Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 27 ... 501 502
kelderfan

Wout Van Aert heeft 't weer niet kunnen redden tegen de veelvraat door een slechte start in Namen.
Nu op de rollers om uit te rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan verkeerde topic ??

kelderfan

'@rahimns
Verkeerde topic? Ik reageer op Team Jumbo-Visma 2019 of heb ik wat gemist in relatie tot Wout Van Aert.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij rijdt hij nog niet voor Jumbo-Visma toch ;)

tendam

Van Aert was niet slecht. Een paar dagen trainen met Jumbo heeft hem goed gedaan ;)

kelderfan

'@rahimns
Puntje voor jou, maar ik reken hem er gewoon bij.;) Heb je ook gelezen, dat het minimum aantal rijders omhoog gaat volgens 't UCI-reglement. En wel naar 27 renners en een verplichting tot het hebben of supporteren van dames of U23 opleidingsteam. In 2019 zijn er nu 5 teams met 29 renners. Jumbo-Visma zit op het gemiddelde van 27.
@tendam
Wout Van Aert was zeker niet slecht, maar een fiets van de ploeg zou hem een extra push geven.
Nu komt hij steeds te laat op gang en had weer af te rekenen met een lekke band. Dat geeft te denken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat was al een tijdje bekend ja... deze regels gaan definitief in van 2020 en dat is het jaar dat Plugge aangaf dat ze een U23 ploeg willen starten. Ik heb aangegeven dat de ploeg waarschijnlijk dit jaar zal starten met 27 of 28 renners... ga ervan uit dat er voor 2020 gewoon voldaan zal worden aan de nieuwe regels.

kelderfan

Dat heb je zeker, maar ik had dat nog niet gelezen en nu staat er een artikel bij Cyclingnews. Vooral dat minimum van 27 had ik nog niet gezien. Maar goed 't team is druk bezig om die plannen tot uitvoering te brengen. Dat opleidingsteam zat al langer in de pijp en kan nu mooi worden uitgerold in 't wielerjaar 2020. Ik ben benieuwd, want Sunweb laat zien, dat je toch wel talenten kan door laten stromen.

Yeez

Ik heb eens zitten puzzelen met de selecties. Tour down under en cadel evans zijn al bekend:
Bennett
Gesink
Van poppel
Hofstede
Lindeman
Wynants
Leezer

Ik laat valencia even open, en maak de selecties voor algarve, ruta del sol en UAE tour.

Algarve:
Groenewegen
Roosen
Teunissen (voorbereiding openingsweekend/sprinttrein)
Jansen
Martens
Kuss (evt. Klassement/bergop)
Eenkhoorn

Ruta:
Kruijswijk
Tolhoek
De Tier
Olivier
Hofstede
Wynants
Lindeman

UAE:
Roglic
De Plus
Powless
Bouwman
Martin
Van Emden
Leezer

Gesink, Bennett en Van Poppel bereiden zich voor op Tirreno/parijs-nice/openingsweekend na hun australie-avontuur en Vingegaard en Van Der Hoorn kunnen valencia rijden.

Vooral de UAE tour met haar ttt is een grote winkans met dit team (zowel de ttt als de ronde)

Laatst gewijzigd
Leendert82

Ik ben vooral benieuwd wie er gast afvallen van deze lijst voor de RVV & PR
Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn

van emden & Leezer gaan waarschijnlijk de klassements mannen bijstaan.
Groenewegen al aangekondigd alleen KBK te doen.

Blijft er nog steeds 9 over voor 7 plaatsen
Wijnants, Martin, Teunissen, Roosen, Jansen, vd Hoorn, Eenkhoorn, van Poppel en van Aert

Teunissen, Roosen, Jansen, van Poppel, van Aert, Van der Hoorn lijken mij wel zeker. Dan is het als knecht tussen Eenkhoorn (de toekomst) Wijnants (ervaren knecht) en Martin (wereld kampioen tijdrijder).
Ik denk dat de vorm wel belangrijk gaat zijn voor deze mannen

kelderfan

'@jessevdalen
Bij de Algarve zou ik toch opteren voor Kuss met Olivier voor 't klassement.
Bij de Ruta dan Martens voor Olivier.
De UAE met Roglic en Tolhoek ziet er sterk uit.
Ik zou Kuss ook in de Volta a la Comunitat Valenciana laten starten met o.a. Eenkhoorn, De Tier, Powless, Olivier, Vingegaard en Martin. Lekker de aanval zoeken.

S. Morgenstern

Tolhoek gaat naar de Ruta del Sol, dat is al bekend. Lijkt me ook geschikter dan UAE.

Groenewegen start zijn seizoen in Valencia.

Dan is het als knecht tussen Eenkhoorn (de toekomst) Wijnants (ervaren knecht) en Martin (wereld kampioen tijdrijder).

Eenkhoorn gaf in een interview op de ploegenpresentatie de indruk al 'zekerheid' te hebben voor een vol Vlaams programma. Ik denk dat Wynants dan dus op papier de eerste reserve is voor Vlaanderen en Roubaix.

Martin verwacht ik, eerder dan Van Emden, het hele voorjaar in rondjes van een week in dienst van de kopmannen. Stel bijvoorbeeld dat ze naar Catalonië gaan met Kruijswijk en Groenewegen, dan heeft Martin daar meer toegevoegde waarde dan in de klassiekers.

We werpen bij Verhoeven de vraag op of hij Van Aert niet liever alleen op de weg zou zien koersen. Zijn gezicht verraadt alles, zijn woorden bijna. “Als Wout alleen voor de weg zou kiezen, kan hij een grote ronde rijden. Dat zou ideaal zijn voor zijn ontwikkeling als renner. Maar ik denk dat hij er fysiek en mentaal nog niet klaar voor is. We willen hem niet uit het veld halen, want dat zou niet goed zijn voor zijn moral. Eerst de combinatie veld met voorjaarsklassiekers en enkele etappekoersen op WorldTour-niveau doen en kijken wat dat geeft. Dan zal snel duidelijk worden of hij nog meer naar de weg zal neigen of niet.”

Verhoeven over Van Aert[/url], die dit seizoen dus nog geen grote ronde gaat rijden.

Laatst gewijzigd
Leendert82

"Eenkhoorn gaf in een interview op de ploegenpresentatie de indruk al ‘zekerheid’ te hebben voor een vol Vlaams programma. Ik denk dat Wynants dan dus op papier de eerste reserve is voor Vlaanderen en Roubaix.

Martin verwacht ik, eerder dan Van Emden, het hele voorjaar in rondjes van een week in dienst van de kopmannen. Stel bijvoorbeeld dat ze naar Catalonië gaan met Kruijswijk en Groenewegen, dan heeft Martin daar meer toegevoegde waarde dan in de klassiekers."

Lijkt me een prima oplossing. Maar Wijnants was vorig jaar vrij goed in vorm en kon lang mee. Maar volgens mij is het al bekend dat hij waarschijnlijk het jaar later naar een andere ploeg vertrekt.

S. Morgenstern
Mr10B

"Blijft er nog steeds 9 over voor 7 plaatsen
Wijnants, Martin, Teunissen, Roosen, Jansen, vd Hoorn, Eenkhoorn, van Poppel en van Aert"
Na een maand over kasseien te hebben gedokkerd zullen er altijd wel geblesseerden en zieken in de selectie zijn, dus het zou mij niet verbazen als deze keuze voor de ploegleiding gemaakt wordt door omstandigheden.

kelderfan

"Stel bijvoorbeeld dat ze naar Catalonië gaan met Kruijswijk en Groenewegen, dan heeft Martin daar meer toegevoegde waarde dan in de klassiekers."
Wat moet Groenewegen in dit rondje. Bergervaring opdoen of mag hij afstappen als de benen ontploffen.
Ik mis eigenlijk Robert Gesink in zijn thuisrondje.

S. Morgenstern

Winnen? Lijkt mij behoorlijk in lijn met de doelstellingen van de ploeg..

kelderfan

Het lijkt mij wel duidelijk, dat Maarten Wynants gezien zijn leeftijd direct een stapje terug gaat doen. {zie Wagner}.
Hij zal wel zo'n beetje hetzelfde programma rijden. Dus net als Van Emden meer in de ondersteuning van de klassementsmannen in de een weekse rondjes.

kelderfan

"Winnen? Lijkt mij behoorlijk in lijn met de doelstellingen van de ploeg."
Hodeg kan 't dus Groenewegen gaat 't dunnetjes overdoen.

Bennett gaat na de TDU door {na een korte pauze} naar P-N en dan de Pays Vasco volgens PCS dan.

Barttej

Het programma van Bennett klopt. Hebben ze uit dit interview gehaald.

tdola

'@jesse.

Van poppel heeft zelf aangeven de ruta te rijden.

Interessant dat Bennett Parijs Nice gaat rijden, moet ie zich niet laten verrassen in waaier.
Bevestigd voor Parijs Nice zijn dan nu Lindeman, eenkhoorn, Jansen en Bennett en Groenewegen zal daar ook rijden. Roosen en/of teunissen ook. Wellicht nog een helper voor Bennett?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lindeman zal daar dan waarschijnlijk bij Bennett moeten blijven. Dat werkte heel behoorlijk in de Giro en Vuelta. Lindeman is ook een verrassend goede waaierrenner; bracht dit seizoen Kruijswijk nog op een perfect moment naar de eerste waaier in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Het zal wel de verkeerde topic zijn, maar leuk voor Tony Martin, dat de Deutschland Tour 29 augustus - 1 september 2019 is toegevoegd met al een poppetje en dat is Laurens De Pus, die zijn kansen zou krijgen. Hij rijdt ook de Ovo Enercy Tour of Britain 8 - 15 september 2019; bron PCS.

xistnc

Is Laurens zo'n etter?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan begrijp je het zelf nog wel?? Maar fijn voor Laurens en Tony...

1 2 ... 27 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.