Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 25 ... 501 502
KJP

Tsja zo lust ik er nog wel meer. Froome, Lopez en Pozzovivo waren ook goed in de Alps en reden wel gewoon een goede Giro. En of Bennett minder in vorm was weet ik ook niet, niveau in de Giro ligt gewoon hoger.

Zou dit wel een erg beperkt aantal koersdagen vinden voor Tolhoek voordat ie aan de Giro start. Maar we zien vanzelf of het zijn volledige programma is.

jvh93

Tolhoek zal Luik wel rijden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Programma Gesink: TDU, Cadel road race, Tirreno, AGR, Waalse Pijl, LBL, Giro, TDF, Canada en Lombardia.

jvh93

Alle 3 de heuvelklassiekers dus ook, benieuwd wat hij daar kan!

xistnc

Dat hangt er vooral vanaf of en zo ja hoe hij zijn nieuwe rol als wegkapitein gaat invullen. Het zou goed kunnen dat in 2 van de 3 wedstrijden zijn rol er aan het begin van de finale al op zit.

S. Morgenstern

Bennett heeft zelf aangegeven dat de conclusie van de evaluatie van zijn voorbereiding was dat hij te vroeg te goed was. Ik zou niet weten waarom zo'n evaluatie geen invloed zou hebben op de keuze die ze wat betreft de Tour of the Apps voor volgend jaar maken met hun belangrijkste renners. Beetje makkelijk om dat weg te zetten als een slap argument.

Laatst gewijzigd
KJP

Tsja ik heb eigenlijk geen zin om er op in te gaan, want ik heb je nog nooit ook maar enigszins van gedachte zien veranderen. Maar dat Bennett te vroeg in vorm was in the Alps is toch totaal geen argument om die wedstrijd dan ook maar volledig uit het programma van Giro deelnemers te schrappen in de toekomst. Je kunt de piek ook later leggen, en niet zoals Bennett al vanaf Australie, richting Tirreno, Catalunya, en dan de Tour of the Alps goed willen zijn. Ik vind het een argument van het niveau dat ik normaal gesproken meer bij een ander forumlid zie.

Daarnaast zoals eerder aangegeven reden bijna alle top-10 renners van de afgelopen Giro de Tour of the Alps, of het volledige drieluik in de Ardennen. Alleen Dumoulin & Formolo niet. Maar goed hij doet dus in ieder geval ook Luik. Ik snap dan niet dat ze hem niet ook de Waalse Pijl laten rijden, daar zou hij volgens mij best goed voor de dag kunnen komen.

Laatst gewijzigd
tendam

Tolhoek zelf toonde dit jaar in California aan dat je zonder koersritme ver kunt komen, maar daarna ook ver terug kunt zakken.

S. Morgenstern

Bennett had na de Giro ook een lange rustperiode, waar dat bij Roglic en Tolhoek anders is. Die rijden respectievelijk de Tour en Zwitserland nog na de Giro. Ik denk dat ook dat invloed heeft op hun programma voor de Giro.

Dat de anderhalve maand voor de Giro na een evaluatie van afgelopen jaar anders wordt ingevuld vind ik verder niet zo vreemd. Weinig spannende observatie leek me eerlijk gezegd. Ik heb zelf verder ook helemaal geen mening over hoe zo'n voorbereiding er uit moet zien en zet die observatie niet in met termen gelijk aan 'zo lust ik er wel meer' of 'totaal geen invloed', dus ervan af stappen zou niet zo moeilijk zijn. Hij is echter genuanceerd genoeg om daar geen noodzaak toe te zien en de connectie met de planning van dit seizoen lijkt me vrij logisch te leggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Heeft Koen nog iets laten vallen over de Settimana Int. Coppi e Bartali, waar hij toch ook dicht bij de zege was?
Ik begreep vorig jaar al niet, waarom de T/A niet niet in zijn programma zat, daar zal de trein Van Poppel wel oorzakelijk verband mee hebben gehad.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan wat is het toch met jou fixatie op die nietszeggende koersjes. Het lijkt wel of de WT koersen bij jou als voorbereiding worden gezien op al die B en C koersen. Het is leuk als ze die er eventueel bij doen maar dat is toch niet waar je naar toe piekt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bouwman is inderdaad echt zo'n renner waarvan je denkt 'die moeten ze sowieso in de Tirreno opstellen', behalve natuurlijk wanneer ze dat doen, dan vraag je je eerder af waarom Coppi e Bartali opeens ontbreekt.

Fanny

'@Rahimns
Quote: wat is het toch met jou fixatie op die nietszeggende koersjes.
Vreemd dat TLJ dan deze nietszeggende koersjes (Coppa Bartali) ging rijden.
Deze koersen zijn uitstekend geschikt voor jonge renners om als kopman of voor zichzelf om een goede uitslag te rijden.
Overigens was dit koersje toch een redelijk zware koers.
Ik had Bouwman trouwens eerder verwacht in de TA editie van 2018 als tijdrijder en klimmer maar dat gaat hij dus dit jaar wel doen.
Jammer overigens dat hij dit jaar niet de Tour of the Alps voor de 2e keer gaat doen nadat hem dat vorig jaar goed afging met Bennett.
Maar de staf van JV heeft gekozen voor de Ardennenklassiekers LBL en de WP met daarnaast al eerder genoemde AGR
als knecht.
@Vlek.
Quote: die moeten ze in de TA opstellen.
Goed gezien, ze gaan hem als tijdrijder en klimknecht inderdaad opstellen en dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben de TTT op de 1e koers dag en de ITT laatste koers dag die in deze WT-koers zit.

xistnc

Arme Vaughters. Hij had het er al zo lastig mee en nou heeft hij ook nog zijn initialen moeten inleveren :|

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Natuurlijk zijn dit koersen die ook gereden moeten worden en goed zijn voor de voorbereiding en koersinhoud en ontwikkeling van de jongere rijders maar altijd in dienst van de grote koersen en niet andersom.

kelderfan

'@rahimns
Ik zeg toch niet, dat die jongens WT moeten overslaan. Maar voor hun ontwikkeling lijkt 't mij juist goed, dat Settimana Int. Coppi e Bartali, Tour of the Alps en Tour of Utah erbij zijn gekomen en nog succesvol ook.
Eenkhoorn heeft daar echt stappen mee gemaakt. Het is ook goed, dat hij nu de Vlaamse klassiekers gaat doen.
Bouwman heeft ook in die koersen stappen gezet en voor zijn ontwikkeling kan die Settimana goed zijn na de T/A.
Kuss heeft na moeilijke start weer zijn klimmersbenen terug gevonden en hoe.
En dat zeg je goed juist die koersen zijn voor de ontwikkeling naar WT-koersen van groot belang.

Bennett en Roglic hebben juist laten zien, dat via de Algarve en de ToC de 1e. grote stappen hebben gezet. Met Roglic nu al topper voor de Giro en wat gaat hij doen in de TdF.

kelderfan

'@rahimns
Misschien wel leuk om te weten. Van die Jonas Vingegaard mogen wij nog niet al te veel verwachten, heb ik gelezen.
Hoe gaat 't met die jongeling?

S. Morgenstern

Bouwman heeft ook in die koersen stappen gezet en voor zijn ontwikkeling kan die Settimana goed zijn na de T/A.

Bouwman heeft inderdaad stappen gezet en is daardoor nu toe aan meerdere WT-koersen in voorbereiding op de Giro. Het toevoegen van WT-koersen aan een programma van een renner, zal vervolgens gevolgen hebben voor de mogelijkheden om daarnaast dezelfde kleinere koersen te blijven rijden als het jaar ervoor.

De kansen in kleinere koersen kan hij misschien in de tweede helft van het seizoen pakken (moet hij alleen wel de eerste helft beter verteren dan afgelopen seizoen), maar in de eerste helft van zijn seizoen is daar met de stap vooruit qua programma logischerwijs geen ruimte meer voor.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Natuurlijk heeft Koen Bouwman het in zich om meer in 't WT-programma te worden ingezet en dat zal ook wel te maken hebben met de hoogtestages van Roglic, De Plus, Kruijswijk en Tolhoek.
Dat hij later in 't jaar kansen krijgt in wat kleinere koersen kan ik best begrijpen. Maar als hij dan WT-koersen moet gaan rijden, dan lijkt mij de TdP een prima stap. Hij zal dan met De Plus en De Tier de vrije rollen moeten verdelen.

KJP

De Tier vrije rollen? Heb ik iets gemist?

S. Morgenstern

Ik verwacht dat De Plus in zo'n geval de kopman zal zijn.

Fanny

Interview met Pascal Eeenkhoorn op Cyclingonline en de Stentor.
Helaas geen grote ronde voor hem maar daarvoor rijdt hij grote voorjaarsklassiekers.

https://www.cyclingonline.nl/artikel/15802_pascal_eenkhoorn_is_op_zijn_plek_in_de_worldtour.html

https://www.destentor.nl/dossier-topsport-regio/eenkhoorn-gaat-vooral-met-wout-van-aert-de-weg-op~a08a2b7c/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

kelderfan

'@Fanny
Wederom blij met de links. Het is goed, dat Pascal goed aangeeft, dat hij in de Vuelta alleen maar in de problemen kan komen. Eerst maar een jaar dit traject volgen en kijken hoever hij is gekomen in 't najaar.
@vlek
Ja, ik ook, maar het is nog even afwachten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Maar in principe ben ik 't met je eens, dat Laurens De Plus de kopman wordt voor de Waalse klassiekers en de AGR. Ik verwacht wel e.e.a. van hem.
Maar ik vind wel dat Floris wordt onderschat. Hij moet wel wat constanter worden, want hij valt vaak wat terug na een goed begin. Het kan ziekte zijn of andere malheur, maar het is een feit.
Ik verwacht dit jaar ook meer van Daan Olivier en Lennard Hofstede, want die kunnen zich een stuk verbeteren.

mus van de maasstad

Eigenlijk waardeloos dat ze nu al bekend maken wie waar gaat rijden voor zowat het hele seizoen

Waar moeten we dan nu over speculeren het hele jaar?

tendam

Over wie de Settimana Coppi e Bartali gaat rijden natuurlijk.

1 2 ... 25 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.