Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 244 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben het redelijk met je eens dat Bouwman als beste tijdrijder van deze ploeg een plaats bij de 10-15 had gereden en geen top 10 zoals jij zegt. Alhoewel hij al eens al 12e is geëindigd (2016).
Overigens zat hij halverwege maar 3 seconden achter de echte tijdrijder Stefan Kuhn op een vlak parcours.
Het laatste stuk in de regen (tweede deel) met die bochten heeft hem veel tijd gekost.

Wat ik al zei de weersomstandigheden hebben juist mede ervoor gezorgd dat hij maar 3 sec achter Kung zat... de wind in de rug heeft daar mede aan bijgedragen... net zo goed waarom hij zoveel verloor op de weg terug met meer tegenwind. Daarmee vaststellend dat hij er waarschijnlijk niet veel beter had voorgestaan een starttijd eerder op de dag.


Ook ben ik het (gedeeltelijk) met je eens over het waardeloos geschreven verhaal op de TJV site.
Daar hadden de ploegleiders toch wel kunnen toegeven dat ze niet de weersvoorspellingen in de gaten hadden gehouden of op z’n minst kunnen uitleggen waarom ze Bouwman als beste tijdrijder in de ploeg als laatste lieten starten terwijl andere goede tijdrijders en klassementsrenners dat wel op een droog wegdek eerder op de startlijst reden.

Dus je bent het hier volledig met mij eens. Al heb ik niet het woord waardeloos gebruikt...

Verder vind ik dat je ploegleider Engels en ook andere ploegleiders van TJV steeds de hand boven kop houdt als zij fouten maken. Zoal Kelderfan zegt: je bagatelliseert het steeds.
Je hebt hier nooit kritiek op het reilen en zeilen van de TJV ploeg.
Ik heb het idee dat je dat, als fan, niet durft en dat je als je dat wel eens zou doen door de ploeg erop wordt aangekeken en je daardoor voor jezelf gezichtsverlies lijdt tegenover de staf van TJV.
Mijn advies geef eens kritiek op de TJV leiding als het voorkomt, ook als fan en probeer niet alles wat krom is recht te praten.

Heeft niets met gezichtsverlies te maken... ik heb mijn kop in het verleden al eens gestoten. En toen ben ik er ook wel overheen gekomen ;) Ik hou niemand het hand boven het hoofd, ik zeg alleen dat je niemand zomaar kan veroordelen zonder alle feiten te kennen, iets wat bij sommige blijkbaar mogelijk is na het zien van de tv-beelden. Dat Niermann een soort heilige is en de rest kan er niets van idee, gaat er bij mij niet in. Daarom zeg ik ook dat ik geen oordeel geef over ploegleiders dat moeten de renners maar doen. Mocht iemand daar niet functioneren dan komen we daar best snel genoeg achter.

Nog even terugkomend op het tactische vermogen ploegleider Engels.
Die plaspauze in de volle finale was natuurlijk een grote fout temeer omdat er op dat moment geen andere renner van TJV in de buurt was.
Die plaspauze had ruim voor de finale moeten gebeuren en ook daar is Jan Boven medeschuldige.
Die latere fietswissel met Tolhoek was daarom natuurlijk nooit nodig geweest en nog gevaarlijk ook in die afdaling met een anders afgestelde fiets.
Met die valpartij, die maar net goed ging, had het heel anders kunnen aflopen tw einde Giro voor Roglic.
Ook vond ik Engels als ploegleider niet sterk optreden in de vertragende duels met Nibali (o.a. Mortirolo) en de op dat moment aanvallende Carapaz waardoor Roglic onnodig veel tijd verloor.
Engels mag blij zijn dat Roglic nog 3e is geworden en dat is niet zijn verdienste.

Ik weet niet hoe dat normaal gaat... wanneer kan je wel met een plaspauze gaan in de koers. Was dit zo abnormaal in vergelijking met vorige koersen of bij andere ploegen. Ik weet het niet... misschien was dit gewoon pure pech. Het optreden met Nibali lijkt me lastig om puur te zeggen dat dit de schuld is van een ploegleider... een renner neemt ook wel zijn eigen beslissingen. Ook hier kan je niet zomaar oordelen wie de schuldige is als je dat al moet doen. Achteraf is het allemaal makkelijk vast te stellen waar iemand de mist is ingegaan. Op het moment zelf moet je berekenend rijden aangezien je beste krachten al thuis zitten of niet eens mee kon.

Ook destijds bij Kruijswijk in de Giro (val tegen ijswand) ging het tactisch fout toen er geen mannen vooruit waren gestuurd om Kruijswijk evt. bij te staan mocht het nodig zijn. Daar waar Nibali dus wel hulp had.
En natuurlijk de fout van gisteren in de Tour de Suisse door Bouwman in het laatste blok te laten starten terwijl er regen op komst was.

Het meesturen van een renner in de aanval die waarschijnlijk al was teruggepakt op die klim... want wie had daar mee moeten zijn dan. Welke renner hadden de andere ploegen geaccepteerd.

Ook de uitleg over het verhaal Clement mbt Roglic en de uitspraak dat Roglic nooit contact had gehad met zijn voormalige ploegleider/baas bij Adria Mobil waren niet goed van zijn kant.

Volgens mij heeft Plugge dat uitgelegd.

Ik had destijds weleens insiders contact met Sunweb/Team Giant.
Hier waren ze blij dat Engels bij hun wegging en naar TLJ vertrok.
Grootste onvermogen: tactiek en omgang met jonge renners en niet vergeten het mediapraatje.
Kortom Engels is voor mij, na deze fouten, op dit moment geen goede ploegleider.
Maar als hij echt leert van zijn fouten en dat ook werkelijk goed verwoord en toegeeft geef ik hem voor de toekomst nog een kans als een goede ploegleider maar ik heb ik weinig hoop op.

Wie waren die insiders ?? collega's, wielrenners of kennissen van kennissen. Als iemand weggaat van wie je niet wilt dat die weggaat krijg je al vaak van dat soort gesprekken. Dus net die 3 dingen waar jij hem op aanvalt zijn toevallig ook de redenen die door die insiders werden genoemd? Kom op....

Wat dat betreft is voor mij bv Niermann een veel betere ploegleider en people manager.
Hij kan denk ik ook heel goed omgaan met de jonge renners en heeft ook heel veel ervaring na 16 jaar prof te zijn geweest. Hij kent daardoor ook ontzettend veel renners en stafleden van ploegen wat niet onbelangrijk is in het tactisch koersen en bv samenwerking met een andere ploeg in het peloton.

Het feit dat je zegt .. ik denk betekent al dat je een aanname doet. Engels en Boven zijn ook beide prof geweest... 12 en 13 jaar... misschien net iets korter dan Niermann maar hebben ook veel ervaring op wielergebied op gedaan. Dat argument slaat dus echt helemaal nergens op.

Laatst gewijzigd
Wouter1998

Voor de selectie van de vuelta zal toch flink gepuzzeld moeten worden. Powless (als je contract wil verlengen) zal je toch echt mee moeten nemen om hem tevreden te houden. Groenewegen zal taco en roossen zeker in dienst willen hebben. Dan hou je nog 4 plekken over voor hofstede, roglic, kruijswijk, bennet, gesink en de tier.

rennerske

'@rahimns
Complimenten voor de wijze waarop je dat gezever om het gezever weer vakkundig onderuit haalt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

“Het is jammer dat het weer slechter werd en de wind begon te draaien, waardoor Marc Hirschi een mindere tijd reed. Toch kunnen we spreken van een goede dag.”

Een toevoeging zoals deze gisteren had al veel duidelijkheid gegeven....

Laatst gewijzigd
Spurter

'@mus van de maasstad: je hoeft tijdens dat pissen toch niet in te gaan halen en zo. Pis gewoon ff in die bidon op het moment dat je niemand in hoeft te halen en klaar. Je kunt desnoods ook eerder pissen of ff ophouden. Als ik met m'n kinderen met de auto ga, dan zorg ik ook dat ze bij de pomp naar de wc gaan zodat ik niet 2 seconde na het opdraaien van de Autobahn met 70 km voor de boeg richting de volgende pomp te horen krijg "ik moet plassen".

Pech is ook onzin. Als je op dat moment gaat pissen, neem je het risico. Net zoals wanneer iemand een brandende peuk weg gooit in een gortdroog bos. Dan is het ook geen pech dat het bos in de fik vliegt.

En hoe Engels dan achteraf voor de camera het plukkend aan z'n baard uit staat te leggen...

Het verschil tussen net wel en (net) niet zit 'm ook in dit soort dingen. Denk dat Engels beter een nieuwelingenploeg kan gaan leiden in wat regionale wedstrijden of zo.

assen

Jammer dat er vaak op de man wordt gespeeld. En laten we ons bij de feiten houden. En die weten we kn deze discussie vaak niet, want we zijn geen insiders.

Even terug op wat Rahims schreef; “Engels en Boven zijn ook beide prof geweest… 12 en 13 jaar… misschien net iets korter dan Niermann maar hebben ook veel ervaring op wielergebied op gedaan. Dat argument slaat dus echt helemaal nergens op.”

Dat laatste ‘slaat echt helemaal nergens op’ had wat mij betreft niet gehoeven, is niet heel respectvol. Wel fijn dat je de moeite neemt uitgebreid te reageren. :-)

Dat een ploegleider lang zelf prof is geweest of niet, is wat mij betreft geen sterk argument. Een goed paard is zeker nog geen goede ruiter. En een goede ruiter hoeft geen goed paard te zijn geweest.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Assen dat sloeg dus op het argument en niet op de persoon. Dat laatste is inderdaad juist... dus het feit dat een bepaalde ploegleider zoveel jaar ervaring heeft is geen argument op zich om dan maar vast te stellen dat hij een goede ploegleider is. Fanny benadrukte dat hij daardoor renners beter kende en ploegleiders ... dat argument gaat dus ook op voor Engels en Boven en in dat opzicht sloeg die opmerking dus nergens op.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Over de "Erzen-ontkenning" van Engels schrijft @rahims

Volgens mij heeft Plugge dat uitgelegd.

Daar blijft wat mij betreft de schoen meer dan wringen. Waarom heeft het zo lang - meer dan anderhalve week - moeten duren voor de persvoorlichter erachter kwam dat het ANP onjuist geciteerd had? Waarom is er nergens een rectificatie verschenen? (Volgens Plugge zijn er namelijk door het ANP wel excuses aangeboden) En waar TJV kennelijk niet aarzelt om opnames vrij te geven die volgens hen de situatie verhelderen, is dat hier uitgebleven.
Vooralsnog blijf ik vermoeden dat Plugge hier liegt om de leugen van Engels te ontkennen.

Stoempie

'@Fanny. Less is more. More or less.

Tis me wat. De tijd vollullen tot half 4. Ondanks de slechte dag van Stevie gister, toch een goed voorgevoel voor vandaag.

Laatst gewijzigd
Stoempie

En ploegleiders zijn soms ook net mensen. De kunst is wel dat je van je fouten leert. De tijd zal het leren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Corne neem even contact op met het ANP en vraag het hun... misschien dat zij het complet voor je kunnen bloot leggen.
Ook de UCI heeft aangegeven dat Roglic in geen opzicht is betrokken bij een onderzoek. Wat wil je nu nog meer. Je kan natuurlijk altijd spijkers op laag water blijven zoeken maar tot nu toe is er ook nergens een smoking gun te vinden dat Roglic zich bezighoud met dopingpraktijken. Nogmaals waarom dan kiezen voor deze ploeg. Tot nu toe heeft nog niemand mij kunnen uitleggen dat als Roglic iets te maken had gehad op dat gebied waarom hij dan hem ook niet naar die ploeg gevolgd zou hebben.

Stoempie

Kuss ftw!

Franco Bitossi

Kruijswijk lost; van Aert al eerder. Virus?

Rawolf

Kruijswijk en van Aert beide ziek... Niet ideaal zo voor de Tour. Hopelijk valt het mee.

Zal er maar even bij zetten dat er nog geen man overboord is, wat een overdreven reacties in het volgtopic. Daar sluit ik me niet bij aan :p

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Hoop dat WvA wel nog uitrijdt en de groene trui wint. Steven kan beter afstappen denk ik.

TLJCAMPS

'@RandomWielerliefhebber
Hele rare reacties... Steven Kruijswijk en Yates worden nu voor slapjanus uitgemaakt.

WFnlwielrennervhjaar

Hey hoe is het hier!

Niet echt een ideale voorbereiding helaas. Maar goed, parijs is nog ver.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Elke malloot die renners die opgeven met griepverschijnselen uitmaakt voor slapjanus heeft overduidelijk geen flauw benul van waar hij het over heeft, en geen idee hoe potentieel gevaarlijk doorfietsen dan kan zijn.

tdola

Niet ideaal nu ziekjes, maar beter nu dan in de tour zelf.... gelukkig nog 3 weken tot de tour.

rennerske

'@Yogibear, Thijmen,
Laat die sukkels begaan :
Don’t argue with stupid people, they drag you down to their level and beat you with experience

kelderfan

Sepp Kuss heeft TJV thuisgebracht met een 5e. plek in de laatste rit Dauphine. Hij is er nog niet, maar komt er steeds beter in.

Borsje

Ook Polens heeft nog flink doorgetrapt (23e op 40 sec van groep der favorieten).

kelderfan

Doet Polens ook mee?
Powless is ook goed bij de les en Wout Van Aert heeft de groene trui.

Borsje

Ach, ik miste dat leuke feit (uitslag Powless) in je reactie dus voegde ik het nog even toe.

YogiBear

Iemand idee of Van Poppel ziek is afgestapt of gevallen of iets anders?

1 2 ... 244 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.