere klimmer, maar op het vlakke heb je er een stuk minder aan dan aan Clement en De Plus. Overigens moeten ze die alletwee meenemen naar de Giro ter ondersteuning van Roglic. Verder ook nog Kuss, De Tier, Teunissen Van Emden en Van Poppel.

JoaJoch

'@rahimns
Nieuwe site ziet er strak uit, stuk beter dan de oude.

Poeksel

Interessant nieuwtje op de presentatie: Van Poppel gaat zich volledig richten op de klassiekers.

Dat betekent denk ik ook dat hij geen Giro rijdt.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

En Groenewegen gaat de Vuelta rijden!

gardeyn

De plaatsjes voor de grote rondes worden duur.

Chrys

Zeeman bevestigt Giro-opstelling:

Roglic (kopman), Tolhoek, Gesink, De Plus, Martens, De Tier, Van Emden, Bouwman,

Bron: https://www.teamjumbovisma.nl/video/nieuws/roglic-gaat-voor-roze-trui-in-giro/

S. Morgenstern

Die plannen van Van Poppel waren al min of meer bekend. Ik weet alleen niet wat dat ons vertelt over zijn programma na de klassiekers; wat de Giro betreft zijn er qua hardrijders bijvoorbeeld weinig betere renners om met Roglic mee te sturen.

Groenewegen naar de Vuelta is wel interessant nieuws. Misschien ook niet de grootste verrassing (ze hebben dit jaar al ergens over die optie gesproken), maar wel een plan waardoor de plekken in die koers nog weer wat krapper worden.

S. Morgenstern

Mooie ploeg voor de Giro. Ik had zelf waarschijnlijk naast Martens en Van Emden gekozen voor nog een sterke piloot (Van Poppel of Teunissen), zodat ze Roglic op dat terrein (zijn zwakste plek) wat beter uit de problemen kunnen houden.

tdb

Gesink en de Plus zijn op zich ook sterke piloten

S. Morgenstern

Klopt, het is niet dat Roglic met deze renners iets te kort zal komen. Het is echter wel zo dat je De Plus en Gesink het liefs zo veel mogelijk wilt ontzien op dat terrein, om ze fris te houden voor de ritten waar ze echt verschil kunnen maken. Mocht er dus iets aan te merken zijn op deze selectie, dan vind ik het middenveld van deze selectie enigszins 'redundantie' bevatten.

Laatst gewijzigd
tendam

Overbodig heet dat. Met zo'n ploeg kun je niet naar de Tour, zeker Roglic niet, maar de stress is in de Giro natuurlijk wel wat minder. En geen waaierritten.

klassementsrenner

Dit kan best een goede ploeg voor de giro in mijn ogen. Het is wel kijken hoe goed De Plus het gaat doen dit jaar, maar met Tolhoek en Gesink heeft Roglic al twee goede mannen. Verder vond ik Bouwman afgelopen Giro ook best goed (niet alleen die rit hij bijna won) en Verder denk ik dat de Tier soms beetje onderschat wordt en Martens en van Emden hebben veel ervaring, dus dit kan best een groot succes worden!

Poeksel

Op de presentatie werd PSV ook nog genoemd: ze gaan de expertise van de Jumboploeg op het gebied van voedsel gebruiken. Dat is wellicht de "Launch of something special." waar Zeeman laatst over getweet heeft.

tdola

De plekken zijn zo heel duur ja.

Giro bekend en Tour wel zo ongeveer bekend (Kruijswijk, Bennett, Gesink, Roglic, Martin, Groenewegen, Roosen en Jansen).

Vuelta nog open naast Kruijswijk en Groenewegen.
Kandidaten: Powless, Kuss, Bennett (denk ik zelf niet), Eenkhoorn, Hofstede, Leezer, Lindeman, Olivier, Teunissen, van Poppel (lead out of zwaardere aankomsten), van Aert, vd Hoorn. En je mag er maar 6 opstellen naast Kruijswijk en Groenewegen........En met deze renners geen vaste trein van Groenewegen.

KJP

Op basis van wat zijn een Tolhoek en de Plus bijvoorbeeld geen kandidaten voor de Vuelta?

ti-raleigh

Heerlijk dat de ploeg zo vroeg al duidelijkheden schept. Iedereen weet wat er van hem verwacht wordt. Weinig ruimte voor losse eindjes.

kelderfan

'@tdola
Kan het niet zijn, dat Timo Roosen meegaat naar de Vuelta. PCS geeft alle betreffende namen voor de TdF, maar Roosen ontbreekt in het rijtje. Mike Teunissen zou best eens dat plekje kunnen innemen.
Naast Kruijswijk, Bennett en Groenewegen lijken de serieuze kandidaten voor de klimploeg Kuss, Powless en Olivier en voor de sprintondersteuning Roosen/Teunissen, Van Aert/Van Poppel.

Rawolf

Dus nu de giro en tourploeg bekend zijn staan er nog heel veel namen zonder grote ronde... Teunissen, hofstede, powless, kuss, olivier, eenkhoorn, lindeman en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Hoe gaat de ploeg die mannen tevreden houden?

Yeez

Teunissen zal de vuelta wel doen met eenkhoorn voor groenewegen. Powless, olivier en kuss kunnen mee voor kruijswijk en lindeman als wegkapitein. Zoiets?

jvh93

De plekjes in de grote rondes zijn schaars en dus duur komend seizoen. Zal allemaal nog wel afhangen van blessures, ziektes, vorm etc. maar op papier ziet dit er voorlopig al heel erg lekker uit. Toch fijn dat je zo'n (op papier) sterke ploeg op kan stellen. Wat ik wel graag had willen weten trouwens, was wie er over enkele weken gingen starten Down Under

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jvh93
Ik denk aan Bennett met Eenkhoorn, Hofstede, Lindeman, Olivier, Van Poppel en Wynants

Roelien

Cycling Online geeft aan dat Gesink, Bennett, van Poppel, Wynants, Hofstede en Lindeman naar Australië gaan met als ploegleider Frans Maassen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Pascal Eenkhoorn rijdt geen GT komend jaar... zal vooral in dienst rijden van de mannen in de klassiekers en moet proberen hun tot in de finale bij te staan. Rijdt nog wel Parijs-Nice....

1 2 ... 23 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.