Hoe kom je aan deze info rahimns? Ik geloof je wel, maar ben benieuwd.
Ergens wellicht een lijstje met de selecties voor de wt koersen zoals nu bekend/aangekondigd?
Van aert dus: omloop, strade, msr, E3, Gent Wevelgem, rvv, Parijs Roubaix en agr. In filmpje wordt niks gezegd of ie Parijs Nice of Tirreno nog rijdt of niet. Geen 3 dgs Brugge de panne en dwars door Vlaanderen.
In het nieuwsblad is een klein interview met Laurens de Plus te vinden. In februari gaat hij drie weken op hoogtestage naar Tenerife met Roglic, zijn debuut ligt in Abu Dhabi. Daarna staat ook Tirreno op het programma, in de Waalse klassiekers krijgt hij een vrije rol. Daarna de Giro. In het tweede deel van het seizoen krijgt hij vaker een vrije rol. Goed idee om een lijst te maken met selecties die al bekend zijn voor wt-koersen.
Kuurne staat volgens mij wel op het programma van Groenewegen. Afgelopen week had Jansen het er tenslotte nog over dat hij Omloop over zou slaan om er in Kuurne voor Groenewegen te staan.
Ik vind het mooi dat er voor Eenkhoorn stevig is ingezet op de Vlaamse klassiekers. Ik vind het voor zijn ontwikkeling alleen jammer dat er geen ruimte is voor een deelname aan de Vuelta (zelfde voor Van Poppel).
Het eerste betekent wel dat er voor Wynants in principe alleen plekken over blijven in de koersen voor Vlaanderen en Roubaix en dat ze dus met een hele jonge groep daar naartoe gaan. Ik denk ook dat de kans groot is dat Van Emden vooral met Roglic gaat koersen, wat me gezien de samenstelling van de Giro ploeg geen verkeerde zaak lijkt; die twee moeten goed op elkaar ingespeeld raken.
Van Poppel heeft dit jaar met twee grote rondes in principe de basis gelegd voor meer inhoud. Als hij nu een programma mag gaan rijden met alle voorjaarsklassiekers, wat rondes van een week en vervolgens een najaar met Londen, Hamburg, Bretagna en de Canadese koersen bijvoorbeeld dan denk ik dat er voor hem een heel mooi jaar in zit. Als hij daar dan een succes van maakt komen er nog genoeg jaren waarin hij weer aan etappezeges in grote rondes kan gaan denken.
Iemand die al iets gelezen heeft over het programma van Tolhoek?
Tolhoek: Ruta del Sol, Strade, Catalonië, Hoogtestage en Giro. Helaas geen klassiekers.
Ik kan me voorstellen dat ze de belangrijkste knecht van Roglic volledig naar die koers laten pieken, maar ergens lijkt het me toch vervelend dat De Plus en Bouwman (en vast ook De Tier) daar dan wel hun gang kunnen gaan.
Afgelopen jaar waren zowel Bennett als Bouwman (de twee met de meest op de Giro toegesneden voorbereiding) eigenlijk te vroeg te goed. Ik kan me goed voorstellen dat ze volgend jaar daarom de Tour of the Alps niet gebruiken (zit bijvoorbeeld wat krap op Catalonië om echt drie weken op hoogte te zijn).
Het rijden van een koers vlak voor een grote rond lijkt me verder niet noodzakelijk. Het is enkel jammer dat Tolhoek de klassiekers niet rijdt, maar koersritme wordt vooral nog door volgers heel belangrijk gevonden, terwijl binnen het peloton steeds meer naar minder wordt geneigd; Zeeman is al jaren een voortrekker van die richting.
Interview met Gesink en Bouwman op TV Gelderland over de samen te rijden koersen in 2019.
Lijkt erop dat Bouwman volgend jaar steeds meer zware WT koersen als (klim) knecht en aanvaller mag gaan rijden.
Van wat ik vandaag gehoord heb op de persconferentie van de teampresentatie dag in Veghel gaat hij ook nog de AGR rijden die niet in het artikel van TV Gelderland genoemd wordt.
Hij wordt zelfs, althans volgens dit interview, de kopman in de ronde van Denemarken.
De staf van Jumbo-Visma heeft dus veel vertrouwen in hem na een jaar met pech door ziekte in de Ruta del Sol en de zware valpartij in de Coppa Bartali met desondanks toch nog een goede uitslag.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2393842/Achterhoekse-wielrenners-Gesink-en-Bouwman-gaan-veel-samen-koersen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.