Voor Jumbo is het mislopen van de gele trui gisteren misschien niet zo erg; ik denk dat WVA dat voor hem persoonlijk iets anders ziet. Van Aert was er zaterdag en zondag voor zijn team en had een belangrijk aandeel in beide ritzeges. Het zou mooi geweest zijn, had Jumbo gisteren iets sterker voor de dag gekomen en hem zo in de gele trui geholpen zodat ook hij zijn succesje kon scoren. Ik heb nergens geschreven dat hij zo maar de rit zou gewonnen hebben, de sterkste heeft gisteren gewonnen, maar hij heeft er ook geen gooi kunnen naar doen en hij mist de trui uiteindelijk met slechts 20 seconden. Ze moesten Flip dus niet eens volledig teruggrijpen.
Wat mij stoort, is dat er hier vlotjes over Van Aert wordt heen gepraat als een simpele knecht. Een renner van zijn kaliber verdient eigenlijk ook een volledige team support. Ik begrijp dat Kruiswijk en Groenewegen het hoofddoel zijn, maar uiteindelijk doe je Van Aert als team gisteren wel te kort, zeker gezien zijn verdienste voor het team eerder deze tour.
Een team met Dumoulin, Roglic, Kruiswijk, Bennett, De Plus, Martin, Teunissen en Van Aert? Ik zou passen als ik Van Aert was. Ik denk dat Van Aert zo een mooi voorbeeld is, dat de komst van Dumoulin op meerdere renners een negatieve invloed kan hebben; niet enkel voor Roglic en Kruijswijk. Ook voor mannen als WVA, Teunissen en De Plus kan het aan bewegingsvrijheid kosten.
'@rahimns
Dat klopt, maar als hij nog niet top is, dan had TJV toch voor Mike moeten gaan. Wout kwam te vroeg op kop en in de wind. Omdat dit een snelle finale was kwam Mike er zonder hulp niet meer aan te pas. Ik denk dat Dylan wat dat betreft 't eerder moet aangeven, want het is schande als je zo'n val nog niet top kan zijn. Hij heeft wel meer tijd nu om te herstellen.
Er liggen weer 2 puisten in de laatste 45 km. Zo'n rit waar die Julian Alaphilippe weer kan uitpakken, want dalen kan hij ook. Morgen dus een linke rit en dat lijkt mij iets voor Wout Van Aert e/o Mike Teunissen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.