'@Michiel De Rooij Er zal altijd behoefte zijn aan een extra ondersteuning en ik zeg ook niet dat deze er niet zal komen maar dat zal denk ik niet ten koste gaan van een renner als Lindeman. Door het wegvallen van Olivier is er sowieso ruimte voor een extra renner. Maar de vraag is alleen of een extra klimknecht te halen valt.... niet eens financieel maar gewoon dat dit soort renners niet voor het oprapen liggen.
Vuelta kan een hele sterke en interessante selectie opleveren.
Roglic, kruijswijk, Bennett, gesink, hofstede, Roosen, vd hoorn en groenewegen.
Op de reservebank powless of evt lindeman, de tier, eenkhoorn, van emden evt vingegaard (maar denk te vroeg).
Roglic of gesink zijn denk ik de 2 die eerder ander programma zouden kunnen rijden. (Canada bijv).
Bennett was kopman/duo kopman rol in vuelta beloofd, dat zal lastig worden als roglic daar rijdt. Maar misschien heeft ie deze rol nu wel in de tour ivm geen roglic daar.
Even een ergernisje van mij: de vele sloveense internet helden bijvoorbeeld op de instagrampagina van TJV nu ook weer bij de bekendmaking van de selectie. Allemaal aan het zeiken zo vreselijk verongelijkt. Maar geen van hen neemt ook maar een klein beetje moeite om zich te verdiepen in de achtergond van gemaakte keuzes en velen zijn uperhaupt vergeten dat de plus aan de start van de giro stond. Wat een irritante stel 'fans' zijn me dat zeg. Zo dat moest ik even kwijt
Indien een zware TdF voor Kruijswijk (net als Roglic in de Giro) verwacht ik hem daarna 3 a 4 weken later niet meer in de Vuelta. Indien wel dan toch zeker niet als kopman.
Roglic en Bennett zullen dan denk ik de kopmannen zijn met Gesink als superknecht.
Zoals al eerder vermeldt verwacht ik niet dat Powless nog doorgaat bij TJV en dus géén Vuelta voor hem.
Maar goed ik kan het mis hebben.
Gezien de stilte rondom zijn contractaanbieding verwacht ik dat hij naar EF vertrekt waar hij in eerste instantie ook naar toe zou gaan voordat hij bij TJV tekende.
Er waren toen destijds financiële problemen bij Cannondale Drapac en het zoeken naar een nieuwe sponsor.
Ook heeft TJV geen Amerikaanse sponsorbelangen meer (Brand Loyalty).
Dit is gewoonweg een fantastisch team. Ik verwacht niet dat Kruijswijk de koers hoeft te dragen, dus als hij 2 renners mee heeft die tot de laatste 15 a 20 meekan is dat prima (en daar schaar ik De Plus en Bennett wel onder). Met Van Aert heb je een extra renner die op het vlakkere en heuvelachtige gedeelte zijn werk kan doen voor o.a. Groenewegen en Kruijswijk.
Kruijswijk is er nog niet. Na een hoogtestage heb je ook wedstrijdritme nodig. Wout Van Aert voelt nu ook wel, dat als de sterke mannen er aan gaan trekken, dat je niet zomaar mee bent. Dit rondje is ook heel belangrijk voor zijn ontwikkeling. Als het goed gaat, dan heeft Kruijswijk er nog een sterke ondersteuner bij.
@Fanny
Waarom denk je dat Powless gaat vertrekken. Die jongens hebben tegenwoordig allemaal een manager, die een eigen agenda hebben. Hij heeft nog veel potentie en het is juist van belang, dat er ook Amerikaanse renners bijzitten, want ook in de USA is een ontwikkeling gaande naar meer wedstrijden.
Wat ik uit de woorden van @rahimns begrijp komen er meer renners bij, dan er vertrekken. TJV heeft wel Wynants verloren in de Dauphine. Terwijl die Eenkhoorn nog lekker meedoet. Ik vind 't jammer dat De Plus er niet bijzit, want dit rondje is wel geliefd bij onze Zuiderburen.
Jammer, maar wel begrijpelijk. Ik zie Kruijswijk alleen liever in Zwitserland rijden (net als in Italië) met die langere beklimmingen. Sowieso zie ik hem graag eens een mooie overwinning behalen d.m.v. een rit of klassement. Hopelijk dit jaar nog 1x voor de Tour en daarna pakken wat je pakken kunt.
'@ Jesse... Te explosief voor Kruijswijk?
Natuurlijk zijn al die gasten explosiever. Maar dat wisten we al. Zaak wordt om aan te haken en te profiteren. Klinkt een beetje negatief maar bedoel dat zijn koersinzicht bepalend gaat zijn of hij bijv. top 5 gaat rijden in de Tour. En daar heb ik wel vertrouwen in.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.