Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 243 ... 501 502
rennerske

Wat een negatief gezever weer over Engels. Kom op zeg, alles aangrijpen om hem zwart te maken. Ze zullen samen met Bouwman, met het oog op de weersvoorspelling en zijn bevinden, heus de overweging gemaakt hebben om wel of niet in het laatste blok te starten. Gaan we Niermann trouwens ook nog afbranden omdat hij in Frankrijk voor Kruijswijk de verkeerde regenkledingkeuze heeft gemaakt? Nee toch, hoop ik.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@rennerske Je vergeet nog even dat Niermann Kuss een zekere overwinning afneemt door hem te laten wachten op Kruijswijk. Als dat geen reden voor onmiddellijk ontslag is! /sarcasme

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je haalt nu zaken erbij die hier niets mee te maken hebben. Dat Van Aert door Kruijswijk de meest logische kandidaat was om Roglic te vervangen is prima, zal ook door het team zo zijn gezien maar het feit dat je vanaf de bank zonder alle feiten te kennen op bepaalde mensen begint te schieten is waanzin. Worden er fouten gemaakt natuurlijk... had de berichtgeving vandaag beter gemoeten ben ik ook met je eens. Ik weet niet hoe deze tot stand gekomen is... heeft iemand van het bedrijf dat die verslagen maakt contact met hen gehad... ik ga ervan uit. Die had dan ook even moeten doorvragen. Maar ervan uitgaan dat iemand tekort schiet zonder alle feiten te kennen is niet handig. Renners worden betrokken bij dit soort beslissingen en het is dus niet iets wat opgelegd wordt. Jij en ik weten niet wat er achter de schermen besloten is...

rennerske

Verdomd YogiBear, je hebt gelijk, wieberen met die Niermann. /sarcasme 2.0

Spurter

Engels had allang ontslagen moeten zijn na die sanitaire stop in de GIro. Wie zoiets doet, is absoluut ongeschikt voor dit werk.

jerteg

Sepp Kuss trouwens enorm goed vandaag. Lijkt me dat hij het in de Giro met deze vorm ook vele malen beter had gedaan. Ook Powless enorm sterk voor zijn doen. Het gaat de goede kant op met de Amerikanen.

debarreman

'@rennerske, was duidelijk in beeld dat Kruijswijk zijn regenjasje uittrok na een paar kilometer na het begin van de laatste klim. Dus dat is geen argument om Niermann te ontslaan.

debarreman

'@rahimns,
Gisteren, meen ik, meldde je in een reactie het exacte aantal JV-overwinningen waar Niermann ploegleider was. Worden daar statistieken van bij gehouden? Of hou je eigen lijstje bij?

assen

Nog even over de ploegleiders. Simpel tellen van overwinningen onder een ploegleider van dienst lijkt me verre van goed als indicator of iemand een goede ploegleider is. Als je met goede renners rijdt, win je namelijk vaker, ook als je een waardeloze ploegleider bent.

Maar laten we eens gaan kijken of we af en toe andere signalen meekrijgen, of ja bijzondere teamprestaties of tactieken. Zoals bijv die girowinst van Mentsjov, die vooral dankzij een geweldige ploegentactiek (en een goede Mentsjov uiteraard) werd binnengesleept.

Ik volg het wielrennen best goed, maar ben geen insider die zich binnen het peloton of net daar omheen begeeft. Dus ik krijg maar weinig mee van wat er binnen een ploeg gebeurt. Van die signalen die ik wel meekrijg ben ik onder de indruk geraakt van Niermann. Laatst ook nog, die documentaire over Wout.

Maar dan Engels... kan me niets herinneren waarbij ik dacht ‘hee, wat een goede ploegleider’. Integendeel zelfs. En dat plasincident en nu blijkbaar die tijdrit met Bouwman, dat helpt ook niet. Maar zoals gezegd, ik ben geen insider. Dus, daar komt ie, mijn vraag aan jullie;

Kunnen jullie voorbeelden geven van GOED ploegleiderschap van Engels?

En nee, niet aankomen met prestaties van individuele renners. Die overtuigen mij niet. Goed ploegenspel, mooi staaltje motiveren, ja, daarvan des te meer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Assen ik denk dat het belangrijkste is dat binnen een ploeg de renners vertrouwen hebben in hun ploegleider. Natuurlijk zegt zo'n lijstje helemaal niets, het was van mij kant een argument om te laten zien dat je nooit 1op1 een renner kan afrekenen op zijn resultaten of een ploegleider kan je niet ophemelen op basis van de manier van koersen. Alles valt samen met de renners die je bij je hebt en de doelen die gesteld zijn. Wat wij ook vinden is altijd maar datgene wat wij van een afstandje zien. Wie is goed en wie niet.... ik weet het niet, dat moet je eigenlijk de renners vragen.

Rawolf

'@tijmen ik lees hier een vraag voor je volgende 'slachtoffer' :p.

Hoe gaat het met de vragen naar Eenkhoorn was het toch? Hij had het te druk met champagne drinken van WvA zijn overwinningen zeker haha

Laatst gewijzigd
rennerske

Goeie vraag Random maar daar gaat Eenkhoofn vrees ik, geen eerlijk antwoord op geven. Mijns inziens dienen ploegleiders respect af te dwingen bij toprenners. Wanneer een ploegleider als renner een imposante erelijst bij elkaar gefietst heeft zal dat zeker tot aanbeveling strekken. Dat opgeteld bij een fikse portie overtuigingskracht en het ondefinieerbare leiderschap dat iemand van nature uitstraalt. Op grond daarvan lijkt Cadel Evans mij geen goede en bijvoorbeeld Nibali op termijn wel een goede ploegleider te zijn.

Laatst gewijzigd
Spurter

'@Assen: Ik denk dat je op zich aardig goed zit.

Natuurlijk is het makkelijker om de Tour te winnen als je Froome, Thomas en Bernal plus 5 superknechten tot je beschikking hebt dan wanneer je kopman als alles meezit 12e wordt.

Denk dat het als team ook gaat om het scheppen van voorwaarden waarbinnen optimaal gepresteerd wordt. En dan moet een ploegleider op het moment dat 'ie in de auto zit, tactisch bij kunnen sturen en verder gewoon z'n werk doen. En dus niet bv. gaan pissen. Verder kun je op dat moment als ploegleider nog weinig bijdragen eigenlijk.

Martinho237

Jan Boven kan best hard rijden met een stationwagon...daar hoor ik dan weer niemand over.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spurter Dus jij wilt me doen geloven dat in al die jaren koers ploegleiders nooit plaspauzes hebben genomen en dat Engels en Boven de allereerste ooit zijn en dat dit meteen verkeerd uitpakt... hoeveel pech kan een mens hebben in zijn leven.

TLJCAMPS

'@RandomWielerliefhebber.
Hij zit nu in de Dauphiné. Hopelijk beantwoordt hij de vragen na de Dauphiné. Anders zal ik er ff aan helpen herinneren.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Rahimns een foutje kan je maken en ik vind ook zeker niet dat je die ploegleiders daar op af moet rekenen maar het was niet echt een ongelukje, er is geen ander die daar ff gaat staan pissen in een hectische Lombardije finale.

Volgensmij is Engels verder een prima ploegleider, hij heeft de ervaring uit zijn eigen carrière en doet niet voor niks nog steeds de Giro :p

Laatst gewijzigd
Spurter

'@Rahimns: Daar gaan pissen is gewoon een grove fout. Fouten hebben vaak ook pas gevolgen als er wat gebeurt. Ploegleider behoort het parcours te kennen en weten waar 'ie wel en niet kan pissen. Desnoods pist ie in een bidon.

Renners zijn fanatiek soms zelfs maniakaal bezig voor een paar seconde en dan verkloot Engels zo even bijna 'n halve minuut.

Beetje als bedorven eten in de koelkast van een restaurant leggen. Allemaal geen probleem, zolang het bij niemand op z'n bord komt of Rob Geus langskomt en je met je bedorven boel op tv komt.

Bij meedoen met de grote jongens hoort ook een stukje professionaliteit van de ploegleider. Dat mist Engels gewoon.

Fanny

Nog even terugkomend op de ITT van Bouwman als beste tijdrijder in regen (start laatste blok) van de Tour de Suisse.
@Kelderfan
Ik ben het volledig eens met je relaas mbt Bouwman en de gefaalde ploegleider Engels.
@Assen
Ook eens met je uiteenzetting mbt Engels en Niermann
@Spurter
Eens met je uiteenzetting.
@S. Morgenstern alias Vlek
Oneens met je uiteenzettingen.
Ook weer terug van weggeweest of had je hier alweer een andere naam.
@Rahimns
Ik ben het redelijk met je eens dat Bouwman als beste tijdrijder van deze ploeg een plaats bij de 10-15 had gereden en geen top 10 zoals jij zegt. Alhoewel hij al eens al 12e is geëindigd (2016).
Overigens zat hij halverwege maar 3 seconden achter de echte tijdrijder Stefan Kuhn op een vlak parcours.
Het laatste stuk in de regen (tweede deel) met die bochten heeft hem veel tijd gekost.
Ook ben ik het (gedeeltelijk) met je eens over het waardeloos geschreven verhaal op de TJV site.
Daar hadden de ploegleiders toch wel kunnen toegeven dat ze niet de weersvoorspellingen in de gaten hadden gehouden of op z'n minst kunnen uitleggen waarom ze Bouwman als beste tijdrijder in de ploeg als laatste lieten starten terwijl andere goede tijdrijders en klassementsrenners dat wel op een droog wegdek eerder op de startlijst reden.
Verder vind ik dat je ploegleider Engels en ook andere ploegleiders van TJV steeds de hand boven kop houdt als zij fouten maken. Zoal Kelderfan zegt: je bagatelliseert het steeds.
Je hebt hier nooit kritiek op het reilen en zeilen van de TJV ploeg.
Ik heb het idee dat je dat, als fan, niet durft en dat je als je dat wel eens zou doen door de ploeg erop wordt aangekeken en je daardoor voor jezelf gezichtsverlies lijdt tegenover de staf van TJV.
Mijn advies geef eens kritiek op de TJV leiding als het voorkomt, ook als fan en probeer niet alles wat krom is recht te praten.
Nog even terugkomend op het tactische vermogen ploegleider Engels.
Die plaspauze in de volle finale was natuurlijk een grote fout temeer omdat er op dat moment geen andere renner van TJV in de buurt was.
Die plaspauze had ruim voor de finale moeten gebeuren en ook daar is Jan Boven medeschuldige.
Die latere fietswissel met Tolhoek was daarom natuurlijk nooit nodig geweest en nog gevaarlijk ook in die afdaling met een anders afgestelde fiets.
Met die valpartij, die maar net goed ging, had het heel anders kunnen aflopen tw einde Giro voor Roglic.
Ook vond ik Engels als ploegleider niet sterk optreden in de vertragende duels met Nibali (o.a. Mortirolo) en de op dat moment aanvallende Carapaz waardoor Roglic onnodig veel tijd verloor.
Engels mag blij zijn dat Roglic nog 3e is geworden en dat is niet zijn verdienste.
Ook destijds bij Kruijswijk in de Giro (val tegen ijswand) ging het tactisch fout toen er geen mannen vooruit waren gestuurd om Kruijswijk evt. bij te staan mocht het nodig zijn. Daar waar Nibali dus wel hulp had.
En natuurlijk de fout van gisteren in de Tour de Suisse door Bouwman in het laatste blok te laten starten terwijl er regen op komst was.
Ook de uitleg over het verhaal Clement mbt Roglic en de uitspraak dat Roglic nooit contact had gehad met zijn voormalige ploegleider/baas bij Adria Mobil waren niet goed van zijn kant.
Ik had destijds weleens insiders contact met Sunweb/Team Giant.
Hier waren ze blij dat Engels bij hun wegging en naar TLJ vertrok.
Grootste onvermogen: tactiek en omgang met jonge renners en niet vergeten het mediapraatje.
Kortom Engels is voor mij, na deze fouten, op dit moment geen goede ploegleider.
Maar als hij echt leert van zijn fouten en dat ook werkelijk goed verwoord en toegeeft geef ik hem voor de toekomst nog een kans als een goede ploegleider maar ik heb ik weinig hoop op.
Wat dat betreft is voor mij bv Niermann een veel betere ploegleider en people manager.
Hij kan denk ik ook heel goed omgaan met de jonge renners en heeft ook heel veel ervaring na 16 jaar prof te zijn geweest. Hij kent daardoor ook ontzettend veel renners en stafleden van ploegen wat niet onbelangrijk is in het tactisch koersen en bv samenwerking met een andere ploeg in het peloton.
Maar goed.
Voor vandaag maar eens kijken Kruijswijk en zijn kompanen kunnen scoren in de DL.
Overigens reed Kuss gisteren opvallend goed.
Veel beter dan in de Giro waar Roglic hem in deze vorm goed had kunnen gebruiken.
Jammer dat hij van de ploeg niet voor zichzelf mocht gaan daar er volgens mij een goede etappeklassering in had gezeten.
Kwam natuurlijk omdat er anders niemand meer van TJV bij Kruijswijk zat.
Maar misschien vandaag nog een 2e kans voor hem.
Ook hoop ik dat de jonge gasten er in de Tour de Suisse erin vliegen en voor een, zoals verwoord door de ploegleiding, etappeoverwinning gaan al zal dat laatste erg moeilijk worden met de sprint en bergetappes.
Het zal vooral moeten komen van Tolhoek, De Tier en Bouwman en misschien Van de Hoorn in een ontsnapping.
Van zowel Roosen (geblesseerd geweest) en Van Poppel (ziek en tot nu toe niet goed genoeg) verwacht ik niets.
Maar ze mogen mij blij verrassen.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Beginnen ze weer over engels?

Als het engels zn schuld is, waarom moest jan boven dan instappen? Engels zit niey achter het stuur maar boven.

"Dan pist ie maar in een bidon"

Heel veilig ja. In de ene hand je bidon, in de andere je slurf. De bijrijder moet maar langs alle motoren, autos, wielrenners en obstakels sturen terwijl ze tussen de 40 en 60 km per uur rijden over smalle bochtige en onoverzichtelijke wegen

Man man man

S. Morgenstern

Bouwman had inderdaad de vierde tussentijd, Hirschi zelfs de eerste. Waarschijnlijk hoofdzakelijk door de voorspelde aangetrokken wind in de rug, welke bij het wegblijven van de voorspelde regen dan had bij kunnen dragen aan een uitslag die ver boven de verwachting had gelegen....

Maar blijf vooral pagina's vol pennen over het op het spel zetten van de 13de plek in de dag uitslag van een tijdrit..

Laatst gewijzigd
Poeksel

Fanny, heb jij ervaring met plassen terwijl je autorijdt? Je lijkt zo overtuigd dat dat veilig is.

Laatst gewijzigd
rennerske

'@ mus
Inderdaad, het is duidelijk dat sommigen Engels willen slachtofferen en dat wordt met een herhaling van zetten in een epistel met herhaling van zetten kracht bijgezet door in een herhaling van zetten voor de zoveelste keer te reppen over iets wat in een herhaling van zetten al talloze malen is uiteengezet en waarvan, me dunkt, de bedoeling nu wel duidelijk is.

greeny

fanny een sprookjesboek van duizenden jaren geleden leest vlotter weg dan dit geneuzel.
ik stel voor dat je even nadenkt over dat wielrennen geen computerspel is. je kunt wel mannen "meesturen" die moeten ook kunnen en de juiste vlucht halen.. daar komt geluk en toeval bij kijken, je kunt niet 100% mee zijn.. niemand nooit niet. zelfs de gendt mist wel is de vlucht waar die dat wil. en blijf vooral rahimns aanvallen.. als er een fan is die altijd ook gewoon kritisch kijkt en logisch nadenkt en altijd alles onderbouwt (met feiten/logica in tegenstelling tot jijzelf en kelderfan om er maar is 2 te noemen) hoef je het nog niet eens te zijn maar kop op... niks dan lof voor zijn eeuwige geduld met een deel van de fanboys/roeptoeters hier

rennerske

'@ greeny
Enorm grappig en geniaal verwoord: een sprookjesboek van duizenden jaren geleden leest vlotter weg dan dit geneuzel.
Driewerf hulde!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 243 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.