Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 24 ... 501 502
kelderfan

Dank Roelien voor de snelle reactie. Ik had 't bijna goed. Gesink toch mee en ik vond al wat dat hij de combi Giro/TdF gaat rijden.
@rahimns
Ik vind 't wel verstandig om die Pascal rustig te brengen. Goed dat hij wel de Vlaamse klassiekers gaat doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Koen Bouwman rijdt oa Tirreno Adriatico, Milaan-San Remo, de Waalse pijl, Luik-Bastenaken-Luik en dan de Giro. De Tirreno wordt ook gereden door Gesink.

appiett

Lindeman rijdt komend jaar geen grote ronde.
(Volgens hem zelf, bron https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/142233/Geen-grote-ronde-voor-Bert-Jan-Lindeman )

Laatst gewijzigd
tdola

Hoe kom je aan deze info rahimns? Ik geloof je wel, maar ben benieuwd.

Ergens wellicht een lijstje met de selecties voor de wt koersen zoals nu bekend/aangekondigd?

Van aert dus: omloop, strade, msr, E3, Gent Wevelgem, rvv, Parijs Roubaix en agr. In filmpje wordt niks gezegd of ie Parijs Nice of Tirreno nog rijdt of niet. Geen 3 dgs Brugge de panne en dwars door Vlaanderen.

Roelien

Zijn allemaal interviews die her en der te voorschijn komen. Op de Gelderlander wordt het programma van Bouwman genoemd. Leezer is trouwens nummer 7 die meegaat.

jvh93

Wat me ook opviel trouwens was dat ze het over uitbreiden hadden. Oa een crosskern, opleidingsploeg, marathonschaatskern, wellicht een shorttrackploeg en op termijn wellicht ook een vrouwenteam wielrennen. Ik zou Suzanne schulting alvast bellen als ik Orie was😅🤣

aru123

Dan hoop ik dat lindeman weer lekker mag aanvallen in de wat minder grote wedstrijden. In de grote rondes moest hij logischerwijs werken voor de kopman.

Roelien

In het nieuwsblad is een klein interview met Laurens de Plus te vinden. In februari gaat hij drie weken op hoogtestage naar Tenerife met Roglic, zijn debuut ligt in Abu Dhabi. Daarna staat ook Tirreno op het programma, in de Waalse klassiekers krijgt hij een vrije rol. Daarna de Giro. In het tweede deel van het seizoen krijgt hij vaker een vrije rol. Goed idee om een lijst te maken met selecties die al bekend zijn voor wt-koersen.

tdola

Tirreno met de plus, Bouwman, Gesink . Als Roglic daar voor overwinning gaat al aardige basis voor ttt. Martin en van Emden erbij en bijv van Poppel en gaan met die ttt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Programma Steven Kruijswijk: Ruta del Sol, Catalonië, Romandië, Dauphine, Tour en dan de Vuelta

jvh93

Danny v poppel heeft trouwens ook al aangegeven geen grote ronde te rijden in 2019 en zich puur te richten op de klassiekers met Milaan san remo als hoofddoel

aru123

Van poppel dan wellicht het canadese tweeluik

tdola

Groenewegen helemaal geen voorjaarsklassiekers (ook geen kbk) is wel soort van verrassend imo. Maar geeft ook wel weer ruimte aan de anderen als bijv van poppel en teunissen.

Loek de Rooij

'@tdola, Kuurne was volgens mij juist de enige die hij wel rijdt.

tdola

https://www.ad.nl/wielrennen/groenewegen-slaat-klassiekers-over-alles-op-de-sprint~a0ea0f8c/

Lijkt dus niet op kbk

S. Morgenstern

Kuurne staat volgens mij wel op het programma van Groenewegen. Afgelopen week had Jansen het er tenslotte nog over dat hij Omloop over zou slaan om er in Kuurne voor Groenewegen te staan.

Ik vind het mooi dat er voor Eenkhoorn stevig is ingezet op de Vlaamse klassiekers. Ik vind het voor zijn ontwikkeling alleen jammer dat er geen ruimte is voor een deelname aan de Vuelta (zelfde voor Van Poppel).

Het eerste betekent wel dat er voor Wynants in principe alleen plekken over blijven in de koersen voor Vlaanderen en Roubaix en dat ze dus met een hele jonge groep daar naartoe gaan. Ik denk ook dat de kans groot is dat Van Emden vooral met Roglic gaat koersen, wat me gezien de samenstelling van de Giro ploeg geen verkeerde zaak lijkt; die twee moeten goed op elkaar ingespeeld raken.

KJP

Van Poppel heeft dit jaar met twee grote rondes in principe de basis gelegd voor meer inhoud. Als hij nu een programma mag gaan rijden met alle voorjaarsklassiekers, wat rondes van een week en vervolgens een najaar met Londen, Hamburg, Bretagna en de Canadese koersen bijvoorbeeld dan denk ik dat er voor hem een heel mooi jaar in zit. Als hij daar dan een succes van maakt komen er nog genoeg jaren waarin hij weer aan etappezeges in grote rondes kan gaan denken.

Iemand die al iets gelezen heeft over het programma van Tolhoek?

Poeksel

Groenewegen zal toch ook wel de Scheldeprijs rijden?

S. Morgenstern

Tolhoek: Ruta del Sol, Strade, Catalonië, Hoogtestage en Giro. Helaas geen klassiekers.

Ik kan me voorstellen dat ze de belangrijkste knecht van Roglic volledig naar die koers laten pieken, maar ergens lijkt het me toch vervelend dat De Plus en Bouwman (en vast ook De Tier) daar dan wel hun gang kunnen gaan.

Laatst gewijzigd
KJP

Helemaal niets tussen Catalonië en de Giro, dat is wel een hele lange periode zonder koers. Geen Tour of the Alps dan nog ofzo?

kelderfan

Ja, dat lijkt mij ook een vreemd verhaal met Tolhoek. Dat hij de AGR en Waalse klassiekers niet rijdt, kan gebeuren, maar geen koers tussen Catalonië en de Giro lijkt mij ook wel mager.
Maar ik begrijp toch goed, dat De Plus, Bouwman en De Tier die klassiekers wel rijden?

S. Morgenstern

Afgelopen jaar waren zowel Bennett als Bouwman (de twee met de meest op de Giro toegesneden voorbereiding) eigenlijk te vroeg te goed. Ik kan me goed voorstellen dat ze volgend jaar daarom de Tour of the Alps niet gebruiken (zit bijvoorbeeld wat krap op Catalonië om echt drie weken op hoogte te zijn).

Het rijden van een koers vlak voor een grote rond lijkt me verder niet noodzakelijk. Het is enkel jammer dat Tolhoek de klassiekers niet rijdt, maar koersritme wordt vooral nog door volgers heel belangrijk gevonden, terwijl binnen het peloton steeds meer naar minder wordt geneigd; Zeeman is al jaren een voortrekker van die richting.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Belangrijkste nieuws van de dag is trouwens nog niet voorbij gekomen: Bouwman is de kopman in Denemarken.

kelderfan

Dus alleen hoogtestage is van belang in het huidige wielrennen. Het zal blijken in de Giro. Maar leuk dat Bouwman het rondje van Van Aert mag doen.

Fanny

Interview met Gesink en Bouwman op TV Gelderland over de samen te rijden koersen in 2019.
Lijkt erop dat Bouwman volgend jaar steeds meer zware WT koersen als (klim) knecht en aanvaller mag gaan rijden.
Van wat ik vandaag gehoord heb op de persconferentie van de teampresentatie dag in Veghel gaat hij ook nog de AGR rijden die niet in het artikel van TV Gelderland genoemd wordt.
Hij wordt zelfs, althans volgens dit interview, de kopman in de ronde van Denemarken.
De staf van Jumbo-Visma heeft dus veel vertrouwen in hem na een jaar met pech door ziekte in de Ruta del Sol en de zware valpartij in de Coppa Bartali met desondanks toch nog een goede uitslag.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2393842/Achterhoekse-wielrenners-Gesink-en-Bouwman-gaan-veel-samen-koersen

1 2 ... 24 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.