Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 246 ... 501 502
Witte Trui

Ik zou als TJV niet ineens van koers veranderen, mochten zij Roglic niet kunnen behouden. Met Kruijswijk hebben zij nog een wereldtopper (podiumkandidaat) in huis en de ploeg ontwikkelt zich als ronde- ploeg. Steven kan nog enkele jaren door, dan kun je daarnaast - bij vertrek Roglic - een jongere klassementsrenner aan je binden, danwel een directe versterking halen (dan bij voorkeur aansluitend bij sponsor- interesse). Of doorontwikkelen met de renners die je hebt (de Plus?).
Juist de ingestoken koers en filosofie spreken mij aan: renners ontwikkelen, initiatief willen nemen en in grote rondes dagelijks koersen voor de prijzn.

WFnlwielrennervhjaar

Roglic heeft vooralsnog een contract tot 2020. Er wordt nu achter de schermen gewerkt aan contractverlenging, als dat niet door gaat dan heb je nog ruim een jaar om daar op te anticiperen.

Dat Roglic nu al onbetaalbaar is lijkt me nog niet, vooralsnog een steengoede tijdrijder en wereldtop in rondjes van een week maar nog geen grote ronde winnaar.

veld

Roglic is minstens twee keer meer waard dan Kruiswijk ( hoe sympathiek die ook is) .Roglic heeft ca. 40 overwinningen in 4 seizoenen en kruiswijk 2 in 12 0f 13 seizoenen. Dat scheelt dus een factor 60!!. Ik zou als Jumbo dus diep in de buidel willen tasten om Roglic binnenboord te houden na 2020.Verder zou ik een door hemzelf uit te kiezen meestyerknecht ( naast De Plus) nog aantrekken.

Rawolf

Hoeveel iemand waard is meet je niet alleen aan het aantal overwinningen, zeker in het geval van Kruijswijk lijkt me dat niet de ideale statistiek

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Ik verwacht dat Jumbo-Visma geen andere keuze zal hebben. Roglic zal qua salaris en eisen qua ondersteuning (een ploeg die geheel in zijn dienst rijdt zoals alle andere wereldtop klassementsrenners hebben) waarschijnlijk te duur worden.

@Arie Punzen
Als Roglic na 2020 vertrekt moet Jumbo-Visma dit jaar daar al rekening mee houden. Ze moeten dan geen knechten voor Roglic vastleggen met langdurige contracten als ze na 2020 geen klassementsrenner die bij de wereldtop hoort meer in de ploeg hebben.

@Witte Trui
Jumbo-Visma moet de koers laten afhangen van de toppers die ze hebben. Ik verwacht dat Roglic na 2020 vertrekt en dan hebben ze op Kruijswijk na geen goede klassementsrenners meer. De top talenten die ze hebben (zoals De Plus en Powless) lijken mij geen potentiele top klassementsrenners maar in potentie wel goede kopmannen voor eendaagse heuvel- en bergwedstrijden. Ik zou een ploeg om Kruijswijk, Groenewegen, Van Aert en De Plus heenbouwen in plaats van een nieuwe wereldtopper aan te trekken.

Laatst gewijzigd
WFnlwielrennervhjaar

'@Ghostwriter
Vandaar dat ze bij Jumbo dus nu al gaan kijken of contractverlenging er in zit en niet volgend jaar.

Voorlopig zitten we in een situatie dat Jumbo een wereldtopper heeft zowel in de sprint als in het grote rondewerk, en ook nog eens een uiterst degelijke voorjaarsrenner met groeimarge in het voorjaar in de persoon van van Aert, die daarnaast ook nog eens op een aantal andere terreinen uit de voeten kan.
Dus zit het wel snor dit en volgend jaar met grote kans dat Roglic daarna gewoon blijft (hij schijnt het wel naar zijn zin te hebben) en de kern van de groep nog enkele jaren meer in stand kan worden gehouden.

DemPolS

Roglic kiest sowieso niet alleen voor het geld. Vorig jaar zaten er ook grote ploegen achter hem aan en koos hij ook om te verlengen. Ik zie geen enkele reden om nu al te gaan bomen over een transfer over anderhalf jaar!

DemPolS

Inderdaad hij schijnt het naar zijn zin te hebben, dus dat scheelt ook weer. Je kunt ook naar het type persoon kijken! Yates ging toch ook niet naar sky...!!! Roglic was vorig jaar al een wereldtoppen toen hij 3 rondjes won en tekende gewoon bij. Niet iedereen is puur op geld uit. Daarbij kun je beter nu praten als wanneer hij wellicht de vuelta gaat winnen of volgend jaar de tour. Er zomaar vanuit gaan dat hij weg gaat slaat eigenlijk nergens op.
Iedereen kan toch zien en lezen dat roglic anders in elkaar zit en bewust niet achter het groepje slovenen bij Bahrein aan is gegaan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik zie niet om waarom hij om het geld zou moeten vertrekken, Jumbo kan hem toch ook gewoon een zak geld aanbieden? Roglic is internationaal volgensmij best populair. Je ziet het ook bij Quick - Step, Lefevere wijst iedereen de deur als het op eisen aankomt maar voor Alaphillipe is niks te gek. Sommige renners zijn nu eenmaal niet vervangbaar en daar is Roglic er ook een van. Je kan niemand halen die dezelfde exposure haalt in koersen van een week en grote rondes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of Roglic vertrekt lijkt me lastig te bepalen op dit moment. Het grootste probleem zal zeker niet financieel zijn maar eerder de sportieve eisen. Ik ben benieuwd of ze daar met hem eruit komen. Daarnaast zie ik in de Plus wel degelijk een kandidaat die op termijn een klassementsrenner te worden. Op basis van wat hij dit jaar al heeft laten zien kan hij wel degelijk doorgroeien. Ik hoop alleen dat er ook in de komende jaren er weer een Nederlander te vinden is voor dat werk. Na Sam Oomen is het stilgevallen op dat gebied en dat is wat mij meer zorgen baart. Daar waar bij de Belgen opeens het ene naar het andere klimtalent opstaat is het bij ons volledig aan het opdrogen.

assen

'@ Rahimns
Ik zou Oomen zeker nog niet afschrijven. Eerst maar eens kijken hoe hij uit die operatie komt.
En hoe de toekomst van MvdP zich ontwikkelt.
Wat betreft de Belgen - fijn voor Belgie! :-)

aru123

'@assen
Beter lezen wat rahimns schrijft. Het zegt dat er na oomen geen potentiele klassementsrenner meer is opgestaan in nederland. Rahimns zegt niks over de ontwikkeling van oomen zelf.

assen

'@aru
Had het heeeel goed gelezen. Reageer gewoon op een specifiek deel van zijn boodschap.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Assen op welk specifiek deel van de boodschap dan ??? Volgens mij zeg ik niets over de ontwikkeling van Oomen

assen

'@ Rahimns
"Daar waar bij de Belgen opeens het ene naar het andere klimtalent opstaat is het bij ons volledig aan het opdrogen. "

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat gaat over het feit dat er na Sam Oomen niets meer is opgestaan... niet over de ontwikkeling van Sam. Datgene wat ik daarvoor ook al zeg. Na Kelderman hadden we alleen nog Sam... bij de Belgen hebben ze Cras, Lambrecht, De Plus en natuurlijk Evenepoel. Ik zou Sam graag een overstap zien maken naar TJV daar zit juist nog zoveel meer in.

aru123

'@assen
Letterlijk je eerste zin:
Ik zou Oomen zeker nog niet afschrijven. Eerst maar eens kijken hoe hij uit die operatie komt.

Witte Trui

'@ rahims: Voor Cras kun je Tolhoek invullen: die heeft bij vlagen eenzelfde niveau laten zien (Dauphine, San Sebastian en rond plek 25 in een GT. Lambrecht en VDP kun je ook als redelijk vergelijkbare type renners beschouwen (heuvelklassiekers zéér talentvol/top). Evenepoel is een bijzondere en zet je niet zomaar een NL talent naast. Ben echter ook heel benieuwd naar Arensman. Met Dumoulin, Oomen en - hopelijk - Kelderman kan Nederland ook nog jaren vooruit trouwens. De eerste Belg op dat niveau (ook naast Mollema en Kruijswijk) moet ik nog zien komen.

Ik hoop dat de opleidingsploeg van TJV, samen met SEG en toch ook Sunweb, meer doorstroming en structuur aan het Nederlandse talent kan geven.

Rawolf

Ik zie bij de Belgen niet direct een grote ronde podiumrijder, Crass is beroerd laatste tijd, Evenepoel is niet geschikt voorlopig veelste hyper, de Plus zou kunnen doorgroeien naar een top 10 kandidaat maar meer denk t niet. Lambrecht is meer voor het springerige werk.

Dan zie ik bij de Nederlanders toch betere klassementsmannen, Dumoulin kan nog jaren mee Kruijswijk en Mollema zijn ook nog niet klaar. Kelderman en Oomen daarachter. Tegen de tijd dat die met pensioen zijn kunnen we alweer rekenen op een nieuwe generatie met Arensman aan t hoofd.

En wie weet Dylan van Baarle als tourwinnaar, je weet het niet met die gasten van Ineos ;p

aru123

'@random
Over evenepoel gesproken, ik verwacht dat wanneer hij langer bij quickstep blijft dat hij meer naar een type jungels gaat. Ik vond het bij de baloise belgium tour alweer typerend dat belgische media aan hem vroeg na de gewonnen etappe wat voor een renner hij eigenlijk is. Met de onderliggende gedachte dat hij toch maar beter klassieke renner moest worden.

assen

'@ rahimns
Ik weet niet of Oomen beter af is bij Sunweb dan wij TJV. Ik ben geneigd te zeggen Sunweb, omdat daar meer een AK cultuur is dan bij TJV (waar relatief meer aan klassiekers en sprint wordt gedaan).

Witte Trui

Ondanks de pech die Oomen en Kelderman tot heden kennen bij Sunweb, toch door beiden al prima klassementen gerealiseerd (vorig jaar Giro respectievelijk Vuelta), naast de prestaties van Dumoulin. Ze zitten dus zeker niet verkeerd (al zou ik graag één van hen nog bij TJV zien wanneer Roglic niet verlengd).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Assen er wordt meer aan AK cultuur gedaan dan bij TJV? Ik vraag me af wat Roglic, Bennett en Kruijswijk gedaan hebben dan de afgelopen jaren. Wil de uitslagen in de klassementen van rondes wel even gaan vergelijken tussen beide ploegen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@rahimns dat is toch gewoon zo? Geen schande maar TJV is nu meer allround aan het gaan waar Sunweb meer inzet op Dumoulin.

xistnc

Inderdaad, Sunweb heeft vooral een Dumoulin-cultuur.

1 2 ... 246 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.