'@Leegloper ik zou het niet weten wat er nu voor plannen zijn voor de Vuelta maar Bennett had zelf al voor de start van de Tour aangegeven dat hij in de Tour is om te knechten voor Kruijswijk. We gaan richting de Vuelta wel horen wat de plannen zijn voor die koers. Hij heeft laatst zelf in een podcast nog aangegeven dat zijn sidestitch nog altijd een groot probleem is bij een langere inspanning.
'@Rahimns, ik blijf sceptisch. Als je naast Roglic en Kruijswijk ook nog een potje hebt om Dumoulin binnen te hengelen dan moet er veel geld mee gemoeid zijn. De Plus, groot talent niet goedkoop, Teunissen is een van de mannen met een gedeeld kopmanschap in het voorjaar lang vastgelegd zal ook prijzig zijn en WvA tik je ook zo richting een miljoen voor weg. Tony Martin zal wat toegegeven hebben maar zo'n coureur van wereldklasse ligt niet in het kortingsvak bij de Jumbo
Hoorde op Sporza ook over Sky- achtige praktijken in het jumbo kam, schijnbaar gaat in de tour elke dag een ploeg vooruit om de hotelkamers nogeens grondig te reinigen en van eigen bedden te voorzien.
Wij hebben een van de laagste budgetten en doen het toch heel goed klinkt voor de buitenwacht heel goed maar dat budget is al flink de hoogte in gegaan, daar kan je zeker van zijn.
Dat van die hotelkamers doen ze al jaren, ook toen ze nog onderaan bungelde qua budget en nog niet naar Kerckhoffs hadden geluisterd...
Overigens ook een schoolvoorbeeld van de werking van succesjournalisme; dat hele protocol (waar bijvoorbeeld ook het niet schudden van handen bij hoort) was enkele jaren terug, tijdens een tot dat moment minder succesvolle Tour, nog een mikpunt van de spot van veel Nederlandstalige journalisten.
De ploeg werkt al jarenlang met M-Line. Elke renner heeft een eigen matras. M-Line verzorgt zelf het transport en de inrichting van de kamers tijdens de etappes. Daar heeft de ploeg geen omkijken naar.
Maar dan nog kan het voor De Cauwer en voor jou natuurlijk gerust een nieuwtje zijn.
Jammer dat de gele trui niet behouden kon worden, maar
(I) petje af voor Ala-Phi
(Ii) nu focus op hoofddoelen voor TJV, dwz ritwinst voor Groenewegen en AK voor Kruissie
Even terugkomen op vraag:
Welke team zou tekenen voor
- 2 ritoverwinningen
- 2 dagen geel
- niemand in top 10 AK?
Mijn vermoeden is toch dat 5 tot 10 ploegen (minstens) hier NIET voor tekenen. Het gaat om het AK voor minstens zoveel ploegen.
Ligt aan de renner waaraan je het vraagt, voor vooral Teunissen en Tony Martin is deze tour al helemaal geslaagd waar Kruijswijk en Groenewegen nog wel resultaten willen boeken om dit een goede Tour te noemen. De ploeg zal al wel tevreden zijn met voor het eerst in 30 jaar een nederlander in het geel.
Al geloof je toch zeker zelf niet dat deze ploeg met voor elke sprintetappe en de tijdrit de topfavoriet in huis geen etappes meer pakt als iedereen overeind blijft??
@Vlek bedankt voor dat filmpje, ik denk dat het aan mijn schijnbaar beroerde geheugen ligt want nu komt het weer heel bekent voor haha
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.