Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 28 ... 501 502
S. Morgenstern

Interview van De Plus bij wielerverhaal als bron, waarbij ze BinckBank niet helemaal goed hebben geïnterpreteerd.

Laatst gewijzigd
tdola

De plus rijdt dus iig giro. Eerder al uae tour bevestigd. Ook binckbank-tour, ronde van Duitsland En ronde van groot Brittannië

kelderfan

De Plus rijdt ook de E3 volgens bron PCS en cyclingfever.

tdola

De Tirreno staat ook voor de plus op pcs, wat logisch lijkt.
E3 lijkt me eerlijk gezegd minder wrs, meer iets voor de voorjaarsklassieker mannen lijkt me.

ghostwriter

Met Martens, Van Emden, Gesink, De Tier, Bouwman, Tolhoek en De Plus krijgt Roglic echt een geweldige ploeg met zich mee naar de Giro. Ze moeten Tolhoek in het heuvel- en middengebergte zo min mogelijk laten doen zodat hij zo veel mogelijk energie bespaart om Roglic in het hooggebergte bij te staan. Gesink en De Plus zijn goede wielrenners om vooruit te sturen om tactisch iets mee te proberen als Roglic op een beklimming die relatief ver van de aankomst ligt een aanval kan plaatsen.

S. Morgenstern

Oké, dan toch maar de link zelf erbij[/url]

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Uit 't wielerverhaal lees je, dat hij de Giro in dienst gaat rijden van Roglic en de Waalse klassiekers {BP/WP/LBL/AGR?} met een vrije rol en later in het seizoen denk hij, dat voor zich zelf gaat rijden in de BB/Deutschland Tour/Ovo Enercy Tour of Britain. Maar hoe er naar toe is nog niet duidelijk. Uit de hoogtestage zou kunnen blijken, dat hij met Roglic e/o met Kruijswijk verder gaat in de opbouw naar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: Paul Martens/Radsportnews;"Um die Mechanismen zu perfektionieren, wird er ein ähnliches Rennprogramm wie Roglic absolvieren. Das beinhaltet zu Saisonbeginn die Etappenrennen UAE Tour sowie Tirreno-Adriatico, ehe es danach in ein Höhentrainingslager geht. Bei den im April folgenden Ardennenklassikern kann Martens dann eigenen Ambitionen nachgehen: "Falls ich eine gute Form habe, glaube ich schon, dass ich in den Klassikern, vor allem dem Amstel, freie Fahrt habe."
Dus Roglic gaat wel de UAE en T/A rijden samen met Paul Martens, die zijn wegkapitein wordt. Paul Martens gaat ook de Waalse klassiekers/AGR rijden met Gesink en De Plus.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, dan zie je dus ook dat ze bij PCS de verkeerde BinckBank koers uit dat stuk hebben gehaald.

Ik meen overigens ook dat De Plus in een ander interview specifiek sprak over de twee Waalse klassiekers.

kelderfan

Ja, dat heb ik ook gezien, daarom heb ik gemeld. Aan het programma haal je ook, dat er meer op WT-wedstrijden wordt ingezet. In de aanloop wordt er kennelijk voor gekozen minder wedstrijden in te lassen en dat is eigenlijk jammer, omdat een aantal renners derhalve later beginnen met hun programma. Nog even afwachten wat het programma van Olivier, Kuss en Powless wordt.

S. Morgenstern

Maakt het je echt veel uit wanneer renners hun seizoen 'pas' in de UAE Tour beginnen?

tdola

Tirreno bevestigd dan nu door gesink, bouwman, de plus, martens en roglic. Nog 2 plekjes over.

Als van poppel goed wil zijn in msr zou ie tirreno moeten rijden of Parijs nice (Jansen, Bennett, Lindeman, eenkhoorn, groenewegen bevestigd en dan roosen en teunissen/helper Bennett/ander) lijkt me (of gaat ie het met een trainingsblok na openingsweekend doen???). Gezien ttt verwacht ik ook Martin en/of van emden er nog bij in Tirreno.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Voor de WT-koersen hebben we dan nu volgens mij min of meer het volgende bevestigd gezien:

TDU & Cadel Evans Race
Bennett, Gesink, Van Poppel, Leezer, Wynants, Lindeman en Hofstede.

UAE Tour
Roglic, De Plus, Bouwman, Martin, Leezer en Martens.

Openingsweekend
Van Aert, Teunissen, Van Poppel, Van der Hoorn, Roosen, Groenewegen*, Jansen*, Eenkhoorn en Lindeman*.
*Alleen Kuurne.

Strade
Van Aert, Tolhoek en Van der Hoorn.

Parijs-Nice
Bennett, Groenewegen, Jansen, Eenkhoorn en Lindeman.

Tirreno
Roglic, De Plus, Gesink, Bouwman, Martin en Martens.

San Remo
Van Poppel, Van Aert en Bouwman.

Catalonië
Kruijswijk, Tolhoek, Kuss, Groenewegen, Leezer en Hofstede.

De Panne
Van der Hoorn.

E3 Prijs
Van Aert, Van Poppel, Van der Hoorn, Jansen en Eenkhoorn.

Gent-Wevelgem
Van Aert, Van der Hoorn, Jansen en Eenkhoorn.

Dwars door Vlaanderen
Van Poppel, Van der Hoorn en Jansen.

Vlaanderen en Roubaix
Van Aert, Teunissen, Roosen, Jansen, Van Poppel, Van der Hoorn en Eenkhoorn.

Baskenland
Bennett en Kuss.

Amstel
Gesink, Martens, De Plus (?), Van Aert, Bouwman en Lindeman.

Waalse Pijl
Gesink, Martens, De Plus, Lindeman, Bouwman en Hofstede.

Luik
Tolhoek, Gesink, De Plus, Martens en Bouwman.

Romandie
Kruijswijk en Martin.

Giro
Roglic, Tolhoek, De Plus, Gesink, Bouwman, De Tier, Martens en Van Emden.

Californie
Kuss, Lindeman en Hofstede.

Dauphine
Kruijswijk, Kuss en Eenkhoorn.

Zwitserland
Tolhoek en Van der Hoorn.

Tour
Kruijswijk, Roglic, Bennett, Gesink, Groenewegen, twee uit Roosen/Teunissen/Jansen en Martin.

San Sebastian
Roglic, Kruijswijk en Gesink.

Polen
Van der Hoorn.

BinckBank
De Plus en Van Poppel (?).

Vuelta
Kruijswijk, Kuss*, Bennett (?), Groenewegen, eentje uit Roosen/Teunissen/Jansen, Van der Hoorn en Hofstede.
*Bij verlenging van contract.

Hamburg
Van Poppel.

Bretagne
Van Poppel en Jansen (?).

Canada
Gesink, Van Poppel en Jansen (?).

Lombardije
Gesink.

Heb ik nog iets gemist?

Het is qua potentiële kopmannen dan alleen nog de vraag welke WT-rondjes Kuss gaat rijden (Californië lijkt in ieder geval logisch), welke ronde Bennett doet in voorbereiding op de Tour en of Groenewegen na Parijs-Nice nog een belangrijke koers rijdt (Catalonië lijkt mij de beste optie wat dat betreft).

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

mooi overzicht

tdola

Alle wt races dan!?

Tour down under en great ocean Gesink, Bennett, van Poppel, Wijnants, hofstede, Lindeman en leezer.
Uae tour de plus, Martens en Roglic
San remo Bouwman, Parijs Nice is volgens mij groenewegen ook bevestigd. Dwars door Vlaanderen Jansen.
Agr Bouwman.
Denemarken nou niet bij belangrijkste koersen.
Niet altijd helemaal duidelijk uit interviews ed als ze de Vlaamse /Waalse klassiekers rijden of ze ze allemaal of een aantal rijden.
San Sébastien Gesink, bb tour de plus, Vuelta Bennett en kuss imo nog niet bevestigd.
Bretagne Classic Jansen, Canadese tweeluik Gesink, Jansen en van Poppel.
Lombardije Gesink.

Wat een verslaafden zijn we eigenlijk......lol

S. Morgenstern

Bouwman zie ik op PCS ook staan bij Sanremo inderdaad, maar daar kan ik geen bron voor vinden. Amstel was volgens Fanny bevestigd op de ploegenpresentatie toch? Die zal ik er dan bij zetten.

Groenewegen is inderdaad wel zeker voor Parijs-Nice.

Kuss is inderdaad niet bevestigd voor de Vuelta, maar het is ondenkbaar dat hij verlengt en dan geen Vuelta rijdt, dus die heb ik er om die reden bij gezet.

Laatst gewijzigd
tdola

Bouwman voor san remo stond volgens mij in de gelderlander.

S. Morgenstern

Ik heb hem erbij gezet.

kelderfan

'@vlek
Mooi lijstje; aub bijhouden met updates.

kelderfan

Quote: "Maakt het je echt veel uit wanneer renners hun seizoen ‘pas’ in de UAE Tour beginnen?"
Lijkt mij wel, want er zijn renners, die er staan zonder voorbereiding {Van Aert en Gesink}, maar niet bij de jonge garde.
Alleen met hoogtestages kom je er niet bij de jonge garde. Bij mannen als Roglic, Bennett, Gesink en Kruijswijk ligt dat natuurlijk anders.

S. Morgenstern

Tolhoek en De Plus stonden er vorig jaar na een blessureperiode ook meteen. Waarom zou dat bij een seizoensstart in februari (!) opeens anders zijn?

Laatst gewijzigd
tdola

Je link van hier op wielerflits over tolhoek en lbl

https://www.wielerflits.nl/nieuws/oogontsteking-verstoort-voorbereiding-antwan-tolhoek-ik-zag-niets-meer/

Laatst gewijzigd
mooiman

'@vlek
Mooi zo’n lijst!! Met dank.

kelderfan

'@vlek
Vorig seizoen had je Dubai en Clasica Almeria opgenomen, daardoor konden alle rijders 2 voorbereidingskoersen rijden.
Waarom denk je dat Groenewegen wel de Algarve en 67th. Volta a la Comunitat Valenciana gaat rijden. Dat is de voorbereiding voor de KBK/P-N. In die nieuwe koers UAE Tour wil Team Jumbo-Visma toch ook scoren. Want de doelstelling is om in meer WT-koersen de punten te halen.

S. Morgenstern

Volgens mij gaan ze nu op een extra hoogtestage om zich optimaal voor te bereiden op het seizoen (waaronder voor Roglic en De Plus dan die UAE Tour). De vraag is welke aanleiding jij ziet om te verwachten dat dat geen goede voorbereiding is..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 28 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.