Ik weet ook niet waar die info over een 2e hoogtestage na de Dauphine vandaan komt... ik heb alleen horen zeggen dat ze na de Dauphine enkele bergetappes gaan verkennen (toen eventueel met Roglic). Het zou kunnen dat daar nog een 2e korte stage aan wordt toegevoegd maar volgens mij was dat het.
Een extra week of anderhalve week op hoogte lijkt mij gezien de duur van de effecten van een hoogtestage niet onlogisch.
Overigens zou ik er niet voor kiezen een 2e topspurter aan te trekken.
Met Teunissen, van Poppel en nu ook van Aert heb je al enkele renners die bij afwezigheid van Dylan een eigen spurt zouden kunnen rijden.
Ik zou daar zelf ook Jansen nog wel bij willen zetten, en eventueel zelfs Eenkhoorn.
Ik denk dan ook dat het belangrijker is om Roglic te tonen hoe graag je hem wilt behouden door een extra klimmer naast de Plus aan te trekken.
Het kan natuurlijk altijd een stevig probleem worden als Dylan als absolute sprintkopman langdurig uit zou vallen door ziekte of blessure, maar als de situatie zo is als nu denk ik niet dat een 2e topspurter nu echt gemist wordt.
'@rahimns
1) de eigen site en 2) email Grisha Niermann. Helpt dat een beetje.
Als Kittel toch komt welke renners worden dan weer opgeofferd. Als die Bjerg komt, dan heeft Kittel een tijdrijder erbij. Maar wie verder dan. Je zegt zelf dat Danny een andere focus heeft gekregen. Ik denk als Kittel perse wil binnenhalen, dan moet je ook denken aan een loods.
Roglic, Groenewegen, Van Aert, Kruijswijk. Hoe goed kan je zitten qua kopmannen voor dit en komende jaren? Daarachter Teunissen en enkele anderen die goed bezig zijn. Als je ziet waar dit team vandaan komt, vind ik het ronduit indrukwekkend wat ze hebben opgebouwd. Zit veel kennis en visie achter.
Om nog eens een visje op te laten; zou Tim Merlier geen leuke aanvulling zijn voor het winter veldrit-team en het B/C-wegprogramma van Jumbo? Sterke spurter die ook voor wat overwinningen kan zorgen. Als wegrenner zit er best nog wat 'rek' op ook denk ik.
'@Wielerfan1987
Mijn idee.
On: die Wout Van Aert doet de Belgen op Sporza juichen en mij ook natuurlijk als niet-Belg. Ik vind 't een klasbak, waar TJV veel plezier aan gaat hebben. Naast Roglic, Groenewegen is er nu weer een pareltje bijgekomen. Ik denk zelfs dat Kruijswijk daar direct nog bijkomt. Die krijgt ook vleugels in deze Dauphine en daarna in de TDF.
Tim Merlier heeft letterlijk 2 dagen terug een contract getekend bij een nieuwe ploeg toch? Was zeker een aanwinst geweest maar daar ben je nu te laat mee.
\
https://www.wielerflits.be/nieuws/tim-merlier-versterkt-per-direct-wegploeg-corendon-circus/
@poeksel, sorry ik kan niks negatiefs over Kruijswijk zeggen helaas, te veel fan van de Kleerhanger. Hij is niet de snelste en blinkt niet uit in het behalen van ritwinsten dat kan ik wel vermelden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.