Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 281 ... 501 502
Stoempie

Wie is mevrouw van Zetten?

S. Morgenstern

Bennett en Poels zullen ook nooit bij elkaar in de buurt zitten qua salaris.

DemPolS

'@kelderfan ik denk eigenlijk dat voor jumbu al jouw argumenten van onder geschikt belang zijn en zij kijken naar dat hij een Nederlander is die kan uitgroeien tot de beste Nederlandse renner ooit. In ieder geval naast Zoetemelk en Jansen. Sterker nog, ik denk dat mevrouw van Zetten uit Tiel Roglic niet eens kent of in ieder geval niet van Jumbo. Het verschil van exposure is ongeveer factor 10.
Als zelfs vorig jaar tijdens de tour door radio npo2 zowel de bakker om de hoek, jeudtrainers, jeudgvriend enzovoorts erbij worden gehaald dan weet je dat de gekte weer boven komt drijven. Dus argument 1 voor Jumbo!!!

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@jessevdalen
Dat weet ik, daarom schreef ik ook "[m]isschien dat Bennett wel interesse heeft om naar een andere ploeg over te stappen (waar hij vaker voor eigen succes kan rijden)".

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter ik zie naast een duurder kostenplaatje niet zo goed het nut in om Bennett in te wisselen voor Poels

ti-raleigh

Waarom Dumoulin halen ? Omdat de sponsor dat wil ? Ja, natuurlijk lijkt dat op het eerste oog logisch. Dumoulin heeft meer exposure dan Roglic. Maar hoe ga je de ploeg inrichten dan ? Wat doe je met Roglic? Zet je hem aan de kant, ondanks dat hij voor een heel groot deel verantwoordelijk was voor de successen en daarmee de groei van de ploeg in de laatste jaren. Lekker dan.
TJV heeft veel sympathieke renners. Dumoulin met zijn fratsen past daar niet tussen. Zoals het nu lijkt is het een echte vriendenploeg. Als de sponsor eist dat Dumoulin gehaald wordt krijg je zure gezichten. En trouwens, al die toprenners die zijn weggegaan bij Sunweb presteren nu minder. Kittel, Degenkolb, Barguil...

kelderfan

'@rahimns
Wat mij betreft zitten Van Baarle en Poels prima bij hun team. Ik heb alleen mijn twijfels bij de eventuele komst van Dumoulin. Want wat Dumoulin betreft heb je alleen maar exposure tijdens de TDF. Want laat hij eerst maar die Vuelta rijden, want Daan Olivier is gestopt met een knieblessure.
@DempoLS
Is opeens 't Nederlander zijn het belangrijkste om een renner te halen. Dat is dan nieuw. Team Jumbo-Visma hebben ingezet op een paar sterke Belgische renners Van Aert en De Plus. Jumbo gaat daar uitbreiden heb ik gelezen. Dus factor 10?

kelderfan

'@rahimns
Wat anders. Is Wynants erbij in de auto tijdens de TdF. Hij zit naast Nico Verhoeven in 't AD.

Rawolf

Tijdens de belangrijkste koers van het jaar een renner in de auto ipv een ploegleider, denk het ook.

Wynants mag alvast oefenen in de Hammer series hongkong

Wielerfan1987

Wellicht voor Wynants tijdens deze Tour een rol ter ondersteuning van de ploegleiders, en met extra aandacht voor het sprinttreintje gezien de klik met zowel van Aert als Groenewegen?

Misschien voorsorterend op een eventueel ploegleiderschap bij de Academy in de toekomst?

Ik kan mij voor de Tour in elk geval wel voorstellen dat ze een extra iemand met inzicht in een van de volgauto's kunnen gebruiken (er zijn in de Tour meen ik 3 volgauto's)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat anders. Is Wynants erbij in de auto tijdens de TdF. Hij zit naast Nico Verhoeven in ’t AD.

Waar reefer je aan... ik heb geen idee wat je hier bedoelt.

Over Dumoulin heb ik zelf ook mijn twijfels. Ik begrijp de keuze van de ploeg als hij opeens een optie wordt om bij de ploeg te halen. Als dat ten koste zou gaan van bijvoorbeeld Roglic heb ik daar inderdaad mijn twijfels bij en vraag ik me ook af of je daar nu sterker van wordt en of je mee gaat winnen, daarnaast begrijp ik ook wel de sentimenten als het gaat om een Nederlandse toprenner te verkiezen boven een Sloveense toprenner. Het ideale beeld zou zijn als beide houdbaar zijn, ten eerste zou het betekenen dat je waarschijnlijk het sterkste klimblok van de WT hebt en ten 2e kan je in alles 3 de rondes met een enorme sterke ploeg aan de start staan. Het is aan de ploegleiding en de sponsoren om die afwegingen te maken als het ooit zover komt.

@ti-raleigh Zoals ik de verstandhouding tussen de ploeg en de sponsor ondertussen een beetje ken weet ik haast zeker dat Jumbo de ploeg nooit iets zal opdringen. Zo zit het daar niet in elkaar. Dus daar geloof ik niets van. Als het al zover zou komen dan wordt dat door iedereen gesteund.

ti-raleigh

'@ rahimns
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ook Jumbo is niet heiliger dan de paus. Als ze denken dat Dumoulin voor omzetverhoging zorgt.....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ti-raleigh dit lijkt me echt geen issue... als de ploeg de financiële middelen van de sponsor krijgt om Tom binnen te halen gaat niemand daar voor liggen. Het enige wat zij moeten doen is er voor te zorgen dat alle neuzen dezelfde richting op blijven staan en er geen wrijving ontstaat dus de diverse kopmannen en dat zal nu best wel eens het lastigste deel zijn van het verhaal, ook voor die renners vlak daar achter die misschien opeens een stapje terug moeten doen of langer in de wachtkamer komen te zitten... denk bijvoorbeeld aan de ambities van Laurens de Plus. Dat managen zal al pittig genoeg zijn. Maar nogmaals pas als dit echt serieus gaat spelen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Mevrouw van Zetten zegt dat ze wel klaar is met de discussie over Dumoulin. Ze vindt hem een knappe jongen, maar maar mag het weer over Kruijswijk gaan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan... Ik heb het gevonden. We hebben de vraag uitgezet bij de ploeg. Ard wist van niets...dus ik hoop dat hij het kan achterhalen.

ti-raleigh

'@ rahimns
Voor De Plus is het geen probleem. Voor Primoz, Steven en Dylan waarschijnlijk wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het schijnt een archieffoto te zijn van de omloop... dus niet van nu.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ti-raleigh we zien wel als het zover is.

robklerx

Voor degene die denken dat Roglic ontevreden is over de ploeg n.a.v. de Giro. Check even zijn persoonlijke webpagina. In geen enkel woord spreek hij negatief over de ploeg. Praat zelf ook over de weg met Gesink en de Plus en geeft daarnaast aan dat met name de valpartij hem opgebroken heeft i.c.m. ziekte.

kelderfan

'@rahimns
Ok dat lijkt mij een goede verklaring.
Ik heb 't item over Tom Dumoulin gezien op de TV. {sorry Mevr. Van Zetten}; enerzijds geen gemakkelijke jongen voor zijn begeleiding, maar anderzijds komt hij bij mij prima over. Dat probleem met zijn knie is wel een eyeopener. Hij werd in de Giro door Roglic verslagen en in de Dauphine deed Wout Van Aert het dunnetjes over. Toen bleek er nog een schilfer te zitten, die voor irritatie van die knie heeft gezorgd. Hij had die Dauphine niet mogen rijden met die knie. Nu maar hopen dat hij de Vuelta haalt.
Als hij komt dan moet er veel gepraat worden.
@ti-raleigh
Dylan Groenewegen en ook Mike Teunissen hebben echt geen probleem met de komst van Tom Dumoulin.

Stoempie

Ja ik heb die docu ook gezien. Ik vond Dumoulin altijd een jankerd als het ff tegenzit. Maar geen onplezierig persoon zie ik nu. En als topsporter moet je ook wat egoïstisch zijn. Ik zie wel de irritatie terug. Die trainer op het eind. Hoe hij reageerde op de 10 krammen enzo. Raar.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ kelderfan
Als Dylan wel een probleem heeft met Tom zijn wij niet degenen die dat horen.
En die knie, tja. De hele wereld gelooft Tom, ik niet.

Wheely

https://www.nu.nl/weekend/5961242/tour-2019-zo-werd-jumbo-visma-in-vier-jaar-een-topteam.html

kelderfan

'@ti-raleigh
Dylan is een Amsterdammer en Tom is dacht ik een Limburger. Die gaan goed samen. Dylan was ook de enige die in die video heeft gezegd. Tom is van harte welkom. Hij is Nederlander, een goeie renner en van harte welkom. Terwijl Steven zoiets had van. Ik ben met de TdF bezig en niet met de knie van Tom.

Stoempie

En gelijk heeft Steven

1 2 ... 281 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.