Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 267 ... 501 502
Rawolf

Wat voor pech?

TLJCAMPS

een technisch mankement, meer is onduidelijk.

xistnc
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tony pakt de 34e overwinning voor TJV

tdola

T is Tony Martin gegund, al veel hard werk gedaan voor De ploeg dit jaar.
En dan ondanks fietswissel winnen van politt, die toch potje kan hard rijden, is prima.

Nr 34....waar gaat dat eindigen dit seizoen! ?

Bulcke

Wordt een kleurrijk geheel zo

Yeez

En dat met lek

Turtlehead

'@xistnc dank voor t filmpje #WF op zn best.
Ik dacht eerst ‘Die Martin kan ook echt niet sturen’, maar dit slippertje is toch lastig te herleiden tot een fout (gaat wel keihard de bocht in trouwens).

kelderfan

Dat is toch weer een geslaagde dag voor TJV met Tony Martin en alweer een ITT-zege en dat met lek.

Poeksel

'@tdola: volgens een snelle berekening haalt TJV dit jaar 57,8 overwinningen.

ti-raleigh

TI-Raleigh in 1981 totaal 72 overwinningen, maar incl. criteriums. Record van Rabobank, 32, is nu al overtroffen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Rabobank had in 1998 36 overwinningen, Belkin in 2013 38 en het record staat op 45 toen het nog onder de naam Buckler reed,

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Buckler. Búckler. Buck-ler. Gétverdèmme.
lol, Da’s lang geleden.

kelderfan

Leuk dat zover terug kunt bladeren bij PCS. Dan kom je ook Frans Maassen tegen en nog een Tolhoek ook. Klein wereldje.

Poeksel

Zo lang geleden dat de pa van één van de huidige renners van TJV ervoor reed ;)

Hm, Kelderfan geeft het antwoord al het voordat ik het postte :(

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Rabo 36. Ok. Had gekeken op cq ranking.. Die begint bij 99 😁
37 is nog wel te doen maar op naar de 46 dan maar.

Poeksel

Al terugbladerend vind ik de volgende sponsorgeschiedenis: Kwantum (Decosol) - Superconfex (Yoko) - Buckler (Colnago - Decca) - Wordperfect - Novell (Decca) - Rabobank - Belkin - LottoNL Jumbo - Jumbo-Visma

Bij PCS begint het met Buckler, maar volgens mij was dat een voortzetting van de ploeg die Raas had opgericht toen ie ruzie kreeg met Post, klopt dat?

rennerske

'@ rahimns. Vraagje, zou Buckler nooit aan de latere Rabobankploeg linken. Zit ik geheugen-technisch gezien mis?

assen

Ha ha ha, ontwapenend!
Het is begonnen bij Rabobank volgens mij.

Alles wat ervoor komt, tot die Tele-Vizier ploeg aan toe, staat er los van.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg begon in 1984 als Kwantumhallen-Yoko door Jan Raas die Ti-Raleigh verliet en een deel van die ploeg meenam. In die periode had ik eerlijk gezegd een gloedhekel aan deze ploeg ;) ... Ik was echt een Post-man en in die jaren erna was ook PDM wat bij mij meer de voorkeur had. Pas eigenlijk toen de ploeg Wordperfect werd ben ik ze gaan supporteren en intensief gaan volgen.

@Assen absoluut niet... het begon echt met Raas en Kwantum, die eerst als renner en daarna als teambaas de ploeg liet doorgroeien tot hij na een paar jaar door Rabobank aan de kant werd geschoven. Dit was echt zijn kindje...

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk inderdaad dat jullie (Rennerske en Assen) het mis hebben. Wikipedia schrijft: "De profploeg bestaat sinds 1996, als opvolger van Novell, en is opgericht als onderdeel van het zogenaamde "Rabobank Wielerplan" waarin niet alleen de profploeg een rol speelt maar met name ook aandacht voor de ontwikkeling van nieuwe talenten bestaat. De ploeg werd opgericht door directeur sportief Jan Raas. Die zocht naar een nieuwe hoofdsponsor nadat zijn team 1995 in geldnood was geraakt. De bank en Raas tekenden medio 1995 een overeenkomst. Ploegleiders werden Theo de Rooij en assistenten Joop Zoetemelk en Adri van Houwelingen. "

De laatste alinea van wat Rahimns schrijft is waarschijnlijk de verklaring dat Jan Raas niets meer met de wielersport te maken wil hebben. Daar zou eens een Andere Tijden Sport over gemaakt moeten worden, lijkt toch geen schoonheidsprijs verdiend te hebben.

Laatst gewijzigd
rennerske

Mijn wielerhoofd blijft de relatie Buckler- Rabobank vreemd vinden, edoch voor rahimns buig ik devoot dat wielerhoofd, alvorens het berustend in de schoot te leggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rennerske de enige relatie die er tussen Buckler en Rabobank is dat ze beide sponsor zijn geweest van dezelfde ploeg. Tussen Buckler en Rabobank zit alleen nog wel Wordperfect/Novell, wat daar verder vreemd aan is weet ik niet maar misschien kan je dat nog even verduidelijken.

rennerske

'@ rahimns. De moeilijkheid is dat ik dit niet kan verduidelijken omdat mijn wielerhoofd blijkbaar een onjuiste feitenlogica heeft gevolgd en vervolgens opgeslagen, waardoor de combi mij nu vreemd voorkomt. Niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oke duidelijk

1 2 ... 267 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.