Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 291 ... 501 502
Niklas

Heerlijk veelbelovend om te zien dat Groenewegen er echt de pest in heeft!

Romāns Vainšteins

Typisch Kelly dit.

Wat je moet hebben is Teunissen die de laatste spurt inzet als ware hijzelf de man is en de bowlingbal vanuit de slipstream. Daarmee kan je gasten zoals Sagan, Viviani, Kristoff het beste aan. Helaas rijden er meer tot de nok toe opgefokte spurtequipes rond hier en is het lastig om daar op die manier te geraken.

Laatst gewijzigd
Diever

Ik vond dat jullie de woorden van Groenewegen wel heel makkelijk voor zoete koek happen. Jansen heeft werkelijk niets goed gedaan in de sprint voorbereiding, de laatste 2 kilometer. Reed een paar keer vast in gaten, reed Groenewegen bijna omwer en daarna in zijn wiel gehangen. Anticipeerde ook niet op het naar voren rijden van van Aert en Teunissen. Hier leek echt wel meer in te zitten dus hopelijk zijn ze in de bus iets minder vergevensgezind en kijken ze dit nog even goed na. Gemiste kans. Wel echte kapitein dat Groenewegen naar zichzelf wijst en niet naar anderen.

xistnc

Groenewegen reed zelf boven zijn theewater. Dan kun je als trein helemaal niets.

Jopie

Ik heb ook zo mn twijfels bij de toegevoegde waarde van Jansen in de Tour(niet alleen op basis van vandaag, heb hem volgens mij vrijwel nooit een goede lead out in de Tour zien verzorgen). Komt in mijn ogen gewoon te kort in het sprintgeweld van de Tour. Mist de topsnelheid en explosiviteit van Teunissen en Van Aert, kan het peloton niet op een lint trekken als een Martin of Van Emden dat zou kunnen en echt goed positioneren heb ik hem ook zelden zien doen. In wat kleinere rondjes kan het allemaal nog wel maar in de Tour sneeuwt hij wat onder. Ook op andere vlakken (bergen, ploegentijdrit, overgangsetappes) voegt hij mijns inziens weinig toe. Denk dat komend jaar een mooi moment is om door te selecteren wat betreft Jansen(ten aanzien van de Tourploeg). Zoals dit jaar ook bij Roosen min of meer gebeurd is.

Laatst gewijzigd
assen

Jansen doet inderdaad tot nu toe weinig goed deze Tour. In de eerste etappe was ie betrokken bij de val van Groenewegen, in de TTT moest ie er al snel af (indicatie dat ie niet meer in vorm is?), en waar was ie de laatste twee etappes?

De trein functioneert ook voor geen meter - trainen in de ZLM tour is niet representatief; daar in de laatste km op kop komen is niet te vergelijken met de Tour.

Flinke kritische noten!

Maar kom op, 2 etappes gewonnen en 2 dagen geel, ploegenklassement en witte trui... Lekker. :-)

rennerske

'@xistnc. Boven je theewater sprinten. Mooi gevonden. Chapeau! Als ik na een avondje stappen boven mijn theewater fiets, ben ik al blij dat ik recht blijf.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik heb hier al aangegeven dat Jansen Groenewegen omver reed, Diever. En ik denk dat het er onhandiger uitzag dan het feitelijk was. Weer die split seconds

xistnc

Iedereen en z'n moeder ziet dat Dylan zelf er niet aan te pas komt en troll assen blijft maar mekkeren over een falende trein. Je moet toch iets om je 4.5 weer een keer van stal te halen.

Stoempie

Als Groenewegen zelf aangeeft net de benodigde power te missen, dan ben je kansloos in het sprintgeweld. Net als bij voetballers die net een stapje te laat zijn. Ofzo 😎

Niklas

Laten we het erop houden dat het net niet was met de trein. We weten inmiddels dat er maar een klein beetje progressie nodig is om alle stukjes in elkaar te laten vallen.

Stoempie

Morgen voor de vluchters? Zou er een mannetje mee mogen springen denken jullie?

Rawolf

Als er een grote groep wegrijd kan iemand meesturen wel verstandig zijn, Jumbo Visma heeft tot nu toe elke etappe een groot deel van het kopwerk verricht dat begin je wel te voelen.

Maar WvA staat te dicht dus wie? Geen idee

kelderfan

Lijkt mij wel verstandig Michiel, maar die opmerking over de kont van koe klopt in deze niet, want 't zijn mannetjes en het is je niet aan te raden om in de kont van een stier te kijken. Dylan was helaas niet goed genoeg door de val en 't herstel.
Hij had op tijd moeten communiceren met zijn collega's. {Dat heeft Mike wel gedaan na de 1e. klim gisteren t.o.v. Wout}

Stoempie

Random. De Plus? Of moet hij relatief rusten voor donderdag bergetappe. Jansen dan maar. En dan niks doen in de kopgroep 😀

Mbt die stier. Touchė Kelderfan. Bulls eye.

Je gedachten sturen met 70km per uur, op een moment dat je merkt dat de voorbereiding van de sprint niet helemaal goed lijkt te gaan, is bijna niet te doen. Wat zei Paul Martens daar ook alweer over toen hij een paar jaar geleden bijna een sprint won, in ik meen de Dauphinė of een andere WT koers...?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Er speelt wel wat mbt Dumoulin als ik Zeeman zo hoor.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
De renners vertellen meestal 't verhaal. Dylan zegt in een interview, dat hij ondanks de hinder van de val het toch altijd zou proberen om weer het goede gevoel te krijgen. Derhalve had hij niet hoeven wachten tot zij met 80km naar beneden kwamen suizen op die gevaarlijke finale af.;)

Stoempie

Wachten waarop Kelderfan?

Robert

Niet de beste sprint vandaag, maar ach komen nog genoeg kansen. Wat betreft het treintje, wat een onzin dat het treintje (Janssen) niet goed genoeg zou zijn. Met Janssen winnen ze 2 etappes in Parijs Nice. Daarbij is zijn positie in het treintje het meest onderschat. Relatief het langst op kop in de laatste 2 km.

Robert

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/idl-producties/237871/gespot-op-strava-jumbo-visma-en-van-vleuten-geven-dominantie-nieuwe-dimensie

Janssen gewoon de 3e snelste laatste 800m afgelopen zaterdag

Yeez

Een fitte groenewegen pakt er nog 3. Plus van aert die de tt wint en kruijswijk 2 in gc ;)

Poeksel

De analyse op de Belg was dat het probleem lag bij Groenewegen, die niet in het wiel zat. Dat had waarschijnlijk te maken met dat hij niet 100% was. En je kan niet de hele tijd achterom kijken als trein, vandaar dat Van Aert een achteraf zinloze kopbeurt deed.

Yeez

Viviani vond ik overigens ook nier overtuigend. Een fitte dylan rolt hier iedereen op vrijdag

assen

Wie zit nog in het eerste peloton aan het eind van deze etappe?
Een gunstig scenario zou zijn Steven, Wout, Bennett en Laurens.

Ludi

Steven, Laurens, Bennett en met geluk Wout. Ik sluit ook niet uit dat wanneer er een hele sterke groep (inc Alaflip) gaat als de break dat Wout meeschuift.

1 2 ... 291 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.