Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 245 ... 501 502
Wouter1998

Van Poppel is duidelijk al een tijdje niet in orde. Misschien moet hij gewoon even een tijdje rust nemen en goed kijken wat er aan de hand is i.p.v. toch weer elke koers proberen en direct afstappen. Ik ben geen ploegleider maar ik zou zeggen pak wat rust, ga goed trainen als dat lukt en ga via Polen of BinckBank richting het vlaamse najaar inclusief plouay en misschien ook canada

tdola

Ik dacht dat van Poppel na afstappen in Noorwegen onderzocht zou worden/zou zijn!?
Misschien kan Rahimns hier wat over melden, want jammer nu weer DNF.
Een gezondheidsupdate over Vingegaard is er volgens mij ook niet geweest na Noorwegen, al zou t best kunnen deze jonge renner nu even rust om 2e deel seizoen nog wat over te hebben.

Rahim Vlasblom
admin

'@tdola vraag mij niets meer... de antwoorden die ik tegenwoordig krijg zijn niet om over naar huis te schrijven. En over gezondheidsproblemen van renners is men gewoon heel erg terughoudend geworden ivm privacywetgeving. Alleen bij toestemming van de renner mag men wat delen.

tdola

Yep, dat is de avg, beetje overtrokken soms maar je moet je er aan houden.
Vraag me echter wel af of ze froome voordat ie bijkwam uit ok gevraagd hebben of ze alles mochten vertellen. Maar zou natuurlijk ook verklaring aan begin vh seizoen over getekend kunnen zijn,

Rahim Vlasblom
admin

'@tdola het is aan de renner om daar toestemming voor te geven en daarnaast moet het een publiek belang dienen voor de pers volgens mij. Dat je daarom soms iets wel hoort en soms niet is dus logisch.

tdola

I know. Daarom Wrs een verklaring gerekend door froome.
Want net uit ok kan je daar weinig helder over beslissen, en al evenmin als je ivm pijn onder de morfine zit.

Yeez

Kruijswijk en van aert ziek. En van poppel?

Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen geen flauw idee... kan een balletje bij de ploeg opgooien maar vrees dat ik geen duidelijk antwoord krijg.

Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar zat ook Powless vandaag mee in de ontsnapping maar is die gevallen en daardoor uit de kopgroep weggevallen.

Spurter

Als je griepverschijnselen hebt, moet je afstappen. Yates had zelfs koorts las ik. Compleet gestoord als je dan door gaat rijden.

Kan gevaarlijk zijn, maar op je conditie en vorm werkt het ook compleet averechts. Richting je topvorm ben je gewoon vatbaarder voor dit soort dingen.

Spurter

'@Rahimns: er zal best wel eens iemand zijn gaan pissen. Op sommige momenten in de koers kan dat ook best wel. Maar daar niet.

Ga daar 100 keer pissen en het gaat 99 keer goed, maar die ene keer...

Zelfde als met een brandende peuk weggooien in een droog bos. Dat zal ook weleens goed gaan. En door rood licht fietsen gaat ook niet altijd fout. Maar als het fout gaat...

Begrijp niet goed dat mensen dit nog goed praten.

Rahim Vlasblom
admin

'@spurter ik praat niets goed omdat ik gewoon niet weet hoe dit gaat in de praktijk... heb er voor dit incident nooit eens bij stilgestaan dat men plaspauzes houd bij de ploegleiders in koers. Dus weet ik ook niet in welke fase men dit normaal doet. Ik hoop binnenkort hier eens een ploegleider vragen over te stellen, het is best intressant om te weten.

xistnc

'@Rahimns
Volgens mij hebben ze Kuss en Powless door elkaar gehaald in die ontsnapping.

Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc Powless op zijn eigen instagram account: All out effort to make it into the breakaway. Gutted to have crashed out when we finallly got away. On the bride side Sepp rode to a top 5.

Volgens mij zaten ze dus beide in de ontsnapping aan het begin.

Hij zegt verder ook dat hij blij is met zijn fitheid die verbeterd is afgelopen maand. Hij zegt dat het een zucht van verlichting is tov het tegenvallende eerste deel van het seizoen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Powless en Kuss hebben een sterke Dauphiné gereden. Heb ff berekend wat de eindklassering van deze twee mannen zou zijn als ze niet hadden hoeven te knechten:
Kuss ongeveer rond plek 12 op 3'15" van Fuglsang.
Powless ongeveer rond 13 op 4'00" van Fuglsang.
In het jongerenklassement zou dat betekenen dat Kuss in een secondespel zou hebben gezeten samen met Lambrecht.
Powless zat dan weer 45 seconden achter Kuss en Lambrecht.
Ik heb de tijdritten niet meegerekend want daar weet ik niet of ze echt de volle 100% hebben gegeven.
Weet niet of iemand wat heeft aan deze informatie maar alsnog...

kelderfan

Ik hoop dat Powless en Kuss nu de stap hebben gemaakt om verder te groeien.

Rahim Vlasblom
admin

'@Tijmen Zo werkt dat natuurlijk niet.... Powless hoefde vandaag niet te knechten en moest er ook gewoon af. Dit is natte vingerwerk...

greeny

wat alsen heb je echt niks aan, zeker niet als je slechts één (1) factor veranderd en dan nog niet eens over de hele linie maar nee alleen bij hen. terug naar school.
op een positieve noot: Addy Engels was/is jarig vandaag maar hij wordt hier alleen maar afgezeken door een paar roeptoeters

ghostwriter

Ik zou Arensman ondanks zijn jonge leeftijd toch al vast proberen te leggen met de afspraak dat hij het eerste twee jaren een beperkt programma rijdt zodat hij zich op zijn studie kan richten. Zodra hij klaar is met zijn studie kan hij dan direct een volwaardig programma krijgen en zal hij een stuk verder in zijn ontwikkeling zijn dan als hij nog twee jaar voor SEG Racing zou rijden.

Arensman is het grootste Nederlandse talent sinds Vd Poel en Oomen en Jumbo-Visma heeft momenteel een te kort aan Nederlandse toptalenten. Trouwens verwacht ik dat hij zich meer tot een type Jungels zal ontwikkelen dan tot een (echte) klassementsrenner. Hij heeft zelf ook al eens aangegeven dat hij hoopt ooit Parijs-Roubaix te winnen.

Ik verwacht persoonlijk dat Roglic zijn contract niet zal verlengen en dat Jumbo-Visma de tweede helft van dit jaar moet gebruiken om goed na te denken over wat voor een ploeg ze willen worden na zijn vertrek (tenzij hij zijn contract toch verlengt). Zonder Roglic kunnen ze alleen door als klassementsploeg als ze iemand als Oomen of een podiumwaardige buitenlandse klassementstenner aantrekken.

Anders zal Jumbo-Visma de komende jaren nauwelijks aandacht krijgen in de grote rondes (behalve als Groenewegen etappes wint) aangezien Sunweb met Dumoulin, Kelderman en Oomen alle aandacht zou krijgen. In dat geval zouden ze volgens mij beter een Nederlandse versie van Quick-Step kunnen worden en zich dus voornamelijk richten op overwinningen in plaats van klassementen.

Kruijswijk zou als klassementsrenner van de ploeg nog een paar jaar doorkunnen met Bennett, Bouwman, Tolhoek en Kuss als zijn klassementstrein voor de Giro en Vuelta. In de Tour kan Groenewegen dan een sterke sprinttrein met zich mee krijgen en kan Jumbo-Visma daarnaast drie aanvallers voor het midden- en hooggebergte in de ploeg opnemen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Rahimns

Ik geef alleen maar een indicator van het niveau waar Powless en Kuss zich nu bevinden...

user26799

Lekkere kluif, die discussie over de ploegleiders....
Enerzijds... het zijn mensen en kunnen dus fouten maken; dat wil niet zeggen dat het hoofd dan stante pede op het kapblok gelegd moet worden.
Anderzijds hebben hun beslissingen wel gevolgen voor de renners en die krijgen altijd direct met de hakbijl te maken ! Ploegleiders en renners vormen een team, "samen winnen"... Daar hoort "samen verantwoorden" bij....

De supporter verwacht meer dan de gebruikelijke "goed-nieuws-show". We zijn niet verwend geweest de laatste tijd : een lijkbleke De Plus, die gezond wordt verklaard en een paar uren later uitgeput opgeeft, Primoz Roglic die op de rustdag "wat ziekjes" was.

En het houdt niet op. In Zwitserland rijden weliswaar geen toppers, maar wel jongens die behoorlijke uitslagen kunnen rijden. Het draait al 2 dagen vierkant met al een opgave bij. In de Dauphiné komt totaal onverwacht de opgave van Kruijswijk, ziek... En Van Aert die moet vechten tegen lijfelijke problemen om zijn zuurverdiende groen trui te kunnen ontvangen. Dezelfde Van Aert zegt in de pers dat "enkele jongens met diarree kampen".... Wist jij het ?

Het argument dat men de tegenstrever in de kaarten niet mag laten kijken, is zwak. Intern in het wielerwereldje hebben de muren oren !

assen

Ik denk ook niet dat Roglic verlengt. Als hij te duur wordt kun je m ook beter laten gaan.

Rawolf

Roglic moet je nooit zomaar laten gaan, onvervangbaar. Net als Groenewegen overigens.

assen

'@ random
Gaat niet als Roglic te duur wordt. En voor de sponsor zijn WvA en Groenewegen veel belangrijker. Een gemiddelde Nederlandse sportliefhebber wordt minder warm of koud van een Sloveen dan een Nederlander, dus daag-daag Roglic, als ie teveel van het budget vraagt.

horsm

Ik zou Roglic er altijd bij proberen te houden, en alles bij elkaar schrapen om dat financieel mogelijk te maken, maar mochten er signalen zijn dat Roglic weggaat, dan zou ik zeggen: Kittel kopen & twee sprint-treinen op de rails zetten voor de grote rondes. Daarnaast Bauke terughalen, zodat je met Bauke, Bennett en Steven altijd een renner hebt die zonder al teveel steun top tien AK kan rijden. Tenslotte Gesink weer een vrije rol geven in de bergetappes van de tour.

1 2 ... 245 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.