Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 280 ... 501 502
Akiria

Tja Kelderfan.. veel winnaar maar nog geen grote ronde..:(

Yeez

Traksel zegt dat dumoulin zo zijn contract (met een termijn van 1 maand) kan opzeggen, omdat in Nederland de “normale” cao geldt. Alleen rijdt dumoulin niet in Duitse loondienst?

kelderfan

'@Akiria
Oh, Zonder de pech door het ontbreken van zijn voornaamste helpers {Gesink en De Plus} en de al besproken plaspauze had onze Roglic er toch beter voor gestaan in de Giro. Vorig jaar nog 4e. met problemen aan zijn arm, waardoor hij niet voluit kon gaan in de ITT. Tja helaas nog geen GT. Maar rondjes UWT genoeg. Dat zie ik Dumoulin niet doen. Maar ja hij is Nederlander. Dan zie ik toch meer in Sam Oomen en/of Kelderman. Die zouden veel beter in 't plaatje vallen.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Het grote verschil met vorig jaar was dat hij de steun had van Roglic, Gesink en Tolhoek {in goede doen} en dit jaar met
Bennett, De Plus {zijn 1e. TDF} en Van Aert {zijn 1e. TDF}. Het zal dit jaar afhangen van de vorm van Bennett en De Plus.
Van Aert is uitstekende renner die het team wel meer mogelijkheden gaat bieden, maar in 't hooggebergte is 't een ander verhaal.

S. Morgenstern

Roglic had, waarschijnlijk door zijn maagproblemen, niet de vorm om de Giro te winnen. Merkwaardig om de voornaamste reden te negeren en wel constant minder invloedrijke factoren herhalen.

Zoals het ook in het geval van Kruijswijk toch echt vooral gaat afhangen van zijn vorm relatief aan die van zijn concurrenten en niet van die van Bennett en De Plus.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik zie geen verband mbt deelname Vuelta Kelderfan. Het ontgaat me

Laatst gewijzigd
Stoempie

Eigenlijk wat morgenstern zegt

DemPolS

'@kelderfan tuurlijk klopt het dat roglic veelwinnaar is maar Dumoulin is Nederlander en wereldtopper in de gt. Iets waar elke Nederlandse ploeg al bijna 30 jaar van droomt. De komende minimaal 10 jaar zal dit buitenkansje niet meer voorkomen. Buiten een gedroomde uitschieter van Kruijswijk na. Ik denk dat ze bij tjv serieus amper na andere argumenten gaan kijken. Met Kruijswijk schijnt al afspraken gemaakt te zijn vwb de giro volgend jaar, dat jaar daarop is hij ook al weer 33 of 34 (weet nu even niet welke dag hij jarig is).

@rahims je hebt het Roglic nooit horen zeggen maar alle jounalisten, die elkaar napraten, melden dit en een week later komt Groenenwegen met dat niet naar de Vuelta gaat. Natuurlijk is niet alles wat gezegd wordt waar. Maar zijn niet alle journalisten beter geïnformeerd dan wij fans bij elkaar? Vooral de analisten die dit dus ook zeggen, zijn niet alleen journalisten maar appen, fietsen, eten zelfs met de renners en sommige komen zelfs bij hen over de vloer. Traksel is zelfs voorzitter van de rennersvakbond geweest. Die dus ook met beide directeuren onderhandeld heeft.
Dan geef jij even aan dat ze elkaar napraten en dus geen verstand van zaken hebben. Dat het geen feit is snap ik, maar is dat niet met alle discussie die we hier voeren? Zelfs jij als ambassadeur bent toch niet half zo ingevoerd als een Traksel, Kroon, Dekker, Zonneveld of een Kerkhofs en Yoeri :-)

Natuurlijk worden journalisten ook gebruikt als drukmiddel of in politieke spelletjes, dan nog zijn dat dus geluiden en verhalen vanuit de boezem van het wielrennen. Iets waar wij, de gemiddelde en fanatieke fan/supoorter/volger niet bij in de buurt komen.

Stoempie

Wie is Youri?

tdola

Wat actueler, wie gaat er morgen voor tjv de vlucht controleren? Denk dat ze wel hulp krijgen van iig dqs, lotto soudal en mgl bora.
Maar tjv zal ook zich niet helemaal uit elkaar willen trekken met oog op ttt zondag.

Bennett morgen in controlerende rol? Of gaat de plus of Martin, danwel van aert wat doen op kop peloton.
Of allemaal beetje?
Martin/van aert eerste 70 km, dan uitrusten in wiel? De plus en Bennett km 70-170 afwisselend, laatste deel voor van aert/Martin, met lead out van Jansen en teunissen?

Gelukkig blijken in tour er vaak genoeg meerdere ploegen te willen rijden, daar maar aan vasthouden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik neem aan De Plus en Bennett en als er extra hulp nodig is kunnen ze Martin nog gebruiken maar in een ideale situatie blijft hij fris voor de sprintvoorbereiding

DemPolS

'@jesse is Sunweb niet gewoon een Nederlandse ploeg met een duitse licentie? Is het kantoor in Nederland? Is de damesploeg ook niet Nederlands? Ik heb geen antwoord op die vragen hoor maar ik denk dat ze wel van belang zijn.

@Michiel Youri Ijnsen van wielerflit

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Plus meest waarschijnlijk voor dat werk. Misschien dat het met het oog op de ploegentijdrit echter een keer aan Bennett zal zijn.

Yeez

Mmm met de ploegentijdrit denk ik bennett

Yeez

Of je bluft en zet niemand op kop. Zoveel ploegen die een massasprint niet laten lopen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@dempols ik ben al een tijdje geen ambassadeur meer, dat bestaat niet meer. Het gaat mij erom dat het gewoon niet strookt met het beleid bij de ploeg en ik Roglic er ook het type renner niet naar vindt. Verder kan ik me niet voorstellen waar die informatie vandaan komt, niet van Roglic zelf in ieder geval. Zo ver ik begrijp is het al geen prater tegen journalisten en al zeker niet over dit soort zaken. En ik kan me ook niet voorstellen dat vanuit de ploegleiding dit naar buiten is gebracht. De eerste die hierover begon was Thijs in zijn podcast en op een manier waarop hij wel vaker spreekt. HIj doet altijd enorme aannames die hij naar buiten brengt alsof ze ook zo gezegd zijn. Dat kan prima in een podcast waarin wel vaker de jolige kant wordt opgezocht, maar Traksel gebruikt daarna exact dezelfde tekst wat erop lijkt dat hij dit dus klakkeloos overgenomen heeft van Zonneveld, iets waar ik hem wel vaker op betrapt heb. Ik zeg ook niet dat het niet waar is, maar ik twijfel er wel enorm aan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wie er in de kopgroep zit

Akiria

'@kelderfan.... ALS telt niet.. WANT ALS ook niet enz enz enz.. feit is dat Rogilc in de grote rondes minder resultaten heeft. Heeft niks met Nederlander te maken helemaal niks.... wat ALS Gesink iets meer geluk had gehad of ALS Mollema iets explosiever was geweest telt allemaal niet.. En daarbij is Dumoulin gewoon aantrekkelijker voor Nederlandse sponsors, aangezien de meeste wielerploegen nog lokale(landelijke) sponsors hebben en geen wereldbedrijven.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Akira

Het gaat niet om het verleden maar om de toekomst, dus de resultaten die ze nog gaan halen ;p

kelderfan

'@Akiria
Is Als 't probleem dan. Roglic heeft 2 GT's serieus benaderd met als resultaat 4e. TDF en 3e. Giro.
Dat Dumoulin die wat langer bezig is inmiddels goede resultaten kan overleggen is een feit. Maar hij is in de 1 weekse UWT's duidelijk een stuk minder. Dus wat groeipotentie betreft ga ik voor Roglic. Wat mij betreft mag Dumoulin gewoon zijn contract afmaken bij Sunweb. Want wil TJV een renner, die binnen het contracttermijn zomaar zegt doei.
@rahimns
Dat TJV het geld heeft om zo'n dure Dumoulin te halen, zegt wel dat zij niet meer onderaan bungelen wat budget betreft en dat klinkt positief wat betreft de toekomst. Dan kun je ook hengelen naar Poels en Van Baarle.

StonedCamel

Hoe je het ook wendt of keert, of Roglic het leuk vindt of niet: Mevrouw van Zetten uit Tiel is helemaal weg van Dumoulin en minder van Roglic. Dat ziet van Eerd ook, dus als die met een (paar) miljoen per jaar extra zoveel extra exposure kan krijgen zal hij dat zonder meer doen.

En dan gaat Roglic maar weg, andere doelen kiezen of de concurrentiestrijd aan. De relatie TJV-Roglic lijkt me overigens best prima. Roglic is altijd buitengewoon lovend over ploeggenoten en ploeg i.h.a., en lijkt me erg dankbaar voor alle energie die ze in hem hebben gestoken en het vertrouwen wat hij krijgt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als het allemaal waar blijkt te zijn dat hij komt en het verder ook niet tenkoste gaat van bijvoorbeeld Roglic of een andere toprenner... dan betekent dat gewoon dat de sponsoren bereid zijn om de knip extra te trekken. Dan gaat inderdaad het budget opeens flink omhoog. Maar op dit moment zouden ze zonder een flinke extra investering dat geld echt niet hebben. En ik vraag me af of de sponsoren bereid zijn dat te doen voor Poels of Van Baarle (als die al bereid zouden zijn een overstap te maken)

ghostwriter

'@rahimns
Het zou me niet verbazen als Jumbo (het bedrijf) een paar miljoen extra overheeft om Dumoulin naar Jumbo-Visma te halen. Het zou voor hun natuurlijk een enorme commerciele waarde hebben om misschien wel de grootste Nederlandse wielrenner ooit aan zich te binden. Alleen is het onrealistisch om te verwachten (of zelfs maar te hopen) dat ze dan ook nog eens extra willen investeren in de komst van iemand als Poels of Van Baarle. Misschien dat Bennett wel interesse heeft om naar een andere ploeg over te stappen (waar hij vaker voor eigen succes kan rijden) en dat Jumbo-Visma zo een salarisruimte maakt voor de komst van Poels.

tdola

'@kelderfan
Heeft tjv interesse in renner die contract opzegt?
Remember van aert!?

Yeez

'@ghostwritet bennett heeft een lang contract

1 2 ... 280 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.