Al terugbladerend vind ik de volgende sponsorgeschiedenis: Kwantum (Decosol) - Superconfex (Yoko) - Buckler (Colnago - Decca) - Wordperfect - Novell (Decca) - Rabobank - Belkin - LottoNL Jumbo - Jumbo-Visma
Bij PCS begint het met Buckler, maar volgens mij was dat een voortzetting van de ploeg die Raas had opgericht toen ie ruzie kreeg met Post, klopt dat?
De ploeg begon in 1984 als Kwantumhallen-Yoko door Jan Raas die Ti-Raleigh verliet en een deel van die ploeg meenam. In die periode had ik eerlijk gezegd een gloedhekel aan deze ploeg ;) ... Ik was echt een Post-man en in die jaren erna was ook PDM wat bij mij meer de voorkeur had. Pas eigenlijk toen de ploeg Wordperfect werd ben ik ze gaan supporteren en intensief gaan volgen.
@Assen absoluut niet... het begon echt met Raas en Kwantum, die eerst als renner en daarna als teambaas de ploeg liet doorgroeien tot hij na een paar jaar door Rabobank aan de kant werd geschoven. Dit was echt zijn kindje...
Ik denk inderdaad dat jullie (Rennerske en Assen) het mis hebben. Wikipedia schrijft: "De profploeg bestaat sinds 1996, als opvolger van Novell, en is opgericht als onderdeel van het zogenaamde "Rabobank Wielerplan" waarin niet alleen de profploeg een rol speelt maar met name ook aandacht voor de ontwikkeling van nieuwe talenten bestaat. De ploeg werd opgericht door directeur sportief Jan Raas. Die zocht naar een nieuwe hoofdsponsor nadat zijn team 1995 in geldnood was geraakt. De bank en Raas tekenden medio 1995 een overeenkomst. Ploegleiders werden Theo de Rooij en assistenten Joop Zoetemelk en Adri van Houwelingen. "
De laatste alinea van wat Rahimns schrijft is waarschijnlijk de verklaring dat Jan Raas niets meer met de wielersport te maken wil hebben. Daar zou eens een Andere Tijden Sport over gemaakt moeten worden, lijkt toch geen schoonheidsprijs verdiend te hebben.
'@Rennerske de enige relatie die er tussen Buckler en Rabobank is dat ze beide sponsor zijn geweest van dezelfde ploeg. Tussen Buckler en Rabobank zit alleen nog wel Wordperfect/Novell, wat daar verder vreemd aan is weet ik niet maar misschien kan je dat nog even verduidelijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.