Ondanks dat ik een groot fan ben van Dumoulin snap ik niet zo waar het verlangen vandaan komt dat Tom voor Jumbo moet gaan rijden. Dat gaat alleen maar ten koste van renners zoals Kruijswijk en andere talenten. De hele ploeg die moet om Dumoulin draaien. Daarnaast kost zo'n renner met zijn status bakken met geld en is er geen zekerheid dat hij nog ooit een grote ronde gaat winnen, laat staan de Tour. Ook Roglic zal nooit samen in een team willen zitten met Dumoulin. Dat terwijl Jumbo zo'n goede visie heeft wat nu zijn vruchten begint af te werpen.
Laat Dumoulin maar gewoon bij een buitenlandse ploeg rijden waar iedereen zich volledig voor hem weggecijferd. Ik zou het bij Jumbo eeuwig zonde vinden.
Vergeet ook niet dat - in mijn ogen - Kruijswijk absoluut geen kandidaat grote winnaar meer is, gepasseerd station. Die zou geen Giro moeten rijden als je met een gedeeld kopmanschap van Dumoulin en Roglic (waarbij logischerwijs de Nederlander net als de Brit bij Ineos de voorkeur van de ploegleiding en fans hoort te hebben) maar knechten. Inderdaad een 8 mans Train Jumbo Vitesse voor de Tourwinst en Groenenwegen in de Giro.
Als dat niet kan, hoop ik dat Dumoulin Ei-neos-eren voor zijn geel kiest.
Het TJV Tour rapportcijfer:
Ik zag al een 4,5 en een 8 voorbijkomen op basis van de eerste 2 dagen. Wat mij betreft allebei ongeveer even ver uit de buurt.
Als je als doelstelling de eerste etappe + eerste gele trui voor Groenewegen, winst in de CLMPE (TTT) maar in elk geval behoud van het geel tot Epernay en een toppositie in het AK in Parijs voor Kruijswijk lijkt te hebben, heb je al een stevige duit in het zakje gedaan. Als je nu niets meer wint en Kruijswijk eindigt achterin de top 10 of lager, dan is een 6,5 in Parijs mijn eindoordeel, Dat dezelfde resultaten voor bijv. Sunweb nu tot een 8 zouden leiden is irrelevant, andere doelstellingen na het afhaken van Dumoulin.
Als Groenewegen alsnog 1 of 2 etappes wint komt daar minstens een vol punt bij. Bij de helaas niet gerealiseerde hattrick vandaag door WvA zou Groenewegen niet eens meer hoeven winnen en Kruijswijk mogen falen voor nog steeds een 8 vanwege het unieke karakter, nu moet dat AK toch een plaats 4, 5, 6 of 7 moeten opleveren voor een cijfer hoger dan een 8
Haalt Kruijswijk het podium, dan wordt het een 9. Met een etappezege een 9,5... .... vul zelf het ontbrekende hoogste cijfer maar in...
Wat is dit nu weet voor rare tussenevaluatie, met eind prognose? Klinkt alsof je het voorgerecht fantastisch vond en hierop het hoofd en na gerecht alvast gaat beoordelen. Brussel was geweldig, beter kon niet. Hoe de rest verloopt zien we wel per dag. Kunnen we na Parijs "punten" geven hoe het is geweest.
"Niet gerealiseerde hattrick door WVA"?
We kunnen ook gewoon stellen dat Van Aert te weinig steun kreeg van de ploeg om het geel over te nemen en een gooi te doen naar de ritzege. Geen probleem als Kruijswijk sterk genoeg is om het podium te halen, maar voor een plaats 4 of lager zou ik de gele trui niet opofferen.
'@kelderfan, je spreekt jezelf tegen in je voorlaatste post. Roglic en Kruijswijk wel samen in de TDF maar geen plek voor Dumoulin? Ik sta op het standpunt dat wanneer een toprenner en een topploeg (met raadpleging van andere toprenners) tot het oordeel komen dat het wel mogelijk is, wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen?
Hoe dan ook, ze hadden als eerste commerciële ploeg de eerste drie etappes van de Tour kunnen winnen en hebben gefaald. Maar één overwinning ingelopen op DQS. Geen geel. Kruijswijk maar 15 seconden voor op Bernal. Groenewegen puntloos in het puntenklassement. Sooike heeft zijn gelijk gekregen!
'@Poeksel
Ik denk dat jij en Sooike voor het gemak vergeten dat er naast TJV nog ruim 160 renners meedoen aan deze Tour waarvan minimaal 70 bij de beste 100 ter wereld horen.
Je spreekt wel erg makkelijk en snel over 'falen'.
De ploeg heeft beaamt dat de finale zwaarder bleek dan vooraf ingeschat, dat zou je eventueel nog een foutje kunnen noemen.
Maar voor koersverloop ben je ook afhankelijk van andere ploegen.
Toen Alaphilippe ging konden blijkbaar renners als Lutsenko en Landa hem niet volgen en zijn zij door het groepje onder leiding van TLJ ingelopen waarna Ineos de leiding overnam.
Vrij makkelijk om dan te stellen dat TLJ gefaald heeft.
Bovendien, al had TJV Ala teruggepakt, had van Aert vermoedelijk nog niet gewonnen van Matthews e.a.
Geniale analyse Rennerske.
En iedereen is gelukkig.
En teams schaffen voortaan ook budgetten en streefcijfers af, want die getallen zijn ook niet zaligmakend. Als je maar gelukkig bent.
@ Morgenstern
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Wij fans genieten gewoon, in mindere of meerdere mate.
Zelf vind ik cijfers wel handig, om te communiceren, zelfs als fan.
Voor de sport en het 'bedrijf' sport zijn de cijfers natuurlijk hoofdzaak.
Flipje had gisteren boven op de heuvel geloof ik al 15 seconden en in de afdaling pakte hij nog eens 15 seconden. Een achtervolging opzetten in het laatste deel van een klim of in een afdaling is niet gemakkelijk. Plus Ineos heeft daar ook weinig belang bij. Je zag Bernal ook een paar seconden twijfelen. Eer dat Jumbo op kop zat en echt het gat zou kunnen gaan dichten waren we al een stuk verder en had hij al meer dan 30 seconden. Op dat laatste stuk maak je ook niets goed op hem lijkt me. En meer dan 30 seconden goedmaken op een frisse en hele sterke renner op van die glooiende wegen met ook nog een niet gecategoriseerde klim gaat hem gewoon niet worden als eigenlijk niemand daar genoeg mannen of belang bij lijkt te hebben.
Zijn winst gisteren leek voor mij ook op hoe hij het in Strade Bianche en in de Amstel deed. Toen waren hij en Fuglsang de enige die dat tempo haalde zowel bergop als daarna op het "vlakke".
'@kj
Helemaal gelijk!
Bovendien vergeten de zwartkijkers voor het gemak dat we het over Alaphilippe hebben, kijk eens wat voor wedstrijden die de afgelopen 2 jaar gewonnen heeft, en op welke manier... Dan kan je toch niet anders dan concluderen dat TJV hier niet 'gefaald' heeft?
Bovendien hebben die gasten in de ploegenijdrit zoveel van zichzelf gegeven dat ze 20! seconden onder de snelste tijd van Ineos doken, alsof ze dat de dag erna wel even van zich af hebben kunnen schudden....
Zo'n drama is het toch niet dat TJV de trui kwijt is? De trui houden kost erg veel energie, kijk bv naar het werk wat Bennett, De Plus, Teunissen en Martin hebben gedaan om die trui te behouden.
Kruijswijk staat er perfect voor en de normale hiërarchie is weer terug. Ik zie een aantal grote voordelen van het kwijtspelen van de trui. Wanneer Kruijswijk top 5 rijdt en Dylan nog een etappe wint is de tour al voor Jumbo al meer dan geslaagd.
Bovendien heb ik gelezen dat deze tour slechts een opstapje is naar volgend jaar.
Als je dat artikel in het AD {Zeeman/TJV} mag geloven, denkt Zeeman, dat hij met Roglic, Kruijswijk, Gesink en De Plus volgend jaar de eindzege in de TDF naar TJV wil halen. Precies wat ik al eerder aangaf. Dat Roglic en Kruijswijk elkaar goed aanvoelen en elkaar sterker maken. Alleen op die manier kun je van Ineos/Bernal, Thomas en Froome winnen.
Zoals nu wel duidelijk is, dat Wout Van Aert, Tony Martin en Mike Teunissen niet mogen ontbreken in dat wonderteam.
In een scenario met Tom Dumoulin bij TJV is het denk ik eerder Kruiswijk die voor zijn GT-ambities moet vrezen.
Roglic en TD schat ik hoger in. Lees ook nog eens het interview met George Bennet op Cyclingnews om een beeld te krijgen welke touwtjes strakker zijn getrokken tov de Tour vorig jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.