Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 247 ... 501 502
ghostwriter

Jumbo-Visma lijkt de fout te maken door hun budget te dun uit te strijken. Het is gezien hun budget onmogelijk de sprinters, klassiekerrijders én klassementsrenners allen de ondersteuning te bieden die ze verdienen. Roglic, Groenewegen en Van Aert horen allen bij de wereldtop en verdienen het dus ook om een ploeg om zich heen te krijgen die bij de wereldtop hoort. Het is onmogelijk om in een grote ronde zowel een sprinter als een klassementsrenner een ondersteuning te bieden die niet onderdoet voor de ondersteuning die de concurrentie krijgt.

Ik verwacht niet dat Roglic zijn contract zal verlengen tenzij hij de garantie krijgt dat hij in de toekomst de Tour mag rijden met een ploeg die geheel in dienst staat van het klassement van de kopmannen. Sterker nog, ik zou het ongelofelijk dom van Roglic vinden als hij zijn contract verlengt tenzij hij die garantie krijgt. Ik denk namelijk niet dat hij ooit het maximale uit zichzelf kan halen met een ploeg die duidelijk onderdoet voor die van de klassementsrenners van ploegen als Astana, Ineos en Movistar.

Ik heb veel kritiek (gehad) op Sunweb omdat Dumoulin niet de ondersteuning krijgt die hij als wereldtopper verdient en het is nu dus alleen maar eerlijk als ik dezelfde kritiek heb op Jumbo-Visma omdat ze Roglic niet de ondersteuning geven die hij als wereldtopper verdient. Zelfs als Gesink en De Plus fit waren geweest in de Giro had de ploeg van Roglic duidelijk onder gedaan voor die van zijn directe concurrenten. Ik vond dat persoonlijk geen groot probleem omdat dit de eerste keer was dat Roglic als kopman een grote ronde begon maar als dit in de toekomst weer zal gebeuren zal ik dat wel problematisch vinden.

Toen Roglic en Groenewegen in opkomst waren was het makkelijk om ze beide in één ploeg te hebben maar nu ze beide bij de wereldtop horen verdienen ze het ook om een ondersteuning van wereldtop te krijgen. Volgens mij wordt Jumbo-Visma daarom gedwongen om na 2020 voor één van de twee te kiezen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat Jumbo Visma nu gedwongen word zijn enkel speculaties en ook nog speculaties van een jaar te vroeg.

Witte Trui

'@ghostwriter; vertel eens welke ondersteuning Groenewegen tekort komt? Luxe trein en keuze uit meerdere toppers in dit werk (alleen DQS = op voorhand sterker te verwachten). Datzelfde geldt eigenlijk voor het klassieke voorjaar. Daar zit je bij 3/4 van de WT- ploegen zeker niet beter als kopman (komend jaar van Aert, was dit jaar nog niet eens voorzien). Alleen voor de klassementrenners is er - door inzet op meerdere paarden - niet altijd een top- ondersteuning. Mits iedereen fit was gebleven, had TJV dat voor de Giro eigenlijk ook prima voor elkaar. Maar de constatering dat er (op z'n minst) 1 klepper voor Roglic bij moet, is in mijn optiek als enige aanvulling terecht.

Ik hoop, en denk in bepaalde mate ook, dat de mix in de Tour van vorig jaar de ploeg (ook renners) goed is bevallen. Met de huidige koerswijze zou dan zowel een sprinter als (één) kopman voor het klassement prima kunnen.

ghostwriter

'@Random wielerfliefhebber.
Nee hoor, Jumbo-Visma wil nu al het contract van Roglic verlengen en dus zijn het speculaties die perfect bij deze periode passen.

@Witte Trui
"[V]ertel eens welke ondersteuning Groenewegen tekort komt?"

Vooralsnog komt hij nog geen ondersteuning tekort maar als Jumbo-Visma in de toekomst een adequate ploeg voor Roglic naar de Tour zal sturen is het onmogelijk om ook een adequate ploeg voor Groenewegen naar de Tour te sturen. Een adequate ploeg voor Roglic betekent namelijk dat de ploeg geheel in dienst van het algemeen klassement rijdt zoals zijn concurrenten hebben. Het is onmogelijk om zowel een klassementstrein van wereldtopniveau als een sprinttrein van wereldtopniveau naar de Tour te sturen.

"Ik hoop, en denk in bepaalde mate ook, dat de mix in de Tour van vorig jaar de ploeg (ook renners) goed is bevallen. Met de huidige koerswijze zou dan zowel een sprinter als (één) kopman voor het klassement prima kunnen."

Het lijkt me sterk dat Roglic akkoord zou gaan met een contractverlenging als in de toekomst de Tour niet geheel in dienst van het algemeen klassement van hem (en Kruijswijk) zal rijden. Anders doet hij zichzelf namelijk ernstig te kort ten opzichte van zijn concurrenten.

Laatst gewijzigd
Witte Trui

'@ ghostwriter; ik zie daar uiteraard ook wel een risico in. Ben wel benieuwd hoe DQS en TJV het er dit jaar vanaf brengen, die allebei een wereldtop sprinter meenemen (Viviani - Groenewegen) en een podiumkandidaat klassementrenner (Mas - Kruijswijk).

Enige ploegen die het anders doen, valt ook wat op aan te merken (m.u.v. Ineos), want Movistar rijdt met 2 klassementrenners voor het podium elkaar waarschijnlijk in de vernieling ;-)

ghostwriter

'@Witte Trui
Behalve Mas, wie van de concurrenten van Roglic heeft geen ploeg die geheel in dienst van het algemeen klassement van hun klassementsrenners rijdt? Natuurlijk hoeft dat niet altijd goed te gaan maar zonder zo'n ploeg zal Roglic altijd een grote ronde al met een achterstand op zijn concurrenten beginnen. Roglic zal ook naar zijn concurrenten kijken en inzien dat die het qua ondersteuning beter hebben dan hij het zelf bij Jumbo-Visma heeft. Mocht Jumbo-Visma geheel voor het algemeen klassement kiezen dan kunnen ze een geweldige ploeg om Kruijswijk en Roglic heenbouwen met de keuze uit mannen als Gesink, Bennett, Bouwman, Tolhoek, Kuss en De Plus aangevuld met hardrijders als Van Emden en Martin.

P.S. Het argument dat als Gesink en De Plus fit waren geweest Roglic in de Giro ook een goede ploeg om zich heen had gehad gaat ook niet op. In het wielrenner is een ploeg namelijk nooit geheel fit en daarom moet de ondersteuning van een wereldtopper ook in de breedte goed zijn. Het mag niet zo zijn dat de ondersteuning van Roglic slecht is als één of twee van zijn knechten niet fit zijn.

Laatst gewijzigd
Spurter

'@Ghostwriter: dan hoop ik dat Jumbo ervoor kiest om niet alles op te bouwen rondom 'n Sloveen die ook met een paar fitte knechten erbij gewoon tekort zou zijn gekomen in de Giro.

Witte Trui

'@ghostwriter; ik ben het met je eens dat een volledige klassementsploeg qua ondersteuning beter is. Wellicht gedijt Roglic (zo ook Kruijswijk) beter bij een ploeg met meerdere doelen (en minder 'druk', sneller goede sfeer). Maar goed, inhoudelijk heb je natuurlijk gelijk (bredere steun, ook bij tegenslag). Vergelijkbare ploegen náást DQS zijn o.a. ook Sunweb (Dumoulin, maar ook Matthews voor groen), Bahrein (met Colbrelli en iets van steun), Bora (al hebben die geen podiumkandidaat, maar wel een mix tussen steun Sagan en klassement) en zeker ook UAE (2 sprinters, Aru/Martin).

Ik zie ook dat Groupama, EF en Mitchelton echt voor het klassement afreizen, naast de usual suspects Ineos, Movistar en Astana. Zal mij benieuwen of dat voor hen resulteert in betere klassementen (moet haast wel).

ghostwriter

'@Suprter
Het hoeft niet alleen om Roglic heen te zijn maar bijvoorbeeld om Kruijswijk, Roglic en nog een klassementsrenner (misschien Bennett). Bijvoorbeeld door Kruijswijk en Bennett naar de Giro te sturen, Kruijswijk en Roglic naar de Tour en Roglic en Bennett naar de Vuelta. Dan kunnen ze dat aanvullen met mannen als Van Emden en Martin voor het vlakke en mannen als Gesink, Bouwman, Tolhoek, Kuss en De Plus voor het heuvel- en hooggebergte.

Yeez

https://www.telegraaf.nl/sport/1450705878/danny-van-poppel-de-wanhoop-nabij

Witte Trui

Zo, dat is balen voor van Poppel zeg. Hopelijk vinden ze de oorzaak hiervan. Wel goed dat er een update naar buiten komt.

Stoempie

Ja man, echt sneu voor hem. Verklaart ook die leeglopers na nagenoeg elke aanval van hem in de voorjaarskoersen.

kelderfan

Ik dacht dat hij een aanwinst zou zijn, maar hij heeft zijn belofte niet kunnen inlossen met een paar uitzonderingen.
Intussen zijn met de komst van Wout Van Aert en het steeds beter worden van Mike Teunissen en Amund Jansen hem een aantal genoemde mannen gepasseerd. Kennelijk had hij er al langer last van en dat verklaart ook zijn mindere rijden bij ploegske SKY. Je ziet 't aan Lars Boom die het ook niet maakt bij zijn nieuwe werkgever. Misschien dat Danny met zijn broer weer stappen kan maken.

Niklas

Er kleven voor- en nadelen aan het uitkomen met zowel een klassementsrenner als een sprinter in grote ronden. Met een goeie sprinter kun je druk wegnemen bij de klassementskopman. Daar zijn renners gevoelig voor. Komt bij dat je voor een klassementsrenner niet alleen klimmers meeneemt ter ondersteuning. Daar zijn ook minstens 3 man voor het vlakke bij nodig. Types als Jansen, Martin, Teunissen en Van Aert zet je niet alleen maar in de sprinttrein. Daarvoor hebben ze te veel in huis!

Wielerfan1987

Kelderfan wil van Poppel zo te horen al aan de kant zetten.
Een echte 'fan' van het soort dat als het goed gaat fan is van een club/team/sporter, en opeens is vergeten waarom hij ook alweer fan werd als het eens wat minder gaat.

Top! Zulke fans daar hebben onze jongens wat aan!

greeny

je moet soms ruimte maken voor de 73 namen die kelderfan nog gaat droppen dit jaar. helaas heeft ie dan ook slachtoffers nodig, zelfs al heb je zonder danny geen kopman meer voor ronde van wallonie en weet ik veel welke flutkoersjes kelderfan altijd zo belangrijk vindt

kelderfan

Oh, je gooi ik nou je hele tuin in de war en kun je goed tellen Greeny. 73 namen toe maar. Danny was zeker goed in de Tour de Wallonië toen hij nog met zijn broer samen reed.
@Wielerfan1987
Je hebt 't verhaal toch wel gelezen; hoop ik dan maar. Danny heeft nog niet veel uitgereden dit jaar. En hij ziet 't zelf ook somber in. Ik zag 't wel zitten met Danny van Poppel , maar alweer afgestapt in de TdS.

rennerske

'@ greeny
Dank weer voor deze vermakelijk kwinkslag. Alleen vrees ik dat je met je prognose van 73 aan de karige kant zit.
73:12= 6 per maand, wat betekent dat hij slechts anderhalve renner per week van procycling stats zal plukken. Dan moet zich wel erg in gaan houden.

Laatst gewijzigd
rennerske

En wat v Poppel betreft: daar heeft Wielerfan 1987 natuurlijk groot gelijk. Die jongen is 25 en het zit even niet mee. Dat heb je wel eens in je carrière. Gewoon vertrouwen en tijd geven. Gaat nog mooie dingen laten zien.

greeny

daarom ook het woordje nog ;) we zijn halverwege dus de 73 moet ie wel halen

rennerske

'@ greeny
Sorry, niet goed gelezen. Je hebt gelijk, dat haalt hij wel.

Corné 't Glansarm

Ik citeer mezelf even:

Vooralsnog blijf ik vermoeden dat Plugge hier liegt om de leugen van Engels te ontkennen.[/quoye]

Addy Engels treft hier geen blaam. Plugge draait om de hete brij heen om iemand anders dan Engels te beschermen. Het is namelijk niet zo dat Engels verkeerd geciteerd is, maar het is ten onrechte aan Engels toegekend.

Martinho237

Weten we al of WvA zijn gang mag gaan in week 1? Iedereen is na de Dauphine natuurlijk helemaal leip van 'm (en terecht), maar ik vraag hardop af of ie wel voor eigen kans mag gaan. Wat als SK op een gaatje zit in 1 van de heuveletappe's met die explosieve klimmetjes?

aru123

'@Martinho237
Volgens mij was vanuit jumbo visma direct al de insteek dat wout bij steven moest blijven. De belgische media hebben daar een vrije rol van gemaakt...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In principe rijdt Wout in dienst van Dylan en Steven waar dat nodig is... maar ik kan me voorstellen dat de ploeg in de 3e etappe Wout zal proberen uit te spelen... die lijkt me net te lastig voor Dylan. Ook de etappes erna hebben lastige finales en zouden ze kunnen terugvallen op Wout als Dylan die niet overleeft. Alleen zal het daar lastig worden om te winnen met Matthews, Allaphilippe en Sagan erbij.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 247 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.