'@rahimns
En wie reden in de koers, die niet meer bestaat. Juist ja de sprintploeg en die gaat op hoogtestage? Dus prima alternatief voor jou misschien. Als ik 't goed begrijp gaat Groenewegen nu naar Volta a la Comunitat Valenciana en dat doet hij natuurlijk niet alleen. M.a.w. de renners die normaal gesproken in betreffende koers hadden gereden mogen nu allemaal op hoogtestage. Nee dus, want alleen de toppers Roglic, De Plus, Kruijswijk en Tolhoek gaan op hoogtestage heb ik begrepen.
Ik denk dat de klimmers die afgelopen jaar Valencia reden volgend seizoen allemaal een mooier programma rijden. Kun je vast blijven zitten aan het overwaarderen van nieuwe deelnames aan koersen die renners in het verleden hebben gereden, maar zeker bij koersen als Valencia, Coppi e Bartali en aanverwante opstapjes [insert Allen Iverson quote] lijkt dat we tamelijk onzinnig.
'@vlek
Juist die koersen hebben de klimploeg op een hoger niveau gebracht. Maar ok Roglic, Bouwman, Kuss en Powless gaan een beter programma rijden. Maar jij weet toch niet of er nog races bijkomen. Nu staan vooral WT-koersen op het programma, maar er zijn wel enkele koersen HC erbij gekomen. En jij vindt koersen als Utah en Tour of the Alps tamelijk onzinnig. Sorry Sky rijdt juist wel die Tour of the Alps en ook Bennet was juist blij met die koers om op niveau te komen.
In Utah vond Sepp Kuss zijn benen weer terug.
Maar waarom rijdt 't team dan Valencia?
Nee, een afgewogen programma in combinatie met goede begeleiding in de trainingsperiode hebben de klimmers naar een hoger niveau gebracht. Het zijn niet specifieke koersen die daarin een onmisbare schakel zijn geweest, in geen enkel geval. Het zijn wel die koersen waarin de ontwikkeling voor de volgers het meest zichtbaar werd, waarmee je meteen de belangrijkste reden zult hebben waarom je het belang van bepaalde koersen zo overschat.
Ik denk zelf echter dat die renners dat ook in andere koersen kunnen. Waarmee ik op geen enkele manier koersen op zich als onzinnig bestempeld, maar wel de overschatting van het belang van specifieke koersen, aangezien die overschatting eigenlijk tegelijkertijd een onderschatting is van de mogelijkheden van die renners. Alsof ze het niet in andere koersen zouden kunnen.
Valencia zullen ze rijden om ritten te winnen en tegelijk als voorbereiding voor latere koersen.
Ik vind dit gezever over het eventuele 'ontbreken' van een paar klimmers in Valencia (grote kans dat er een stuk of twee daar rijden) overigens een van de meest nutteloze dingen die we hier ooit hebben besproken. Helaas mede omdat het zo exemplarisch is voor vele andere draadjes..
Quote:"Ik denk zelf echter dat die renners dat ook in andere koersen kunnen. Waarmee ik op geen enkele manier koersen op zich als onzinnig bestempeld, maar wel de overschatting van het belang van specifieke koersen, aangezien die overschatting eigenlijk tegelijkertijd een onderschatting is van de mogelijkheden van die renners. Alsof ze het niet in andere koersen zouden kunnen."
1) KBK Groenewegen gaat die koers weer rijden; die mag gewoon de winst in die koers verdedigen
2) Utah Kuss moet dat ook kunnen in de ToC; ja, maar waarom dan niet in Utah {draadje?}
3) Als ik benoem dat die specifieke koersen goed zijn geweest voor bepaalde renners {met reden}, dan is 't mijn overschatting van die koersen? Ik denk juist, dat die koersen wel degelijk van belang zijn geweest voor de ontwikkeling van bepaalde renners.
Ik zou Kuss een programma met in ieder geval de Volta a Valenciana, Volta ao Algarve, Volta a Catalunya, Itzulia Basque Country, Tour of California, Tour de Suisse, Tour de Pologne en Vuelta a España laten rijden. Kuss is op topniveau duidelijk een geweldige klimmer maar lijkt nog niet de inhoud te hebben om een langere periode zijn topniveau te halen. Het lijkt me daarom wel goed als hij dit jaar zo veel mogelijk klimkilometers rijdt.
Ik las op eerste kerstdag( er was toch geen sport op tv) in een lang artikel over de ploegpresentatie van Jumbo-Visma dat er voor 2019 een budget is van ruim 20m. Dat lijkt me een redelijke gok. Maar wat ik me niet kan voorstellen is, dat de verdeling daarvan over wielrennen en schaatsen 12-8 zou zijn. Dat stond er echter wel! Kan iemand van ons zich dat wel voorstellen?
https://www.volkskrant.nl/sport/wielerploeg-van-jumbo-blaakt-ineens-van-het-zelfvertrouwen~b87560e3/
Het staat er een beetje raar in: Het budget voor de fietsploeg, zo’n twaalf miljoen euro, is naar schatting met 20 procent opgeschroefd.
Volgens mij is het oude budget die 12 miljoen en daar zou je dan 2,4 bij op moeten tellen. Er zijn nu diverse bedragen genoemd. Het budget zal ergens tussen de 14 en 17 miljoen zitten denk ik. Maar dat is ook niet het belangrijkste, wat ze ermee doen is belangrijk.
'@AlfredoBinda
Wat denk je van 16:4; Schaatsen was toch zoiets van 2,5-3 milj. Dat zal dan naar ca. 4 miljoen worden opgetrokken.
Visma zal wel 't meeste geld steken in de wielerploeg. Dus die 15:17 miljoen, want met ca.16 miljoen kom je goed uit.
@rahimns
Nog nieuws over die jonge aanwinst Jonas Vingegaard?
Bouwman heeft volgens Cyclingonline het vandaag op het NK baanwielrennen in Apeldoorn voor TLJ voor de 1e keer op de baan geprobeerd met het oog op de te verrijden ploegentijdritten van JV in 2019.
Het resultaat was een 2e plaats op de individuele achtervolging.
https://www.cyclingonline.nl/artikel/15819_van_der_burg_nationaal_kampioen_achtervolging.html
Ook over het programma van Hofstede is meer duidelijk... na zijn avontuur in Australië, dan mag hij even bijkomen en zich klaarmaken voor de Ronde van Catalunya en de Waalse Pijl. Verder gaat hij mee naar de TOC en in het najaar mag hij de Vuelta betwisten. Tussendoor rijdt hij oa nog de ZLM tour en gaat hij zijn seizoen afsluiten in Japan. Bron: cyclingonline.nl
@Vlek zal ik jouw lijstje toevoegen aan het eerste bericht van dit topic?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.