Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 234 ... 501 502
leegloper

Zoals tdola aangeeft wordt Bennett misschien geen kopman in de Vuelta, als Roglic deelneemt aan de Vuelta en voor een klassement gaat. Misschien dat Bennett dan meer voor zichzelf mag gaan in de Tour, maar dat zijn dan al anderhalf man minder voor Kruijswijk dan beoogd. Dat zou ik toch jammer vinden. Er wordt her en der beweerd dat Kruijswijk geen klimknechten nodig heeft vanwege de Skytrein. Gewoon allemaal in optocht over de bergen. Maar Kruijswijk heeft vorige Tour laten zien dat hij niet vies is van een risicovolle aanval. En dan is het juist handig om iemand mee te hebben, die in de vallei flink wat werk kan opknappen. Iemand als Roglic of Bennett die niet voor zichzelf rijdt zou dan erg handig zijn.
Maar om top5 te herhalen heeft Kruijswijk inderdaad weinig ondersteuning bergop nodig.

Yeez

Trouwens hofstede die vandaag wederom goed rijdt en weer lang erbij zit. Rijdt in de rittenkoersen echt top als knecht dit jaar!

Rahim Vlasblom
admin

Bennett heeft ook aangegeven dat hij een teamplayer is en dat is denk ik juist een ideale partner voor Kruijswijk in de Tour. Denk niet dat hij zo op zijn strepen gaat staan. Beide kunnen juist misschien meer van elkaar profiteren dan dat ze elkaar in de weg gaan rijden.

leegloper

Ok, dat zou mooi zijn. Als Kruijswijk weer zo sterk is en een grote aanval plaatst, dan zou hij aan Bennett in een vroege vlucht een hele goede kunnen hebben. Dat gaat misschien alleen niet gebeuren als Bennett zelf kort geklasseerd staat. Ik ben benieuwd naar de precieze rolverdeling en hoe het gaat lopen in de Tour.

leegloper

Wout van Aert moet Kruijswijk helpen bij het positioneren in het peloton, maar ik vroeg mij af of hij daar zo geschikt voor is? Hij heeft de body en kan hard trappen, maar bij mijn weten heeft hij nog relatief weinig pelotonervaring en in de Tour wringen ze nog net wat harder. Doet Van Aert dit wel eens vaker? Gegeven de renners die er zijn is deze taakverdeling natuurlijk niet zo gek.

Laatst gewijzigd
Spurter

'@Rahimms: Denk dat het sowieso weinig in de weg rijden gaat worden. Voor Bennett en Kruijswijk wordt het gewoon een kwestie van zolang mogelijk aanpikken bij de mannen die voor de overwinning rijden. Laat de INEOS trein maar op kop rijden en zo.

Prima keuze dat Van Aert meegaat. TJV heeft, buiten Roglic (maar die kun je beter uitspelen in de Vuelta) toch niemand die lang genoeg mee kan bergop. Aan 'n Tolhoek heb je gewoon niet zoveel in de Tour.

Dan beter van Aert. Ook mooie publiciteit in Belgie waar Jumbo belangen heeft.

Yeez

Van aert kan aardig lang mee bergop, is 1 vd motoren in de ttt en wat @leegloper zegt, van aert zit altijd van voren op de momenten dat het er om gaat, dus dat kan hij wel degelijk

AWestie

Bericht van Rogla vanuit Slovenië https://english.sta.si/2643907/slovenia-celebrates-cyclist-roglic-after-historic-feat-at-giro

Wielerfan1987

Mooi stuk, ze schrijven dat Roglic de kans heeft gekregen/gegrepen om zich te tonen zodat hij kan worden 'acquired' oftwel overgenomen door een beter/more competitive team

Rahim Vlasblom
admin

Even voor de duidelijkheid, dat is de mening van die krant niet een uitspraak van Roglic.

Wielerfan1987

Ik ga er eigenlijk vanuit dat iedereen dat er ook wel uithaald, maar misschien had ik dat er indd beter bij kunnen vermelden

gardeyn

'@wielerfan: ik zou het iets anders vertalen: (even heel letterlijk)
"Roglic had het verdiend, omdat hij eerder al laten zien heeft waar hij uit gemaakt is, om een kans te wagen omringt door een meer competatief team". (om een competatiever team te verkrijgen (aquire) bij deze kans (opportunity))

Yeez

Primož Roglič (Jumbo-Visma) has revealed he struggled with a stomach ache and soreness after he crashed on stage 15 of the 2019 Giro d’Italia, in what proved to be the beginning of the end of the Slovenian’s GC ambitions. He has also blamed his struggle to win the race on the fact that other riders teamed up to race against him.

Cyclingweekly

Corné 't Glansarm

'@gardeyn "He raised Giro to another level as a true Slovenian champion," says Večer, adding that Roglič had also deserved an opportunity to be acquired by a more competitive team, as he had shown what he was made of"

Is toch alleen maar te vertalen als:
"Hij heeft de Giro naar een ander niveau getild als een echte Sloveense kampioen" aldus Vecer, daar toevoegend dat Roglic ook een kans heeft verdiend te worden aangetrokken door een meer competitief team, omdat hij bewezen heeft hoe hij in elkaar zit.

to acquire = verkrijgen in tegenstelling tot to be acquired by = aangetrokken worden door

xistnc

Het klink af en toe alsof ze in Slovenië neigen naar het Calimero-gedrag dat wij kennen van onze zuiderburen. Tijdens de Giro werd er ook af en toe iets geroepen over animositeit tussen Slovenië en Italië (en/of omgekeerd), weet iemand daar misschien meer over? Ik ben niet heel bekend in die contreien.

kelderfan

'@jessevdalen
Zo zie je maar dat die val met de fiets van Tolhoek wel degelijk impact heeft gehad. Dat had Nibali prima gezien en uitgebuit. {zie ook de val Kruijswijk in de Giro}. Nibali heeft meteen Astana en Movistar gemobiliseerd om aan te vallen.
Daar kon zelfs Roglic niet tegenop. Dus wat dat betreft heeft Plugge het goed gezien. Een ervaren klimmer had hier wel degelijk wat uitgemaakt. Tolhoek was die dag goed, anders had het verschil veel groter geweest.
On
Kruijswijk heeft gelukkig Bennett en De Plus mee en het is jammer dat Gesink er niet bij kan zijn.

Yeez

En over gisteren. Dat Kruijswijk een aantal klassementsmannen moet laten gaan op een steile korte klim (met dit weer deed het me meer denken aan een klassieker, zie je ook met mannen als vacok die ertussen rijden), zegt voor mij niks over zijn vorm. Sterker nog: ik denk dat hij podiumkandidaat voor de tour is. Op de langere beklimmingen op hoogte zal hij deze tour wereldtop zijn, daar ben ik van overtuigd.

Martin, teuns en vakoc reden er al voor. Er rijden maar 8 mannen van hem weg met types al Woods en Lutsenko. Dat zegt genoeg. Toch een noot die ik nog wilde laten vallen

Corné 't Glansarm

'@xistnc Slovenië werd in WO II verdeeld onder de bezetters, Duitsland, Hongarije en Italië. Daar komt veel oud zeer vandaan

gardeyn

'@corne: misschien was het wishfull thinking door over het woordje 'by' heen te lezen... :)

leegloper

'@kelderfan,
Wat had Tolhoek die dag dan gedaan? Ik denk dat het samenspannen tegen Roglic vooral naar voren kwam na de afdaling van de Mortirolo. Nibali ondernam in de afdaling niets, zodat hij op het vlakke samen kon werken met Astana en Movistar. Tolhoek heeft daar weinig kunnen doen voor Roglic.

kelderfan

'@leegloper
Tolhoek was die ronde niet in goede doen, wat hijzelf reeds bij het begin van de Giro vertelde. Dat hij die dag vlak bij de toppers reed in een achtervolgende groepje was een zegen voor zijn kopman. Want Roglic kon via een achtervolging nog terugkomen met een geleende fiets. Wat er daarna gebeurde is bekend.

xistnc

Het naar huis rijden van De Plus zou je als samenspannen kunnen beschouwen. Ik vind het wat vergezocht. Los daarvan: Roglic heeft met twee tijdritten een voorsprong genomen, waardoor hij (in combinatie met zijn voorseizoen) automatisch voor iedereen 'gegeerd wild' werd.

leegloper

Die fietswissel met Tolhoek was op een andere dag dan dat er 3 ploegen reden tegen Roglic na de Mortirolo (Nibali, Caruso, Carapaz, Landa, Lopez, RAI). Op de dag van de fietswissel met Tolhoek hadden de renners van verschillende ploegen niet echt samengewerkt, maar gewoon hard gekoerst tegen elkaar in de finale. En je kunt niet zeggen dat het verschil zonder Tolhoek veel groter was geweest. Dan had Roglic een halve minuut later op zijn eigen fiets gezeten. Niet zo simpel om dan terug te keren, maar veiliger afdalen.

@xistnc, Het naar huis rijden van De Plus zou ik toch echt op conto van Bahrein willen schrijven. De andere ploegen waren er niet mee bezig, terwijl het toch een belangrijke zet was.

Yeez

Raar dat powless de lead-out doet voor v aert en niet eenkhoorn, die het ook weleens voor Groenewegen doet.

Edit: daar komen hofstede en eenkhoorn

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat is Van Aert goed!

1 2 ... 234 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.