Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 26 ... 501 502
tdola

Nog genoeg renners waar nog niet heel veel gepost is over programma of programma anders dan grote ronde of enkele koers.

Iemand links naar evt programma van roglic, Bennett, kuss, powless, Roosen, Martin, van emden, martens, vingegaard, de tier, hofstede, leezer, Olivier, teunissen, vd hoorn, van poppel en wijnants?

En is er bekend welke koersen allemaal gereden worden of staat dit ergens? Tour of turkey en eschborn-frankfurt dit jaar weer niet? Welke voorbereidings koersen?
Ronde van Drenthe bijv weer niet dit jaar las ik in artikel over lindeman, terwijl je zou denken brede kern genoeg daarvoor.

S. Morgenstern

Roglic verwacht ik samen met De Plus naar de UAE Tour na hun hoogtestage en dan in ieder geval Tirreno.

Bennett, Kuss en Powless waren niet bij de presentatie, dus daarvoor wordt het afwachten tot ze ergens een interview geven.

Roosen lijkt me met Groenewegen naar Valencia, Algarve en Nice met verder bijna alle Vlaamse klassiekers en dan richting Tour weer aansluiten bij Groenewegen.

Martin en Van Emden zou mij ook wel benieuwen. Ik denk met Roglic naar die rondjes met ploegentijdrit of misschien in het geval van Martin met Groenewegen naar Nice.

Teunissen start in Algarve en zal nagenoeg alle Vlaamse klassiekers rijden. Verder is daar niets over te vinden.

Van der Hoorn en Van Poppel worden natuurlijk steeds genoemd als onderdeel van de Vlaamse kern, maar verder is daar buiten de Australische koersen voor Van Poppel nog niets over bekend.

tdola

Bepaalde aannames idd Wrs maar zie t liefst bevestigd.

't lijkt er trouwens weer op in Parijs nico zonder klassements ambitie (lindeman eenkhoorn jansen bevestigd, groenewegen en Roosen erbij zeer Wrs. En dan nog 2).

Ik zou Martin graag in ttt zien voor tirreno en niet in Parijs Nice. Met Bouwman, Gesink, de Plus, Martin, van Emden, Roglic en nog 1 kan je denk ik om bovenste plaatsen meedoen in ttt.

Laatst gewijzigd
tendam

Ik vind het eerder bijzonder dat Van der Hoorn juist helemaal niet wordt genoemd. Zeeman, Plugge, Van Aert, niemand noemt Taco Tuesday als versterking. Wel steeds Mike Teunissen, wat wel een aardige renner is maar de potentie om een topper te worden zie ik er niet zo in.

KJP

Teunissen deed het vorig jaar vanuit een rol als knecht heel goed in Dwars door Vlaanderen en Parijs Roubaix. Van der Hoorn heeft zich natuurlijk nog niet laten zien in dergelijke koersen.

Van Poppel gaat alle klassiekers rijden inclusief Parijs-Roubaix las ik ergens. Maar niet alle klassiekers worden specifiek bij naam genoemd. ;)

kelderfan

'@tdola
Het zijn natuurlijk vaak aannames maar jouw aanname voor de T/A vind ik wel heel mooi. Roglic met Bouwman, Gesink, De Plus, De Tier, Martin en Van Emden lijkt mij een sterk collectief.
Waarom P-N zo ondermaats wordt behandelt snap ik niet. Maar misschien is het wachten op Sepp Kuss, Neilson Powless en Daan Olivier, die ook nergens wordt gemeld/vermeld.

EmPeHa

Ik ben blij dat het voorjaar niet om Groenewegen gaat draaien. Zo won Taco van der Hoorn de Primus classic, terwijl de Jumbo ploeg vol voor de sprint reed. Ik vreesde dat Taco die ruimte niet meer zou krijgen als hij in de ploeg met Groenewegen zou komen.

ghostwriter

De Jumbo-Visma ploeg voor de Vlaamse (semi-)klassiekers is met Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn in de breedte ongelofelijk sterk. De ploeg heeft met Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen en Van Aert wel ZEVEN mannen die ze in Vlaamse (semi-)klassiekers als kopman in kunnen zetten. Ik hoop dat er een echt team gevoel in de klassiekerploeg ontwikkeld want als ze zich 100% voor elkaar willen opofferen wanneer hun ploeggenoot een goede dag heeft (en als kopman wordt uitgespeeld) zullen ze zelf ook optimaal worden ondersteund wanneer ze zelf een goede dag hebben (en als kopman worden uitgespeeld). Zelfs voor de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heeft Jumbo-Visma met (bijvoorbeeld) Wynants, Teunissen, Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn/Jansen, Van Aert en Eenkhoorn misschien wel de beste ploeg.

user26796

Erg benieuwd naar het voorbereidingsprogramma van Mike Teunissen. Een van de redenen van zijn vertrek bij Sunweb was het tegenvallende voorbereidingsprogramma in aanloop naar het klassieke voorjaar. Ben benieuwd wat zijn programma bij TLJ is geworden...

appiett

'@ Ghostwriter, ik hoop dat je gelijk krijgt.
Zelf zie ik veel goede renners, maar weinig (misschien van Aert) echte toppers. Wie kan er met Sagan, Terpstra, Stuyven of van Avermaet mee?

Edit: nu ik je verhaal nog eens lees, misschien bedoelen wij wel hetzelfde. Alleen zelf heb ik meer met het CCC model, een hele goede kopman waarvan je weet dat hij om de prijzen meedoet en verder wel wat ondersteuning.

Laatst gewijzigd
tendam

Het CCC-model... je hele ploeg bouwen om een relatief oude kopman. Dat komt volgens mij meer voort uit armoede.

Het zou goed kunnen dat als puntje bij paaltje komt de hele Jumbo-ploeg er wordt afgereden, maar ze hebben wel 7 man die tegen de top-10 aanleunen in klassiekers. Er hoeft er maar ééntje boven zichzelf uit te stijgen (of gewoon de normale progressie maken die hoort bij een 24-jarige).

tdola

Van Poppel focust op klassiekers maar sprinten verdwijnt niet, goed om te horen. Ook focus bijv op Canada. Zie interview.

Programma: tdu en great ocean in Australië, dan ruta, klassiekers (benoemt omloop, Gent Wevelgem, RVV en pr), najaar Canada die 2 races. Daar omheen wrs ook wel wat in België gok ik. Ook in voorjaar aankomst als Nokere (weet niet of jumbo visma daar rijdt!?) zou hem perfect moeten liggen, sprinten wat bergop.

Hopen dat hij zijn aantal van 3 zeges van vorig jaar kan overtreffen, met hopelijk een grotere vis ertussen, vliegende start in Australië zou super zijn, al reken ik daar nog niet op. Roosen kon al 4e en 5e worden in Canada, hij moet het daar dan nog best wat beter kunnen doen. Wordt best leuk team daar wrs met Gesink, Jansen en nu van Poppel bevestigd.
Vind hem sympathiek overkomen in interviews, soms zelfs wat bescheiden/verlegen.

Laatst gewijzigd
KJP

Ben wel benieuwd, zelf heb ik het gevoel dat op termijn van Aert en van Poppel de meeste potentie hebben om echt constant een rol te gaan spelen in de voorjaarskoersen met daarachter van der Hoorn en Teunissen als ze een topdag hebben. Roosen en Jansen vind ik op een of andere manier gewoon meer knechtenmateriaal, die wel heel lang mee kunnen en Groenewegen mist denk ik gewoon de inhoud voor de klassiekers.

EddyB1958

Taco van der Hoorn is best snel in een klein groepje. In 2017 kwam hij voor het eerst aan de oppervlakte in Vlaanderen tijdens Dwars door het Hageland met een tweede plaats na Mathieu van der Poel en voor Wout Van Aert. Later won hij de Schaal Sels voor Wout Van Aert en Tim Merlier,die toen ploegmaats waren.
In 2018 ging drie kwart van het seizoen verloren, maar in de koersen, die hij reed was hij heel aanwezig.

Jorco

Ik volg best veel wielrennen.. en dit team heeft ook bij mij een streepje voor.. maar er ontstaat wel een onrealistisch verwachtingspatroon voor de klassiekers.
Van Poppel.. snel, dus kan winnen.. maar kan me geen topprestatie in het voorjaar voor de geest halen.
Groenewegen... wint KBK (wel een soort massasprint). Verder overal op achterstand gereden.
Roosen.. verre ereplaatsen, wel talentvol.
Janssen.. nog verdere ereplaatsen.
Van der Hoorn.. leuke renner, maar zie niet in waarom hier nu al een kopman van gemaakt zou worden.
Teunissen.. vorig jaar een aantal keer verrassend goed. Kan wel eens verrassen met een mooie ereplaats of misschien wegsluipen als de echte toppers naar elkaar kijken.
Van Aert, grootste naam, maar pas 1 relatief verrassend voorjaar gehad. Goede bliksemafleider verwacht ik.

Natuurlijk is dit echt een groep met potentie, maar ga nu nog geen wondere ln verwachten. Meedoen in finales met hier en daar een mooie ereplaats zou al een prima vooruitgang zijn. Winst in de grote klassiekers zou super zijn, maar als dat al niet lukt met Vanmarcke (wel een topper) waarom zouden deze renners het wel kunnen.
Eerlijk gezegd zie ik alleen een scenario waar er iemand met een groepje weg mag (dus zonder toppers) en weg blijft, kans maken. Ze zijn namelijk allemaal zeker niet traag (zoals Vanmarcke eigenlijk wel was)

EddyB1958

Op YouTube een filmpje gevonden over de Schaal Sels 2017, mooie laatste kilometer van Taco van der Hoorn. https://youtu.be/Bx6f4mKuYPg

kelderfan

Ik las dat Van Aert, Teunissen en Van Poppel de kern zullen vormen met Wout Van Aert als de kopman toch.
Die jongens zie ik wel meedoen in de finale van de Vlaamse klassiekers. En met Taco van der Hoorn, Jansen en Roosen daar vlak achter moet het toch leuker worden dan in de seizoenen na Sep Vanmarcke, die nu wel zal balen.
Alleen waarom niet het hele programma met Danny wordt gedaan begrijp ik niet.
Het lijkt erop dat er nu voor "frisse" renners wordt gekozen. Zie Jansen met geen Omloop.

S. Morgenstern

Niemand is kopman in die koersen. Ze gaan er in eerste instantie in met een vrije rol voor alle zes.

Wat is het hele programma? Volgens mij rijdt Van Poppel toch gewoon van Omloop tot Roubaix? Ik heb niets gelezen over een uitstapje naar andere koersen.

KJP

Hij zal dat wel concluderen omdat alleen Omloop, San-Remo, Vlaanderen en Roubaix genoemd worden. Op zijn Kelderfans betekent dat automatisch dat de andere koersen niet gereden worden en dat er wellicht ruimte is voor Coppi e Bartali in het programma van van Poppel. ;)

Jorco

'@kelderfan
Waarom zou van Aert kopman zijn?
En met Vanmarcke zat je elke grote wedstrijd te hopen op de overwinning en baalde je dat hij niet wegkwam in de slotfase en op het podium strandde. Nu ben ik blij als het podium in de Ronde of Parijs-Roubaix gehaald kan worden.
En meedoen in de finale.. dat kon Tjallingi ook.. maar winnen tussen de topfavorieten kunnen deze (nog) niet. Hoogstens als alles samenkomt en we gaan sprinten met van Poppel of Groenewegen...

TheArt

Ik had ook ergens gelezen dat Van Poppel weer de kopman is in Milaan-San Remo maar ik heb even geen idee meer waar. Zou ook een logische keuze zijn, zeker gezien zijn focus op het voorjaar. Dan rijdt ie dus sowieso:

Nieuwsblad
Milaan-San Remo
Gent-Wevelgem
Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix

kelderfan

Ja, dat is weer op z'n kelderfan's. Maar @The Art ik denk dat jij 't beter ziet.
@Jorco
Ja, ik denk, dat Wout Van Aert de kopman wordt en zeker in die koersen. Gezien de Strade kan hij meedoen met de toppers en ook Mike Teunissen gaat zich mengen in de strijd om de zege. Danny en Taco zie ik in koersen als Nokere meedoen. Alhoewel ook Taco van der Hoorn onderweg lijkt naar de Vlaamse klassiekers.
Komt het samen, ja dan heb je met Van Poppel, Van der Hoorn, Teunissen en Groenewegen 2 mogelijke manieren om te winnen. De pure massa-sprint met Dylan en het wegkomen in de finale met Danny en Taco.

kelderfan

"dat er wellicht ruimte is voor Coppi e Bartali in het programma van van Poppel."
Dat zou mij niet verbazen, want je kunt ook niet alle klimmers opstellen in Catalunya.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Van Poppel van start gaat in Gent-Wevelgem lijkt die koers in Italie idd uitgesloten

ghostwriter

'@appiett
Inderdaad, ze missen nog een topper maar het zou me niet verbazen als er ten minste één van de zeven potentiele kopmannen de komende jaren zich tot zo'n topper zal ontwikkelen.

1 2 ... 26 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.