Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 297 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij mist gewoon die explosiviteit en dat is op zo'n aankomst als deze ook niet te compenseren. Dit was de etappe die ik nog het meeste vreesde vooraf.... hij is hier nu doorheen, hij staat er nog goed voor en nu kijken of hij zich de komende week kan handhaven. Hij zal daarvoor volgende week echt een dijk van een tijdrit moeten rijden.

Wielerfan1987

Het is ook niet zo'n heel groot drama.

Mannen als Ciccone en Teuns gaan er zeer waarschijnlijk weer tussenuitvallen.
En ergens vermoed ik een zelfde scenario voor Alaphillipe (op basis van de tijdrit en bergen die nog komen en hem minder zullen liggen)
En ook Woods die nu vlak achter Steven staat.

Voor Steven zal ook van belang zijn wat de tactiek bij Ineos wordt.

En natuurlijk wat mannen als Uran en Pinot gaan presteren (deze twee zie ik persoonlijk als de grootste directe concurrenten voor een top 3-4 voor Steven)

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk gaat met bernal en pinot voor plek 3/4 rijden

assen

Kom, Bennett is veel lichter dan Steven, en Steven is zo explosief als een lauw strijkijzer. Dit was geheel te verwachten. Dit is dus NIET teleurstellend en zegt nagenoeg niets.

Morgen met Groenewegen een nieuwe poging?

kelderfan

quote:"op deze aankomst ?? Op basis van wat…."
Op basis van zijn jongste Vuelta en het feit, dat hij het in de voorbereidingskoersen het beter doet, dan de voorgaande jaren. Met een 5e. in de Catalunya en een 6e. in Romandië heeft hij laten zien, dat hij beter is geworden. In de Vuelta heeft hij meerdere steile klimmen gedaan. Bijvoorbeeld rit 15 Lagos de Covadonga.
Het is wel zo dat hij de Dauphine niet goed heeft kunnen afsluiten. Dus waarschijnlijk moet hij nog wat sterker worden.

kelderfan

'@assen
Bennett is ja lichter, maar in de jongste Vuelta was Kruijswijk toch duidelijk beter en ook op dit soort aankomsten.
Ik denk dat hij zich nog moet verbeteren en s.v.p. niet wachten op de derde week.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan deze aankomst gaat op explosiviteit niet te vergelijken met die aankomst daar in de Vuelta waar het zelfs nog wat omlaag liep het laatste deel... verder was dit ook al later in de koers. Dat hij beter presteert in kortere koersen heeft niets te maken met deze finale. Hij mist gewoon die versnelling op zo'n steile aankomst. Dat hij maar een seconde of 40 verliest op Thomas en dus nog minder op die mannen daarachter is al pure winst hier. Hij kan juist ontzettend tevreden terugkijken.

Yeez

Hij staat er ontzettend goed voor nog. Alles op een zakdoek en voor op bijna iedereen. Tijdrit kan hij nog wat pakken en dan de bergen

Wielerfan1987

Even teruggezocht,

Vorig jaar begin van de Tour kwam Steven op een echte Alaphilippe klim (die die rit ook won uit een ontsnapping) aan tussen de favorieten in dezelfde tijd, de eerstvolgende echte bergrit met aankomst op een lange redelijk gelijkmatige beklimming (wat meer zijn ding behoort te zijn) verloor hij meer dan een minuut op winnaar van de dag Thomas die er vandoor ging in die slotbeklimming.
Steven consolideerde die ronde in het tweede deel (zoals verwacht) daar waar er diverse andere kanshebbers op een top 5 tussenuit zakten in deel twee.

Al met al denk ik dat we met dit tijdsverlies niet ontevreden mogen zijn gezien de omstandigheden, al hoop je natuurlijk altijd op minder verlies.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mooi @Wielerfan1987 dat je dat nog even hebt opgezocht. Daarom stelde ik ook, dat hij er dit jaar beter voorstaat, gezien de voorbereidingskoersen. Als TJV het slim wil spelen, dan is rit 12 een leuke om wat te proberen. Zoiets als ik AGR met Naesen heeft gedaan om team Ineos onder druk te zetten.

Tot nu toe hebben Teunissen, Van Aert, Jansen, Martin en Bennett zich positief laten zien. Maar hoe zit 't met 1) Groenewegen en 2) De Plus. Morgen wordt 't een proef voor Dylan Groenewegen of hij de val te boven is gekomen en juist in die rit 12 zou de De Plus een rol kunnen spelen.

Yeez

Aangezien er voor de tijdrit eigenlijk geen verschillen meer komen. Welke klassementsmannen buiten Thomas en Misschien Bernal kunnen tijd winnen op Kruijswijk. Porte kan misschien zijn evenknie zijn, maar op de rest zou hij tijd moeten pakken. Dan zou hij achter thomas bernal en waarschijnlijk alaphilippe in het klassement staan. Dat zou een droomscenario zijn

Yeez

In het algemeen klassement maakte Kruijswijk gisteren een kleine val, maar de kopman van Jumbo-Visma bleef koel. Hij vond zichzelf immers terug op plaats acht, met slechts vijftien seconden achterstand op de best geklasseerde klassementsrenner, Geraint Thomas.

"Steven ligt goed op schema. Van wat ik heb begrepen is hij, als je puur kijkt naar de hartslagvermogensratio, vergeleken met de Tour van vorig jaar heel erg goed. Ook op de andere beklimmingen", legt Bos uit. "Hij zit op een heel goed niveau op dit moment."

Theo Bos

KissMyAce

Ergens gelezen dat Bennett blijkbaar zijn kans mocht gaan voor geel gisteren in het laatste deel. Bennett zegt zelfs dat hij geprobeerd heeft Alaphilippe aan te vallen, heeft iemand dat gezien?

xistnc

Zo zei hij het niet.

Rawolf

Als hij het had gekunnen had hij het vast geprobeerd maar dat zat er gisteren niet in.

Vandaag weer een Dylan dagje, dat die sprinttrein zijn werk maaris goed doet dan wint Groenewegen met 2 vingers in de neus.

Yeez

'@random of dylan moet hem volgen ;)

KissMyAce

Bennett probeerde het in de hoop Ala te kraken....dat is wat hij zei. Maar wat probeerde hij dan?

mus van de maasstad

Gaat sterke ploeg worden in de Vuelta met Roglic, Kruijswijk, Bennet en Gesink.
Dan gok ik dat Roosen, Powless, vd Hoorn en Hofstede ook mee gaan aangezien Kuss de Giro al gereden heeft en Dylan volgens mij niet naar de Vuelta gaat

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dus Roglic rijd geen Polen? Zou hij dan de piek later leggen om ook in Lombardije voor de winst te rijden?

Yeez

Roglic moet serieus om eindwinst mee kunnen doen. Grootste concurrenten zijn quintana, lopez en carapaz. Ondersteuning ligt het niet aan!

Yeez

'@kissmyace daar lees je dus fout. Bennett wilde ala niet kraken. Hij probeerde zelf zo hard mogelijk te gaan die laatste 900 meter in de hoop dat ala ZELF zou kraken. Dat gebeurde uiteraard niet op zo’n steile wand

Rawolf

Quintana?

kelderfan

Goed nieuws dat Roglic de Vuelta gaat betwisten en hopelijk komen Bennett en Kruijswijk goed uit de TDF.
Gesink mag dan ook weer aan de bak. Maar vanwege TTT zal Martin e/o Van Emden ook meegaan. Zoiets: Roglic met Bennett, Hofstede, Kruijswijk, Powless, Van Emden, Roosen en De Tier.

kelderfan

'@KissMyAce
Bennett zat er ook doorheen en hij wilde wel, maar kon niet meer versnellen.

Stoempie

Hoezo vanwege de ttt Martin en/of van Emden invliegen? Dat die gereden moet worden weet de ploeg al het gehele jaar

Laatst gewijzigd
1 2 ... 297 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.