Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 237 ... 501 502
kelderfan

'@rahimns
Het gaat er niet om dat Wout Van Aert niet mee gaat helpen om Dylan te ondersteunen, want dat gaat hij zeker wel doen.
Maar hij gaat toch voornamelijk mee om Kruijswijk te ondersteunen in TTT, bergop/heuvelop en op 't vlakke.
On Grisha Niermann gaat gelukkig mee naar de TDF. Hij zegt 't zo Altitude Camp Dauphine Altitude Camp TDF.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat ik zeg... elke type etappe zal hij een andere rol hebben. Ik zeg toch niets anders

DemPolS

Dat Grisha Niermann mee gaat naar de Tour is toch goed. Niks ten nadelen van de andere maar Grisha lijkt toch een andere energie in de ploeg te kunnen brengen. Of het zijn uitstraling of tactisch vermogen is, hij lijkt vaak toch het meeste uit het team te halen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Heeft Stef Clement zich al uitgelaten over de stappen die Wout van Aert zet?

horsm

haha @xistinc - en waar blijven de speculaties over de fiets van Van Aert? Iedereen weet dat de ENIGE renner die betrapt is op mechanische doping uit het veld kwam....

Mr10B

'@ Tompot, de reële kans op geel is er al in etappe 1 lijkt me (normaal gezien sprintersrit). Etappe 2 is pas de ploegentijdrit.

Rahim Vlasblom
admin

'@Dempols Dit jaar is Grischa Niermann maar bij 3 van de 24 overwinningen direct betrokken. Ik ben heel gelukkig met Niermann bij de ploeg maar daarmee doe je toch ook andere ploegleiders tekort. En misschien overtrekken we zelfs de invloed van de ploegleider. Er was bijvoorbeeld ook veel kritiek op Bennett in California en daar was Niermann ook de ploegleider van dienst. Aan de andere kant is er ook veel negativiteit op Boven en Engels maar die zijn wel bij 10 overwinningen betrokken. Uiteindelijk zijn het gewoon de renners die het moeten doen.

Laatst gewijzigd
assen

Met Martin, De Plus, WvA, Teunissen, Jansen, Groenewegen, Kruijswijk een zeer sterk team voor de TTT.
De kans is niet klein (groter dan 1%) dat Groenewegen het geel pakt op dag 1, TJV de TTT wint, en dat later wanneer de eerste heuvels komen een WvA het geel overneemt.

Voor de sponsor zou het goed zijn als WvA in het geel komt in Belgie. Mijn voorspelling is dan ook dat hij als eerste over de lijn komt in de TTT, en misschien een vrije rol krijgt in Belgie. Maar daarna niet meer - gewoon helpen voor de kopmannen Groenewegen en Kruissie.

Met die hoge bergen zie ik Kruissie een redelijke kans maken op podium in Parijs!

Wijon

Ik ben erg benieuwd hoe WvA (in vrije rol) zich verhoudt ten opzichte van Sagan. Eventueel voor een groene trui, maarja dat zullen we niet zien met Groenewegen in de tour.

DemPolS

'@rahims Gelukkig zei ik "het lijkt erop" nu jij zo de statistieken erbij pakt. Is het toch mijn persoonlijke voorkeur. Maar is het ook niet een beetje zo dat Niermann meer met de jeugd bezig is en minder met de "A" ploeg? En wellicht dat daarom de manier van koersen meer aanspreekt als hij de ploegleider is. Dat Bennet tegenviel in Californië had volgens mij niet zozeer met de manier van koersen te maken maar met de vorm van Bennet zelf.

Rahim Vlasblom
admin

'@DemPolS daarmee geef je zelf al aan hoe lastig het is te beoordelen wat de werkelijk invloed is van een ploegleider. De manier van koersen hangt natuurlijk ook samen met de vorm van de renners, doelen in een bepaalde wedstrijd en sterkte van de rest van het peloton. Niermann heeft sinds zijn komst inderdaad met regelmaat de jongere renners onder zijn hoede gehad die in sommige wedstrijden vrijuit konden koersen. Dat viel natuurlijk enorm op. Ik denk in ieder geval de in de breedte het niveau van de ploegleiding gewoon best goed is maar dat vooral het niveau van de renners gewoon stijgend is. Je hebt een aantal kopmannen van wereldklasse rijden, prima ondersteunende renners en jong talent.

TLJCAMPS

Zit iemand van jullie trouwens op de komst van Jan-Willem van Schip te wachten?

TLJCAMPS

Shortlist Ronde van Zwitserland:
Laurens de Plus
Antwan Tolhoek
Koen Bouwman
Danny van Poppel
Floris de Tier
Taco van der Hoorn
Bert-Jan Lindeman
Timo Roosen

Hiervan moet trouwens nog één 'afvallen'.

assen

Ja, Van't Schip lijkt me een aanwinst voor elk WT team, aangenomen dat ie niet duur is.

wieler4live

Ik zou zeggen als van poppel zicht weer beter voelt en weer voluit kan gaan dat tolhoek rust te geven die lijkt aan het eind van zijn Latijn anders van poppel thuis laten

Fanny

Ik gok dat Roosen afvalt als van Poppel weer beter is.

Fanny

Het is gezellig bij de TJV renners na al die goede resultaten van de laatste tijd.

Hier bv een leuk/grappig filmpje na afloop van de Hammer Chase in Limburg.

https://twitter.com/Visma_Raet/status/1138729973974540288

Rahim Vlasblom
admin

Ik twijfel of Van Poppel er al weer klaar voor is...

kelderfan

'@rahimns
Je kunt 't wel weer afvlakken, maar Boven en Engels hebben niet alleen in deze Giro hun stempel gedrukt op 't resultaat. Juist Niermann heeft mede zorggedragen, dat 't team stappen heeft gezet. Niermann/Bennett in de ToC de 1e.Rondezege Team Jumbo.
@TijmenCamps
Als er ruimte is voor nog een aanvaller, dan ja, want wat hij liet zien vandaag kon zelf Tjallingii bevallen.

kelderfan

'@rahimns
Die twijfel over Danny van Poppel deel ik met je.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Dus zonder Niermann had Bennett die ronde niet gewonnen.... misschien was juist Frans Maasen de drijvende kracht tijdens die ronde.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Geen kwaad woord over Frans Maassen mijnerzijds hoor. Ik hoop alleen maar dat Stef Clement {vriendje xistnc} de kans krijgt. Bewogen ploegleiders maken renners beter is mijn stelling. Want juist die jonge lichting heeft dat soort ploegleiders nodig.

mus van de maasstad

Jan boven 1e podium in een GT post rabo tijdperk

Just saying

Corné 't Glansarm

Over ploegmanagement en -leiding: niet alleen de beroerde keuzes van Boven en Engels (podium of niet, het werd er door hen niet beter op) maar ook het te vroeg pieken in/voor de Giro van Roglic en misschien zelfs met "krachten smijten" in Romandië mogen natuurlijk allemaal onder hetzelfde vergrootglas.

De tijdrit van Kruiswijk was nog net iets beter dan ik gedacht had, voor de tijd verwachtte ik - licht beïnvloed door de hype - als podium gisteren Froome, Dumoulin, Van Aert. Maar dat Van Aert zo huis zou houden had ik niet verwacht.

Ik had mijn twijfels over dit seizoen voor Van Aert, ging er van uit dat de hele strubbels van afgelopen winter misschien na een redelijk goed (en was beter dan dat) voorjaar tot een enorme terugslag zouden leiden daarna. Maar daar heeft WvA geen enkele last van blijkt nu. Echt een fenomenale versterking voor TJV en hij mag in deze tijdrit dan voordeel van zijn gewicht in het tweede deel hebben gehad, het maakt zijn tijd tot het tussenpunt alleen maar bewonderenswaardiger!

Van Schip (het is geen voetballer namelijk): lekker bij Roompot laten rijden, die levert 2 keer per jaar een zinvolle uitslag af maar zal het ProTour/WT-niveau in mijn ogen nooit een seizoen lang een echte bijdrage aan een ploeg leveren.

Witte Trui

Op van Schip zit ik niet persé te wachten. Als type renner zijn er meerdere van (plek in sprinttrein, rol in het voorjaar), maar wellicht heeft hij meer groeimarge dan bijvoorbeeld Lindeman (die wel beter omhoog gaat). Ik zou hem nog een volledig seizoen Roompot (of vergelijkbaar) laten rijden, met focus op een wegseizoen (nu is de baan zijn hoofddoel). Zie hem eerder een stap maken naar Lotto Soudal.
Voor Zwitserland: ik zou van Poppel alleen meenemen als die weer 100% fit is. Er komen nog genoeg doelen voor hem aan. Anders Tolhoek laten afvallen: het is een leuke koers voor hem, maar het oogt alsof hij rust kan gebruiken. Ik zou inzetten op de Plus voor het klassement óf vrijbuiteren (vooraf keuze maken!).
Al met al een gemis dat Gesink niet koerst (kun je alle kanten mee op) maar toch ook dat Olivier is weggevallen (en zijn potentie niet heeft kunnen waarmaken).

1 2 ... 237 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.