Ik had hem wel van bij de top 5 verwacht, want Wout kan snel aankomen. Hij is natuurlijk geen sprinter als Bennett, maar hij zit er wel altijd dicht bij. Met lastigere aankomst zie hem wel meedoen voor de winst. Klasbak#
Maar voor die trein in de TdF heeft Dylan genoeg sterke en snelle mannen mee met Teunissen en Jansen.
Kruijswijk zal het best moeilijk krijgen om weer zo hoog te eindigen, want bliksemafleider Roglic is er niet bij.
Als Wout zich zo blijft ontwikkelen dan zal hij van grote waarde zijn voor Kruissie.
Die Pascal Eenkhoorn blijft zich goed ontwikkelen en hij heeft Wout toch goed afgezet.
Het word bijna met zekerheid Jansen, Teunissen, Groenewegen. Met die volgorde rijden ze al het hele seizoen en ik zie niet in waarom dat opeens omgegooid zou moeten worden. Die 3 zijn veel beter op elkaar ingespeeld.
van Aert mag in de eerste rit de 4e plek innemen om maximaal voor de gele trui te gaan en in de andere ritten Kruijswijk piloteren stel ik me zo voor.
'@aru123
Daar heb je gelijk in, maar waarom moet hij in 't sprinttreintje? Met Teunissen en Roosen heeft Dylan zijn lead-outs.
Kruijswijk zegt dat hij blij is, dat Wout Van Aert meegaat op cyclingnews. Als je dat serieus neemt, dan gaat Wout mee om Kruijswijk bij te staan. Dat lijkt mij ook de rol van Wout Van Aert.
'@Kelderfan je begrijpt toch wel dat het duo wat in de laatste kilometer er voor moet zorgen dat ze met Dylan winnend over de finish komen ook afgezet moeten worden onder het rode vod. Daar zal oa Van Aert en Martin een taak in hebben. Net zo goed dat in andere etappes ook Kruijswijk goed voorin gehouden moet worden. Wout en ook Martin maar ook Mike en Amund zullen meerdere opdrachten krijgen die ze moeten uitvoeren in de verschillende etappes.
Ik denk niet dat de Plus achter vluchters hoeft aan te rijden in vlakke etappes. Met maar 2 echte knechten voor in de bergen (de Plus en Bennet), zullen die zich de vlakke etappes wel mogen sparen. Wout zal Kruijswijk moeten piloteren in de vlakkere etappes, wellicht af te wisselen met Teunissen/Martin wanneer er niet gesprint gaat worden. Wout zal daarnaast best eens een handje toesteken in de aanloop naar een sprintfinale: beurten op kop draaien of het treintje een slinger geven naar voren. Teunissen en Jansen blijven natuurlijk de lead-out vormen.
'@Random
Wat @Witte Trui zegt. En het zou niet slim zijn om De Plus op te roken in de vlakkere etappes. Hij gaat mee om Kruijswijk in de bergen bij te staan met Bennett. Kruijswijk heeft geen Roglic mee. Dus is hij in ieder geval aangewezen op Bennett en De Plus, want anders is de ondersteuning te mager. Kijk maar bij de Giro, waar eerst met Gesink en De Plus een sterk collectief had gestaan. In de TDF zou Kruijswijk met Roglic ook een sterk collectief hebben gevormd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.